De Site / Gebruikers / Essentiële Albums Voor je Eigen Muzikale Reis
zoeken in:
0
geplaatst: 29 januari 2012, 11:44 uur
Interessant en vooral een leuk topic om te volgen. Ik zelf wil ook wel eens mijn muzikale reis met jullie delen, maar daar wil ik dan een keer goed de tijd voor nemen en voorbereiden!
In Lil' Wayne kan ik mij trouwens ook vinden, daarmee begon het ook ongeveer bij mij. Hoewel het album mij nooit helemaal heeft weten te overtuigen, maar door de bekendheid van het album word je als tiener als snel 'gedwongen' om het te gaan luisteren. Grappig om te zien dat je nu al twee albums hebt gekozen die je, uiteindelijk, lager beoordeelt dan je in de eerste instantie deed. Ik denk dat dit bij veel users het geval zal zijn, je ontdekt daardoor zoveel meer altijd!
In Lil' Wayne kan ik mij trouwens ook vinden, daarmee begon het ook ongeveer bij mij. Hoewel het album mij nooit helemaal heeft weten te overtuigen, maar door de bekendheid van het album word je als tiener als snel 'gedwongen' om het te gaan luisteren. Grappig om te zien dat je nu al twee albums hebt gekozen die je, uiteindelijk, lager beoordeelt dan je in de eerste instantie deed. Ik denk dat dit bij veel users het geval zal zijn, je ontdekt daardoor zoveel meer altijd!
0
geplaatst: 29 januari 2012, 11:46 uur
Dat laatste zal bij nog wel meer albums het geval zijn
Grappig genoeg is ook het album dat ik als eerste ontdek vaak ook nog één van de mindere van die artiest geweest. Maar ze hebben me dus wel kennis laten maken met die artiest en hebben zo een enorme invloed gehad.
Grappig genoeg is ook het album dat ik als eerste ontdek vaak ook nog één van de mindere van die artiest geweest. Maar ze hebben me dus wel kennis laten maken met die artiest en hebben zo een enorme invloed gehad.
0
geplaatst: 29 januari 2012, 12:16 uur
Mooi verhaal opnieuw. 
Is het goed dat we nu al een lijst samenstellen met de users die na jou komen?

Is het goed dat we nu al een lijst samenstellen met de users die na jou komen?
0
geplaatst: 29 januari 2012, 13:27 uur
Leuk om te doen/lezen, zet me maar op de lijst.
Kleine Wayne vind ik zelf hetgeen er mis is met hiphop.....vind het echt niet om aan te horen, geef mij maar de oldskool tot eind jaren '80. Maar dat heeft alles met voorkeur en smaak te maken en dat is altijd subjectief, gelukkig houden we ieder van verschillende dingen, zat muziek voor ons allen.
Kleine Wayne vind ik zelf hetgeen er mis is met hiphop.....vind het echt niet om aan te horen, geef mij maar de oldskool tot eind jaren '80. Maar dat heeft alles met voorkeur en smaak te maken en dat is altijd subjectief, gelukkig houden we ieder van verschillende dingen, zat muziek voor ons allen.

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 29 januari 2012, 13:36 uur
Mooie verhalen Niels, ik zal dit ook blijven lezen.
0
geplaatst: 29 januari 2012, 14:08 uur
Bakema NL schreef:
Lil' Wayne is ook niet mijn ding, op een paar redelijke nummers na, waarvan ik Hustler Musik nog het aardigst vind. I Am Not a Human Being staat op 1* en Rebirth zelfs op 0,5* (het enige album met dat cijfer) en tha Carter III vind ik ook maar middelmatig, op een enkel nummer na dus. Dit is echter niet het 'favoriete album' topic, maar albums die ontzettend belangrijk zijn geweest voor mijn muzikale ontwikkeling en ja, daar hoort Lil' Wayne tussen te staan, hij was tenslotte de eerste artiest waar ik fan van was, nouja, dat heb je allemaal als het goed is gelezen
Al vind ik het duidelijk ook weer niet zo afschuwelijk als jij 
En bedankt voor de complimenten mensen

Mensen die hebben aangegeven dit ook wel te willen doen:
- kobe bryant fan
- Lukas
- Cygnus
- Bennerd
- Bakema NL
- Sandokan-Veld
- tsjong
- MDV
- Misterfool
- Herman
- Slowgaze
User(s) die onderaan willen staan:
- Harderwiek
- Snoeperd
Mensen die zeggen het 'ooit wel eens' te willen doen of op de één of andere manier hebben aangegeven erover na te denken (volgens mijn interpretatie dan):
- hoi123
- chevy93
Zal ik in elk geval de bovenste lijst op willekeurige volgorde laten zetten? De drie van de onderste lijst moeten maar even aangeven wat ze willen: of ik ook hen direct mee moet laten doen in het op willekeurige volgorde zetten, ze onderaan moet zetten of nog even van de lijst afhalen. Mensen die later nog aangeven mee te willen doen kunnen dan achteraan sluiten. Nu kun je je nog even melden voor het deel van de lijst die in willekeurige volgorde gezet zal worden, tot ik dat ook daadwerkelijk gedaan heb, dan moet je dus achteraan sluiten. Wees dus snel

0
Misterfool
geplaatst: 29 januari 2012, 15:16 uur
Ik zou ook wel mee willen doen. leuk topic
en ik heb dan ook met plezier de toelichting op de eerste twee albums gelezen.
en ik heb dan ook met plezier de toelichting op de eerste twee albums gelezen.
0
geplaatst: 29 januari 2012, 16:47 uur
Dit vind ik wel leuk en heel interessant. Iedereen heeft weer een andere manier hoe hun muzikale muziek is ontwikkeld en dat maakt het leuk om te volgen. Vooral als er erg onverwachte muziek als Lil' Wayne langs komt.
Het lijkt me ook leuk om dit te doen. Ik heb direct al een aardig lijstje in mijn hoofd.
Het lijkt me ook leuk om dit te doen. Ik heb direct al een aardig lijstje in mijn hoofd.
0
geplaatst: 29 januari 2012, 17:33 uur
Zeer interessant topic. Ik ben benieuwd hoe de ontwikkeling van de muzieksmaak van gebruikers hier zich verhoudt met de algemene persoonlijke ontwikkeling.
Ik doe zelf graag ook mee, al zal het waarschijnlijk een verslag van een reis vol dwaalsporen zonder een happy end worden.
Ik doe zelf graag ook mee, al zal het waarschijnlijk een verslag van een reis vol dwaalsporen zonder een happy end worden.
0
geplaatst: 29 januari 2012, 17:43 uur
Duurt wel een tijdje per user, dus zet mij maar vast onderaan de personen die nu al mee doen, dan heb ik wel ruim de tijd er een goed over na te denken en leuk stukje bij te schrijven 

0
geplaatst: 29 januari 2012, 17:54 uur
MDV schreef:
Je bent pas 19, de reis is nog lang niet ten einde als het goed is. Met andere woorden: het komt vast wel in orde.

Ik houd dit topic ook in de gaten. Lijkt me trouwens nog best lastig 10 albums te vinden die essentieel zijn. Zelf kom ik nu aan een stuk of 5 denk ik.
0
geplaatst: 29 januari 2012, 18:02 uur
herman schreef:
Je bent pas 19, de reis is nog lang niet ten einde als het goed is. Met andere woorden: het komt vast wel in orde.
(quote)
Daar zit wat in. Laten we het erop houden dat het woord 'voorlopig' even uit mijn woordenboek verdwenen was
.
0
geplaatst: 29 januari 2012, 21:19 uur
niels94 schreef:
Lil' Wayne is ook niet mijn ding, op een paar redelijke nummers na, waarvan ik Hustler Musik nog het aardigst vind. I Am Not a Human Being staat op 1* en Rebirth zelfs op 0,5* (het enige album met dat cijfer) en tha Carter III vind ik ook maar middelmatig, op een enkel nummer na dus. Dit is echter niet het 'favoriete album' topic, maar albums die ontzettend belangrijk zijn geweest voor mijn muzikale ontwikkeling en ja, daar hoort Lil' Wayne tussen te staan, hij was tenslotte de eerste artiest waar ik fan van was, nouja, dat heb je allemaal als het goed is gelezen
- kobe bryant fan
- Lukas
- Cygnus
- Bennerd
- Bakema NL
Mensen die zeggen het 'ooit wel eens' te willen doen of op de één of andere manier hebben aangegeven erover na te denken (volgens mijn interpretatie dan):
- hoi123
- chevy93
- Hardewiek
- Misterfool
Zal ik in elk geval de bovenste lijst op willekeurige volgorde laten zetten? De drie van de onderste lijst moeten maar even aangeven wat ze willen: of ik ook hen direct mee moet laten doen in het op willekeurige volgorde zetten, ze onderaan moet zetten of nog even van de lijst afhalen. Mensen die later nog aangeven mee te willen doen kunnen dan achteraan sluiten. Nu kun je je nog even melden voor het deel van de lijst die in willekeurige volgorde gezet zal worden, tot ik dat ook daadwerkelijk gedaan heb, dan moet je dus achteraan sluiten. Wees dus snel
(quote)

- kobe bryant fan
- Lukas
- Cygnus
- Bennerd
- Bakema NL
- hoi123
- chevy93
- Hardewiek
- Misterfool
Duidelijk hoor en ja, ik had alle voorgaande posts gelezen. De albums die ik ga opnoemen/beschrijven staan ook zeker niet allemaal in mijn top 10, dit gaat een ander lijstje worden.
0
geplaatst: 29 januari 2012, 21:32 uur
Leuk dat zoveel mensen hieraan mee willen doen
Ik heb deze allemaal toegevoegd aan de lijst hierboven. Morgen zal ik random.org eroverheen halen zodat er een definitieve volgorde uitkomt, hieronder zal ik dan Harderwiek zetten. Wie hierna nog mee wil doen kan gewoon onderaan aansluiten. Graag hoor ik nog van Chevy en Roeland (heb ze PM gestuurd) of zij ook gewoon in het bovenste rijtje willen staan of iets anders.
Dat is dus mogelijk, mensen mogen helemaal zelf invullen hoe ze het doen (dat dat nogmaals duidelijk is, ook voor de rest)
Wel zou het denk ik op prijs gesteld worden als je er niet té lang over doet. Maximum lijkt me 2 weken, het liefst wat korter.
Ik ben zeer benieuwd hoe dit allemaal uiteindelijk uit gaat pakken, ik verwacht hier heel veel interessante dingen te gaan lezen.
Ik heb deze allemaal toegevoegd aan de lijst hierboven. Morgen zal ik random.org eroverheen halen zodat er een definitieve volgorde uitkomt, hieronder zal ik dan Harderwiek zetten. Wie hierna nog mee wil doen kan gewoon onderaan aansluiten. Graag hoor ik nog van Chevy en Roeland (heb ze PM gestuurd) of zij ook gewoon in het bovenste rijtje willen staan of iets anders.herman schreef:
Lijkt me trouwens nog best lastig 10 albums te vinden die essentieel zijn. Zelf kom ik nu aan een stuk of 5 denk ik.
Lijkt me trouwens nog best lastig 10 albums te vinden die essentieel zijn. Zelf kom ik nu aan een stuk of 5 denk ik.
Dat is dus mogelijk, mensen mogen helemaal zelf invullen hoe ze het doen (dat dat nogmaals duidelijk is, ook voor de rest)
Wel zou het denk ik op prijs gesteld worden als je er niet té lang over doet. Maximum lijkt me 2 weken, het liefst wat korter.Ik ben zeer benieuwd hoe dit allemaal uiteindelijk uit gaat pakken, ik verwacht hier heel veel interessante dingen te gaan lezen.
0
geplaatst: 29 januari 2012, 22:02 uur
Ik wil ook meedoen, maar zet mij maar als een van de laatsten.
0
geplaatst: 29 januari 2012, 22:07 uur
Maar Niels, ik had toch al aangegeven dat ik mee wilde doen, of niet?
0
geplaatst: 29 januari 2012, 22:52 uur
0
geplaatst: 29 januari 2012, 23:49 uur

Ik wil inderdaad wel meedoen, maar dan wel ergens achteraan.
0
geplaatst: 29 januari 2012, 23:54 uur
Zet mij ook maar op de "Mensen die zeggen het 'ooit wel eens' te willen doen of op de één of andere manier hebben aangegeven erover na te denken (volgens mijn interpretatie dan)"-lijst. 

0
geplaatst: 30 januari 2012, 07:34 uur
Tot nu toe is het, op een enkel verdwaald rock en popnummertje na en redelijk wat R&B, toch nog altijd vooral hip-hop dat de boventoon voert in de muziek die ik luister, in het bijzonder Eminem. Hier zou verandering in gaan komen met een nieuwe ontdekking in de vorm van, hoe cliché eigenlijk, Coldplay. De naam Coldplay had ik wel eens eerder voorbij horen komen, zo kan ik me herinneren dat ik Talk wel eens op televisie heb gezien toen dat een hit was, maar verder was het een band waar ik nog niet mee in aanraking was gekomen (dit geeft misschien ook aan onder wat voor steen ik kennelijk jarenlang geleefd heb). Ik leerde de band kennen via, wederom, TMF en wel met hun nieuwste single: Violet Hill. Dit nummer heeft hierna een tijd op mijn mp3 speler gestaan, waarna ik er in de zomervakantie van 2009 helemaal gek op was geworden. In die zomervakantie werd ook het nummer Viva la Vida een hit (het heeft trouwens nog een tijd geduurd voordat ik die zelf had gevonden aangezien ik niet wist hoe hij heette...). Zo werd mijn interesse in deze band gewekt. Het zou nog even duren voordat ik het volgende album echter beluisterde, waarmee eigenlijk een nieuw tijdperk begon:
Coldplay - Viva La Vida or Death and All His Friends (2008)

Ook dit is één van die eerste albums die ik beluisterde. Het markeerde het begin van een lange liefde voor Coldplay. Het heeft wel nog een tijdje geduurd voordat ik de rest van de albums ging beluisteren, ook omdat ze aanvankelijk eigenlijk weinig indruk maakte, maar het bleken groeiers. Uiteindelijk werd Coldplay dus naast Eminem met schot mijn favoriete artiest en later mijn absolute favoriet, heb hun muziek helemaal stukgedraaid, zoals zoveel jongeren vandaag de dag doen. Elk album vond ik geweldig, maar mijn favoriet was X&Y (die toen ik net op MusicMeter kwam ook op 1 stond in mijn top 10). Tevens was Coldplay ook de eerste rock band die ik zo ontzettend waardeerde, ik was nu dus een stuk minder R&B en hip-hop georiënteerd dan voorheen. Viva la Vida or Death and All His Friends opende dus de deuren naar Coldplay, die op hun beurt weer de deuren opende naar een voor mij geheel nieuwe tak van muziek, waar het morgen over zal gaan.
Wat ik nu van het album vind:
Het enorme enthousiasme voor Coldplay en dus ook voor deze plaat is inmiddels flink minder geworden. Ik blijf het echter een erg leuke band vinden, Parachutes blijft zelfs geweldig. Dit album vond ik al gauw het minste album van Coldplay, al is Mylo Xyloto daar dus nog onder gedoken, maar ik blijf hem waarderen. Hij staat op 3,5* want het is een sterk album met catchy, maar ook mooie nummers en een tamelijk constant niveau (alleen Yes vind ik echt minder). Tevens vind ik het terecht dat enkele van de nummers van dit album kneiters van hits werden.
Morgen: het grootste keerpunt
Coldplay - Viva La Vida or Death and All His Friends (2008)

Ook dit is één van die eerste albums die ik beluisterde. Het markeerde het begin van een lange liefde voor Coldplay. Het heeft wel nog een tijdje geduurd voordat ik de rest van de albums ging beluisteren, ook omdat ze aanvankelijk eigenlijk weinig indruk maakte, maar het bleken groeiers. Uiteindelijk werd Coldplay dus naast Eminem met schot mijn favoriete artiest en later mijn absolute favoriet, heb hun muziek helemaal stukgedraaid, zoals zoveel jongeren vandaag de dag doen. Elk album vond ik geweldig, maar mijn favoriet was X&Y (die toen ik net op MusicMeter kwam ook op 1 stond in mijn top 10). Tevens was Coldplay ook de eerste rock band die ik zo ontzettend waardeerde, ik was nu dus een stuk minder R&B en hip-hop georiënteerd dan voorheen. Viva la Vida or Death and All His Friends opende dus de deuren naar Coldplay, die op hun beurt weer de deuren opende naar een voor mij geheel nieuwe tak van muziek, waar het morgen over zal gaan.
Wat ik nu van het album vind:
Het enorme enthousiasme voor Coldplay en dus ook voor deze plaat is inmiddels flink minder geworden. Ik blijf het echter een erg leuke band vinden, Parachutes blijft zelfs geweldig. Dit album vond ik al gauw het minste album van Coldplay, al is Mylo Xyloto daar dus nog onder gedoken, maar ik blijf hem waarderen. Hij staat op 3,5* want het is een sterk album met catchy, maar ook mooie nummers en een tamelijk constant niveau (alleen Yes vind ik echt minder). Tevens vind ik het terecht dat enkele van de nummers van dit album kneiters van hits werden.
Morgen: het grootste keerpunt

0
geplaatst: 30 januari 2012, 10:15 uur
Spannend
Ook al leefde je onder een steen, de release van Coldplay kon je dus echt niet missen.
Ook al leefde je onder een steen, de release van Coldplay kon je dus echt niet missen.
0
geplaatst: 30 januari 2012, 16:03 uur
Random.org heeft zijn werk gedaan, waarna ik de drie die hadden gezegd die 'onderaan wilden staan' in willekeurige volgorde onderaan heb gezet en mezelf er nog even boven heb gezet. Dit is de volgorde die ik eruit heb gekregen:
- niels94
- Slowgaze
- MDV
- tsjong
- Lukas
- Cygnus
- kobe bryant fan
- Sandokan-Veld
- Bennerd
- Herman
- Bakema NL
- Misterfool
- korenbloem
- Snoeperd
- Harderwiek
- Chevy93
- Teunnis
- inquestos
Protestmails kunnen naar Masimo.
Herman moet maar kijken of en wanneer hij achteraan wil sluiten, evenals hoi123. Andere mensen die nog mee willen doen kunnen ook gewoon nog achteraan sluiten. Mocht ik trouwens nog iets of iemand vergeten zijn moet je het maar even zeggen.
Nogmaals: Iedereen mag zelf invullen hoe en hoe hij dit wil doen, van kort, voor mijn part in 1 post, tot heel uitgebreid en over langere tijd, zoals ik nu, maar het leukste is als er een maximum van 2 weken wordt aangehouden. Slowgaze zal dus als alles goed gaat (waar ik wel vanuit ga) volgende week dinsdag aan de beurt zijn, hou daar rekening mee!
Daarnaast lijkt het me leuk om een schema bij te houden, zodat mensen die dit topic later ontdekken een duidelijk overzicht hebben. Zoiets dus:
- niels94:
album 1, album 2, album 3
Tot de 10 dus, daaronder dan Slowgaze met zijn besprekingen (ik weet niet hoeveel dat er gaan zijn), dan MDV, etc. Degene die aan de beurt is zou als hij klaar is dan zelf het schema even moeten updaten en zijn eigen links dus toevoegen, nauwelijks werk. Maar daarover wil ik graag jullie mening nog horen, of dit leuk en handig is.
- niels94
- Slowgaze
- MDV
- tsjong
- Lukas
- Cygnus
- kobe bryant fan
- Sandokan-Veld
- Bennerd
- Herman
- Bakema NL
- Misterfool
- korenbloem
- Snoeperd
- Harderwiek
- Chevy93
- Teunnis
- inquestos
Protestmails kunnen naar Masimo.
Herman moet maar kijken of en wanneer hij achteraan wil sluiten, evenals hoi123. Andere mensen die nog mee willen doen kunnen ook gewoon nog achteraan sluiten. Mocht ik trouwens nog iets of iemand vergeten zijn moet je het maar even zeggen.
Nogmaals: Iedereen mag zelf invullen hoe en hoe hij dit wil doen, van kort, voor mijn part in 1 post, tot heel uitgebreid en over langere tijd, zoals ik nu, maar het leukste is als er een maximum van 2 weken wordt aangehouden. Slowgaze zal dus als alles goed gaat (waar ik wel vanuit ga) volgende week dinsdag aan de beurt zijn, hou daar rekening mee!
Daarnaast lijkt het me leuk om een schema bij te houden, zodat mensen die dit topic later ontdekken een duidelijk overzicht hebben. Zoiets dus:
- niels94:
album 1, album 2, album 3
Tot de 10 dus, daaronder dan Slowgaze met zijn besprekingen (ik weet niet hoeveel dat er gaan zijn), dan MDV, etc. Degene die aan de beurt is zou als hij klaar is dan zelf het schema even moeten updaten en zijn eigen links dus toevoegen, nauwelijks werk. Maar daarover wil ik graag jullie mening nog horen, of dit leuk en handig is.
0
geplaatst: 30 januari 2012, 16:53 uur
Wil je mij achteraan zetten 
Violet Hill zag ik ook voor het eerst op TMF en daarmee verraste Coldplay me een beetje, waardoor ik toch wel licht geïnteresseerd was in de nieuwe plaat. Uiteindelijk viel hij niet tegen, maar ook niet mee (staat hier op drie sterretjes).

Violet Hill zag ik ook voor het eerst op TMF en daarmee verraste Coldplay me een beetje, waardoor ik toch wel licht geïnteresseerd was in de nieuwe plaat. Uiteindelijk viel hij niet tegen, maar ook niet mee (staat hier op drie sterretjes).
0
geplaatst: 30 januari 2012, 17:36 uur
Mijn naam mag ook bij 't lijstje, ik zat 't laatst ook voor mezelf een beetje in kaart te brengen. Al heb ik m'n twijfels door de nu al niet geringe lengte van de lijst
(gaat nog wel een paar maanden duren) Bovendien zit er bij mij nogal wat slecht spul tussen (Hybrid Theory e.d.
)..
(gaat nog wel een paar maanden duren) Bovendien zit er bij mij nogal wat slecht spul tussen (Hybrid Theory e.d.
)..
1
geplaatst: 30 januari 2012, 17:41 uur
Natuurlijk zit er wat slecht spul tussen. Anders kun je geen betere muziek meer ontdekken.
* denotes required fields.