menu

Mijn Updates +
Overig / Apparatuur / iTunes

zoeken in:
Heb je al geprobeerd de nummers te verwijderen en weer opnieuw toe te voegen?

Ik vroeg mezelf ook wat af. Mijn itunes bibliotheek begint inmiddels uit te puilen, met ook allemaal dingen die ik niet meer luister. Nu wil ik die albums verwijderen. Maar telkens als ik een album verwijder uit de lijst gaat itunes automatisch weer terug naar de A. Zodat ik niet effectief een rijtje albums kan verwijderen. Heeft iemand een manier die wat minder tijd kost?

Sinds gisteren heb ik (toevallig) een nieuwe computer. Alle muziek heb ik overgezet naar deze computer. Momenteel heb ik dat probleem niet meer, dus laat het hopen dat het volledig is opgelost.

Maar ik had het al geprobeerd om de liedjes opnieuw toe te voegen, helaas zonder resultaat. Maar toch bedankt voor de tip

Snoeperd schreef:
Heb je al geprobeerd de nummers te verwijderen en weer opnieuw toe te voegen?

Ik vroeg mezelf ook wat af. Mijn itunes bibliotheek begint inmiddels uit te puilen, met ook allemaal dingen die ik niet meer luister. Nu wil ik die albums verwijderen. Maar telkens als ik een album verwijder uit de lijst gaat itunes automatisch weer terug naar de A. Zodat ik niet effectief een rijtje albums kan verwijderen. Heeft iemand een manier die wat minder tijd kost?
Selecteer het gewenste album, houd Ctrl op je toetsenbord ingedrukt en selecteer dan de volgende gewenste albums en verwijder ze dan allemaal tegelijk.

bennerd (moderator)
Kun je nog een lijstweergave verkrijgen zonder dat het automatisch opdeelt per artiest? Dan kan je sorteren per album in die lijstweergave (krijg je een soort excel/acces-weergave, dat bedoel ik), wat gemakkelijker werkt.

Die had ik ook altijd, maar niet met een speciale reden. Ik zou ook niet weten hoe je die terug krijgt.

Hoe verwijder je een albumillustratie bij Itunes 12. Vroeger kon je de albumhoes selecteren en vervolgens via backspace/delete verwijderen. Deze opties zijn niet meer mogelijk...

@spikky Tipp-Ex?

chevy93 schreef:
iTunes 12, het lijkt qua grafische vormgeving een stap 5 jaar terug. Hopelijk is iTunes wel weer sneller geworden, want dat was toch wel een probleem.

Het is een beetje op een witte variant van Spotify gaan lijken.
Ben terug naar iTunes 11, want 12 was echt een drama. Vooral het "Get Info"-venster, wat ik regelmatig gebruik, is absoluut niet verbeterd.

chevy93 schreef:
(quote)
Ben terug naar iTunes 11, want 12 was echt een drama. Vooral het "Get Info"-venster, wat ik regelmatig gebruik, is absoluut niet verbeterd.

Hoe kan je terugkeren?

Spikky7 schreef:
(quote)

Hoe kan je terugkeren?

Hier staan ook oudere versies bij:
Apple - Support - Downloads - support.apple.com

Ik zit te twijfelen om terug te gaan. iTunes 12 is er een stuk langzamer op geworden, en niet alle aanpassingen zijn even positief.

Spikky7 schreef:
(quote)

Hoe kan je terugkeren?
In mijn geval was het een kwestie van een systeemherstel doen.

Sinds ik de update heb gedaan naar 12.1.0, start Itunes niet meer op. Ik krijg telkens dezelfde foutmelding (screen hieronder). Ik heb Itunes opnieuw gedownload zodanig ik het kan "repareren", maar het helpt niet. Daarna heb Ik Itunes volledig van mijn PC verwijderd en herinstalleert, zonder positief resultaat. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt

Foutmelding 1

Foutmelding 2

Spikky7 schreef:
Sinds ik de update heb gedaan naar 12.1.0, start Itunes niet meer op. Ik krijg telkens dezelfde foutmelding (screen hieronder). Ik heb Itunes opnieuw gedownload zodanig ik het kan "repareren", maar het helpt niet. Daarna heb Ik Itunes volledig van mijn PC verwijderd en herinstalleert, zonder positief resultaat. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt

Foutmelding 1

Foutmelding 2

De foutmelding via Google zoeken is meestal een goede optie. iTunes voor Windows: het bericht 'Fout 7' bij het openen van iTunes - Apple Support - support.apple.com

Maar de beste tip is nog steeds iTunes niet gebruiken of enkel gebruiken voor de Apple devices en foobar2000 installeren

FRIPI
Foobar is een fijn licht programma. Het vervelende is dat Foobar mappen niet correct aanmaakt bij toevoegen van albums. Artiesten met features worden apart aangemaakt.

Ik gebruik Mediamonkey maar laat albums zelf in op het moment dat ik het wil luisteren. Ik blader door mijn muziek mappen zonder programma.

FRIPI schreef:
Foobar is een fijn licht programma. Het vervelende is dat Foobar mappen niet correct aanmaakt bij toevoegen van albums. Artiesten met features worden apart aangemaakt.

Kun je me eens uitleggen wat je hier mee bedoelt?

FRIPI
Geen probleem.

Bij Foobar kan je albums inladen net als bij anderen programma's maar wel met een nadelig effect. Vooral bij Foobar is dit lastig omdat ze het programma licht wilde laten zijn zonder toegevoegde extra's.

Zo heb ik albums van bijvoorbeeld Gang Starr maar die bevat nummers met features. Wat Foobar vervolgens doet is dat er een map Gang Starr wordt gemaakt maar ook Gang Starr met feature map en vervolgens het nummer met feature ook in deze laatst genoemde map gooit. Als gevolg een ongesorteerd zooitje.

Bij een paar albums niet erg maar bij honderden wel.

iTunes is het meest uitgebreid kwa instellingen een paar features ervan zijn super.

Ik gebruikte voorheen media player maar de kleine versie. Het voordeel was dat die album info op kon halen uit freebee database en zo albums alsnog aan te passen waren. Het herstellen gaat daar dus vanwege updates om programma's beter te laten functioneren veel sneller en handiger.

Ik ben zelf heel netjes kwa ordenen van album mappen en heb daarom besloten om dat zo te houden en laadt dus alleen albums in media monkey als ik ze wil luisteren.

FRIPI schreef:
Geen probleem.

Bij Foobar kan je albums inladen net als bij anderen programma's maar wel met een nadelig effect. Vooral bij Foobar is dit lastig omdat ze het programma licht wilde laten zijn zonder toegevoegde extra's.

Zo heb ik albums van bijvoorbeeld Gang Starr maar die bevat nummers met features. Wat Foobar vervolgens doet is dat er een map Gang Starr wordt gemaakt maar ook Gang Starr met feature map en vervolgens het nummer met feature ook in deze laatst genoemde map gooit. Als gevolg een ongesorteerd zooitje.

Ik gebruik zelf ook foobar, maar ik heb nog nooit dit meegemaakt. De view van mij staat op folder structure en alles staat precies hoe het staat in mijn muziekmap. Heeft dit wellicht met de tags te maken? Staat de featurings bij de naam v. de artiest (bv. Gang Starr feat. x) of in de titel ( titel (feat. artiest x))?

FRIPI
IllumSphere schreef:
(quote)

Ik gebruik zelf ook foobar, maar ik heb nog nooit dit meegemaakt. De view van mij staat op folder structure en alles staat precies hoe het staat in mijn muziekmap. Heeft dit wellicht met de tags te maken? Staat de featurings bij de naam v. de artiest (bv. Gang Starr feat. x) of in de titel ( titel (feat. artiest x))?

Bij titel song.

bennerd (moderator)
Onderstaande link net uitgetest, heel erg interessant. Een manier om iTunes op Windows te installeren zonder dat je daar alle andere rotsoftware bijhaalt. iTunes 12 heeft geen QuickTime meer, maar voorlopig heb ik die ook nog niet nodig gehad*. Mocht dat wel zo zijn, kan die apart nog gedownloaded worden.

Step-by-Step Guide to Installing iTunes Without Extra Bloatware - howtogeek.com

* ik gebruik iTunes enkel om te syncen met mijn iPod classic.

iTunes / Apple Music heeft een make-over gehad... meer geklik en minder overzichterlijker

Heart Break by Lady Antebellum on Apple Music - itunes.apple.com

Ook dat trucje voor het vinden van grote albumart werkt niet meer...

Werkt wel nog hoor E-Clect-Eddy, moet alleen iets verder de achterkant in duiken en de juiste link uit het website element trekken:

https://is3-ssl.mzstatic.com/image/thumb/Music127/v4/8d/2c/96/8d2c961a-4b88-2491-5b5b-f8f5069f9c21/source/939x0w.jpg

Ja, dat trucje heb dus ook ontdekt.. maar blijft jammer want toch weer extra stappen en meer werk met de muis.

Had prettiger geweest als iTunes het oude 'hover' gedrag boven album plaatje had aangehouden

Bovendien staat het label ook er niet meer bij, laten we hopen dat ze dit soort zaken in updates van de website aanpassen. Want soms is iTunes de enige bron beschikbaar of de eerste die met pre-order info over een aanstaande release komt.

Sinds vanochtend noteert iTunes niet meer dat er iets is afgespeeld. M.a.w. er verschijnt geen nieuwe datum bij 'laatste keer' en het aantal afgespeelde keren verandert niet meer. Ook zijn die nummers niet meer zichtbaar in 'onlangs afgespeeld'.

Ik heb dit probleem nog nooit gehad en heb geen idee hoe dit op te lossen. Hier misschien iemand?

Een vraag waar menig muziekverzamelaar zich ongetwijfeld mee bezig heeft gehouden: hoe organiseer ik mijn muziek?

Ik heb mijn muziek altijd georganiseerd in mijn "muziek"-map met voor ieder album een aparte map:
Dire Straits - Dire Straits (1978)
Dire Straits - Communiqué (1979)
Dire Straits - Making Movies (1980)
etc.

Nu wil ik graag in mijn "muziek"-map een "artiesten"-map maken, dus in mijn voorbeeld een map "Dire Straits" met daarin de mappen:
[1978] Dire Straits
[1979] Communiqué
[1980] Making Movies
etc.

Probleem is alleen dat iTunes niet herkent dat er mappenstructuur iets gewijzigd is en niet in staat is de 'missende bestanden' te koppelen aan de nieuwe locatie. Iemand een idee (bv. third party software?) hoe ik dit efficiënt aan kan pakken zonder daarbij duizenden nummers handmatig moet toewijzen aan de nieuwe locatie?

Poa
De simpelste oplossing: iTunes even legen, en daarna je "muziek"-map er weer in slepen.

Dan ben ik alleen mijn hele afspeellijst- en afspeellijstmappenstructuur kwijt. Of beter gezegd: de structuur is er nog wel, maar dan kan ik die weer allemaal gaan vullen.

Poa
Ah oké.. afspeellijsten gebruik ik niet inderdaad.

Misschien moet ik eens tijd investeren in een bewerkelijker programma als MediaMonkey.

chevy93 schreef:
Misschien moet ik eens tijd investeren in een bewerkelijker programma als MediaMonkey.
Dat heb ik afgelopen weekend dus gedaan. Ondanks een paar minpuntjes (zoals het ontbreken van een 'afspeellijstmap' zoals in iTunes) kan ik er aanmerkelijk beter mee uit de voeten dan met iTunes.

Met name de live koppeling tussen aangegeven mappen en MM is een bijzonder fijne toevoeging. Als ik iets wijzig in mijn map wordt dit automatisch meegenomen door MM.

@Onweerwolf of iemand anders die veel verstand heeft van MediaMonkey: biedt dit programma ook een optie om de playcounts, afspeellijsten en andere statistieken uit iTunes te importeren? Als dit kan wordt het wel interessant om alsnog over te stappen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:59 uur

geplaatst: vandaag om 21:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.