MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / Het iPod topic

zoeken in:
Omayyad
Flauwe opmerking? Het was gewoon een constatering. Ik vond het vreemd dat je geen iPod-station wilde vanwege het argument dat je er dan ook eentje wilde met perfect geluid. Daaruit trok ik namelijk de conclusie dat je graag naar een perfect geluid luisterde en dat is mijns inziens nooit het geval met een iPod.

Overigens heb ik zelf ook zo'n ding (waar ik best tevreden over ben, maar ik verwacht dus ook geen perfect geluid) en ik heb mijn iPod aan mijn stereo gekoppeld middels de door Exfrozen aangeraden kabel. Dat werkt perfect!

|Joël|
Ok, ik snap ook wel wat je bedoelt maar ik bedoelde met perfect geluid meer dat ik dus niet zo'n relatief goedkoop Ipod station wil omdat ik zoiets dan weer geld verspilling vind. Als ik er een zou kopen dan zou ik ook meteen die willen met het aller beste geluid, maar dat gaat dus wel wat geld kosten en zo'n kabeltje kan nooit heel duur zijn en aangezien ik al een mooie instalatie heb kan ik dan met behulp van zo'n kabeltje toch met heel mooi geluid naar alle nummers luisteren die op mijn Ipod staan.

Tsja, De Zune word door de meeste bronnen vermeld als een MP3 speler met beter geluid, ik heb er een...

Maar goed, de Zune zou ook zuigen omdat de mensen met een iPod iets met de zelfde functies maar haten....

Ik raad iig iedereen aan om een Zune te halen, omdat *mits je ze importeert* ze goedkoper zijn, maar toch een heel mooi menu interface geven, en beter geluid!

fastpulseboy
ik snap niet waarom je een i-pod aan een cd-speler wil aansluiten...kun je muziek opnemen op je i-pod ofzo???
ik zou het zelf wel handig vinden om em aan een versterker te hangen denk ik, dat zoet mijn computer nl ook.

Maar met een aux-kabel kun je hem toch ook aan een versterker hangen?

Ik heb zelf geen iPod, maar mijn computer hangt wel aan mijn versterker.

Je kunt Winamp gebruiken in Combinatie van ML Ipod, eenmaal geinstaleerd zoek je je iPod dan op in de Media Libary, vanwaar je alle nummers kan selecteren en met de linkermuisknop aan kan klikken : Copy Songs To Hard Drive.

Bij properties kan je instellen naar welk mapje de nummers gekopiëerd moeten worden.

Onze gebeden zijn verhoord. Apple heeft met de 160GB classic een mp3 speler op de markt gebracht waarop ik mijn volledige collectie mp3's kwijt kan en nog plaats over heb. Ik had zoals onderstaande een 120GB versie verwacht maar ben uiterst blij met de bijkomende 40GB. Oke, niet alles is perfect aan de classic, zoals waarom er bv. geen groot touchscreen bij komt kijken, maar dat past blijkbaar niet in de marketingstrategie van apple.

grovonion schreef:
Oke, niet alles is perfect aan de classic, zoals waarom er bv. geen groot touchscreen bij komt kijken

Omdat dat ding dan natuurlijk veel te groot en dik wordt.

Wie gaat trouwens de
(afbeelding)

kopen?

Ik niet, heb 'm al met ook de belfunctionaliteiten

En hoe werkt ie Jordy? Voor hoeveel heb je hem gekocht?

Ik heb de 8 GB iPhone, kostte alles bij elkaar met verzendkosten enzo een kleine 400 euro. Ik vind het het mooiste apparaat dat ik ooit in handen heb gehad

ik zit ook serieus te overwegen om er zo een te kopen, maar ik kijk voor nu denk ik nog even de kat uit de boom. Wat zijn nou echt de dingen die het apparaat zo mooi en speciaal maken, als ik vragen mag? Ik ben wel benieuwd wat voor speciale features dat ding heeft. Is het aan te raden om er een te kopen?

Presentatie van de iPhone:
Deel 1
Deel 2

Die iPhone ziet er echt gaaf uit, vind ik. Misschien dat ik 'm koop als 'ie officieel in Nederland te koop is.

Wel erg jammer natuurlijk dat de iPhone qua specs niet veel bijzonders is. Geen UMTS, laat staan HSDPA, een 2 megapixel camera. (meeste complete toestel is toch echt de N95/E90, al is laatste genoemde voorlopig uit productie genomen) Al wordt hij waarschijnlijk aangepast voor de ('veel verdere') Europese markt.

T-Mobile is de grootste kanshebber om hem in Nederland in eerste instantie te gaan leveren. Laat ik daar nou net lid van zijn..

Al moet ik echt geen T-mobile logo op mijn toestel.

Als je specs en grote getalletjes belangrijker vindt dan de gebruikerservaring zijn er inderdaad andere toestellen.

Die lijkt me ook prima in orde Jordy. Volgende week komt een klant bij ons langs met de Ipod Touch dus kan ik al een beetje kijken en voelen en ervaren. Zal zeker voor de charmes vallen van de ipod. Maar zelf dus nog geen problemen ermee? Zoals veel Amerikanen.

Kwestie van niet upgraden tot de nieuwe software ook weer gekraakt is

Jordy schreef:
Omdat dat ding dan natuurlijk veel te groot en dik wordt.

Het enige verschil is het display dat bijna even groot is als de behuizing. Als ze hadden gewild was het een iPod 120GB geworden met touchscreen en dezelfde dikte als de iPod 160. Maar er moet verschil zijn. Met de huidige strategie willen ze meer klanten kunnen bedienen volgens mij.

grovonion schreef:
Het enige verschil is het display dat bijna even groot is als de behuizing..

Volgens mij zijn er nog IETS meer verschillen tussen de twee, behalve de grootte van het display De touch heeft een (duh) touch-scherm met alle bijbehorende elektronica, een wifi antenne, een veel zwaardere processor, enz. Dat ding zit tjokvol, en met een harde schijf ipv flash geheugen zou dat dit een stuk dikker worden en bovendien batterijen vreten.

Ben bang dat we nog even een jaartje of misschien twee geduld moeten hebben tot flash geheugen goedkoper wordt (per MB).

Klopt, ze hadden natuurlijk wifi kunnen weglaten . De tijd dat flash HD gaat inhalen wat betreft MB/$ zal nog even op zich laten wachten. HD evolutie is wel erg vertraagd dus het moment gaat er nog van komen.

aERodynamIC schreef:
Je moet uit je I-Pod de directory F:iPod_ControlMusic kopieëren naar je harde schijf en deze in zijn geheel op je nieuwe I-pod zetten. Volgens mij moet dit zo werken (deed het bij mij wel toen ik van 20Gb naar 60Gb overging).
Je zult het in delen er op moeten zetten (maar de kopie wel in 1 keer maken).

Ik heb deze truk eens uitgeprobeerd bij de overgang van 60GB iPod Photo naar 160GB iPod Classic. Maar alhoewel ik de copy 1-op-1 heb gedaan met behoud van file attributes en ook de files in de folder ..iPod_controliTunes.. (itunesSDB en iTunesPrefs) en ..iPod_controlArtworkArtWorkDB heb gecopieerd herkent itunes en de iPod de files enkel als data en niet als muziek. Blijkbaar zijn er toch nog verborgen parameters die veranderd zijn in de tussentijd

Nu werkt ipodrip ook al niet. Een of andere bug-melding bij het openen. AaaaaaarGGGGGGhhhhh. PC's @#$%&!

Laurora
Ik gebruik Yamipod, nog nooit problemen gehad en kan alles zo van de Ipod halen, overzetten etc.

Bedankt, ga ik morgen eens proberen.

rico-bballer
IK haat mijn ipod maar kan niet zonder als ik erdoorheen zap of hoe je dat ook noemt valt hij uit, mijn accu is #*$&% en doet het zo'n 3 uur lang zucht... tijd voor een nieuwe.

Ik heb zelf een ipod, maar zou er niet weer een nemen. Er zitten zeker voordelen aan, vrij goede software op de ipod zelf (heb er ervoor 2 gehad die binnen een maand aan een softwaredefect stuk gingen (wel geld teruggekregen ). Ook de ruimte op die dingen is erg netjes, en zie ik niet vaak op andere mp3-spelers.

Nadelen eraan vind ik inderdaad zoals je zegt die krasjes die erop komen en nogal lange laadtijden (bij mij iig).

De hoofdreden dat ik er niet weer aan zou beginnen ligt niet eens aan de ipod zelf, maar aan dat #$@%&^##-iTunes wat je erbij nodig hebt, dingen op ipod zetten kan wel op een andere manier, maar die is minstens zo onhandig. Waarom al dat moeilijk doen met een library en al dat gezeur en kun je het niet gewoon als losse schijf zien (dat hadden mijn eerste twee).

handsome_devil
Wat een gezeur. Je kan voor foobar een heel handige plugin downloaden (foo_dop), playlistje maken, rechtermuisknop send to ipod en in een minuut staan er weer 10 albums op, bij de laatste versie worden zelfs de albumplaatjes meegenomen naar je iPod.

Sietse
FOOBAR *)*

ik heb een 20gb iAudio X5 dus ik ben al voorzien. Bij aanschaf van een nieuwe is een ding zeker...geen iPod (maar waarschijnlijk wel weer iAudio)

Wat een gezeik! Een iPod is duurder dan menig mp3 speler en toch de best verkochte! Er moet dan toch iets goeds aan dat ding zijn? Ik heb nu 1 jaar een iPod 30GB. Ik gebruik deze minimaal 1 1/2 uur per dag. Het is voor mij het beste apparaat dat zijn geld ruimschoots verdiend heeft.

Noem een MP3 speler die makkelijker te bedienen is. Ik gebruik deze ook als losse harde schijf!

De libary van iTunes is gewoon een vergaarbak van al je muziek. Deze kun je indelen zoals je zelf wilt. Wat zouden jullie anders willen aan iTunes?

Gast
geplaatst: vandaag om 23:22 uur

geplaatst: vandaag om 23:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.