MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Het interview van de week

zoeken in:
Casartelli schreef:
(quote)

Inderdaad, maar ik beperkte me even tot de dames van het eerste uur, anders hadden we ook nog wel een boom over Bridget kunnen opzetten.

Bridget was er toch ook gewoon bij vanaf het begin? Of begrijp ik je nu niet hier?

/edit: Edgar was me net voor.

Bridget was er idd bij vanaf het begin in 1995: TMF Nederland - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Casartelli (moderator)
Nee, Bridget kwam pas later en sprak ons toe vanuit bed. De gekleurde opblaasstoelen (de "diner") was van Fabienne.

In het begin hadden ze ook maar 8 uur programma per dag, welke daarna telkens tweemaal herhaald werd.

Casartelli (moderator)
Hm, ik word oud, geloof ik. Maar goed, die andere dame waar ik op doelde was dus Daphne.

DE 7 VRAGEN

1. Hoe en wanneer kwam jij op MusicMeter terecht?
2. Wat is de eerste plaat die je ooit kocht en hoe waardeer je die plaat vandaag?

3. Graag je mening over: vinyl - cd - mp3 - single - album - verzamelaar.

Ha, dat wordt een kort stukje vandaag want een 'mening' over de verschillende manieren van muziekbeleving heb ik niet. Iedereen moet het vooral doen op de manier die hij/zij wil en binnen de mogelijkheden die eenieder heeft.

Dan maar eens kijken of ik het verhaaltje van gisteren wat in dat van vandaag kan weven. Zoals ik gisteren al even aanstipte, opgegroeid met populaire muziek ben ik niet. Mijn eerste 'eigen' muziek kwam - zoals velen hier - van cassettebandjes. Regelmatig zat ik op zaterdagmiddag met een glaasje limo en bakje chips naast het cassettedeck de top 40 te tapen. Vooral rondom de zomervakantie was dit een belangrijke bezigheid want ik moest natuurlijk wel de zomerhits op mijn walkman kunnen luisteren wanneer we drie weken richting vakantieadres gingen. En oh oh wat was het vervelend als de diskjockey van dienst een halve minuut voor het einde van de nummers door de muziek heen begon te ouwehoeren . Wat waren de problemen des levens toen toch nog heerlijk klein.

Mijn eerste vakantietape (tien jaar oud) bevatte onder andere dit nummer, wat een tophit was (is) dat toch. Ik heb de 'getapte' top 40 van toentertijd even opgezocht en ben er vrij zeker van dat dit hem is. En ra ra, welk nummer kwam twee weken later diezelfde top 40 binnen...

We maken een klein stapje in de tijd, het wordt 1998 en kleine Edgar gaat naar de middelbare school. Om dit heugelijke feit te vieren (en omdat ik m'n ouders overtuigd had dat ik deze echt nodig had) kregen we onze eerste computer. Één van mijn eerste vriendjes die ik via school / de computer leerde kennen had groene ogen, een blauwe koptelefoon op zijn hoofd en heette Napster. Opeens kon ik naast (dure) cd's kopen en bandjes maken ook muziek downloaden. Als je geluk had en de download ging snel had je binnen 30 min. - via de telefoonlijn - één nummer binnen. De goeie ouwe tijd..

In mijn klas zat een meisje met een slimme broer die voor twaalvenhalve (toen nog) gulden de nieuwe Hitzone kon leveren. Netjes gekopieerd inclusief voor- en achterkant in kleur. Op die manier heb ik toch mooi een heel aantal Hitzones binnen gehengeld. Sowieso konden steeds meer mensen muziek branden en zodoende groeide mijn cd verzameling gestaag, niet beseffend dat ik vandaag de dag helemaal niks meer met 'neppe' cd's heb.

Vandaag de dag dus. Mijn cd's zijn in de loop der jaren langzaam in de kast verdwenen ten gunste van 'het digitale'. Ik heb een computer vol met duizenden en duizenden nummers, zowel legaal als bijna legaal. Maar, daarnaast ben ik al een poosje bezig met het aanleggen van een mooie verzameling vinyl. Niks is tenslotte zo fijn als het zwarte goud op de speler leggen en met de hoes / inlay in de hand de muziek beleven. Ik heb een mooie set hier staan wat ervoor zorgt dat het draaien van platen ook een echte meerwaarde vormt. Een heerlijk en warm geluid, niks wat daartegen op kan.

Een verzameling zoals ik die hier op de site soms voorbij zie komen ben ik niet van plan aan te leggen. Ik ga het proberen te houden bij een honderdtal (of twee, of drie) aan favorieten en daarna klaar. Ik heb wel het geluk van een schoonvader met een enorm indrukwekkende verzameling vinyl die ik ten alle tijde als bibliotheek mag gebruiken. Heerlijk is dat, lekker een paar uur struinen om dat met een stapel platen naar huis te gaan die ik een maand of twee kan draaien en vervolgens weer in kan wisselen voor een nieuw stapeltje moois.

Dit lijkt me wel weer voldoende voor vandaag, ik wil jullie tenslotte niet gaan vermoeien. Morgen een drukke dag voor de boeg dus wellicht dat het volgende verhaaltje iets langer op zich laat wachten.

4. Gun ons een top drie van de meest memorabele optredens of festivals.
5. In welke hoekjes van de site kunnen we jou het meeste vinden?
6. Vertel over drie albums die je dankzij deze site beter bent gaan waarderen.
7. We kunnen jouw top 10 online zien. Breid hem voor dit topic eens uit tot een top 20.

En jij zegt dat je niet boeiend kunt schrijven?

aERodynamIC schreef:

Maar Jeroen Post herinner ik me dan weer wel

Dat was toen als twintigjarige al helemaal duidelijk?

Volgens mij ben ik al heel wat jaartjes 28, zal ik toen ook wel geweest zijn

Breakfast At Tiffany's, heerlijke hit inderdaad!

En inderdaad, mooi geschreven stukje! De nostalgie spat ervan af en dat is altijd leuk lezen!

aERodynamIC schreef:
En jij zegt dat je niet boeiend kunt schrijven?
Bedankt! Al zie/heb jij er een gezicht bij, dat helpt vast een beetje.

Ik heb het geprobeerd te lezen zonder m'n gezicht erbij, maar dat was toch geen succes.

Waar was je gezicht dan wel op dat moment?

Het was in ieder geval geen gezicht!

Het leest inderdaad prima weg met gezicht. Leuke inkijk in je jeugdherinneringen.

DE 7 VRAGEN

2. Wat is de eerste plaat die je ooit kocht en hoe waardeer je die plaat vandaag?

Er zijn van die concerten waar je jaren later nog met hele warme gevoelens aan terug denkt. Van die onvergetelijke avonden waarop je eindelijk die ene favoriete band live zag spelen. Bij het nadenken over deze vraag zijn er vijf concerten die direct bij me naar voren komen als 'meest memorabel'. Maar, de vraag is drie dus drie zullen jullie er krijgen. Maar voor ik daar aan begin noem ik lekker toch nog even die twee concerten die net buiten de boot vielen .

5. 24 mei 2014 - Neutral Milk Hotel - Tivoli Oudegracht (Le Guess Who Mayday) - Utrecht

Het eerste officiële optreden van deze helden in Nederland en tegelijk het laatste 'grote' optreden in Tivoli Oudegracht, een magische avond die ik o.a. met Gretz mocht beleven.

4. 23 juni 2013 - Portishead - Best Kept Secret - Hilvarenbeek

Zo'n band die ik al ontzettend lang wilde zien. Zulke optredens vallen vaak een beetje tegen maar niet in dit geval. Lukas beschreef hier pas (erg mooi) zijn Pulp @ Primavera ervaring en vertelde daarin hoe hij vanaf achter opeens vlak voor het podium terecht kwam, zo'n zelfde ervaring hadden wij bij Portishead. Vanaf de achterkant van de tent in één ruk naar een plekje voor het podium.

3. 29 november 2004 - Keane - Paradiso - Amsterdam

Heb ik jullie al eens verteld over mijn Spice Girls fanschap? Daar was ik dus als klein ventje erg fan van . Maar, de Spice Girl fase ging ook weer voorbij en ook muziek an sich werd in de hoogtijdagen van mijn pubertijd iets meer naar de achtergrond verdrongen. Niet lang gelukkig want een paar jaar later ging muziek weer een belangrijk(er) rol in mijn leven spelen, mede door de band Keane waar ik op slag verliefd op was. Het debuutalbum van Keane is jarenlang één van mijn all-time favorieten geweest en ook vandaag de dag waardeer ik het nog zeer.

Wat betreft Keane was ik er snel bij (iets voor de grote doorbraak denk ik) en zodoende was ik één van de gelukkigen die bij het snel uitverkochte Paradiso optreden present was. Één van mijn eerste grote concerten en het was subliem. Tien jaar tijd heeft de levendige herinneringen wat naar de achtergrond gedrukt maar dat het kwalitatief top was en ik voor het eerst een aantal songs van het (wat later bleek) nieuwe album hoorde vergeet ik niet.

2. 9 december 2009 - Paul McCartney - Gelredome - Arnhem

Hoe ouder je wordt hoe minder veranderingen er (normaliter) optreden in smaak. Ik ben gelukkig nog niet zo heel oud maar acht de kans toch groot dat mijn favoriete band allertijden niet snel meer veranderd. The Beatles zijn voor mij de beste en meest invloedrijke band die ooit bestaan heeft, niet zo spannend, niet zo origineel, maar dat is dan maar lekker zo.

Toen Sir Paul McCartney aankondigde zijn 'Good Evening New York' show naar Europa te brengen (en voor het eerst in zeven jaar Nederland aan te doen) was de keus snel gemaakt, daar moet en zal ik bij zijn. Bijna 100 euro voor een kaartje, jammer dan! Zo geschiede en op 9 december reden we vijf personen sterk al in de vroege middag richting Arnhem. Daar aangekomen wat andere vrienden opgezocht en vervolgens voor de deuren gaan staan tot die krengen uren later eens open zouden gaan. Normaal ben ik niet van het uren in de rij staan (dan maar wat verder naar achteren) maar voor Paul maakte ik graag een uitzondering. En, niet voor niks want toen we eenmaal naar binnen mochten lukte het ons maar mooi om (al rennend) de voorste rij te bereiken. Het optreden was formidabel, ruim drie uur en vijfendertig nummers lang een Beatles (22 nummers) / Wings (6 nummers / Paul (7 nummers) greatest hits show met (ruime) aandacht voor John en George, een letterlijk knallende uitvoering van Live and Let Die en bovenal een sublieme Paul.

Maar toch kies ik voor een andere nummer één..

1. 19 juni 2010 - Muse - Goffertpark - Nijmegen

Qua concert een mini-tikje minder favoriet dan Paul maar vanwege het prachtige totaalplaatje van deze 19e juni zet ik deze toch op één.

19 juni 2010 dus, de dag van Muse maar ook de dag van Nederland - Japan, de (ik meen) tweede groepswedstrijd van onze jongens op het WK voetbal. Omdat (vooral ik) we toch wel erg graag de wedstrijd van Nederland wilde zien reden we al vroeg richting het verre Nijmegen. Na een parkeerplek te hebben gevonden en een klein hapje te hebben gegeten gingen we op zoek naar een kroeg in de buurt van het Goffertpark om daar de wedstrijd te kunnen kijken. Het vinden van een kroeg in die contreien bleek nog helemaal niet zo eenvoudig maar uiteindelijk lukte het dan toch. Na enig aarzelen gingen we naar binnen in een stampvolle kroeg waar we door menig getatoeëerde spierbundel boos (bijna) weer naar buiten werden gekeken. Wat bleek, we hadden de stamkroeg van de harde kern van N.E.C. te pakken.. Enigszins beduusd vluchten we een stukje de zaak in op zoek naar een plekje waar we toch vooral niemand in de weg zouden staan. Na een poosje raakte ik echter aan de praat met één van de weinige dames in het etablissement en wat bleek, ze was het vriendinnetje van de barman / eigenaar. Binnen een paar minuten hadden we de grootste lol samen wat er voor zorgde dat het gespuis om ons heen zag dat het goed zat - we werden geaccepteerd - en van nors kijkende mannetjes veranderde iedereen in joviale gezellige kerels. Ondanks de belabberde wedstrijd hadden we een topmiddag.

Na de wedstrijd gauw door naar het Goffertpark want, daar kwamen we tenslotte voor. Na ons eerst door een matig Belgisch voorprogramma te hebben geworsteld kwam voorprogramma nummers twee. Een band die ik al een tijdje volgde en die net de eerste (fantastische) single van hun derde album gereleased hadden. Make our escape, you're my own Papillon... The Editors dus, als voorprogramma!! Zonder twijfel het beste voorprogramma dat ik ooit zag.

En toen was het tijd voor de grote finale van die dag. Ik ben het tikken inmiddels weer even zat dus ik hou het bij een korte beschrijving. Het was één groot extatisch spring zing en dans feest. Een donkere en dreigende hemel zorgde in combinatie met de lichtshow op het podium (het podium was volledig opgebouwd uit schermen) voor een schitterend schouwspel en gaf de avond daarmee nog een kleine extra dimensie. Muse is zonder twijfel één van de beste live bands van de laatste tien jaar en maakte dat op deze bijzondere dag meer en meer dan waar.

En weer is het me gelukt de Spice Girls te verwerken in mijn verhaaltje, nog drie dagen te gaan..

7. We kunnen jouw top 10 online zien. Breid hem voor dit topic eens uit tot een top 20.

Edgar18 schreef:
1. 19 juni 2010 - Muse - Goffertpark - Arnhem

Het heeft in ieder geval niet aan jou gelegen dat de nors kijkende mannen veranderden in joviale kerels.

Mooi stuk! Op Bedshaped na heb ik alleen echt helemaal niets met Keane, werkelijk waar kapot gedraaid door mijn broertje. Vooral Everybody`s Changing kan ik niet meer verdragen.....

En Arnhem is natuurlijk Nijmegen .

Dance Lover schreef:
Het heeft in ieder geval niet aan jou gelegen dat de nors kijkende mannen veranderden in joviale kerels.
Ik zie dat je er vandaan komt, kom je wel eens in de bewuste kroeg? En heb je Muse gezien die dag?

Edgar18 schreef:

3. 29 november 2004 - Keane - Paradiso - Amsterdam

Keane ben ik ook lang fan van geweest. Ik ging alleen rond de tijd van hun debuutalbum nog niet naar concerten, waardoor ik ze pas in 2012 in akoestische setting zag. Het beste was er toen helaas al wel een beetje van af, maar ik ben blij dat ik ze nog live gezien heb. Hopes and Fears zal ik blijven koesteren als een van de beste debuutalbums ooit gemaakt.

Edgar18 schreef:
Ik zie dat je er vandaan komt, kom je wel eens in de bewuste kroeg? En heb je Muse gezien die dag?

Nee, daar ben ik nog nooit geweest. En Muse helaas niet gezien toen, mochten ze nu waar dan ook een keer optreden in Nederland dan ga ik er zeker bij zijn!

DE 7 VRAGEN

In mijn stukje van dag één haalde ik al even aan dat ik de site in het begin vooral gebruikte als naslagwerk. Speurend door de toplijsten op zoek naar pareltjes die me tot dan toe nog onbekend waren. Ook nu vind ik dit nog een fijne bezigheid. Ik kan me uren vermaken met doorklikken, artiesten luisteren, stukjes lezen van users met een (over het algemeen) gelijkgestemde smaak etc. Albums die ik op deze manier tegenkom beluister ik en zo vind ik nog geregeld nieuwe pareltjes in het enorme aanbod dat muziek heet.

Mijn smaak is breed en er zijn weinig genres die ik helemaal uitsluit. Enkel het echte ruige werk (metal, hard-rock) doet me niks en ook bij reggae / ska kom ik weinig uit. Al hou ik dan wel weer erg van The Clash en die schuurt toch af en toe dicht tegen de ska aan. Aan de andere kant van het spectrum bevindt zich de soul, country en folk muziek. Moet ik drie favoriete genres noemen dan zijn het deze. Allen genres waarbij het vaak draait om de teksten. Ik kan ook erg genieten van verhalende muziek, bijvoorbeeld over het leven op de katoenvelden in de Zuidelijke 'Redneck' staten van Amerika of juist de misère en ellende van de grootstedelijke achterstandswijken.

Het andere hoekje van de site waar ik veelvuldig te vinden ben is het forum. Vele topics lees ik mee en soms wil ik ook mijn grote neus nog wel eens in een discussie mengen. Maar, favoriet is wel het spellen hoekje. Ik ben van huis uit een liefhebber van spelletjes spelen en de vele mogelijkheden die deze site daartoe biedt benut ik graag. De That's Soul ladder is denk ik mijn favoriet. Een rustige ladder (tien nummers per dag) met (bijna) enkel echte soul liefhebbers. Ook is er veel interactie, veel users beargumenteren bijvoorbeeld hun keuzes voor bepaalde nummers en gaan met elkaar de dialoog aan over artiesten en nummers. Dit geeft een spel voor mij wel een meerwaarde ten opzichte van het sec uitdelen van punten (MuMe ladder, Witte Trui) of het intoetsen van een 2-1 bij de zoveelste k.o. Het voordeel aan populaire spellen als de ladder is dan weer dat ik heerlijk kan (en mag) klagen over de wansmaak van andere users die ervoor zorgen dat er ook dit jaar weer een hoop duffe klassiekers de top van de lijst gaan bevolken .

Ook zelf mag ik nog wel eens een spelletje organiseren. De eerste in deze reeks was een (volgens mij) erg succesvolle greatest hits editie van The King of Pop. Erg leuk om te merken dat mensen een spelletje dat jij organiseert met plezier spelen. Momenteel ben ik bezig met de vijfde k.o. (autumn) in een reeks van zestien aan elkaar gerelateerde thema's. En na deze zestien k.o.'s (als het allemaal lukt natuurlijk) ben ik van plan een mooi eindspel te spelen - komt dat zien allemaal (over een flinke poos, dat dan weer wel..). Een ander klein spelletje dat ik er nu even bij doe is een k.o. tussen twee jaren '90 favorieten, de Backstreet Boys en........ de Spice Girls !

7. We kunnen jouw top 10 online zien. Breid hem voor dit topic eens uit tot een top 20. [/quote]

DE 7 VRAGEN

Een lastige vraag vandaag want er schieten me zo geen albums te binnen die ik 'beter ben gaan waarderen' dankzij de site. Wel heb ik vele ontdekkingen gedaan maar dat is nu niet de vraag.

Als ik dan toch een artiest noem dan is het The National. Een band waar ik al langer bekend mee ben maar die me nooit helemaal wist te grijpen. Aangewakkerd door de populariteit van de band hier op MuMe ben ik jaren terug weer eens in de discografie gedoken en langzaam aan ben ik de heren meer en meer gaan waarderen. Een 5* sterren album is mijn favoriet High Violet nog niet maar dat zou in de toekomst best nog eens kunnen gaan gebeuren.

Het omgekeerde dreigt me echter ook wel eens te gebeuren. Een band die ik hoog heb zitten is Arcade Fire. Ik volg ze al een aantal jaar en geniet van de kwalitatief prima albums die ze afleveren. Maar, de populariteit binnen de diverse spellen waar ik mee mee speel (zie gisteren) zorgt er wel eens voor dat ik wat begin te ageren tegen de band. Niet omdat de muziek niet goed zou zijn maar de (in mijn ogen) extreme adoratie stuit me wel eens tegen de borst. Gelukkig lukt het me tot nu toe goed de muziek van de band te scheiden van de populariteit binnen de spellen want ik kan nog steeds heerlijk genieten van het draaien van Funeral, Neon Bible en The Suburbs (Reflektor doet me wat minder).

Albums meer of minder waarderen doe ik dus niet echt door de site. Wellicht doordat ik niet erg gevoelig ben door de meningen van anderen? Laat ik het daarom vandaag maar eens bij een kort verhaaltje houden. Morgen de afsluiting voordat ik het stokje doorgeef aan Sir Spamalot.

Oh, en de tip van de dag: Every boy and every girl, spice up your life!

Casartelli (moderator)
Edgar18 schreef:
Oh, en de tip van de dag: Every boy and every girl, spice up your life!

Edgar18 schreef:
The Editors dus, als voorprogramma!! Zonder twijfel het beste voorprogramma dat ik ooit zag.

Grappig is dat, hè? Zo heb ik Muse één keer gezien... in het voorprogramma van Live in 1999.

DE 7 VRAGEN

De laatste dag is alweer aangebroken. Tijd dus voor het laatste vraagstuk. Voor mijn top 10 hou ik de spelregel één album per artiest aan, deze zal ik nu even loslaten. Overigens verander ik mijn top 10 best wel eens een beetje. De nummers één tot en met vier zitten redelijk vastgeroest maar daarachter duikt er regelmatig een nieuwe naam op in het lijstje.

Genoeg introductie, hier komt ie:

1. The Beatles - Abbey Road (1969)
Het ultieme meesterwerk van mijn muzikale helden.

2. Nick Drake - Five Leaves Left (1969)
Een prachtige en breekbare stem gecombineerd met virtuoos gitaarspel.

3. Jeff Buckley - Grace (1994)
Zit Drake op de hielen, deze zouden best wel eens van plekje kunnen gaan wisselen de komende tijd.

4. The Smiths - The Queen is Dead (1984)
Mijn favoriete band na The Beatles.

5. The Beatles - Revolver (1966)
Normaal niet aanwezig vanwege bovengenoemde spelregel maar op deze plek zou ie terecht komen.

6. Rodriguez - Cold Fact (1970)
Inmiddels een gevestigde naam zowel hier als buiten de site maar toen ik hem leerde kennen was hij nog die obscure en miskende grootheid van voor de documentaire.

7. Sam Dees - The Show Must Go On (1975)
De beste soulplaat allertijden.

8. Townes van Zandt - Townes van Zandt (1969)
De hoogst genoteerde plaat met duidelijke country elementen, een favoriet genre van me.

9. The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico (1967)
Terecht een enorme klassieker.

10. Curtis Mayfield - Super Fly (1972)
De beste soundtrack allertijden. Luister ook eens naar de schitterende instrumentals.

11. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane over the Sea (1998)
12. Miles Davis - Kind of Blue (1959)
13. Tom Waits - Closing Time (1973)
14. Mickey Newbury - Frisco Mabel Joy (1971)
15. Stevie Wonder - Innervisions (1973)
16. Prince and the Revolution - Purple Rain (1984)
17. Gene Clark - No Other (1974)
18. The Beatles - Rubber Soul (1965)
19. Nick Drake - Bryter Layter (1970)
20. Radiohead - In Rainbows (2007)
21. Spice Girls - Spice (1996)

Zo, dit moet hem wel zo'n beetje worden. Aan de hand van dit lijstje kan ik wel concluderen dat mijn muzikale hoogtijjaren in de periode 1965 - 1975 liggen. Wat is er toen een hoop moois gemaakt zeg.

Dit was hem voor mij. Ik heb het leuk gevonden elke dag een stuk(je) te schrijven al koste het me op sommige dagen ook best wel wat tijd voordat alles op het virtuele papier stond. En dan te bedenken dat ik nog zo veel meer had kunnen vertellen. Ik hoop dat menigeen dit met plezier heeft meegelezen en geef bij deze graag het stokje over aan Sir Spamalot. Succes ermee Luc!

PS: Achievement unlocked !

tuktak
Edgar18 schreef:

6. Rodriguez - Cold Fact (1970)
Inmiddels een gevestigde naam zowel hier als buiten de site maar toen ik hem leerde kennen was hij nog die obscure en miskende grootheid van voor de documentaire.

Hipster

Mooie top 20, In Rainbows vind ik dan wel een opvallende keuze als enige plaat uit het nieuwe decennium. Vergeleken met de andere 19 een veel modernere invalshoek.

Het was weer aangenaam

Leuk weekje Edgar18.
En een toffe top, mooie soul klassiekers (Sam Dees, Curtis) naast The Smiths en VU (ook mijn favorieten).

Edgar18 schreef:

5. 24 mei 2014 - Neutral Milk Hotel - Tivoli Oudegracht (Le Guess Who Mayday) - Utrecht

4. 23 juni 2013 - Portishead - Best Kept Secret - Hilvarenbeek
...
1. 19 juni 2010 - Muse - Goffertpark - Nijmegen
Ik ben ook bij deze 3 concerten geweest!

De eerste 2 waren zeker memorabel. Muse heb ik nog eens in Ahoy gezien en dat vond ik toen wat leuker en kleinschaliger. Dat zal na hun 2e of 3e album zijn geweest.

Wat mij bijstaat van Muse in Goffertpark (behalve voetbal in de Nijmeegse binnenstad idd) is dat bij dat concert goed te merken was dat Muse fans per album heeft. Bij elk nummer van een bepaald album ging steeds een ander deel van het publiek los. Zo ook ik bij OoS.

Sir Spamalot (crew)
En met heel veel plezier neem ik het stokje over van Edgar18...

DE 7 VRAGEN

Sinds zaterdag 25 november 2006 ben ik lid van MusicMeter en ik kwam hier eerder bij toeval terecht. Tot dan was downloaden niet aan mij besteed maar ik was op zoek naar een volledige discografie van één van mijn favoriete gitaristen, Mr. Michael Schenker, met de bedoeling om mijn bestaande collectie aan te vullen, eerst op virtuele wijze en later op de echte wijze, met name de vinylplaten en de cd’s.

Ik heb sindsdien vele malen geplukt uit de virtuele boomgaard in allerlei genres maar dat is de laatste maanden fel verminderd. Als downloaden me in het begin minder deed kopen, dan is dat momenteel juist het omgekeerde: wij kennen dit ondertussen ook als “het heilige hebben”. Ik begin plaats tekort te komen om al mijn vinylplaten en cd’s kwijt te kunnen. Volgende stap wordt waarschijnlijk een bijkomende losstaande kast of een nieuwe inbouwkast om alles te centraliseren.

Ik amuseer me geweldig op deze site, waar ik een aantal mensen achter de avatar in het echt heb mogen ontmoeten, in Breda (mijn eerste meeting ooit), Nijmegen, Rotterdam, Antwerpen, Kortrijk en Gent, de laatste twee plaatsen tijdens platenbeurzen. Opvallend vind ik telkens de relaxte sfeer tijdens deze ontmoetingen en de passie voor muziek, in welke genre (dat lelijk woord alweer) dan ook. Geweldig was de rit in de Spammobiel met Ferre Clabau naar Nijmegen een paar jaren geleden, ik heb zelden zo'n enthousiast persoon ontmoet met zo'n joie de vivre en bevlogenheid in zijn denken en doen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:02 uur

geplaatst: vandaag om 06:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.