menu

Mijn Updates +
Overig / Apparatuur / iTunes

zoeken in:
Nieuwe Slimme Afspeellijst via menu Bestand.
Als selectie 'Toegevoegd' en 'ligt in laatste' en dag of week naar keuze.

Is er een functie waardoor als je bijvoorbeeld het genre wil aanpassen voor alle nummers in die afspeellijst dat je dit in één keer kan doen zodat je het niet per nummer hoeft te doen?

Ik doe dat altijd met ctrl A. Dan wordt alles geselecteerd.

en Osiris Apis, dank je! Volgens mij werkt het.

Ik heb een probleem. Want ik heb mijn externe harde schijf (hier staat al mijn muziek op) van me laptop losgekoppeld. Nu heb ik hem weer aangesloten en kan die geen één nummer meer afspelen omdat hij aangeeft: het nummer ... kan niet worden gebruikt omdat het originele bestand niet is gevonden.

Weet iemand hoe je dit weer goed krijgt zonder elk bestand te gaan zoeken want dat kost minstens een paar maanden.

Osiris Apis schreef:
Bij sommige albums neemt itunes de artiestnaam op in de titel.
Terwijl bv in Winamp alleen de titel in de tag staat.

(afbeelding)

Waar ligt dit aan? Wanneer ik op eigenschappen klik van een nummer is alleen de titel opgenomen in het titelveld. Klik ik de eigenschappen weer weg, dan staat de titel wel goed.
Itunes haalt ook de artiest weg, wanneer ik het nummer afspeel.

Maar wanneer ik het album verwijder uit de bibliotheek en weer toevoeg dan komt de artiestnaam weer tevoorschijn in de titel.

Hoe krijg je dit definitief goed? Want nu scrobbled (last.fm) itunes deze nummers fout die ik op mijn ipod afspeel.

Ik het de oplossing gevonden. Het komt door de m3u playlist in de map. Wanneer je deze verwijderd, is het probleem opgelost.

Hier is een oplossing voor. Je kan bij Configuratiescherm, Systeembheer, Computerbeheer, Schijfbeheer, je externe harde schijf een vaste driveletter geven, door op de externe disk te gaan staan en via de rechtermuistoets kiezen voor stationsletter en paden wijzigen . Zorg ervoor dat voordat je ernaar toe gaat je externe disk is aangesloten.
Zo gebruik ik de Ipod ook als opslagmedium voor de muziek zodat ik niet altijd mijn aparte harddisk hoef aan te sluiten. Ook de Ipod heeft bij een vaste driveletter. Dit werkt perfect.

J.M. schreef:
Ik heb een probleem. Want ik heb mijn externe harde schijf (hier staat al mijn muziek op) van me laptop losgekoppeld. Nu heb ik hem weer aangesloten en kan die geen één nummer meer afspelen omdat hij aangeeft: het nummer ... kan niet worden gebruikt omdat het originele bestand niet is gevonden.

Weet iemand hoe je dit weer goed krijgt zonder elk bestand te gaan zoeken want dat kost minstens een paar maanden.

Ik heb een probleem met iTunes. Het is nu al bij twee nummers zo, dat ze abrupt wordt beëindigt, en gewoon overschakelen naar het volgende nummer. Zo heb ik een nummer van 5:21, maar die stopt al op 0:35. En een ander nummer van 3:24 stopt bij 1:41. Wanneer ze gestopt zijn schakelen ze gewoon over naar het volgende nummer. Maar de nummers staan er wel in de volledigheid op, want als je dan bijvoorbeeld inspringt op een tijdstip na het tijdstip waar die stopt, kun je gewoon weer verder luisteren. Maar natuurlijk is dit behoorlijk irritant, omdat wanneer je aan het luisteren bent, niet bezig bent met dat balkje te verzetten ofzo.

Iemand enig idee aan wat dit kan liggen, want ik ben echt hopeloos, ik heb al van alles geprobeert..

Misschien zitten er fouten in je mp3's. Dat iTunes op dat punt de mp3 niet goed kan lezen en dan automatisch overschakelt naar het volgende nummer. Doen die mp3 in andere players het wel foutloos?

Hmm, daar slaan ze niet over naar de volgende track, maar is er wel een kleine hapering hoorbaar.

hdk-nl
Probeer anders even de mp3 tag compleet te verwijderen en opnieuw te creëren. Misschien dat dat helpt?

Poa
Dat probleem ken ik, lag bij mij aan het bestand zelf. Pindakees maar eens een andere mp3 van het nummer, waarschijnlijk heb je het probleem dan niet meer.

Poa schreef:
Dat probleem ken ik, lag bij mij aan het bestand zelf. Pindakees maar eens een andere mp3 van het nummer, waarschijnlijk heb je het probleem dan niet meer.

Klopt inderdaad, het is gelukt. Bedankt!

freddze schreef:
Leuke iTunes tip die ik gisteren ontdekt heb...
Mits een kleine aanpassing kan je nu ook 1/2 sterren uitdelen.
Hier lees je hoe dit kan. Je moet dan tussen twee sterren klikken om een tussenrating te doen, dus tussen 3 sterren en 4 sterren klikken geeft 3 1/2 ster:
(afbeelding)

Ik vrees dat ik helemaal vertrokken ben nu

Net uitgeprobeerd. Werkt als een tiet. Ik begrijp al die negatieve reacties niet. Ik vind het werkelijk een fantastisch programma. Ik draait het op mac en kwaliteit is prima. Oke, je moet je wat verdiepen in hoe itunes je albums opslaat, maar daarna werkt het zonder problemen.

Ik wil een cd maken voor mijn vader.
Nou heb ik de muziek die ik op die cd wil hebben in I-Tunes staan, weet iemand hoe je het dan makkelijk op een cd kan zetten?
Moet ik dan ergens software downloaden?
Alvast bedankt!

Purmerend schreef:
Ik wil een cd maken voor mijn vader.
Nou heb ik de muziek die ik op die cd wil hebben in I-Tunes staan, weet iemand hoe je het dan makkelijk op een cd kan zetten?
Moet ik dan ergens software downloaden?
Alvast bedankt!

Gewoon een afspeellijst aanmaken en met de knop rechtsonder branden. Daarna is cd'tje klaar!

Ik heb een probleem, wie niet, sommige van mijn nummers worden niet afgespeeld in Itunes. Eerst kon ik de nummers gewoon afspelen, nu reageren ze nergens meer op. Terwijl ze het wel in wmp doen.

Nicci
Staat er soms een uitroepteken bij het nummer?

Nicci
Volgens mij wil Tsjong zijn probleem niet oplossen . . . .

Vraagje, wie werkt er eigenlijk met sterren in iTunes?
Ben er eigenlijk nog nooit aan begonnen, maar kan me voorstellen dat je door het gebruik daarvan minder 'vergeten' nummers krijgt.
Zijn er nog andere redenenen te verzinnen om met sterren te werken?

Nicci
Je kan bij het 'at random' afspelen er voor kiezen dat hij nummers met een hoge beoordeling vaker afspeelt.

Nicci schreef:
Je kan bij het 'at random' afspelen er voor kiezen dat hij nummers met een hoge beoordeling vaker afspeelt.

Weet niet of dat zo een voordeel is. Als ik er voor kies om at random af te spelen dan doe ik dat (of hoop ik) juist om de minder vaak gedraaide nummers te luisteren.

Father McKenzie
Ik heb een probleem met i-tunes; Bepaalde cd's die neemt het systeem niet aan; het geluid wordt zwaar vervormd, alsof het één groot gekraak is
Te vergelijken met een geluidsinstallatie die zwààr overstuurd is.

Ik heb gemerkt dat het vooral recente cd's zijn waar bij alle ikoontjes op de hoes van de cd ook HDCD staat, ik neem aan dat dit high definition cd betekent?

Zo neemt deze apparatuur bijvoorbeel niet Silver & Gold, Prairie Wind aan, ik denk alle recent uitgegeven materiaal van Neil Young, een kleine ramp, want ik wil alle goede muziek van Neil Young in mijn i-pod krijgen.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn, Bij een vorige pc had ik dit probleem absoluut niet???

redelijk desperate, en absoluut niet blij met dit probleem!

Help!

Zijn het geen copy-protected cd's?

Zo had ik dat probleem met 2 albums: Placebo en Ozark Henry. Placebo heb ik later vervangen door een album dat niet protected is en die van Ozark Henry ben ik maar op de niet nette manier extra gaan downloaden om het er toch op te krijgen. Ik blijf dat dan ook schofterig vinden: koop je een cd en kun je er niet mee doen wat je graag wilt.
Gelukkig zien we die zg protectie niet meer terug bij de huidige releases, dat was ook een tijdelijke gril van platenmaatschappijen (en waar mijn iTunes ook nauwelijks last van had gelukkig op die 2 uitzonderingen na).

Father McKenzie
Enkel volgens mij deze waar het icoontje van HDCD - héél klein overigens - opstaat.
IK heb het niet enkel met de recente cd's van Neil Young, er waren er nog andere...
Het is om gek te worden, ik wil alles wat ik leuk heb in die i-tunes krijgen, ik kan op die manier wel stoppen met i-pod, want dat is zo FRUSTREREND, je zou met plezier je laptop door het raam kieperen....
Ik heb speciaal een nieuwe laptop gekocht, omdat deze hier teminste 500 GB opslagcapaciteit heeft, nou, daar zit ik mooi vast mee voor het ogenblik.

ik ben zéér zuinig op cd's, zeker van mijn topfavorieten, ik kan niet eens copietjes meer branden van dergelijke cd's, dit is inderdaad erg schofterig van het programma. Ik kocht nog weinig cd's meer, omdat ik het verzadigingspunt wat bereikt heb.
ik denk er sterk aan om niets meer te kopen, mij niet meer met muziek bezig te houden en mij ga concentreren op gezondheid; ik moet toch vaker sporten, ik ben te zwaar en gezien mijn leeftijd kan ik best wat meer beweging gebruiken.

IK ben ontzettend teleurgesteld, mijn interesse om nog lang met i-tunes te werken is geheel weggeëbd, het is echt ZWAAR KLOTE!

Weet iemand of dit probleem op te lossen is?

Kun je dit omzeilen of zo?

Zoniet ga ik i-tunes er echt afgooien en hou ik me geen minuut langer meer met i-pods bezig, wordt ik misschien nog een supergezond mens!

Benno
Je hebt toch een iPod nodig om te joggen.

Het is een bekend probleem met iTunes dat het programma niet in staat is om HDCD's te rippen en de kwaliteit te behouden. Volgens mij kun je, zover ik gelezen heb, de CD's het beste rippen met Windows Media Player (naar WMA files, 24 bit) en dan importeren met iTunes.

En mocht de manier van Benno niet werken, dan kun je proberen om de met Windows Media Player geripte bestanden nog een keer te converteren naar mp3 met Free MP3 WMA Converter.

Of heel iTunes niet gebruiken en direct mp3tjes op je iPod zetten. Zou ook moeten kunnen.

Nicci
@Father
Ik zou die HDCD eens importeren als WAV of AIFF (dus zonder compressie). Ik heb zo'n vermoeden dat ze dan best in Itunes willen spelen. Nu nog even bidden dat je iPod WAV of AIF ondersteunt (Apple lossless in ieder geval wel, maar ik weet niet zeker of HDCD door Apple Lossless goed weergegeven wordt.

Het is hier misschien al ter sprake gekomen, maar ik ken via Windows XP mijn iTunes niet meer opstarten. Als ik dubbelklik op het icoon geeft mijn computer aan dat hij aan het "denken" is (zandloper), maar na 30 seconden verdwijnt die en start het programma nochtans niet op. Iemand tips, alstublieft?

Alvast bedankt!

Nicci
Ik zou Windows er af gooien . . . .

Al eens geprobeerd iTunes opnieuw te installeren? Of opnieuw de juiste 'bieb' aan te wijzen?

Gast
geplaatst: vandaag om 14:49 uur

geplaatst: vandaag om 14:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.