menu

Overig / Apparatuur / iTunes

zoeken in:
Electro_
Ik blijf dit een erg mooi programma vinden! Vanavond heb ik de nieuwste iTunes 7 gedownload en die ziet er weer geweldig uit.
Nieuwe functie is (onder andere) dat je nu een albumhoezen-galerij hebt waardoor je kunt scrollen als het ware en zo een album uit kiest. Gratis te downloaden op Apple.com

avatar van jowietje
Ik vind het geen super programma, voordat je is snapt hoe je muziek naar je iPod moet. Maar als je het eenmaal snapt is het makkelijk.


avatar van musicfriek
Hmm, ik denk dat ik i-Tunes 6 er maar op laat staan, heb geen zin om nummers te gaan verliezen. En deze bevalt me prima, nergens problemen mee

avatar van Jordy
Electro_ schreef:
Ik blijf dit een erg mooi programma vinden!


Moet je je voorstellen, dat er een heel besturingssysteem is dat net zo mooi en fijn is als iTunes...

avatar van hpvmars
Zou dat echt bestaan ...

Electro_
Jordy schreef:

Moet je je voorstellen, dat er een heel besturingssysteem is dat net zo mooi en fijn is als iTunes...


Ik ben al aan het sparen


(afbeelding)

avatar van luc011190
Ik luister mijn muziek uit een Limewiremap met Windowmediaplayer. Is I-tunes een veel beter alternatief ?

Electro_
Lijkt me wel ja. Ik doe het zo:

Downloads in 'Mijn ontvangen bestanden', die knip en plak ik op een C of D-schijf, mappen tag ik allemaal en dan importeer ik ze in iTunes. Dus alleen volledige albums, losse nummers in een andere map en die speel ik af in Windows Media Player, zo blijft iTunes overzichtelijk.

De nieuwe iTunes bij mij:


(afbeelding)

avatar van Yak
Yak
Hoe installeer ik een Engelstalige iTunes 7?

avatar van Exfrozen
Waarom heb je ipod naam weggevinkt

Electro_
Yak schreef:
Hoe installeer ik een Engelstalige iTunes 7?


Kan gewoon op de Apple-site toch?

En m'n iPod-naam... Die is privé.

patrick_p72
Ja een heel goed programma beter dan WMP. Ik heb versie 7 alweer draaien op mijn systeem. Maar verder blijf ik toch maar trouw aan Bill. Ik vreet er ten slotte van en ik heb geen zin om weer wat anders te leren . Alleen jammer dat je met iTunes nog steeds niet je MP3'tjes kan streamen over het internet. Pluspuntje van WMP.

avatar van gemaster
Heb iTunes net even geprobeerd. Wat een sloom programma zeg. Mijn hele computer liep bijna vast toen ik door de library scrollde.

Dro
Ik heb nergens problemen mee. Prima nieuw programma, mooie vormgeving.

Ziet er goed uit Electro... maar wat ik me nou afvraag, hoe heb je dat opgelost met je losse nummers ?

avatar van freddze
Sedert ik overgeschakeld ben naar versie 7.6. is de manier van alfabetisch rangschikken drastisch veranderd en dat vind ik niet zo fijn.

Wat zijn de ervaringen van andere gebruikers hiermee?

Waar nog mee te leven valt is dat de act die vroeger bij mij als eerste stond, zijnde :wumpscut: (vanwege de dubbelepunt vooraan) nu gewoon bij de W geplaatst wordt.

Wat al minder leuk is, is het feit dat bands als 10cc en 120 Days nu helemaal achteraan (nog áchter de Z) geplaatst worden, terwijl cijfers toch altijd vóór de A moeten komen, vind ik.

Maar het ergste vind ik dat bv. An Pierlé nu gewoon bij de P geplaatst wordt (wslk. wegens het woordje 'an' dat aanzien wordt als lidwoord in het Engels (zoals in: an apple), terwijl pakweg Adrian Borland wél bij de A staat.

Blijkbaar kan je er bij de instellingen niet voor kiezen om terug naar de oude manier van alfabetiseren terug te grijpen

avatar van SiSsY bOY
Tja geen idee hoe je dat kan oplossen, als je één nummer aanklinkt (rechtermuisknop) dan krijg je wel een tabblad "Sorteren" maar hoe het werkt... geen idee. Ik vind iTunes opzich een fantastisch programma maar er zijn ook een paar grote nadelen te bespeuren.

Nadelen:

- Ordenen van je muziek kost veel tijd.
- Het is een zwaar programma. Mijn videokaart heeft het er zwaar mee en maakt een klereherrie.
- Losse nummers toevoegen maakt van je bibliotheek een zooitje

Voordelen

- Geluidskwaliteit is imo beter
- Mooie, overzichtelijke bibliotheek
- Veel extra functies

avatar van Bertus
Ik heb twee vragen over ITunes en hoop dat die via deze weg voor mij beantwoord gaan worden

1) Om onduidelijke redenen denkt ITunes dat sommige albums verzamelcd's zijn en zet ze dus helemaal onderaan de albumlijst, in plaats van op de plek waar ze horen: op alfabet bij de naam van de artiest. Op dit moment doet het probleem zich voor bij Heart of the Congo's van The Congo's en bij cd2 van Sign 'O' the Thimes van Prince. Hoe krijg ik ze terug waar ze horen?

2) Het schijnt mogelijk te zijn om ITunes aan Last.FM te koppelen. Weet iemand hoe dat moet? (Ik heb al op internet gezocht, maar op iedere pagina die ik kon vinden ging men er vanuit dat Last.FM nog geïnstalleerd moet worden, en ik heb dus ITunes later dan Last.FM geïnstalleerd.)

Tot zover de vragen van deze computerminkukel, vast bedankt voor de hulp!

1) Als je bij info ( ctrl+i) kijkt, tablad Sorteren kan je je Artiestensortering invullen voor die tracks. Lost dat je probleem niet op?

2) Bij je last.fm programma klik je bovenaan op Tools & dan op 'Get Plugin', dan zoekt Last fm naar je muziekprogramma's en staat er bij of je er al een plugin voor hebt. Je kan dan de bijhorende plugin voor Itunes vinden.
Mocht hij I tunes niet automatisch vinden (zoals het bij het geval was) dan, kan je dat ook zelf toevoegen, via 'Add'. Dan ga je naar de map waar je je Itunes opgeslagen hebt en klik je je Itunestoepassing icoon. Dan wordt I tunes aan die lijst van music players toegevoegd.

Hopelijk is het wat duidelijk.

avatar van Bertus
1) Ik heb me niet duidelijk genoeg uitgedrukt; de fout zit niet in iTunes maar in de overzetting naar mijn iPod. In iTunes staan ze wel op de goede plek, maar in de cover flow op de iPod komen ze achteraan te staan.

2) Ik geloof dat ie het doet Vervolgvraag: kan ik 't apparaat ook nu de opdracht geven om alle nummers die ik met mijn iPod of via iTunes beluisterd heb alsnog in de Last.fm lijst op te nemen?

Dank je wel!

fastpulseboy
gebruik sinds kort ook itunes
(omdat ik een ipod heb gekregen...)
Toch vind ik het redelijk irritant, of kunnen dingen makkelijker

-Ik moet map voor map gaan toevoegen (tenzij ik mijn hele muziekmap zou willen toevoegen)

-nummers die ik in een map heb gestopt (die niet samen een album vormen) gooit ie los in de bibliotheek

vermoeiend, of kan dit wel anders...

avatar van Osiris Apis
Bij sommige albums neemt itunes de artiestnaam op in de titel.
Terwijl bv in Winamp alleen de titel in de tag staat.


(afbeelding)

Waar ligt dit aan? Wanneer ik op eigenschappen klik van een nummer is alleen de titel opgenomen in het titelveld. Klik ik de eigenschappen weer weg, dan staat de titel wel goed.
Itunes haalt ook de artiest weg, wanneer ik het nummer afspeel.

Maar wanneer ik het album verwijder uit de bibliotheek en weer toevoeg dan komt de artiestnaam weer tevoorschijn in de titel.

Hoe krijg je dit definitief goed? Want nu scrobbled (last.fm) itunes deze nummers fout die ik op mijn ipod afspeel.

avatar van Ceasar
Omdat ik denk dat lang niet iedere gebruiker van iTunes weet dat je met dat programma ook fragmenten kunt knippen, bij deze een klein lesje (als voorbeeld maak ik hieronder intro's voor de Rock ID Contest):

Ga in de menubalk naar "iTunes", kies "Voorkeuren", ga dan naar "Importinstellingen" en kies "MP3-codering" (en eventueel de kwaliteit). Druk op "OK".
Selecteer het liedje waarvan je een intro wilt maken. Speel af en kijk op welk tijdstip (bijv. na 21,5 sec) je de knip wilt maken.
Klik op de rechter muisknop of druk op "control" én muisknop. Ga naar "Info" en dan naar "Opties". Vink "Begintijd" aan (niet de tijd veranderen als je bij het begin wilt beginnen) en vink vervolgens "Eindtijd" aan. Voer het eerder gevonden tijdstip in (dus 0:21,500).
Klik op "OK"
Ga in je menubalk naar "Geavanceerd" en klik daar op "Maak versie voor MP3 aan" en klaar! Simpel en snel.

Ik hoop dat dit nuttige info is. (Als blijkt dat iedereen dit al wist verwijder ik dit bericht wel weer)

avatar van freddze
Leuke iTunes tip die ik gisteren ontdekt heb...
Mits een kleine aanpassing kan je nu ook 1/2 sterren uitdelen.
Hier lees je hoe dit kan. Je moet dan tussen twee sterren klikken om een tussenrating te doen, dus tussen 3 sterren en 4 sterren klikken geeft 3 1/2 ster:

(afbeelding)

Ik vrees dat ik helemaal vertrokken ben nu

Gebruik itunes zelf voor mijn ipod, maar vind het eigenlijk een vrij naar programma. Zeker op tragere pc's is het niet vooruit te branden, door alle overbodige interface-opties die ik helemaal niet zoek in een muziekafspeelprogramma.

Geef mij dan maar foobar, ideaal voor grote hoeveelheden muziek, en ook nog eens volledig naar eigen wens in te richten, zodat je het uiteindelijk bijna identiek aan itunes kan maken, maar dan zonder de belachelijke hoeveelheid geheugen die het vraagt.

Maar ja. .

avatar van Jeroen enzo
Zelf ook geen groot iTunes fan.. Sterker nog, ik begrijp werkelijk niet
wat mensen in dit programma zien.. totaal overbodig mijns inziens.

Winamp's iPod plugin is wat mij betreft een perfect alternatief om je muziek toch op je iPod te krijgen. Eenvoudig, stabiel, pretentieloos.

avatar van Kill_illuminati
i-tunes wil nog wel eens vervelend zijn.

Up-load het bepaalde nummers niet
Geeft verkeerde album naam
Als je dat verandert zet het progamma nummers apart in een andere map.

Gallow
Ik vind het echt vreselijk.

avatar van lauradance
Ik heb een Itunes probleem! Mijn 'onlangs toegevoegd' map is weg! Weet iemand hoe ik die opnieuw in kan stellen?

Gast
geplaatst: vandaag om 09:36 uur

geplaatst: vandaag om 09:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.