menu

Overig / Apparatuur / PC (centraal topic)

zoeken in:
Dr.Greenthump
Ik heb eigenlijk bijna nooit last van spam behalve van sommige sites waarvoor ik mij heb aangemeld. Maar dat zijn dan ook vaak nieuwsbrieven en dat soort zaken. Tja heb eigenlijk nooit echt problemen met spam, virussen en noem maar op

Sietse schreef:
niets helpt nog tegen al die spam, alleen een goede spam filter.

Hear hear.

Maar hoe Hitman Pro tegen spam zou moeten helpen mag je me toch even uitleggen.

Wie z'n e-mail adres toch nog op een site kwijt wil, kan proberen z'n adres in HMTL entities te plaatsen, of met javascript verkloten kan ook steeds. Al zijn dat zaken die maar minimale protectie bieden, en de serieuze spiders niet tegenhouden.

Pc's houdt je snel met deze drie progjes en een tip:

NOD32: beste en minst systeemvertagende virusscanner
Registry Medic: haalt fouten uit je register en je pc is als nieuw
Window Washer: wist overbodige bestanden en schoont vrije ruimte

Ander belangrijk punt:
ga naar uitvoeren en type "msconfig" en vink alle overbodige progjes weg die tijdens het opstarten in Windows geladen worden.

Nod32 is zeeeeer zeker aan te raden! Lelijk maar rete snel. En Window washer is ook al top! Dat reg proggie zal ik ook eens downloaden. Kijk bij het opstartscherm wel goed welke je precies weghaalt!

Sietse
Onderhond schreef:
(quote)

Hear hear.

Maar hoe Hitman Pro tegen spam zou moeten helpen mag je me toch even uitleggen.

Wie z'n e-mail adres toch nog op een site kwijt wil, kan proberen z'n adres in HMTL entities te plaatsen, of met javascript verkloten kan ook steeds. Al zijn dat zaken die maar minimale protectie bieden, en de serieuze spiders niet tegenhouden.

Ik had het bij hitmanpro alleen over spyware verwijderen, niet over spam (inhakende op de post van HiLL erboven)
Volgens mij zei ik nergens dat hitmanpro spam tegen zou houden...

Gebruiken jullie dan de trial versie van die progjes als Nod32 en Window Washer?

Nee.

Sietse schreef:
Volgens mij zei ik nergens dat hitmanpro spam tegen zou houden...

Sietse schreef:
probeer tegen spam eens www.hitmanpro.nl

Mjah hé.

Het werkt tegen spyware en spyware kan zorgen voor spam.

Ik erger mij op dit moment aan de buurman die in de muur zit te boren omdat het klinkt als een tandartsboor (echt waar). Werk Hitman Pro daar ook tegen?

Van Nod32 heb ik een versie die per ongeluk voor 99 jaar lidmaatschap garandeerd...

pet
Een hitman kan wel wat doen aan de buurman hoor

Sietse
Onderhond schreef:
(quote)

(quote)

Mjah hé.

hahaha...foutje...ik bedoel natuurlijk spyware...me stupid

sq
Wel. Met misschien heel wat lezers wil ik mijn probleem ook wel eens droppen.
Eén van mijn computers wil alleen opstarten als het koud is. Gelukkig staat-ie op zolder en is het nu winter. Met de warme zomer werd het steeds moeilijker, en startte hij pas op als het onder de 25 graden was. Nu lijkt het erop dat de ´tolerantie-temperatuur´ steeds verder zakt, en dat hij nu bij 18 graden al problemen geeft.

Als-ie eenmaal aan staat loopt ie als een tierelier.

Heeft ooit wel eens iemand gehoord van zo´n idioot probleem? Heb ik een soort op hol geslagen warmtebeveiliging iod?

Sietse
begin eens met hem open te schroeven en kijken hoeveel stof er in de pc zit. Mogelijk eens naar je koeling kijken of die wel ok is (klinkt van niet) en de voeding eens nalopen.

wel eerst stekker eruit halen he en eventueel jezelf ff ontladen

Dr.Greenthump
Ik heb eigenlijk ook zo'n soort-gelijk probleem, want mijn PC is wellicht veel warm. Als ik meerdere programma's tegelijk draai of een game speel dan wil het nog eens zo zijn dat mijn alarm afgaat. Reageerd op de warmte van de PC en staat volgens mij ingesteld in de Bios. Nu kan het zo zijn dat het verkeerd staat ingesteld en dus vals alarm geeft of dat mijn PC gewoon verdomt slecht koelt. Need some serious help over here

Sietse
ga eens na kijken of je koeling stof vrij is...das altijd het begin...

en inderdaad wat martvis zegt is wel erg slim...ben daar zelf ook niet zo heel moeilijk mee (stroom er af wel, maar ontladen niet zo)...

Om pc stof vrij te maken gebruik ik gewoon mijn stofzuiger...ze zeggen altijd op laagste stand, maar daar heb ik schijt aan...gewoon alles helemaal open...

sq
Had ik al geprobeerd en gedaan, ook opgengeschroefd, maximaal gestofzuigd, de ventilatoren nagelopen.

Ik heb ook sterk het vermoeden dat het ook niet gaat om het feitelijk te warm zijn (als het gedurende de dag warm wordt en hij staat urenlang aan gebeurt er niets vreemds, geen alarm ofzo). Het is echt alleen bij het opstarten. Zou er een ´voelertje´ voor zijn en kan dát misschien ook kapot zijn?

Ik had ook al gehood (genoemd door Greenthump) dat het iets is dat in de Bios wordt geregeld. Zou het zin hebben om die te vervangen (suggestie werd wel gedaan door onze computerleverancier)

Oh ja, is de koeling nog iets anders dan de ventilatoren? (ik ben echt een enorme druif als het om hardware gaat)

Het kan een vin zijn waarvan de lagers versleten zijn, sommige vinnen melden zich in aan bios dat ze op toeren zijn, dus als hij traag op gang komt na stilstand krijgt het bios een foutmelding.
Processor en powersuply vinnen hebben meestal dit soort terugkoppeling.

sq
Had ik in elk geval nog niet gehoord. Maar ik heb nu dus van een paar kanten al gehoord dat het goed een combinatie hardware-bios kan zijn. Wie weet kan ik het onder die noemer nog eens aanbieden ter reparatie.

Ruby1966
Iemand enig idee? Ik heb mijn pc nu al 4 keer naar de reparateur gebracht , de koeling is vervangen én een reepje geheugen, maar nog steeds heb ik dezelfde problemen, namelijk:

Het continue "bevriezen" van mijn pc en/of het uit zichzelf opnieuw opstarten. Vooral het bevriezen is wat het meest voorkomt. Soms doet hij het een dag wel redelijk, om vervolgens dagen achter elkaar om de 5 minuten te bevriezen, het maakt niet uit wat ik aan het doen ben. Dan bevriest hij soms zelfs alweer in het opnieuw opstarten (rebooten). Ik word er langzamerhand helemaal gek van.
Heeft iemand dit ook wel eens gehad en heeft misschien nog tips voor me?

Sietse
Misschien de harde schijf niet in orde. Bij kapotte sectors of een zeer hoge fragmentatie kan dit ook voorkomen.

Naast de koeling misschien ook eens de voeding na laten kijken. Dit kan ook voor grote problemen zorgen van de zelfde aard als dat je beschrijft.

Ruby1966
Ik ga hem morgen weer terugbrengen en zal vooral eens vragen of ze naar de voeding willen kijken, ik heb al een beetje "gegoogled" hier en daar en zie dat voeding inderdaad veel genoemd wordt.
Ik hoop zo dat ze het nu eindelijk eens een keertje vinden en oplossen! Ik ben al bijna een jaar bezig (en de pc is pas 2 jaar oud!?)
In ieder geval vast bedankt, Sietse

Je hebt al wel op virussen gescand, neem ik aan?

Ruby1966
BoordAppel schreef:
Je hebt al wel op virussen gescand, neem ik aan?

Ja hoor, volledig virusvrij. Hij is ook al 4x opnieuw geïnstalleerd.

fastpulseboy
breng dat ding maar eens ff langs dan gaan we em ff grondig nakijken

Ruby1966
Als die winkel waar ik hem vandaan heb nu voor de 5e keer in gebreke blijft dan ga ik hem maar eens uit het raam gooien, denk ik.....
Heel aardig aanbod fastpulseboy , maar ik zie mezelf nog niet op de trein naar Nijmegen stappen met dat ding onder mijn arm.....

Sheplays
Ik heb een soortgelijk probleem met mijn laptop, n.l. de adaptor die steeds uitgaat. Ik heb ontdekt dat het met de stroomvoorziening te maken heeft alleen weet ik niet of het nou wordt veroorzaakt als de koelkast aanslaat óf als hij weer uitgaat (volgens mijn IT mensen is het laatste het geval).

Een amsterdams euvel misschien?

Ruby1966
Amsterdam heeft 't

Sheplays
Amsterdam ligt overal open, waarom onze pc's dan niet, huh?

Gast
geplaatst: vandaag om 18:51 uur

geplaatst: vandaag om 18:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.