menu

Overig / Apparatuur / iTunes

zoeken in:
Ik vind het waardeloos: ik gebruikte altijd de lijst versie (gesorteerd op albums) en daar waren de afbeeldingen gewoon zichtbaar, nu niet meer.

Als je van afspeellijst switcht en je hebt iets vastgelegd dan ben je dat nu ineens kwijt (was eerst niet zo), switchen zorgt er ook voor dat je lijst weer naar het begin gaat wat eerst ook niet zo was.

Daarbij gaat het regelmatig fout met het vastleggen van de laatsgespeelde nummers: hij pakt er heel veel ineens niet meer en dan is het net of je die nummers nooit hebt afgespeeld (schijnt dat het uitzetten van crossfade helpt maar ook weer niet bij iedereen).
Wat vervelende bugjes dus.

Wat wel leuk is is het toevoegen van je volgende muziek (alhoewel ik niet zo van de uitklapmenu's ben).

Nee, ik vind de nieuwe versie nog niet wat het zijn moet.

Ziegler
Als je op Artiesten selecteert en in de linkerkolom 'alle artiesten' kiest, heb je toch gewoon wat jij wilt?
Er lijken inderdaad nog een paar bugjes in te zitten.

Ik vind de nieuwe versie juist op alle fronten een verademing.

Heel blij met de nieuwe versie, had niet gedacht dat iTunes nog gebruiksvriendelijker kon. Enig minpuntje is dat het zoeken nu iets langzamer gaat dan voorheen.

Ziegler schreef:
Als je op Artiesten selecteert en in de linkerkolom 'alle artiesten' kiest, heb je toch gewoon wat jij wilt?

Nee, want ik selecteerde altijd op albums (zal vast een rare gewoonte zijn maar het zocht sneller omdat je nu eenmaal minder albumtitels hebt dan artiesten en mijn library is echt heel groot).
Daarbij vind ik het chaotisch met al die kolommen zo in dat artiestenmenu en als ik dit gebruik zie ik niet wanneer mijn laatste speelbeurt was en hoe vaak ik een nummer gedraaid heb dus dat is totaal geen vervanging voor mij.

Op de oude manier was alles heel rustig, stond netjes onder elkaar en je had gewoon albumcovers ernaast. Bovendien werd er niet doorgenummerd wat nu wel zo is.

Die bugjes zijn storend maar ik ga er van uit dat dat wel verbetert.

Wat ik ook raar vind in het albums menu: je selecteert een paar cd's maar hij blijft gewoon staan op de eerste die je gekozen hebt (of op nummer 1 in je lijst). Dat verschuift niet mee.

Ziegler
aERodynamIC schreef:

Op de oude manier was alles heel rustig, stond netjes onder elkaar en je had gewoon albumcovers ernaast. Bovendien werd er niet doorgenummerd wat nu wel zo is.

Volgens mij mis ik of jij iets.
Dat is nu toch ook zo? Als je artiesten selecteert een alle artiesten aanklikt? Wat bedoel je met doornummeren?
Alle albums staan onder elkaar.
In volgorde van artiest en binnen een artiest op jaar.
Albumcovers zichtbaar.

Ik heb het uiteraard al opgezocht en ik zag dat anderen er ook mee kampten (uiteraard alleen als je er voorheen zo mee werkte).

Ik selecteer nooit per artiest en zoek nooit op per artiest dus die functie daar heb ik niks aan. En zelfs al zou ik mijn gedrag daarop gaan aanpassen doet ie niet wat ik zou willen: ik vind die meerdere koloms rommelig en daarbij zie je niet hoeveel speelbeurten de nummers hebben gehad en wanneer de laatste afspeelbeurt was.

Voorheen gebruikte ik de categorie 'nummers' en dan kon je bovenin aanklikken op 'album' waardoor het op albumvolgorde kwam te staan. Dat is nu nog steeds zo. Bovenin kon je bij weergaveopties dan zorgen dat je hoesjes zichtbaar waren en dat in diverse formaten. Die functie hebben ze er al helemaal uitgehaald nu. Daar kun je niet meer voor kiezen.
Dus als ik nu 'nummers' selecteer staat alles keurig onder elkaar zoals voorheen alleen geen afbeeldingen er meer naast en geen dunne lijntjes die de albums onderling van elkaar 'scheiden'.
Dit is nu ook in de afspeellijsten zo: geen afbeeldingen meer en hij nummert daar nu alles door waar je dat voorheen niet had. Dus bijvoorbeeld van 1 naar 830. Door voorheen de afbeeldingen ontstond er lucht en had je dat niet.
Ik vrees dat ik me niet duidelijk kan maken maar ik kan je verzekeren dat het er voor mij enorm op achteruit is gegaan en ik zag dat mensen die dat ook zo deden net zo hard klagen.

Alles staat en valt natuurlijk met hoe je het gebruikt. Ik geloof dan ook gelijk dat het voor velen verfrissend is geworden. Waar ik van baal is dat ze dingen gewoon weggelaten hebben. Waarom die functies ook niet laten zoals het was? Toevoegingen prima maar je wordt nu gedwongen er anders mee om te gaan.

Die vervelende bugs zullen wel verholpen gaan worden mag ik hopen.

Ik werkte eerst ook op die manier met iTunes. Nu gebruik ik voornamelijk Spotify en heb ik de nieuwe versie van iTunes nog niet echt bekeken. Zal er morgen ook wel even naar kijken of ik dezelfde problemen tegenkom.

Ziegler
aEro
Nu snap ik in ieder geval hoe je het deed. Je selecteerde dus niet op albums. Dat gaf de verwarring.
Wat ik niet snap is waarom je die methode nu juist met een grote bieb handig vindt.
Maar goed, ieder z'n gewoontes.

Natuurlijk zijn het gewoontes. En bij mij de tik om te willen zien hoeveel plays een nummer heeft gehad. En dat allemaal als combinatie: haal iets weg en hup het is niet fijn meer.

Toch vind ik die bugs ook storend hoor.
Album markeren in je muziek library, even switchen naar een afspeellijst, terugkeren en weg is je markering. Dat was ook nooit zo. Maar dat zijn hopelijk bugs
En in weergaveopties afbeeldingen zichtbaar kunnen maken in elke playlist die je maar wenst: dat zou mooi zijn als het terugkeert maar ik denk dat ze je graag dwingen om op de nieuwe manier te werken wat er natuurlijk wel erg gelikt en mooi uitziet. Als ze daar gaan aanpassen dat wat je speelt ook zichtbaar is en dat het niet blijft hangen op je eerst gekozene dan wil ik nog wel overwegen om zo te werk te gaan en dan die aantal plays in beeld te laten varen. Dan ga ik wel afkicken

Stiekem hoopte ik dat ik iets over het hoofd zag en jij me uit de brand kon helpen maar helaas.....

aERodynamIC schreef:
Natuurlijk zijn het gewoontes. En bij mij de tik om te willen zien hoeveel plays een nummer heeft gehad. En dat allemaal als combinatie: haal iets weg en hup het is niet fijn meer.

Herkenbaar. Ik ga denk ik nu vooral vanuit de Afspeellijsten werken want het gemis om geen plays meer te kunnen te zien vind ik wel erg groot. Hopelijk komt er bij een update nog een optie om dit aan te passen. Die andere modi zien er namelijk wel prachtig uit.

Ziegler
aERodynamIC schreef:

En in weergaveopties afbeeldingen zichtbaar kunnen maken in elke playlist die je maar wenst: dat zou mooi zijn als het terugkeert maar ik denk dat ze je graag dwingen om op de nieuwe manier te werken wat er natuurlijk wel erg gelikt en mooi uitziet.

Mar dat kan toch gewoon? In elke situatie kan je via 'weergave' allerlei opties kiezen over weergave,
Als je in afspeellijsten bent en je kiest bij weergave 'artiestenlijst' dan heb je ze weer.

Gretz schreef:
Heel blij met de nieuwe versie, had niet gedacht dat iTunes nog gebruiksvriendelijker kon. Enig minpuntje is dat het zoeken nu iets langzamer gaat dan voorheen.
Iets langzamer? Ja, dat is wel het grootste minpunt. Het zoeken gaat verdomd langzaam... Zo langzaam dat ik de zoekfunctie nooit meer gebruik... Gelukkig ben ik iemand die redelijk goed blind kan typen en dus mijn zoekopdracht al kan typen, voordat de letters verschijnen. Scheelt een heleboel wachttijd.

Ziegler schreef:
Mar dat kan toch gewoon? In elke situatie kan je via 'weergave' allerlei opties kiezen over weergave,
Als je in afspeellijsten bent en je kiest bij weergave 'artiestenlijst' dan heb je ze weer.
Als ik het goed begrijp wil hij ze niet gesorteerd hebben op artiest, maar op album. Dus inderdaad net zoals Artiestenlijst, maar dan met albums. Zelf gebruikte ik dat nooit, maar kan me voorstellen dat dat irritant is.

Zelf werk ik met Afspeellijstmappen. Per artiest een map en binnen die map dan weer gespecificeerd per album (ieder album een afspeellijst). Het was even een karweitje, maar de handigheid die ik ermee terug gewonnen heb...

Ik ben wel blij met de nieuwe versie. Mis wel de weergave van albums op een rijtje bovenin het scherm en de lijst eronder. Die gebruikte ik vrij vaak. Ook heb ik last van een bugje. Op volledig scherm is Itunes net groter dan mijn scherm. Je ziet bijvoorbeeld de scrollbalk dan niet meer. Ligt waarschijnlijk vooral aan mijn laptop.

chevy93 schreef:
(quote)
Iets langzamer? Ja, dat is wel het grootste minpunt. Het zoeken gaat verdomd langzaam... Zo langzaam dat ik de zoekfunctie nooit meer gebruik... Gelukkig ben ik iemand die redelijk goed blind kan typen en dus mijn zoekopdracht al kan typen, voordat de letters verschijnen. Scheelt een heleboel wachttijd.

Precies ja, in de meeste gevallen gaat het typen sneller dan iTunes het visueel kan weergeven. Zolang je vrijwel alles foutloos typt gaat dat goed. Ik merk wel sinds vorige week de nieuwste update is uitgekomen (11.0.1) dat het zoeken al wat minder langzaam gaat. En mijn pc is de tussentijd niet sneller geworden.

tsjong schreef:
Op volledig scherm is Itunes net groter dan mijn scherm. Je ziet bijvoorbeeld de scrollbalk dan niet meer. Ligt waarschijnlijk vooral aan mijn laptop.
Heb ik ook wel eens. Geen idee waardoor dat komt. Maar even afsluiten en opnieuw opstarten verhelpt dat bij mij wel.

Gretz schreef:
Ik merk wel sinds vorige week de nieuwste update is uitgekomen (11.0.1) dat het zoeken al wat minder langzaam gaat. En mijn pc is de tussentijd niet sneller geworden.
Ja, dan kom je wel op waarschijnlijk het grootste minpunt van iTunes. Leuk al die updates (iedere week een nieuwe update lijkt het soms wel), maar ik vind het echt strontvervelend dat je je pc daarvoor opnieuw voor moet opstarten. Ik zet mijn laptop zelden tot nooit uit en start hem eigenlijk alleen opnieuw op vanwege iTunes of van die irritante Windows updates.

Ziegler schreef:
(quote)

Nee dat kan dus niet zoals al eerder gezegd. Ik heb het zelfs nog vergeleken met de vorige versie. Die functie is er toch echt uit.
Chevy begrijpt 'em

tsjong schreef:
Ik ben wel blij met de nieuwe versie. Mis wel de weergave van albums op een rijtje bovenin het scherm en de lijst eronder.

Als ik denk te weten wat je hier bedoelt dan kun je dat gewoon gebruiken als voorheen. Dat is toch de kolombrowser bovenin? Die kan je via weergave opzoeken en dan inschakelen.

Weer een bug ontdekt: tracks van10 seconden of korter spelen wel af maar iTunes registreert deze niet meer als zijnde afgespeeld.
Ik las dat meer mensen dit probleem kennen.

Draai je deze dan in je iPod of iPhone en synchroniseer je ze dan wordt het weer wel geregistreerd.
Hoog tijd dat ze dit soort dingen gaan aanpakken.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Als ik denk te weten wat je hier bedoelt dan kun je dat gewoon gebruiken als voorheen. Dat is toch de kolombrowser bovenin? Die kan je via weergave opzoeken en dan inschakelen.
Ik denk dat Coverflow bedoeld wordt. Die is idd verdwenen en ook ik vind dat wel jammer. Zag er cool uit altijd.

Ziegler
Dat was dan ook het enige dat coverflow deed . . . .
Ik heb coverflow heel even gebruikt, maar vond het niet erg handig.
Behalve een paar bugs ben ik nog steeds te spreken over de nieuwe vorm. Ik vind het vooral goed dat ze gekozen hebben voor de knop linksboven waarmee je kan kiezen voor apps, films, muziek, etc. Dat geeft weer wat meer overzicht.

VanDeGriend schreef:
Ik denk dat Coverflow bedoeld wordt. Die is idd verdwenen en ook ik vind dat wel jammer. Zag er cool uit altijd.
Zag er leuk uit inderdaad en laatst zocht ik die ook. Bleek dus weg.

Groot nadeel daarvan was wel dat iTunes daar (relatief) enorm langzaam van gaat. En het grootste voordeel tov bv. Spotify vond/vind ik toch wel de snelheid.

aERodynamIC schreef:
Ik vind het waardeloos: ik gebruikte altijd de lijst versie (gesorteerd op albums) en daar waren de afbeeldingen gewoon zichtbaar, nu niet meer.

En met de nieuwe update is alles weer als 'vanouds'

Shit, dan moet ik dus weer gaan updaten.

Toch wel het grootste euvel van iTunes... updaten.

iTunes kan je niet gebruiken, laptop moet opnieuw opgestart en de icoontjes op mijn taakbalk moet ik weer wijzigen..

Dit topic is best wel dood maar ik hoop toch dat iemand me kan helpen.

Sinds kort speelt iTunes sommige nummers namelijk niet meer volledig af, ze stoppen ergens bij 3:30 bijvoorbeeld. Het gekke is, dat dit dus niet bij alle nummers gebeurd en het gebeurt ook bij nummers die al langer op de computer staan waarbij het eerst niet gebeurde (het ligt dus zeker niet aan slechte mp3'tjes ofzo).
Ik heb al de nieuwste versie geinstalleerd maar dat heeft het probleem niet verholpen.

Best wel storend in ieder geval, ik heb mezelf nu gedwongen Winamp te gaan gebruiken maar wat een foeilelijk programma is dat zeg Dus hopelijk weet iemand hier meer van dan ik, ik zou iTunes graag weer willen gebruiken. Alvast bedankt

Telkens ik Itunes opstart wordt er automatisch verbinding gemaakt met de store. Hierdoor duurt het langer tot hij volledig wordt opgestart. Vroeger maakte hij die verbinding niet, waardoor hij hij veel sneller opstartte. Hoe zet ik die automatische verbinding met store uit. Wrs is dit bij opties iets aanpassen, maar ik vind het nergens terug....

Ik maak sinds ik een grote muziekbibliotheek heb (> 100 GB) gebruik van afspeellijstmappen/playlist folders. Het werkt allemaal perfect en ik heb een hoop orde in de chaos geschept, maar...

...af en toe doe ik iets (geen idee wat) en dan worden opeens alle submappen binnen een hoofdafspeellijstmap uitgevouwen. Dit is zwaar irritant, want die moet ik allemaal handmatig, een voor een, weer sluiten.

Iemand die dit ook heeft en weet wat je eraan kunt doen?

Ik heb dat ook wel eens gehad volgens mij. Ik gebruik iTunes alleen niet zo vaak meer, dus de laatste keer dat het zich voordeed is al een tijd geleden naar me herinner. Geen idee waar het door wordt veroorzaakt, maar ik zal er nog eens op letten.

Het gebeurt dus wanneer ik in zo'n map ga en vervolgens bij (meerdere) nummers de artiestennaam aanpas. Heel vaag.

iTunes 12, het lijkt qua grafische vormgeving een stap 5 jaar terug. Hopelijk is iTunes wel weer sneller geworden, want dat was toch wel een probleem.

Het is een beetje op een witte variant van Spotify gaan lijken.

Sinds kort heb ik probleem met Itunes. Als ik naar nummer beluistert van Sigur Ros wordt direct de gegevens verandert van dat nummer. Zo noemt plaats de band plots Sigur Rys en nummer is ook beetje anders. Opvallend is dat dit enkel bij Sigur ros gebeurd. Ondertussen heb ik bij eigenschappen al vakje "alleen lezen" aangeduid, maar het blijft veranderen....

Gast
geplaatst: vandaag om 15:38 uur

geplaatst: vandaag om 15:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.