MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Het interview van de week

zoeken in:
Mama vind ik ook wel mooi

Kunnen we niet een apart Spice Girls topic aanmaken ofzo

Zeg laxus11, die Beatles vs. Stones K.O. is toch afgelopen? Zet jij een Spice Girls vs. BSB op of zal ik het doen .

Van mij mag je, BSB hebben toch ook best wat leuke nummers

aERodynamIC schreef:
Nu snap ik waarom Edgar18 onlangs zo lang met de zanger van Revere stond te babbelen: gemeenschappelijke gespreksstof

(afbeelding)

Het ergste is dat het hem nog goed staat ook!

Spice Girls en BSB is toch echt van ver na mijn tijd... daar heb ik helemaal geen jeugdherinneringen aan.

Ben ik dan de enige die die twee groepen toen al kut vond, en nu nog steeds?

Maar leuke stukjes hoor, Dance Lover! Was interessant!

Oei Ja van We BSB vind ik vooral 'We've got it goin on" Leuk. Everybody vind ik t meest overschat

Goed, zo kan ie wel weer

aERodynamIC schreef:
En nu moeten de mensen wel geloven dat ik gewoon 28 ben.

aERodynamIC schreef:
Spice Girls en BSB is toch echt van ver na mijn tijd... daar heb ik helemaal geen jeugdherinneringen aan.

Iets klopt hier niet Eric..

Casartelli (moderator)
Mijn twee cent: van BSB hoorde ik enige tijd terug As Long As You Love Me. Dat nummer bleek toch minder eeuwigheidswaarde te hebben dan ik het indertijd toedichtte.

Incomplete is hét BSB-nummer

Leuke stukjes Dance Lover, ik heb ze met veel plezier gelezen

DE 7 VRAGEN

1. Hoe en wanneer kwam jij op MusicMeter terecht?

2. Wat is de eerste plaat die je ooit kocht en hoe waardeer je die plaat vandaag?

Na mijn stukje tekst van gisteren en de daaropvolgende conversatie(s) mag het geen verrassing meer heten dat onderstaande plaat mijn eerste 'echte' aankoop was.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/e2/Spicegirls-spice.jpg
Als mannetje van tien jaar was ik groot fan van deze vijf bekoorlijke dames. Deels omdat de eerste hormoontjes begonnen te kriebelen (vooral de clip van Say You'll Be There vond ik toch wel spannend) maar zeker ook omdat de Spice Girls gewoon hele fijne en pakkende popliedjes brachten. Maar, de Spice Girls waren niet de eerste en zeker ook niet de enige artiest(en) die ik gaaf vond. En, om dit topic niet teveel een girl power feestje te laten worden, een stukje pre-Spice tijdperk.

Ondanks dat ik niet ben opgegroeid met popmuziek om me heen (veel verder dan klassiek en Boudewijn de Groot kwamen we niet thuis) voelde ik toch al van jongs af aan liefde voor muziek. Ik logeerde regelmatig bij mijn oom die wel een uitgebreide (pop) cd collectie had en wanneer ik daar was stopte ik als klein ventje al diverse cd's in de speler. Één van mijn eerste favorieten was What is Love van Haddaway. Na één van mijn weekenden logeren had mijn oom dit nummer samen met een verzameling andere nummers van 'Het beste uit de mega top 100 1993 vol. 2 (o.i.d.)' voor me op een bandje gezet, ik heb het helemaal grijsgedraaid!

Een andere grote favoriet uit het pre-Spice tijdperk was 2 Unlimited. Voor mijn tiende verjaardag kreeg ik Hits Unlimited en zo werd dit (op wat Kinderen voor Kinderen en gratis promo plaatjes na) mijn eerste eigen cd. Maanden lang draaide ik, zodra ik uit school kwam, deze cd op mijn kamertje. Favorieten waren toen - en nu eigenlijk nog steeds - Nothing Like the Rain, Jump for Joy en No One, een duidelijke ballad man dus .

Tegelijk met de 2 Unlimited cd kwam ook The Music Factory (TMF) in mijn leven. Hele middagen en avonden kon ik clipjes en vrouwelijke VJ's kijkend voor de televisie doorbrengen. Voor een klein mannetje met een ontluikende liefde voor muziek was TMF fantastisch. En ondanks mijn liefde voor de Euro House leerde ik ook andere muziek kennen en waarderen (Gangsta's Paradise vond ik bijvoorbeeld te gek).

En toen werd het augustus 1996 en gebeurde er iets dat mijn muzikale wereldje voorgoed veranderde...

En zo is het verhaaltje weer rond. Het zuinig gespaarde zakgeld ging eraan en de eerste cd die ik helemaal van mijn eigen centjes (45 gulden!!) heb gekocht staat bovenaan dit stukje tekst.

Oh, en hoe ik het vandaag de dag waardeer; prima verzameling pop hits . Het stuk jeugdsentiment zit dusdanig diep dat ik de (digitale) albums in een chauvinistische bui (één á twee keer per jaar) nog wel eens opzet en nog altijd vol vuur over mijn fanschap kan vertellen. Dat laatste was jullie wellicht al opgevallen .

3. Graag je mening over: vinyl - cd - mp3 - single - album - verzamelaar.
4. Gun ons een top drie van de meest memorabele optredens of festivals.
5. In welke hoekjes van de site kunnen we jou het meeste vinden?
6. Vertel over drie albums die je dankzij deze site beter bent gaan waarderen.
7. We kunnen jouw top 10 online zien. Breid hem voor dit topic eens uit tot een top 20.

Edgar18 schreef:
Tegelijk met de 2 Unlimited cd kwam ook The Music Factory (TMF) in mijn leven. Hele middagen en avonden kon ik clipjes en vrouwelijke VJ's kijkend voor de televisie doorbrengen. Voor een klein mannetje met een ontluikende liefde voor muziek was TMF fantastisch.

TMF was indertijd inderdaad echt een goudmijn met als hoogtepunten: De TMF Awards en de TMF Dag Top 5, ik kan mij herinneren dat ik die clip van Paranoid Android bv. altijd fascinerend vond i.t.t. de muziek destijds waar ik geen vat op kreeg. Altijd spannend wie er present waren in de dag Top 5, ik weet nog wel dat ik een vreugdedansje maakte toen Stay van Sash voor een dag beslag liet leggen op de eerste plek.

*Dagboekverslag van een mede Eurodance liefhebber*

TMF was ook veel leuker dan The Box, waar je alleen maar clipjes aan kon vragen.......

Goed verhaal Edgar

Dance Lover schreef:

TMF was indertijd inderdaad echt een goudmijn met als hoogtepunten: De TMF Awards en de TMF Dag Top 5,. Altijd spannend wie er present waren in de dag Top 5,

Ik vond het veel spannender wat Fabienne die dag aan had

vigil schreef:
Ik vond het veel spannender wat Fabienne die dag aan had

Ik daarentegen was destijds meer onder de indruk van Jeroen Post......

Dance Lover schreef:
TMF was ook veel leuker dan The Box, waar je alleen maar clipjes aan kon vragen.......
Wij hadden dus helemaal geen The Box in Bodegraven, kwam pas jaren later.

De dag top vijf was ook bij mij zwaar favoriet. Wekenlang vlak voor achten Don't Speak op nummer één en oh oh wat vond ik die Gwen Stefani leuk in dat blauwe jurkje.

En vigil, Fabienne is de enige die (als poster) tussen alle Spice Girls mocht hangen. Ik heb een bijzonder leuk fotootje van mijn kamer toentertijd maar zou niet weten hoe ik die zo snel hier neer zet.

Al die vrijkomende hormonen hier opeens!

Dance Lover schreef:
Ik daarentegen was destijds meer onder de indruk van Jeroen Post......

Ondanks mijn eeuwige 28 jaar zijn deze herinneringen allemaal niet echt meer van mijn tijd

Maar Jeroen Post herinner ik me dan weer wel

tuktak
Ik heb de nummer 1 in de TMF dag top 5 nog wel eens mogen aankondigen Eminem met Stan
Die hele dag top 5 kon me gestolen worden, uit pure studieverveling had ik gewoon de dag top 5 van de vorige dag gekopieerd en geplakt als nieuwe inzending. Bleek de dag top 5 precies hetzelfde te zijn en had ik dus alles goed haha. Het prijzenpakket bestond uit cd's van Samantha Mumba en 3 Doors Down.

Edgar18 schreef:
Fabienne is de enige die (als poster) tussen alle Spice Girls mocht hangen. Ik heb een bijzonder leuk fotootje van mijn kamer toentertijd maar zou niet weten hoe ik die zo snel hier neer zet.

Een poster van The Spice Girls heb ik nooit gehad op mijn kamer, een Fabienne poster dan weer wel

http://www.theworldjournal.com/special/supermodels/FabienneDeVries/6.jpg

Casartelli (moderator)
What Is Love, 2 Unlimited, de overeenkomsten stapelen zich op, Edgar!

En als klap op de vuurpijl ook nog Fabienne als favoriete TMF-veejay... ja, die liet de concurrentie van Isabelle en Sylvana toch wel ruim achter zich.

Om over Tooske nog maar te zwijgen, wat een verschrikking is dat zeg

Begin nu écht wel de contouren van de generatiekloof te ontwaren - vanaf '85 MTV en Maiken Wexø was mijn fave; Tooske - Dooske - Breugem kwam daar ook nog wel eens kijken; Marijn van der Vlugt (Salad) en Carolyn Lilipaly (nu anchor bij NOS) verschenen ook - net als Katja en Sylvie.

Maiken - nu omroepbaas in DK - was top

Doe mij maar Ray Cokes. Niet op een poster aan de muur overigens, maar meer dat hilarische programma van 'm.

Casartelli (moderator)
vigil schreef:
Om over Tooske nog maar te zwijgen, wat een verschrikking is dat zeg

Inderdaad, maar ik beperkte me even tot de dames van het eerste uur, anders hadden we ook nog wel een boom over Bridget kunnen opzetten. En dan was er later nog een andere die wel weer prettig was om naar te kijken, maar waarvan de naam me even ontschoten is.

GrafGantz schreef:
Doe mij maar Ray Cokes. Niet op een poster aan de muur overigens, maar meer dat hilarische programma van 'm.

Maakt tegenwoordig regelmatig programma's over Belgische bieren

Ja, hij doet het goed in België de laatste jaren, is een beetje z'n tweede thuisland geworden.

Bridget was toch ook eerste uur? Dat programma dat na de dag top vijf begon, met van die gekleurde opblaasstoelen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:38 uur

geplaatst: vandaag om 04:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.