MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wie zijn hier nu de Belgen?

zoeken in:
Op dit voornamelijk Nederlands forum lopen er vast nog meer Belgen rond dan Zachery Glass en ikzelf. Maak jullie eens bekend...en voeg jullie eens toe aan het lijst...
Ik wil dat nu eens graag weten!

Ik ben ook Belg

aslan (crew)
ik ook ! ! !

En waar wonen jullie in Vlaanderen?

Antwerpen, tot uw dienst.

Het Stadspark in Antwerpen groet U

Waar was dat krantenwinkeltje van jouw oom (?) nu weer Freud ?

Ik woon vlakbij de grens .

Alee zeg, alleen maar Antwerpenaren hier te vinden? En een enkele Oost en West Vlaming..

West Flanders, de streek van sappige zegswijzen als: "kust ollemolle min kl*ten" en meer van dat moois!

thyson schreef:
West Flanders, de streek van sappige zegswijzen als: "kust ollemolle min kl*ten" en meer van dat moois!

Zeker en vast!

thyson schreef:

bij West-Vlaanderen denk ik meer aan: "goaje zwiegen gie" (= "hou je mond!"), "Ze doe were mee" (= "ze is zwanger") en het grootste verwijt van allen:

"jes gene commercant, a woare" (= "hij kan niet zo goed verkopen, nietwaar?" )

Onderhond schreef:
Waar was dat krantenwinkeltje van jouw oom (?) nu weer Freud ?

Aan het Theaterplein, waar de Vogelmarkt staat. Gewoon de Hollanders volgen, je komt er vanzelf. 'Mach ik e pakje sjèch met mesjcotte?'

Zachary Glass schreef:
(quote)

bij West-Vlaanderen denk ik meer aan: "goaje zwiegen gie" (= "hou je mond!"), "Ze doe were mee" (= "ze is zwanger") en het grootste verwijt van allen:

Dit dialect is geweldig ja! Jammer dat ik geen echt Gents kan klappen! behalve vrie wijs , amaai en alee .

Zachary Glass schreef:
(quote)

laat ons daar nog "gie moetje mulle otn" (= "jij moet zwijgen"), "tis al twope gjin avanse" (= "het maakt toch niets uit") en "wie peisde gij daj zit da" (= "wie denk je wel dat je bent?") aan toevoegen!

Nog meer!

Bloompje schreef:
Nog meer!

"Ge goat toch gene rekkeskietter zien" (= je gaat toch niet te laat komen?)

(uit de streek van Beveren a/d Leie, in de buurt van Waregem)

In het Gents:

"hey, mènneke - edde gij geen floake voar mè?" (= hey kerel, heb jij geen sigaret voor mij)

hey, mènneke... geweldig he.

Bloompje schreef:
hey, mènneke... geweldig he.

Nou ja Het Gents heeft iets moois, met die afgeplatte klanken, het is haast een kasseitaaltje

Ik ben Belgisch, uit Aalst , al zal ik maar niet in het Aalsters (Oilsjters ) beginnen ....

ElMeroMero
Voor wat het waard is: ik heb ooit 18 jaar in het Brusselse als "Brusseleir" mogen leven. En het taaltje van de Marollenkant zal me altijd bijblijven

Emmek et good verteld?... Zaïde kontent?... Ja?... Awel, ik ben kontent van a kontentement da ge kontent zaït!

ElMeroMero schreef:
Voor wat het waard is: ik heb ooit 18 jaar in het Brusselse als "Brusseleir" mogen leven. En het taaltje van de Marollenkant zal me altijd bijblijven

Emmek et good verteld?... Zaïde kontent?... Ja?... Awel, ik ben kontent van a kontentement da ge kontent zaït!

Wel, blijkbaar zit Brussel nog steeds in jou

Ik ben Nederlander maar heb 4,5 jaar in Brussel gewoond en gewerkt. Ik woonde in Sint Pieters - Woluwe om precies te zijn. Leuke tijd daar gehad en ben ook vaak in het mooie Vlaanderen geweest.

ElMeroMero
Zachary Glass schreef:
Wel, blijkbaar zit Brussel nog steeds in jou

En het is er met geen stok uit te krijgen

dynamo d schreef:
Ik woonde in Sint Pieters - Woluwe om precies te zijn.

Geinig. Ik ook

"De gemiddelde Belg is een gelukkig mens"

~ gebaseerd op het aantal smileys in dit topic.

Zachary Glass schreef:

Nou ja Het Gents heeft iets moois, met die afgeplatte klanken, het is haast een kasseitaaltje

En kasseien, daar hebben we er genoeg van liggen in ons stadje!

Onderhond schreef:

Dat vermoedde ik al heel lang

Ik vind het toch jammer, nu ik al iets langer dan 4jaar in Utrecht woon ik mijn schoon Gents taalke aan het verliezen ben. Maar gelukkig gaat het nooit weg zijn...het zal altijd terugkomen!

Onderhond schreef:

~ gebaseerd op het aantal smileys in dit topic.

Ik las laatst ergens dat 50% van de Belgen liever geen Belg waren. Hoe zit dat?

neo
Ene Bregt trouwens ook.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:48 uur

geplaatst: vandaag om 19:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.