MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / Het iPod topic

zoeken in:
volgens mij kan de Ipod maar één stroming aan. Die van pc naar Ipod, niet andersom...

Hulp aan iPod kenners gevraagd!

Ik heb eindelijk een iPod 60GB aangeschaft. Mp3's erop zetten met iTunes (v6) is geen probleem. Maar hoe krijg ik in hemelsnaam filmpjes naar dat ding???

In de handleiding staat: "slepen naar de bibliotheek". Maar dat werkt dus niet. Help!?!?

Sorry dat ik je niet kan helpen met je probleem, ik heb nog een photo.
Maar waarom heb je een 60GB variant? Huidig model is toch 80GB?

ah kijk! Hier zat het probleem:
De video's moeten van het formaat MPEG-4-video of H.264-video.
Je kan video's van een ander formaat omzetten met een externe encoder

Iemand een tip welk programma ik als externe encoder kan gebruiken???

thanks HiLL!

Denk ik ook, van alles geprobeerd om het van me Ipod naar me pc te krijgen. Niets werkte.

Pauper's tip kan misschien wel. Die methode nooit geprobeerd.

Ten eerste: Via dos venster, gebruikmakend van dir /a kun je alle bestanden op je iPod zien. In de directory q:\iPod_Control\iTunes kun je 1 bestand vinden met al je muziek gecodeerd in iPod formaat. Wat je dus alvast kunt doen is een simpele 1 op 1 back-up maken van deze file. Of je deze later zomaar op bv. een andere iPod kunt plaatsen daar ben ik niet zeker van.
Ten tweede:
Het tooltje dat hierbeneden wordt aangeraden lijkt echt te werken. Gewoon installeren en dan kun je de muziekbestanden 1 voor 1 of volledig terug naar je PC copieren.

Zeg dus niet zomaar dat iPod 1-richtingsverkeer is

Zoek eens op google naar het programma 'Copypod'. Deze doet het bij mij altijd perfect! Succes!

ja zowiezo dat dat gaat. ik heb net hetzelfde probleem gehad met men ipod..PC gecrasht, liedjes wel nog op ipod maar dus niet op pc. Mijn broer heeft op 1 of andere manier deze terug op de computer gekregen. Nu, mocht je er nog niet uitzijn, kan ik weleens aan mijn broer vragen hoe hij dat precies heeft geregeld.

wat ik me afvraag: is er een mogelijkheid om de play-count gegevens te behouden? De iPod houdt dit mooi bij, stel nu dat ik de liedjes naar pc terughaal, bestaat er dan een manier om de play-count te behouden?

hallo,
sinds deze morgen heeft mijn dagelijkse kompaan, mijn 60GB iPod, zo goed als zijn laatste adem uitgeblazen.

ttz : als ik de iPod helemaal oplaad, is hij na nauwelijks één uur alweer helemaal leeg ...

Nu heb ik gehoord hier en daar dat een veel voorkomend probleem is ...

Wat doe ik best?
Kan ik een nieuwe batterij kopen? Of moet ik mijn iPod ergens naartoe opsturen?

Help !

Naar de winkel teruggaan, of een ipod store zoeken, mist je nog garantie hebt.

Heb mij wat geïnformeerd : blijkt dat ik dat ding moet opsturen naar Apple ...

Wat ik ga doen is 'm verkopen op eBay of zo en een nieuwe 80gb kopen.

Nu is mijn (nieuwe) vraag : ik heb zo'n 11.000 nummers staan op die iPod, maar die staan niet op Itunes of op mijn harddisk.
Kan ik op één of andere manier die nummers op mijn nieuwe iPod krijgen?

Nieuwe vraag, nieuwe post?

Verkopen? Met die gare batterij?

- heel andere kwestie : dus nieuwe thread

- ja verkopen, en ik vermeld dat van die batterij erbij, geen bedrog bij Tonyvdb (99,8% op eBay) : ik laad 'm vandaag helemaal op en laat 'm dan spelen tot ie het stopt : dan zet ik de tijd erbij hoe lang ie heeft gespeeld, zonder skippen.

Vrij onzinnig om hiervoor een nieuw topic te openen, past precies in die andere, maar goed een van de mods zal daarvoor zijn slotje wel gebruiken.

En ik ben bang dat je erg weinig gaat krijgen voor die Ipod met een gare batterij.

Succes.

|Joël|
Ik heb een vraag; Ik heb een Ipod Video 30GB en die wil ik op mijn CD speler aansluiten maar hoe doe ik dat?
Ik weet wel dat mijn CD speler een opening heeft voor headphones, maar bestaat er misschien ook een snoertje die in je Ipod kan en dan in die ingang van de CD speler?

Volgens mij bestaat dat ja .

|Joël|
Oke dat is alvast goed om te horen nu hopen dat iemand dit kan bevestigen en misschien weet iemand ook waar ik zoiets kan kopen.

(afbeelding)

Bij de betere elektronica zaken wel te verkrijgen.
Kom je daaraan en zeg je: ik wil graag een AUX kabel.

|Joël|
^ Bedankt

Moet je wel eerst kijken of je een AUX aansluiting hebt.
Waar die 2 linkse kabels in kunnen. Die rechter gaat dan in je iPod

|Joël|
Ok, zal ik doen

je moet gewoon een Ipod station kopen. Zo'n radio waarin je je Ipod in kunt steken. Heb ik gedaan, is duur maar je kan in apple winkels goeie stations kopen voor een goeie prijs.

Tip van Exfrozen werkt prima! zo heb ik het ook op mijn set aangesloten. Erg simpel maar doeltreffend!

|Joël|
Lennonlover schreef:
je moet gewoon een Ipod station kopen. Zo'n radio waarin je je Ipod in kunt steken. Heb ik gedaan, is duur maar je kan in apple winkels goeie stations kopen voor een goeie prijs.

Als ik zoiets zou doen dan zou ik er ook een willen met perfect geluid en dan ben je al snel heel veel geld kwijt, aangezien mijn cdspeler al geweldig geluid heeft leek mij het dus simpeler om mijn Ipod daar op aan te sluiten.

Omayyad
Als je een perfect geluid wilt, waarom luister je dan naar een iPod?

|Joël|
Flauwe opmerking, ik vind het geluid daarvan trouwens niet eens slecht maargoed als ik gewoon mijn hele verzameling albums bij me wil hebben en overal wil kunnen luisteren dan is een Ipod Video natuurlijk best een mooie mp3 speler. Ook een beetje off-topic dit.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:59 uur

geplaatst: vandaag om 19:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.