menu

Overig / Apparatuur / PC (centraal topic)

zoeken in:
Dr.Greenthump
Beste users,

dit topic is geschikt om te discusiëren over de computer en alles daar omheen. Crashed je PC steeds of heb je problemen met internet, dan kan dat natuurlijk hier worden gemeld. Ook kan er hier om advies worden gevraagd en winkels en (handige) sites zijn altijd welkom!

Sinds een tijdje vraag ik mijzelf af waarom ik niet eens mijn PC up-to-date stel, want dit *ahum* apparaat heeft de snelheid van een schildpad. Niet alleen wanneer ik wil gamen, maar ook wanneer ik meerdere programma's open heb staan maakt mijn CPU overuren en de prestaties zijn er niet beter om. Dat moet dus veranderen. Ik heb een budget dat rond de € 500 ligt en heb zelf al de volgende onderdelen: Hardeschijf, DVD-speler, DVD brander, Floppy en de kast zelf.

Moederboard:

ASUS P5NSLI: € 114,95
Socket 775
Max. FSB 1066 MHz
Geheugensloten 4x
Maximaal geheugen 16 GB

CPU Processor:

Intel PIV (Dual Core) 915: € 139,95
Socket 775
Snelheid 2,8 GHz
Bussnelheid 900 MHz
L2 Cache 4096 KB

Videokaart 1:

ASUS N7600GS: € 124,95
Interface AGP 8x
Geheugen 256 MB

Videokaart 2:

ASUS EN7600GS: € 154,95
Interface PCIe x16
Geheugen 512 MB

Voeding:

ASUS 450W PSU: € 49,95
450 Watt

Totaal computer 1: € 429,80
Totaal computer 2: € 459,80

Daarnaast ben ik nog opzoek naar 1GB DDR2 geheugen. Misschien dat ik in verhouding veel te veel kwijt ben of dat ik bij de verkeerde winkel kijk voor prijs-kwaliteit en dat zou niet bepaald handig zijn. Enig advies zou ik dus op prijs stellen

edit: ik heb een klein vermoeden dat ik op het verkeerde forum zit.

Dr.Greenthump
Het probleem is dat ik daar geen account aan kan maken, omdat mijn email afkomstig is van een gratis email dienst. En aangezien ik fulltime met mijn huidige adress werk ben ik niet van plan om een nieuwe te gebruiken.

E-mailadressen afkomstig van het door jou gebruikte e-mail domein zijn niet toegestaan. Het is niet toegestaan om te registreren op een adres van gratis e-mail diensten zoals Hotmail.

Wat zijn trouwens dan geen gratis email diensten .. ? Zie ook het nut er niet van in dat ik mijn hotmail niet mag gebruiken!

edit: oja en daar komt bij dat er hier nog niet zo'n dergerlijk topic was en ik hier veel sneller een reactie krijg dan bij insidegamer of een ander forum

Dr.Greenthump schreef:
Het probleem is dat ik daar geen account aan kan maken, omdat mijn email afkomstig is van een gratis email dienst. En aangezien ik fulltime met mijn huidige adress werk ben ik niet van plan om een nieuwe te gebruiken.

E-mailadressen afkomstig van het door jou gebruikte e-mail domein zijn niet toegestaan. Het is niet toegestaan om te registreren op een adres van gratis e-mail diensten zoals Hotmail.

Wat zijn trouwens dan geen gratis email diensten .. ? Zie ook het nut er niet van in dat ik mijn hotmail niet mag gebruiken!

edit: oja en daar komt bij dat er hier nog niet zo'n dergerlijk topic was en ik hier veel sneller een reactie krijg dan bij insidegamer of een ander forum

Volgens mij zou dat van die e-mail met outlook express wel moeten werken.

Dr.Greenthump schreef:

Je hoeft toch niet te registreren? Er is vast wel iemand anders met soortgelijke problematiek. Kun je niets vinden via Google?

Sowieso meer werkgeheugen nemen! Maar heb jij geen last van spyware?

Dr.Greenthump
Voorlopig is 1GB wel voldoende, maar in de toekomst ga ik dat uiteraard aanvullen. Heb trouwens al een compleet andere PC ingedachte dankzij PC GameSpecial daar niet van, maar hoezo zou ik last (moeten) hebben van spyware .. ?

Aangezien bijna 70% van de internetters daar last van heeft.

http://www.download.com/Spybot-Search-Destroy/3000-8022_4-10401314.html?tag=lst-0-1

Succes!

Kos
Ik heb ook erg weinig last van spyware eerlijk gezegd.

Spam daarentegen...

Sietse
probeer tegen spam eens www.hitmanpro.nl

7 verschillende anti-spyware programma's in een (waaronder Spybot en ad-aware, maar ook nog wat anderen die weer andere dingen vinden)

Kos schreef:
Ik heb ook erg weinig last van spyware eerlijk gezegd.

Spam daarentegen...

Als je last van spam hebt, heb je dus last van spyware. Ofwel op je pc of je bent zelf je eigen spyware, door op sites je email achter te laten/internet explorer te gebruiken.

www.nucia.nl
Alles tegen spyware, virussen en andere computerproblemen

zelf gebruik ik de volgende gratis programma's:
AVG Free antivirus
Ad-Aware Personal SE
Spybot Search & Destroy
Mozilla Firefox (browser)

af en toe updaten en scannen

CHECK THIS: http://nucia.nl/forum/showthread.php?t=55

Kos
HiLL schreef:
(quote)

Als je last van spam hebt, heb je dus last van spyware. Ofwel op je pc of je bent zelf je eigen spyware, door op sites je email achter te laten/internet explorer te gebruiken.
Ja, dat snap ik, maar dat heeft geen reet met spyware te maken.

Van spyware kun je toch echt ook spam krijgen...

Kos
Ja, maar ook op andere manieren, zoals je tweede optie.

Aleen moet ik nog even uitvinden hoe ik m'n e-mailadres op een site zet zonder dat hij herkenbaar gevonden wordt.

Ok zijn we het toch eens

Kos schreef:
Aleen moet ik nog even uitvinden hoe ik m'n e-mailadres op een site zet zonder dat hij herkenbaar gevonden wordt.

kos[at]musicmeter.nl

Kos
Ja, maar op een site van je bedrijf hoef je met zoiets niet aan te komen.

Bedrijven moeten zorgen dat ze e-mailadressen vertrouwd houden. Ik heb naast mijn normale mailadres nog een spamadres. Zodra ik me aanmeldt bij een (onbelangrijk)bedrijf/website geef ik meestal deze door. Deze mail kijk ik dan ook slechts 1 a 2 keer per week. Alle spam in 1 keer gelijk weggooien

Pellie schreef:

kos[at]musicmeter.nl

Je denkt serieus dat je daarmee de e-mailadres-verzamel-scriptjes voor de gek houdt?

yo die hitman pro instaleert zelf alles??? dat ding blijft maar instaleren :s is er iets verkeerd?

Kos
Volgens mij kun je vooraf zelf bepalen welke programma's uit Hitman je installeert.

Sietse
inderdaad en verder gewoon laten lopen.

Afhankelijk van de snelheid van je pc en je internet connectie kan het tot 2 uur duren dat ie klaar is, maar je pc is dan wel echt helemaal schoon. Daarna nog ff windows defender installeren (gratis voor XP gebruikers) dit houdt spyware tegen voordat het je pc op kan komen (ofzo). Zelf heb ik het niet, maar ik ben dan ook niet zo bang enzo.

Je moet gewoon bewust internetten, das de beste beveiliging.

hmpf... okay dan, ik heb hem er al af gehaald.. ik vertrouw die shit niet lol

Sietse
laat ik het zo zeggen...Ik werk zelf op een internet helpdesk (technische afdeling) en raad dit aan vrij veel klanten aan omdat dit tenminste echt goed werkt...en beter dan alleen maar een programma...
Dit programma is erg goed te vertrouwen...

Jordy schreef:
(quote)

Je denkt serieus dat je daarmee de e-mailadres-verzamel-scriptjes voor de gek houdt?

Ooit was dat zo, maar tijden veranderen idd.

Sietse
ach, ik heb tegenwoordig op mijn website mijn email adres gewoon open en bloot staan...niets helpt nog tegen al die spam, alleen een goede spam filter.

Ik plemp ook overal mijn e-mailadres neer, maar de spamfilter van gmail werkt vrij goed. Zelden spam in mijn inbox en zo'n 1500 berichten per maand in mijn spamfolder. Die laatste kun je trouwens ook nog uit beeld houden via een plug-in van Mozilla Firefox, zodat het net is alsof je een spamloos leven lijdt.

Zelden spam in mijn inbox en zo'n 1500 berichten per maand in mijn spamfolder.

ik heb er maandelijks 0 en meld me ook te pas en te onpas aan voor allerlei dingen.

Ik heb er zelfs 2157 nu.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:03 uur

geplaatst: vandaag om 19:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.