MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / Het iPod topic

zoeken in:
Sietse
airswinger schreef:
Wat een gezeik! Een iPod is duurder dan menig mp3 speler en toch de best verkochte! Er moet dan toch iets goeds aan dat ding zijn?

Idd er is een ding heel erg goed aan...de marketing.
De iPod is een status symbool, want het is zo'n "mooi" ding en de bekende mensen lopen er ook mee.
Ga je echter gewoon ff wat tests lezen merk je dat het hem vooral in de naam zit en dat er ook veel mp3 spelers zijn die gewoon beter zijn in zowel geluidskwaliteit, gebruiksgemak en prijs.

Dat "gebruikersgemak" is natuurlijk nogal persoonlijk. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om moeilijk te doen met een mp3 speler als externe harde schijf, en handmatig allemaal dingen te moeten kopieren. Lang leve de smart playlists, automatisch opgehaalde coverart, tag editing, sorteren etc. in iTunes. Laat m'n computer maar lekker al het werk doen voor me, zoals het hoort. Maar ja, als de logica van Apple niet de jouwe is, kan het natuurlijk frusteren

Nou moet ik wel zeggen dat de Windows versie van het programma wel een stuk minder draait.

Sietse
Ik wil dus juist niet dat de computer voor mij denkt. Dat kan ik zelf veel beter dan iTunes, want iTunes weet niet wat ik fijn vind.

Daarnaast is iTunes een memory hog. Ik heb geen een programma op mijn pc staan dat meer geheugen gebruikt dan iTunes (die paar keer dat ik het heb getest en dan ook nog eens vergeleken met wat vrienden van mij hebben) en dan draai ik toch best wel geheugen verbruikers (photoshop, Soundforge)

iTunes draai je op een Mac. Niet op een PC.

PC's hebben altijd geheugen problemen. Neem nu Vista. 1 GB voor een besturingsprogramma, om goed te draaien! Een vriend van me heeft een iMac uit '98 (eerste generatie). Die draait nu op OS X 10.4! Dat is nu nog het nieuwste bessturings programma van Apple. Met 128MB intern geheugen kun je nog iTunes draaien en internetten.

Steve Jobs van Apple heeft een filosofie: Mooie spullen doen het beter. Neem nu de iMac. De achterkant van dit apparaat is mooier dan bijna alle PC's. Met de nieuwste iMac draait nu echt alles! Mac, PC, Linux, het maakt niet uit! Ik start mijn windows (mijn god ik heb het echt) op in 10 seconden. Gelukkig is het ook weer na 5 seconde uit. Zodat ik geen last meer heb van al die virus shit. Waarom een grote kast van eenPC als het in de monitor past? 90% van de mensen breid een PC toch niet uit, ja alleen door het apparaat te vervangen.

Over het denken van iTunes hebben we het natuurlijk niet over je smaak. Het gaat hierbij om bedienings gemak. Je kan in iTunes alles naar je hand zetten. Zodat je als je iPod aansluit alles van zelf gaat.

Als iemand mij namen kan noemen van MP3 spelers die een beter geluid produceren of een beter bedienings gemak hebben dan de iPod hoor ik het graag. De iPod touch is evenals de iPhone (ik heb er al mee kunnen werken) ongeevenaard in bedienings gemak. Apple zet weer de standaard, en vele zullen volgen, kopieren en immiteren!

Een Apple aanhanger (o ja? JA!)

Bill Gates is toch die van Apple?

Inderdaad, voor 1984 was hij bij Apple in dienst. Heeft hij alles goed afgekeken en toen heeeeeeel slim toegepast! Handig mannetje!

Oja verdomd das waar.

Sietse
airswinger schreef:
iTunes draai je op een Mac. Niet op een PC.

Daarom hebben vrienden van mij met mac's nog steeds hetzelfde probleem dat iTunes meer geheugen verbruikt dan vrijwel alle andere programma's die ze draaien (en praat ik wederom over mensen die veel grafisch en muzikaal bezig zijn met hun mac)
aka gelul dus.

airswinger schreef:
Zodat ik geen last meer heb van al die virus shit.

Je loopt behoorlijk achter, ik mag hopen dat je binnenkort niet geinfecteerd worden met een virus op je mac, dit is nl. helemaal niet vreemd meer.

airswinger schreef:
Waarom een grote kast van eenPC als het in de monitor past? 90% van de mensen breid een PC toch niet uit, ja alleen door het apparaat te vervangen.

Goed punt, echter ik breid mijn pc dan wel uit, dus een bolletje zou voor mij niets zijn...maar meeste mensen is het niet voor nodig.

airswinger schreef:
Over het denken van iTunes hebben we het natuurlijk niet over je smaak. Het gaat hierbij om bedienings gemak. Je kan in iTunes alles naar je hand zetten. Zodat je als je iPod aansluit alles van zelf gaat.

Zeker nog nooit foobar gebruikt...zodra je met itunes kunt wat je met foobar kunt wil ik misschien overstappen, tot die tijd...no way.

airswinger schreef:
Als iemand mij namen kan noemen van MP3 spelers die een beter geluid produceren

Lees je ooit wel eens reviews over dit soort producten.
Geluidskwaliteit van een iPod is helaas helemaal niet zo goed als dat je zou verwachten van zo'n duur product.
Beste geluidskwaliteit is nog steeds voor iAudio, gevolgd door iRiver om de rest vrij ver achter zich te laten (incl. de ipod)

airswinger schreef:
of een beter bedienings gemak hebben dan de iPod hoor ik het graag.
De iPod touch is evenals de iPhone (ik heb er al mee kunnen werken) ongeevenaard in bedienings gemak.

Ik vind het dus persoonlijk helemaal niets met die draai knoppen enzo.

airswinger schreef:
Apple zet weer de standaard, en vele zullen volgen, kopieren en immiteren!

juist ja

airswinger schreef:
Een Apple aanhanger (o ja? JA!)

Ik heb niks tegen apple, maar wel iets tegen mensen die het zo ziekelijk de hemel in prijzen terwijl het echt niet meer zoveel beter is dan andere producten, wat 10 jaar geleden nog wel op ging.
Apple heeft goede producten op de markt. OS X is erg mooi en werkt goed. iBooks en iMac zijn er gelikt uit en passen mooi in het interieur. De gewone macs (powerbooks enzo) zijn krachtig, maar gewone pc's die hier niet meer voor onder.
Echter is het hebben van een macintosh product momenteel gewoon een status symbool, een mode verschijnsel, waar de iPod het beste voorbeeld van is.
Lang leven de goede promotie rond het product, want dat is het beste dat er aan het product vast zit.

Hallo mede Apple-kenner,

Wat moet ik met een status symbool? Ik werk nu zo'n 16 jaar met Macs. En steeds meer met PC's (helaas). De PC's zelf zijn TOP, maar het besturings systeem deugt niet. Waarom zo veel klachten over Vista?

Over het geheugen is een fabel! Hoe komen ze erbij! Ik heb een Mac en jij, zo lijkt me, van horen zeggen. Er is een programma op de mac die weergeeft de hoeveelheid geheugen die programma's gebruiken als ze actief zijn. Op dit moment Firefox 71 MB en iTunes 43 MB (met meer dan 20 dagen muziek en 6 dagen podcast)..... tja..... Ik heb ook van horen zeggen dat... Je moet niet alles geloven.... Eerst ZELF ondervinden! Waren alle programm's maar zo zuinig met het geheugen... (ik kan een voorbeeld sturen van mijn screen). Welke Macs hebben die vrienden?

Over virussen.... Ik werk gemiddeld 11 uur per dag met een mac. Geen virus scanner, altijd op internet, nog nooit een virus.... O toch in 1996 was er een wormvirus, maar die richte niets aan.... Ik wacht met spanning, want de mac computers hebben meer markt aandeel (van 5 naar 6%) en worden interressant voor hackers... NOT.

Wat bedoel je met een bolletje? Toch niet de 3e generatie iMac's? We zijn al bij 6...

Een vriend heeft een iRiver. De enige klacht van hem: Niet over je boxen afspelen, dat klinkt niet... Dan maar een iPod... De standaard koptelefoon is ruk. Die moet je vervangen... Ik vraag me af of je alleen op recenties afgaat of dat je ook zelf test (van horen zeggen geloof ik niet in). Ik heb een iHifi.... Ik blaas iedereen weg qua volume en geluid. Zelfs de set van Bose. Probeer het ook eens bij de Media Markt.

De iTouch en de iPhone hebben geen draaiknoppen! Sterker nog, er zit maar 1 knop op (beter je huiswerk doen). Dat is om terug te gaan naar je basis scherm. De ander knoppen worden softwarematig gemaakt. Geen smartphone met een toetsenbordje (handig voor dikke vingers, ha ha!). Kijk even op apple.com voor wat uitleg of probeer hem zelf. Ze zijn nog niet te krijgen maar toch ken ik al 5 mensen met zo'n telefoon. Geloof me, Als je ZIET hoe het werkt, begrijp je dat de concurentie snel zal volgen.

Status symbolen is wat men er zelf van maakt. Apple heeft een strategie. Niets is zomaar.... Overal is over nagedacht. Het is ook het enige software bedrijf dat in zo'n schaal hardware maakt. 10 jaar geleden was het juist Apple die de PC's ging immiteren (de eerste generatie G3 computers). Dit was op een haar na hun ondergang. Een status symbool, voor een product dat steeds goedkoper wordt?? De nieuwe iMac is 20% goedkoper dan de vorige. Je betaald nu incl BTW wat eerst Excl BTW was. Welke computer kan ALLE software aan? Niet een PC. Niets status. Gewoon goed!

Over de promotie van de iPod: De commercials kwamen pas op gang toen het product succes bleek te hebben. Toch gek dat de duurste MP3 speler het beste verkoopt! Zelfs voor hun "status".

Een Mac de hemel inprijzen doe ik niet omdat het Apple is. Ik werk er mee en ik merk dat het beter werk. Er zijn filmpje op YouTube van de precentatie van Vista, maar dan zonder de beelden van Vista. Ze hebben alle beelden vervangen door de al bestaande aplicaties van Mac OS X 10.4. Alles klopte. Alle 'nieuwe' zaken in Vista bestaan al! heb je al met Vista gewerkt? Duurt lang he, het opstarten! Logisch. 1 GB vrije geheugen is best veel voor het besturings programma. Windows lijkt steeds meer op Mac OSX. Logisch... De inhaalslag is begonnen (windows '95 = apple '88.... Vista = Apple 2004)

Zo. Dat is eruit. Ga nu maar een mening over Apple geven, als je eerst iets van Apple in bezit hebt, of minstens een week gebruikt heb. Dan begrijp je waar ik het over heb. Want je zegt er veel van, maar weet ietsje minder... Goede spullen zijn geen mode gril (deze gril is al bijna 10 jaar bezig (vanaf '98) en is dus geen gril!)

Nog 1 tip... Aandelen Apple... Ik heb er ook een paar. Snel verdiend!

Sietse
airswinger schreef:
Hallo mede Apple-kenner,

Wat moet ik met een status symbool? Ik werk nu zo'n 16 jaar met Macs. En steeds meer met PC's (helaas). De PC's zelf zijn TOP, maar het besturings systeem deugt niet. Waarom zo veel klachten over Vista?

Omdat mensen niet lezen. Ik draai zelf vista en ik heb geen problemen. Ja, idd je 7 jaar oude printer doet het op eens niet meer...vreemd heh. Had je ook kunnen weten voordat je vista aanschafte.
Wat niet werkt ligt in dit geval niet aan vista maar aan derden die hun drivers niet updaten, dat terwijl het al 3 jaar bekend was dat op de nieuwe windows versie oude drivers NIET meer zouden werken.

airswinger schreef:
Over het geheugen is een fabel! Hoe komen ze erbij! Ik heb een Mac en jij, zo lijkt me, van horen zeggen. Er is een programma op de mac die weergeeft de hoeveelheid geheugen die programma's gebruiken als ze actief zijn. Op dit moment Firefox 71 MB en iTunes 43 MB (met meer dan 20 dagen muziek en 6 dagen podcast)..... tja..... Ik heb ook van horen zeggen dat... Je moet niet alles geloven.... Eerst ZELF ondervinden! Waren alle programm's maar zo zuinig met het geheugen... (ik kan een voorbeeld sturen van mijn screen). Welke Macs hebben die vrienden?

Op een technisch deel van een forum ooit een test gedaan, iedereen screenshots plaatsen van hun task manager, zowel mac's als windows als linux. Stuk voor stuk de mensen met iTunes die in hun lijst als geheugen vreter deze boven aan hadden staan, ook mac gebruikers.
Meer weten ff zoeken op forums.slsknet.org onder het kopje Nerd World

airswinger schreef:
Over virussen.... Ik werk gemiddeld 11 uur per dag met een mac. Geen virus scanner, altijd op internet, nog nooit een virus.... O toch in 1996 was er een wormvirus, maar die richte niets aan.... Ik wacht met spanning, want de mac computers hebben meer markt aandeel (van 5 naar 6%) en worden interressant voor hackers... NOT.

ik zou zeggen, blijf gewoon lekker in je illusie leven, of ga er gewoon eens over lezen. Het is niet voor niets dat er tegenwoordig ook gewoon virusscanners en dergelijke voor OSX zijn.

airswinger schreef:
Wat bedoel je met een bolletje? Toch niet de 3e generatie iMac's? We zijn al bij 6...

(afbeelding)

airswinger schreef:
Een vriend heeft een iRiver. De enige klacht van hem: Niet over je boxen afspelen, dat klinkt niet... Dan maar een iPod... De standaard koptelefoon is ruk. Die moet je vervangen... Ik vraag me af of je alleen op recenties afgaat of dat je ook zelf test (van horen zeggen geloof ik niet in). Ik heb een iHifi.... Ik blaas iedereen weg qua volume en geluid. Zelfs de set van Bose. Probeer het ook eens bij de Media Markt.

Oude model iRiver heb ik het over. Nieuwe zijn idd minder. Heb je gelijk in. Mijn Cowon iAudio kan ik ook overal op aansluiten zonder enig geluidsprobleem. Fijne is wel dat cowon iets meer formaten ondersteund...flac, ogg, mp3, wma, (moet ik doorgaan)

airswinger schreef:
De iTouch en de iPhone hebben geen draaiknoppen! Sterker nog, er zit maar 1 knop op (beter je huiswerk doen). Dat is om terug te gaan naar je basis scherm. De ander knoppen worden softwarematig gemaakt.

Sorry ik heb het over de gewone iPod niet over iTouch en iPhone.
Verder hou ik niet zo van dingen met maar een knop omdat het allemaal software matig gaat...

airswinger schreef:
Geen smartphone met een toetsenbordje (handig voor dikke vingers, ha ha!). Kijk even op apple.com voor wat uitleg of probeer hem zelf. Ze zijn nog niet te krijgen maar toch ken ik al 5 mensen met zo'n telefoon. Geloof me, Als je ZIET hoe het werkt, begrijp je dat de concurentie snel zal volgen.

Waarom hebben we het nu op eens over telefoons?

airswinger schreef:
Status symbolen is wat men er zelf van maakt. Apple heeft een strategie. Niets is zomaar.... Overal is over nagedacht. Het is ook het enige software bedrijf dat in zo'n schaal hardware maakt. 10 jaar geleden was het juist Apple die de PC's ging immiteren (de eerste generatie G3 computers). Dit was op een haar na hun ondergang. Een status symbool, voor een product dat steeds goedkoper wordt??

iPods, ik heb het niet over de computers van apple. Niet twee dingen door elkaar gaan halen, dank u wel.

airswinger schreef:
De nieuwe iMac is 20% goedkoper dan de vorige. Je betaald nu incl BTW wat eerst Excl BTW was. Welke computer kan ALLE software aan? Niet een PC. Niets status. Gewoon goed!

Haha, je moest eens weten.

airswinger schreef:
Over de promotie van de iPod: De commercials kwamen pas op gang toen het product succes bleek te hebben. Toch gek dat de duurste MP3 speler het beste verkoopt! Zelfs voor hun "status".

Begrijp je nou niets van hoe het werkt? Beste verkoop staat niet gelijk aan beste product, wel aan beste reclame/promotie. Tipje: ff NO LOGO van Naomi Klein lezen, dan zie je iets meer in hoe dat bedrijven te werk gaan met producten aan de man brengen. Apple heeft het met de iPod heel erg goed aangepakt.
en ja ze waren de eerste...

airswinger schreef:
Een Mac de hemel inprijzen doe ik niet omdat het Apple is. Ik werk er mee en ik merk dat het beter werk. Er zijn filmpje op YouTube van de precentatie van Vista, maar dan zonder de beelden van Vista. Ze hebben alle beelden vervangen door de al bestaande aplicaties van Mac OS X 10.4. Alles klopte. Alle 'nieuwe' zaken in Vista bestaan al! heb je al met Vista gewerkt? Duurt lang he, het opstarten! Logisch. 1 GB vrije geheugen is best veel voor het besturings programma. Windows lijkt steeds meer op Mac OSX. Logisch... De inhaalslag is begonnen (windows '95 = apple '88.... Vista = Apple 2004)

Heeft totaal geen verband met iPods maar om er toch even op te reageren. Ja ik werk met vista. Heb er geen problemen mee.
Kan net zo goed werken met OS X of welk ander besturingssysteem dan ook.
Maar als je het dan toch goed wilt doen, ga dan alsjeblieft over linux praten want dit soort geneuzel ben ik meer dan zat.

airswinger schreef:
Zo. Dat is eruit. Ga nu maar een mening over Apple geven, als je eerst iets van Apple in bezit hebt, of minstens een week gebruikt heb. Dan begrijp je waar ik het over heb. Want je zegt er veel van, maar weet ietsje minder... Goede spullen zijn geen mode gril (deze gril is al bijna 10 jaar bezig (vanaf '98) en is dus geen gril!)

Luister, het moge heel duidelijk zijn. Ik heb totaal niets tegen apple of de OS X. Heel mooi product en er is een tijd geweest dat ik er zelf een wou hebben, maar nooit gedaan omdat het belangrijkste programma dat ik gebruik om muziek te maken niet op de Mac werkt en dan heeft het voor mij dus geen zin (audiomulch, iets waar veel mac muzikanten jaloers op zijn). Nu tegenwoordig is het echter anders. Als dat programma wordt geporteerd naar een ander platform mag ik hopen dat het linux wordt,. OS X is tof, maar Linux heeft voor mij veel meer en betere mogelijkheden (ja, zo nerd ben ik echt)

airswinger schreef:
Nog 1 tip... Aandelen Apple... Ik heb er ook een paar. Snel verdiend!

En daar komt de aap uit de mouw

Sietse
En dan ff terug naar mp3 spelers.

Consumentengids heeft ooit een test in gestaan.
iRiver is tegenwoordig idd niet meer zo goed, oude modellen zeker wel. Prijs kwaliteit verhouding is ie een stuk beter.

Ik heb het om precies te zijn over de iAudio X5 (ik heb zelf de 20gb) maar je kunt er nog wel wat dingen over terug lezen op tweakers.
http://tweakers.net/pricewatch/reviews/cat/606/?currFilters=&orderField=score&orderSort=desc

Hier het een en ander te vergelijken:
http://www.netzwelt.de/konfigurator/mp3player.html
Klopt iig een ding niet over de iAudio, want je kunt wel sorteren op alfabetische volgorde. Maar goed, ik gebruik tegenwoordig de standaard software al niet meer...draai rockbox, kunnen veel leukere dingen mee (zou je eens op je ipod moeten zetten)

I rest my case:
http://www.chip.de/artikel/c1_artikelunterseite_28160790.html?tid1=&tid2=

Hier nog een site die naar verschillende test verwijst. Kun je nagaan dat de cowon iaudio in verschillende tests het beter doet
http://www.etest-hardware.de/MP3-Player.MP3-Player-mit-Festplattenspeicher.MP3-Player-bis-40-GB.Testsieger.html?sort=p.name&art=ASC

ik hoop dat jullie Duits goed is...

Over Vista ben ik uitgepraat. Te veel geheugen voor een besturingssysteem zoals OSX (nog steeds erg onlogisch ingedeeld). Mac=gebruiksvriendelijker...

iTunes heb je van horen zeggen, geen eigen ondervindingen, ik wel. Het werkt meer dan goed en super snel.

Virusscanners voor de mac waren er inderdaad. Wie ze gebruiken was een dief van eigen portomonee. Norton is niet voor niets gestopt voor OSX (OS 9 nog wel!). Als jij mij artikelen kan geven over mensne met virussen op de Mac, zie ik ze graag! Ik ben lid van diverse internet forums over de mac, maar daar hoor je nooit iets van een virus...

Het bolletje iMac is wel erg uit de tijd. Je koopt toch geen PC van 6 jaar oud? Ben je wel op de hoogte van de ontwikkelingen bij Apple? Ik begin te twijvelen.

Je houdt niet van software matige knoppen.... Weer niet gebrobeerd, wel een mening! Wat is dat toch? Probeer het! Als er nieuwe software voor de iPod touch komt, is de hele interface te upgraden, zonder een nieuw apparaat aan te schaffen! Briljante gedachte!

We hebben het niet over telefoons, maar de iPod touch is gewoon een iPhone waarmee je niet kan bellen! DeiPhone is dus nog uitgebreider! De draaiknop dateert uit begin 2000. Het is dus logisch dat deze verdwijnt en wordt vervangen door het touch screen. Geloof me, over een paar jaar zie je niet anders meer!

De draaibutton is inderdaad niet meer de bediening die nu als vooruitstrevend mag gezien worden. Gelukkig ontwikkelen ze verder bij Apple.

Je kan idd Apple draaien op een PC. Bij de Mac ordt het erbij geleverd. Op een PC moet je verstand hebben wat je doet. Een leek kan op de PC zal het niet makkelijk klaar spelen.

Over die aandelen was een grap. Ik dacht dat het duidelijk was.

Het enige wat ik wil zeggen is dat de mening over een status symbool nogal kort door de bocht vind. Ik hou niet van mensen met meningen uit de krant of internet. Je hebt geen iPod dus ook geen mening die je kunt onderbouwen.

Je denkt veel te weten van de Mac maar eigenlijk weet je bijna niets.

Tjonge.

Sietse
airswinger schreef:
Je denkt veel te weten van de Mac maar eigenlijk weet je bijna niets.

Laten we dit gewoon veranderen in.

"airswinger denkt veel over Sietse te weten, maar eigenlijk weet hij bijna niets".

Nee ik heb idd al een paar maanden niet meer met een mac gewerkt en de laatste keer dat ik met iemand anders zijn ipod heb lopen spelen is ook geen 3 weken terug, maar ik heb genoeg ervaring met ze om er een mening over op te kunnen bouwen.
Ik lees er genoeg over om te kunnen weten wat het is en wat de verschillen zijn.
Ik vermoed zo maar dat ik vaker een ipod heb vast gehad en mee heb gespeeld dan jij uberhaupt een iAudio X5 (in de winkel) hebt gezien, dus ga niet op die manier beginnen.

En nogmaals, wat ik al 2x eerder zei, ik heb niets tegen macs, ik heb alleen iets tegen mensen die er zo over te keer gaan zo als jij. Het is bijna arrogant hoe sommige mac gebruikers zich verheven voelen boven mensen die dat niet zijn.

fan-boys

Sorry dat mijn opmerking over de "Apple filosofie" hier toe heeft geleid, ik probeer zelf m'n Apple fanboyism altijd een beetje in de hand te houden

Mijn opvatting ligt volgens mij een beetje tussen jullie in: de populariteit van de iPod komt deels door het "status symbool" verhaal en goede marketing, en deels omdat steeds meer mensen zich gewoon goed kunnen vinden in de (voor veel mensen) fijne wereld van de Apple-spullen.

Voor audiofielen zijn er vast spelers met beter geluid, voor nerds met een heilige directorystructuur zijn er vast andere muziekplayers, voor games en tweakers zijn er vast PC's waar je wel kunt kiezen welke hardware je er in stopt... lang leve de keuze.

is die iPod al verkocht inmiddels?

Sietse
airswinger schreef:
iTunes heb je van horen zeggen, geen eigen ondervindingen, ik wel. Het werkt meer dan goed en super snel.

Een van mijn beste vrienden draaide tot voor kort iTunes op zijn pc (zo'n 2 maanden terug). Ik heb hier meer meerdere keren mee gespeeld op zijn pc. Uiteindelijk heeft hij op mijn aanraden eens foobar geïnstalleerd. Uiteindelijk, omdat met foobar veel meer mogelijk is, er geen sluimer reclame voor de itunes store is, en het gewoon minder van de pc vraagt heeft hij iTunes helemaal weggedaan en is hij verder gegaan met alleen foobar.
Hij heeft hier, in tegenstelling tot zijn iTunes, nog nooit problemen mee gehad. Zijn pc draait weer sneller voor andere applicaties, want er is weer meer geheugen vrij en hij is daardoor er alleen maar blij om dat het programma weg is van zijn pc.

Dit heb ik dus van dichtbij mee gemaakt.

En dan mijn eigen ervaringen...omdat ik een zeer grote interesse heb nieuwe dingen wil ik graag programma's uitproberen zo doende heb ik ook iTunes uitgeprobeerd. Maar naast de al eerder genoemde problemen met geheugen, vond ik het niet prettig werken. Waren de mogelijkheden om zaken in te stellen en te tweaken voor mij te weinig. Vind ik het niet mooi. en moet iTunes van mijn file indeling afblijven. Ik bepaal zelf hoe ik dingen sorteer en hoe ik dat in mijn database terug wil zien.
Voor mij waren dat genoeg redenen om het weer snel te deïnstalleren (zelfde redenen gaan voor mij ook op bij Windows Media Player, al is dat zowaar nog vervelender om mee te werken...en Real Media slaat echt alles...maar goed).

Dus kom alsjeblieft niet aan met dat gezeik van je hebt het nooit gebruikt. Je weet niets van mij, je weet niets van wat ik allemaal doe en daarom kun je ook gewoon niet dit soort conclusies zomaar trekken.

Sietse
Jordy schreef:
en deels omdat steeds meer mensen zich gewoon goed kunnen vinden in de (voor veel mensen) fijne wereld van de Apple-spullen.

Zoals een vriend van me vroeger altijd zei (hij heeft nooit anders dan een mac gehad): "You can never push the wrong button with a mac".

Het is behoorlijk idiot-proof, wat ik zelf ook erg fijn vind aan mac spullen. Alleen die ipod ben ik dus gewoon niet kapot van...dat is het enige (wat ik volgens mij al meerdere keren duidelijk heb gemaakt)

Jordy schreef:
voor nerds met een heilige directorystructuur zijn er vast andere muziekplayers,

woooo .. ik moet alleen die player nog wel vinden.

Sietse, iPOD is natuurlijk iets tè mainstream voor iemand als jij.

Ja, het schijnt dat je er desondanks heel goed muziek van Godspeed You Black Emperor! op kan draaien.

Last van ouwe koeien

Sietse
SiSsY bOY schreef:
Sietse, iPOD is natuurlijk iets tè mainstream voor iemand als jij.

dus...

als je niets zinnigs toe te voegen hebt ga dan lekker ergens anders spelen.

Mijn eerste opmerking was: Ik draai iTunes op een MAC! Daarvoor is het gescheven. Daarop werkt het meer dan goed. Heb je de Mac versie geprobeerd?

Ik vind een Mac niet verheven boven een PC. Ik ben nog steeds van mening dat een Mac nog steeds te duur is. Het enige wat ik vind dat ik het een kortzichtinge conclusie vind als je zegt dat een iPod alleen maar een status symbool is, gelukkig later wat genuanceerder, je bent er niet kapot van.

Ik ben alleen zeer enthousiast over het ontwikkel team van Apple. Zij weten producten te maken die mensen willen en waar ze zich over verbazen hoe het ook kan en vaak simpeler. Waren er maar meer bedrijven met hun fylosofie...

Het is inderdaad ook dat Mac-fans het altijd van de daken schreeuwen hoe goed het allemaal is bij Apple. Het is bijna een missie, waarschijnlijk gewoon de frustratie dat Apple minder dan 10% van de computer markt heeft, terwijl we van mening zijn dat het minstens 50% moet zijn...

Over de opmerking over jou persoonlijk (Je denkt veel te weten van de Mac maar eigenlijk weet je bijna niets.), die had ik niet moeten noemen. Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je met een Mac heb gewerkt als je het over virussen hebt. Als het over dit virus gaat:

http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=2230

Je moet zoveel handelingen doen om het virus te activeren, dat ik al ben afgehaakt... Alleen de nieuwschierigsten hebben er misschien last van. Hiervoor heb ik geen virus scanner nodig.

Ik gebruik mijn iPod trouwens zo'n 2 uur per dag (half uur naar werk, nog zo'n uur op het werk en weer een half uur terug). Nu al een jaar (toch al zo'n 700 gebuiksuren). Dus moet je zelf ook niet die suggesties maken. Ik heb verder nooit iets gezegt over een iAudio, of dat ie goed of slecht is. Ik weerlegte alleen jou review theorie.

Er valt nog steeds veel te verbeteren ook aan de iPod. Met de iPod touch worden bijna al die zaken opgelost, alleen wordt vanwege het flash geheugen deze apparaten voorzien van maximaal 16 GB geheugen. Terwijl de nieuwste classic iPod het met 160 GB kan doen. Een grote misser van Apple. Het is nu een kwestie van tijd voordat deze iPods ook goter worden. maar ik weet bijna zeker dat ze weer een nieuwestandaard in MP3 spelers en telefonie hebben gemaakt. De rest van de markt zal volgen...

Sietse
airswinger schreef:
Mijn eerste opmerking was: Ik draai iTunes op een MAC! Daarvoor is het gescheven. Daarop werkt het meer dan goed. Heb je de Mac versie geprobeerd?

Helaas voor jou is het een multi platform programma en niet alleen voor de Mac.
Als het alleen voor de mac was zouden we het toch nooit kunnen draaien op een windows machine. Nee ik heb het niet op aan mac gedraaid. Had ik volgens mij al 3x eerder vermeld. Had ook al een paar keer eerder vermeld dat ik het iTunes op een mac verhaal van vrienden heb (nogmaals verwijs ik graag naar de website forums.slsknet.org in het topic nerd world, ff zoeken en je ziet het vanzelf)

airswinger schreef:
Ik vind een Mac niet verheven boven een PC. Ik ben nog steeds van mening dat een Mac nog steeds te duur is. Het enige wat ik vind dat ik het een kortzichtinge conclusie vind als je zegt dat een iPod alleen maar een status symbool is, gelukkig later wat genuanceerder, je bent er niet kapot van.

Ik heb niet gezegd dat het alleen een status symbool is, maar dat het ze goed verkoopt omdat het een status symbool is. Denk je dat kinderen van 12 jaar het belangrijk vinden hoe goed het klinkt? Nee, daar gaat hem om er bij horen. Mode verschijnsel dus.

airswinger schreef:
Ik ben alleen zeer enthousiast over het ontwikkel team van Apple. Zij weten producten te maken die mensen willen en waar ze zich over verbazen hoe het ook kan en vaak simpeler. Waren er maar meer bedrijven met hun fylosofie...

Maar dan kom je met de iTouch en iPhone wat gewoon een iets andere versie van een PDA is. Niets nieuws, alleen anders toegepast.

airswinger schreef:
Het is inderdaad ook dat Mac-fans het altijd van de daken schreeuwen hoe goed het allemaal is bij Apple. Het is bijna een missie, waarschijnlijk gewoon de frustratie dat Apple minder dan 10% van de computer markt heeft, terwijl we van mening zijn dat het minstens 50% moet zijn...

Markt aandeel Mac is idd erg klein. Voor een gezonde markt zou het beter zijn als het allemaal wat dichter bij elkaar zit.

airswinger schreef:
Over de opmerking over jou persoonlijk (Je denkt veel te weten van de Mac maar eigenlijk weet je bijna niets.), die had ik niet moeten noemen. Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je met een Mac heb gewerkt als je het over virussen hebt. Als het over dit virus gaat:

http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=2230

Je moet zoveel handelingen doen om het virus te activeren, dat ik al ben afgehaakt... Alleen de nieuwschierigsten hebben er misschien last van. Hiervoor heb ik geen virus scanner nodig.

Trojan horse noem ik ook een virus. De info over virussen op de mac heb ik van Web Wereld, wat ik zo af en toe eens wat dingen van op pik.

Zeg ik meteen bij dat ik op mijn windows wel een virusscanner draai, maar die is meer voor de sier. Heb in de afgelopen 10 jaar dat ik een eigen computer heb misschien 4x een melding gehad. Virussen kun je nl. heel makkelijk tegenhouden door gewoon zelf bewust te internetten.

airswinger schreef:
Ik gebruik mijn iPod trouwens zo'n 2 uur per dag (half uur naar werk, nog zo'n uur op het werk en weer een half uur terug). Nu al een jaar (toch al zo'n 700 gebuiksuren). Dus moet je zelf ook niet die suggesties maken. Ik heb verder nooit iets gezegt over een iAudio, of dat ie goed of slecht is. Ik weerlegte alleen jou review theorie.

Kijk, ik lees gewoon over dat soort zaken op het internet.

Ik heb zelf een jaar geleden mij iAudio gekocht. Heb daarvoor lange tijd gezocht en gelezen over wat de beste zou zijn. Op dat tijd stip kwamen volgens verschillende, nu hopeloos verouderde tests, prijs/kwaliteit de Creative Zen en iRiver als beste uit de tests.
Echter kwam wel overal uit dat de iAudio X5 op dat moment de beste speler was.

Tot op heden is het kwalitatief gezien nog steeds een van de betere. Al de jongere modellen van iAudio doen het echt beter.

Je kunt dit zelf terug lezen in enkele van de links die ik hier boven heb gepost. iPod komt in veel testen wel bij de top klasse, maar gewoon niet als beste uit. Vooral de kwaliteit van de audio laat vaak nog wat te wensen over. Meegeleverde koptelefoon hebben we het maar niet over... Helaas...

airswinger schreef:
Er valt nog steeds veel te verbeteren ook aan de iPod. Met de iPod touch worden bijna al die zaken opgelost, alleen wordt vanwege het flash geheugen deze apparaten voorzien van maximaal 16 GB geheugen. Terwijl de nieuwste classic iPod het met 160 GB kan doen. Een grote misser van Apple. Het is nu een kwestie van tijd voordat deze iPods ook goter worden. maar ik weet bijna zeker dat ze weer een nieuwestandaard in MP3 spelers en telefonie hebben gemaakt. De rest van de markt zal volgen...

Tuurlijk is het een mooi ding en zal de rest van de markt volgen...maar zo super nieuw is het natuurlijk niet...het is gewoon "afgekeken" van PDA's en dergelijke.
En je moet hier toch gaan oppassen want de wet van de remmende voorsprong gaat bij dit soort producten altijd op. Nu lopen ze voor, maar uiteindelijk worden ze aan alle kanten weer ingehaald en moet er weer met iets nieuws gekomen worden.

Heeft iemand ervaring met het automatisch ophalen van albumcovers via itunes? Ik had begrepen dat dit een gratis service is als je je in iTunes shop inschrijft via credit card. Maar werkt dit 'gemakkelijk' of komt er wat DRM bij kijken?

Albums illustratie's ophalen is een sub-button onder een van de menu's. Aanklikken en gaan! Elk album dat wordt hekent door het database krijg zijn eigen albumcover.

Sietse
en mocht itunes de albums niet vinden is er een erg handig programma genaamd "Album Art Downloader" waarmee verschillende databases worden doorzocht naar album art (waaronder de itunes database).

airswinger schreef:
Albums illustratie's ophalen is een sub-button onder een van de menu's. Aanklikken en gaan! Elk album dat wordt hekent door het database krijg zijn eigen albumcover.

Maar dat werkt toch alleen als je bent ingeschreven in iTunes Store?

Wat is eigenlijk het verschil of beter de toegevoegde waarde van een iPodtouch vergeleken met een iPhone? Voor dezelfde prijs (tenminste in US) krijg je weliswaar 8GB meer en lichtjes kleinere afmetingen met hetzelfde scherm maar voor de rest zie ik niet veel voordelen.

8 Gb = 2 x zo veel opslag! Maar het blijft weinig in vergelijking met de 160GB iPod

grovonion schreef:
Wat is eigenlijk het verschil of beter de toegevoegde waarde van een iPodtouch vergeleken met een iPhone? Voor dezelfde prijs (tenminste in US) krijg je weliswaar 8GB meer en lichtjes kleinere afmetingen met hetzelfde scherm maar voor de rest zie ik niet veel voordelen.

Geen verplicht abonnement.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:58 uur

geplaatst: vandaag om 09:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.