menu

Overig / Apparatuur / PC (centraal topic)

zoeken in:
busta_x
IllumSphere schreef:
Ik gebruik Ccleaner al drie jaar en heb nog nooit een probleem gehad.

Ja weet het, gebruik ook al jaren CCleaner en nooit issues gehad.
Ik heb dan ook 2 computers en mijn download pc (met aardige prestaties voor games) die één of andere manier error heeft met CCleaner wanneer ik naar uninstall programs ga in de tab bij ccleaner.
Er is waarschijnlijk een programma die beveiligde uninstall heeft.
Maar gebruik Revo uninstaller voor het compleet verwijderen van programma's.
Boost programma's en dat soort dingen gebruik ik niet meer, doe nu alles handmatig via: Site uitleg (download ebook voor de volledige walkthrough die je via adobe kunt lezen)
Mijn pc is nu superman

Sietse schreef:
Paranoïde is nooit nodig. Paranoïde is als je doorslaat...

Internet is helemaal geen gevaarlijke plek als je maar gewoon weet wat je doet. En dan heb je al die onzin niet nodig.
Ik heb in de tijd dat ik zelf een pc op het internet heb (nu bijna 14 jaar) nooit van dit soort onzinnige shit gebruikt en ook vrijwel nooit problemen gehad. En iedere keer als ik problemen had wist ik precies terug te vinden hoe ik daar aan ben gekomen (wat altijd dom gedrag vanuit mijzelf was).
En ik denk dat als ik mijn collega's op het werk (vrijwel allemaal MBO en HBO niveau IT'ers, een enkeling op WO niveau opgeleid, ik werk binnen een ICT omgeving waar nogal veel nerds werken) zou vertellen dat ze allemaal achterover zouden slaan van het lachen.

Dit.

Misschien dat hier iemand een oplossing weet, want die gasten bij de HP snappen er volgens mij niet zo veel van.

Al sinds ik deze laptop (HP g6-1220 SD) heb, heb ik problemen met mijn audio jack. In principe werkt die prima, maar als mijn batterij leeg gaat (en zodoende in de slaap-/sluimerstand gaat) en ik ben muziek aan het luisteren (niet via de boxen, maar via speakers/koptelefoon) en ik open de laptop weer, komt er geen geluid uit mijn audiojack. Niet altijd, maar wel dusdanig vaak dat het behoorlijk irritant is.

Probleem is op te lossen door een BIOS-update te doen. Niet door opnieuw op te starten, een BIOS-update. Maar om nou iedere keer een BIOS-update te doen..

Een week geleden de helpservice gebeld, omdat het nu toch wel heel irritant begon te worden steeds. Een uur aan de telefoon met als uiteindelijk resultaat dat ik de nieuwste BIOS geïnstalleerd heb en de nieuwste geluidsdrivers. Én de mededeling dat ik vwb de BIOS-update spoken zag, want het kan nooit dat het door de BIOS-update gefixt wordt.

Vandaag dus weer dat probleem. Computer opnieuw opgestart, geen probleem. BIOS-update en voilà, geluid weer terug via audio jack!

De reden dat hij zei dat het niet kon met BIOS-update was, omdat ik wel geluid heb via mijn ingebouwde speakers en hij zei dat je die niet individueel aan kan sturen.

Sietse
Ze hebben bij HP gelijk dat dit eigenlijk nooit je BIOS kan zijn.
Het kan wel zijn dat je windows een probleem veroorzaakt met de hardware die deze uitschakelt en "verwijderd" waardoor deze het niet meer doet.
Met BIOS update lijkt het dan dat je niet hardware hebt en wordt het opnieuw toegevoegd.

Mijn tip: windows opnieuw installeren.

Ik zou dit even voorleggen op pchelpforum.nl en/of www.pc-helpforum.be

Daar zijn erg vriendelijke mensen actief (als je tenminste even goed inleest hoe 't daar werkt) met veel know-how en ze zijn ook vrij vlot.

Ik had een topic geopend op het (Engelse) HP-forum: No sound through headphone jack after dead battery - HP Support Forum - 2341111 - h30434.www3.hp.com

Snelle reactie en de Audio Fix die ze daar aangeraden hebben, ga ik volgende keer proberen.

Windows herinstalleren is wel erg drastisch. Denk sowieso ook dat ik minder moeite heb om eens in de zoveel tijd die BIOS-update te doen dan dat ik alles opnieuw moet gaan installeren.

Sietse
als die audio fix niet werkt zou ik toch even opnieuw installeren want dan is er meer aan de hand dan zo snel kunt zien.

(iets wat hoe dan ook is aan te raden geregeld te doen).

Beste Music Meter vrienden,

Kan iemand mij helpen mij het volgende probleem.

Ik had steeds het probleem dat de Adobe Flash Player crashte. Slim als ik dacht te zijn heb ik de flash player in z'n geheel verwijderd met het idee deze opnieuw te downloaden en te installeren. Setup vervolgens gedownload via de Adobe site, niets aan de hand. Echter, de setup (een simpel exe bestandje) wil niet openen. Na het openen verschijnt er een tijd niets waarna een melding verschijnt: Unable to Load Application Configuration.
Als ik de computer wil uitschakelen, zegt ie overigens dat het bestand nog geopend is, maar waar? ik zie het niet.

Ik gebruik een nieuwe HP Pavilion laptop en ik draai op Windows 8 (met Firefox als browser).

Via Google ben ik al langs allerlei fora, helpdesks e.d. gekomen, maar de oplossing heb ik nog niet gevonden.

Misschien dat iemand van jullie dit zelfde probleem heeft (gehad) en weet hoe dit op te lossen is?

Die setup is volgens mij een installer die vervolgens het programma downloadt en installeert. Ik zou even kijken of je ook een offline download kunt vinden en die eens proberen (als je dat nog niet gedaan hebt).

Programma's die nog draaien maar die je niet kunt vinden: kijk eens via CTRL+ALT+DEL > Taakbeheer Starten bij Processen of zoiets er tussen staat? Of werkt dat anders in W8 dan in W7?

Brunniepoo schreef:
Die setup is volgens mij een installer die vervolgens het programma downloadt en installeert. Ik zou even kijken of je ook een offline download kunt vinden en die eens proberen (als je dat nog niet gedaan hebt).

Programma's die nog draaien maar die je niet kunt vinden: kijk eens via CTRL+ALT+DEL > Taakbeheer Starten bij Processen of zoiets er tussen staat? Of werkt dat anders in W8 dan in W7?

Via CTRL+ALT+DEL kan je inderdaad zien welke programma's lopen, je kan ze ook sluiten. Maar ook vanuit de taakbeheer kan ik de setup niet openen.

Wat bedoel je precies met een offline download? Ik heb een setup gedownload via de Adobe site, en die zou je dan moeten kunnen openen (offline)

Het is raar, want andere setups voor andere programma's doen het wel gewoon...

Ik denk dat je niet bij de programma's moet kijken maar bij de processen, als dat mogelijk is.

Ik doelde meer op zoiets, maar heb geen idee of dit de versie is die jij nodig hebt.

Die had ik inderdaad al gevonden, werkt ook niet.

In ieder geval bedankt voor je hulp!

Gebruik je Avast als virusscanner ? Ik had n.l. vanavond hetzelfde. Avast tijdelijk uitgeschakeld en toen kon ik Flash installeren.

Verdomd, dat is het. Het werkt!
Bedankt!!

Sinds vanmiddag hebben we een nieuwe modem van UPC en ik merk nu dat hier een interne router inzit. Ik zie namelijk het oude netwerk staan en een UPC netwerk (beiden werken). Internet werkt verder wel gewoon.

Nu moet ik een poort openen en dat werkt weer eens voor geen meter. Het helpt ook niet mee dat er een bug zit bij het inloggen op http://192.168.0.1/ --> ''De gebruiker is al ingelogd. Er is maar 1 sessie toegestaan'' http://192.168.0.1/logout.asp werkt niet meer om dat te verhelpen zodra er een statisch IP adres is ingesteld.

Heb onder geavanceerd en forwarding de gewenste poort ingevuld evenals het statische IP-adres.

Met Simple Static IP maak ik een statisch IP adres en verder gebruik ik Simple Port Forwarding. In Windows zelf staat alles nog goed van de vorige keer (ik houd dezelfde poort).

Zou ik dan onder Basis --> Local Area Network nog de gegevens moeten veranderen in die van een statisch IP-adres?

Aangezien mijn eigen router al een aantal jaren oud is, ga ik er vanuit dat de UPC router beter is (dus ik heb 'm niet op bridge mode staan en ik overweeg 'm los te koppelen).

Wie heeft deze strijd al gewonnen?

CHIEP (crew)
De website van een van mijn hobby's heeft Joomla als CMS.
Sinds enkele dagen ben ik voor het bewerken van webpagina's echter de HTML-knop kwijt (waarbij je dus kan switchen tussen hoe je webpagina er voor anderen uitziet en hoe hij er in HTML uitziet). Behoorlijk lastig, want ik kan hierdoor bijvoorbeeld geen YouTube-video's meer insluiten.

Ik heb trouwens wel nog een HTML-editor-knop, maar daar verdwijnen die YouTube-codes bijvoorbeeld vanaf het moment dat je je pagina opslaat.

Al gegoogeld, maar op het eerste zicht sta ik alleen met dit probleem.

Sietse
ik denk dat je voor zo'n specifieke vraag even contact moet opnemen met Joomla...

Youtube!

Tot een maand of twee geleden had ik een vrij brakke pc (vijf jaar oud) en draadloos internet van UPC op de laagste snelheid (25 Mbps). Het bekijken van een Youtubefilmpje resulteerde niet zelden in een pc-crash (vooral als ik er een paar tegelijk laadde en ondertussen nog wat andere dingen deed), maar als de pc niet crashte (meestal ging het toch gewoon goed), draaide het filmpje altijd netjes.

In de toen volgende periode heb ik eerst mijn internetabonnement opgewaardeerd (naar 50 Mbps) en kort daarna een nieuwe pc gekocht die in principe weer even aan de eisen van de tijd voldoet. Een en ander is overwegend naar tevredenheid, met grote uitzondering van het afspelen van Youtubefilmpjes, waar vrijwel altijd het bufferen kort na het begin stagneert.

Enig zoekwerk leert dat ik bepaald niet de enige met dit probleem ben. De standaardoplossingen (cookies/temp i.net bestanden verwijderen, Chrome/IE van Metroversie naar Desktopversie omzetten, checken Flash/Shockwave player, etc.) allemaal al een paar keer geprobeerd. Wilde theorieën gelezen dat de schuld bij Youtube/UPC/DraadloosInternet ligt. Maar vroeger werkte het gewoon...

Heeft hier toevallig iemand de gouden tip hoe Youtube weer aan de praat te krijgen?

Heb je de mogelijkheid om een en ander tijdelijk te bedraden om zo een van de mogelijke oorzaken uit te sluiten?

Ja, ik zal de netwerkkabel er binnenkort eens tussen hangen (dan heb ik ook nog keuze tussen router-pc en modem-pc). Ik hoop echter niet dat dat de definitieve oplossing gaat zijn...

Sietse
Je zult beide moeten testen, kan nl. aan de router en aan de modem liggen.
WiFi is in ieder geval nooit de manier om iets te testen

Casartelli schreef:
Ja, ik zal de netwerkkabel er binnenkort eens tussen hangen (dan heb ik ook nog keuze tussen router-pc en modem-pc). Ik hoop echter niet dat dat de definitieve oplossing gaat zijn...

Lijkt me dat zolang het niet aan je pc ligt UPC met een oplossing moet komen.

Sietse
Brunniepoo schreef:
(quote)

Lijkt me dat zolang het niet aan je pc ligt UPC met een oplossing moet komen.

Ligt eraan. UPC is verantwoordelijk voor het signaal tot aan de modem. Alles achter modem is de gebruiker voor verantwoordelijk. Dus routers, wifi, bekabeling moet de gebruiker toch echt zelf controleren alvorens UPC iets gaat doen.

Dat hangt er natuurlijk maar net vanaf welke producten UPC je geleverd heeft. Als je bij hen draadloos internet afneemt dan mag je na het modem een draadloos signaal zonder problemen verwachten. Zit het probleem in een zelf aangeschafte router dan kun je hoogstens hopen dat ze je helpen (en als de helpdesk van upc net zo goed is als die van ziggo dan zullen ze dat zeker proberen).

Sietse
Brunniepoo helaas is dat niet helemaal zo. Als WiFi op de modem goed werkt, maar jij een slecht signaal hebt zul je toch altijd jouw eigen apparatuur moeten uitsluiten. Daarna kan er evt. een nieuwe modem worden gestuurd maar als dat het probleem niet oplost is er een storingsbron in de buurt en houdt het gewoon op. UPC heeft daar geen verantwoording voor.

Deze regeling gaat tevens voor iedere provider in Nederland op en staat overal in de servicevoorwaarden, want WiFi is altijd gevoelig voor zaken waar de provider geen invloed kan hebben. Uiteraard zullen providers wel altijd helpen om de storing te verhelpen, maar daar zit wel een beperking aan.

Welke versie van Windows heb je? Al een speedtest gedaan? Je ethernet/grafische kaart geupdate?

Windows 8, geüpgraded naar 8.1. Computer is net drie weken oud, moet ik nu al kaarten updaten?

Zal overigens morgen de zaken eens met bekabeling testen.

Natuurlijk moet je drivers updaten, want die staan nog in de fabrieksstand wanneer je een pc koopt.

Sietse
ja, altijd alle drivers updaten, kan vrijwel altijd via windows update, maar ook kun je ze gewoon downloaden van de specifieke sites.

Gewoon via apparaatbeheer checken welke kaart je hebt en naar de site gaan van de fabrikant. Je hebt je Flash en zo toch wel ook geupdate naar de laatste versie en niet alleen gecheckt? Oh, misschien ook handig om je geluidskaart te updaten. Zal wel zo'n onboard geval zijn van Realtek.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:33 uur

geplaatst: vandaag om 06:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.