menu

Overig / Apparatuur / PC (centraal topic)

zoeken in:
avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Dit was behoorlijk complex allemaal. Maar op de eerste dag kwamen er een stuk of 90 Windowsupdates langs, dus ik ga er gemakshalve maar even van uit dat de meeste benodigde updates er toen wel waren.

Enfin, net liep er weer een filmpje vast, toen heb ik even een kabel tussen computer en router gehangen -> zelfde resultaat. Toen tussen computer en modem -> helemaal geen internet meer.

Speedtests geven in het algemeen een redelijk resultaat. As we speak doe ik er maar weer eens een (inmiddels weer draadloos) -> Down 5.94 Mbps en Up 2.51 Mbps. Niet de briljantste verbinding ooit, maar echt problemen als bufferstops zou dat toch niet mogen geven.

Iets meer voorgeschiedenis nog: met het nieuwe internetabonnement kwam ook een nieuwe modem. Volgens de handleiding hoefde daar geen router meer tussen. Dit gaf echter op de laptop van mijn vriendin voortdurend verbindingsproblemen (met de hints van UPC in de hand toen al eindeloos tussen kanalen zitten switchen, maar geen soelaas). Uiteindelijk de router er maar weer tussen gehangen en toen deed alles het weer als vanouds. De nieuwe pc kwam daar nog na en die geeft vanaf het begin issues met YT. Maar goed, in theorie kan ik ook de oude modem nog een keer op de plek van de nieuwe zetten...

Ponty Mython
Probeer dat eens. Je moet alles kunnen uitsluiten. Toch zou ik eens kijken of er geen nieuwe drivers zijn, ipv er klakkeloos vanuit te gaan dat het wel bij de windows updates was inbegrepen.

Wat gebeurt als je het filmpje op de laagste kwaliteit zet die Youtube te bieden heeft? 240 of 144p? Speelt 'ie 'm dan wel helemaal af? En probeer eens een filmpje te kijken op een alternatieve site zoals Vimeo, DailyMotion of Wenoo. Doet 'ie daar hetzelfde bij?

Overigens bufferen Youtube filmpjes tegenwoordig niet meer helemaal, maar slechts 30 seconden vanaf het punt dat je aan het kijken bent. Het is dus niet meer zo dat je een video op pauze kunt zetten en wachten totdat de video is uitgebufferd. Hij zal altijd bufferen wanneer je de video speelt.

avatar van Bruno_6
Ik heb tegenwoordig ook een probleem met Youtube. Sinds ik naar firefox ben overgeschakeld, krijg ik steeds een grijze kader met daarin de foutmelding 'Er is een fout opgetreden. Probeer het later opnieuw'.
Flashplayer, Javascript, enz. zijn allemaal bijgewerkt. Flash opnieuw installeren en firefox volledig resetten hielp welgeteld 1 dag. Op IE en Chorme werkt Youtube wel normaal.

Iemand een idee om dit op te lossen?

Ponty Mython
Probeer de protected mode eens uit te zetten van Flash.

Dit kun je doen door naar de map:

Windows 32bit: C:\windows\system32\macromed\flash
Windows 64bit: C:\windows\syswow64\macromed\flash

te gaan en de regel 'ProtectedMode=1' in de mms.cfg file aan te passen naar 'ProtectedMode=0'.

Als de file niet bestaat dan open je je kladblok, voeg je bovenstaande regel toe en sla je deze op als een .cfg bestand.

avatar van Brunniepoo
Casartelli schreef:
Dit gaf echter op de laptop van mijn vriendin voortdurend verbindingsproblemen (met de hints van UPC in de hand toen al eindeloos tussen kanalen zitten switchen, maar geen soelaas). Uiteindelijk de router er maar weer tussen gehangen en toen deed alles het weer als vanouds. De nieuwe pc kwam daar nog na en die geeft vanaf het begin issues met YT.


Dat roept de vraag op hoe YT het doet op de laptop van je vriendin.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Brunniepoo schreef:
Dat roept de vraag op hoe YT het doet op de laptop van je vriendin.

Probleemloos (en eveneens in Chrome). Ja, dat suggereert dan toch weer dat de oorzaak op de nieuwe pc gezocht moet worden.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Ponty Mython schreef:
Probeer dat eens. Je moet alles kunnen uitsluiten.

Zal dat een dezer dagen ook eens uitproberen.
Ponty Mython schreef:
Toch zou ik eens kijken of er geen nieuwe drivers zijn, ipv er klakkeloos vanuit te gaan dat het wel bij de windows updates was inbegrepen.

Dit (en nog wat andere ideeën) loopt vast op het feit dat ik (kennelijk) geen Administrator op mijn eigen pc ben. Heb wat rondgeneusd op het net en de indruk gekregen dat dat misschien maar beter is ook, als ik niet precies weet wat ik aan het doen ben.
Ponty Mython schreef:
Wat gebeurt als je het filmpje op de laagste kwaliteit zet die Youtube te bieden heeft? 240 of 144p? Speelt 'ie 'm dan wel helemaal af? En probeer eens een filmpje te kijken op een alternatieve site zoals Vimeo, DailyMotion of Wenoo. Doet 'ie daar hetzelfde bij?

Al geprobeerd. Lagere kwaliteit geeft geen beter resultaat. DailyMotion laat zelfde kuren zien (het gaat overigens soms ook wel goed, ook op YT). Een trend lijkt wel te zijn dat een filmpje meer kans heeft om succesvol af te draaien als ik dat window actief laat, dan als ik ondertussen in een andere tab iets anders ga doen.

Sietse
Voor de Chrome gebruikers onder ons...
Even kijken of je niet twee verschillende FLASH versies hebt draaien als plugin. Zo ja moet je er een uitzetten, kijken of het probleem is opgelost. Zo niet, switchen tussen beide plugins en kijken of het probleem is opgelost.

Je kunt die doen door in de adresbalk (omnibox zoals ze dat bij Chrome noemen) te gaan en daar het volgende in te typen na alles te hebben weggehaald:
chrome://plugins/
Klink dan rechts op het plusje bij "details".

Als alles goed is zie je maar een FLASH plugin

Adobe Flash Player - Versie: 11.9.900.152
Shockwave Flash 11.9 r900
Naam: Shockwave Flash
Beschrijving: Shockwave Flash 11.9 r900
Versie: 11.9.900.152
Locatie: C:Program Files (x86)GoogleChromeApplication31.0.1650.57PepperFlashpepflashplayer.dll

maar als het er meer zijn dus een uitschakelen.

(let wel op dat de locatie anders kan zijn, als de versie en pepflashplayer.dll maar gelijk zijn).

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
In elk geval dank voor alle tips die ik hier gelezen heb!

Het merendeel ervan heb ik ook uitgeprobeerd. Ik geloof niet dat de gouden tip ertussen zat, maar een combinatie van een aantal kleine dingen (plus ook het aloude kanalen stemmen) lijkt de zaken nu wel wat verbeterd te hebben.

avatar van Slowgaze
Het duurt bij mij tegenwoordig een paar seconden voordat een liedje geladen wordt in Windows Media Player, en dat begin ik eigenlijk best vervelend te vinden. Hoe kan ik dat euvel oplossen, weten jullie dat?

avatar van Arrie
Een fatsoenlijke muziekspeler gebruiken.

avatar van Slowgaze
Goh, die zag ik nog niet aankomen, Arnout.

Ponty Mython
Schijf defragmenteren, overbodige troep verwijderen met ccleaner, VLC Media Player downloaden...

bennerd
Is dat niet ook omdat WMP automatisch hidden files op je pc zet (song-info) en die mee wilt laden bij het afspelen van een nummer? Of misschien heeft het met het vullen van je library te maken?

Ik kan je in ieder geval ook gewoon een andere muziekspeler aanraden, sorry Slowgaze.

Sietse
inderdaad, het begint met een andere muziekspeler.
Zie dit topic voor meer info: Overigen >> Apparatuur >> muziekspeler (pc)

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Een vraag over Gmail: als ik naar een groep wil mailen, komt sinds enkele dagen maar een fractie van het totaal aantal leden van die groep tevoorschijn (als ik de naam van de groep in het bcc-veld typ).

Een zoektocht op Google levert niets op en ik zie echt geen verschil tussen de contacten die wel/niet verschijnen ... iemand?

avatar van trebremmit
Ik kan sinds kort niet meer het icoontje van printen aanklikken op bepaalde websites, ik kan er wel op klikken maar er gebeurt niks. Heb sinds gisteren een nieuwe laptop met windows 10 en firefox 51.0.1,.
Ben verder nou niet zo'n held met computers, en meestal vind ik zoiets wel met google, maar nu dus niet.

Weet iemand hoe dit kan, op mijn oude laptop werkt het nog wel.

avatar van E-Clect-Eddy
trebremmit CTRL+P - op bijna elke plek / programma in Windows (ongeacht versie) werkt die combinatie om de printfunctie op te roepen.

Kan zijn dat printicoontje verborgen lijkt bijvoorbeeld omdat de schermresolutie onlangs is aangepast. Of een update van je programma waar het een andere plek heeft gekregen. Gebruik geen Firefox, maar ik meen dat het printicoon te vinden is onder de "hamburger" de drie horizontale streepjes rechts boven in de browser.

avatar van trebremmit
Dat icoontje is van de website zelf, dan print hij alleen het benodigde uit en niet de hele pagina.

Ik weet wel hoe je het anders kunt printen bij die drie strepen, maar het ging mij om dat icoontje op de webpagina. Toch bedankt voor de hulp.

avatar van E-Clect-Eddy
Aah dat heb je er niet bij gezegd trebremmit. Maar hoe weet een website nu wat JIJ wil printen? Ik vermoed dat je een feature van de de browser bedoelt.

In de meeste browsers kan je een stuk (tekst plaatjes etc) selecteren en dan met en klik van de rechtermuisknop zou je de optie Afdrukken of Druk af / Print moeten kunnen kiezen.

avatar van trebremmit
E-Clect-Eddy schreef:
Aah dat heb je er niet bij gezegd trebremmit. Maar hoe weet een website nu wat JIJ wil printen? Ik vermoed dat je een feature van de de browser bedoelt.


Nee is echt van de website zelf, bij internet explorer zie ik het ook gewoon. Ik kan het niet laten zien want je moet daar ingelogd zijn, is zeg maar een soort administratie van mijn bedrijf. De website weet dat ik dat moet printen omdat je daar een soort bewijzen kunt opvragen. Op mijn vorige laptop ging dat prima maar nu werkt het niet meer, ik klik het wel aan maar er gebeurt niks.

Zou het kunnen dat een ander nog te maken heeft met een nieuwe versie van Java?

avatar van E-Clect-Eddy
Zal mogelijk niet aan een nieuwe versie van Java liggen, die zijn meestal backwards compatible, kan wel een bug zijn daarin.

Maar het kan ook zijn dat diverse plugins zoals Java en Flash bij een update van de browser nu standaard uitgezet zijn. Je moet dan de rechten binnen de browser aanpassen om het in elk geval voor jouw website toe te staan dat de plugin geactiveerd mag worden. Of je hebt per abuis zelf die rechten uitgezet...

De meeste browserbakkers gaan dit jaar standaard de meeste plugin uitschakelen omdat de meeste malware en virussen gebruikmaken van lekken daarin.

avatar van trebremmit
Thanks Eddy, ik zal er morgen weer eens naar kijken, hopelijk lukt het dan.

avatar van trebremmit
Vandaag nog eens geprobeerd en ook met een oude versie van internet explorer, daar werkt het wel gewoon. Die nieuwe browsers ondersteunen dit blijkbaar niet meer, ook al staat java gewoon aan, ook even geprobeerd met microsoft edge en daar werkt het ook niet meer.
Maar goed, heb al uitgevonden dat het met rechtermuisklik en dan deelvenster printen ook kan.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:34 uur

geplaatst: vandaag om 10:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.