Overig / Apparatuur / Het iPod topic
zoeken in:
0
geplaatst: 27 oktober 2007, 07:05 uur
Ik kan 'm hier voor 260 euro krijgen (8GB). Toch hevig aan het twijfelen 

0
geplaatst: 1 november 2007, 17:27 uur
Vraagje over mijn Ipod die wel geen betrekking heeft op deze topic. Ik heb de indruk dat mijn Ipod niet zo luid speelt. Op rustige plaatwsen is het maximumvolume natuurlijk luid genoeg maar in lawaaierige plaatsen zoals bv. fitness geraakt de muziek uit mijn oortjes niet boven de omgeving, zeker niet bij rustige muziek. Is dat normaal oàf ligt het gewoon aan mijn (versleten) oren? En kan je er eventueel iets aan doen
0
geplaatst: 1 november 2007, 22:53 uur
Je kan in Itunes het geluid gewoon instellen en harder zetten.
Ga op het nummer staan in Itunes ---) druk rechter muisknop ----)kies info tonen ----) kies opties..
Je kan ook hele albums in 1 keer harder zetten door ctrl in te houden---) nummers klikken en dan rechter muisknop etc.
Of je oren uit laten spuiten.
Ga op het nummer staan in Itunes ---) druk rechter muisknop ----)kies info tonen ----) kies opties..
Je kan ook hele albums in 1 keer harder zetten door ctrl in te houden---) nummers klikken en dan rechter muisknop etc.
Of je oren uit laten spuiten.

0
geplaatst: 2 november 2007, 14:16 uur
Ok bedankt
En voor mijn oren is het te laat vrees ik, na al die decibles van jaren optredens te bezoeken en ontelbare cd's te beluisteren
En voor mijn oren is het te laat vrees ik, na al die decibles van jaren optredens te bezoeken en ontelbare cd's te beluisteren
0
Social_Mask
geplaatst: 7 november 2007, 17:57 uur
Ik heb ook een vraag over iPod...
Ik heb een Classic van 80 GB en wil graag wat video's erop.. Hoe doe je dat?? Ik weet... ik heb totaal geen aanleg voor dit soort dingen. En ook is het erg vreemd dat ik sommige nummers niet naar iTunes kan sturen. Bijvoorbeeld als ik via MediaPlayer een CD geripped heb naar mijn Pc, kan ik juist die nrs niet plaatsen naar iTunes. Can somebody help me??
Ik heb een Classic van 80 GB en wil graag wat video's erop.. Hoe doe je dat?? Ik weet... ik heb totaal geen aanleg voor dit soort dingen. En ook is het erg vreemd dat ik sommige nummers niet naar iTunes kan sturen. Bijvoorbeeld als ik via MediaPlayer een CD geripped heb naar mijn Pc, kan ik juist die nrs niet plaatsen naar iTunes. Can somebody help me??
0
geplaatst: 8 november 2007, 08:07 uur
De ipod kan alleen video's afspelen die via iTunes geimporteerd worden. Deze films moeten van een mp4 formaat zijn dat door Quicktime afgespeeld kan worden. Indien je een andere (bv. divx) film erop wilt plaatsen moet je eerst de file converteren in een geschikt formaat (converters wel op internet te vinden).
Je andere vraag: is de muziek in mp3 ge-encodeerd? Indien het een ander formaat is dan kan het zijn dat iTunes die niet herkent en moet je eerst weer converteren in mp3 of aac.
Je andere vraag: is de muziek in mp3 ge-encodeerd? Indien het een ander formaat is dan kan het zijn dat iTunes die niet herkent en moet je eerst weer converteren in mp3 of aac.
0
Social_Mask
geplaatst: 9 november 2007, 20:44 uur
Ah, bedankt! En, welk programma is daar het beste voor?
Edit: Ik heb er 1 gevonden, maar die werkt niet al te goed. Mijn video komt er deels op... Ken je misschien een goede (gratis) converter?
Edit: Ik heb er 1 gevonden, maar die werkt niet al te goed. Mijn video komt er deels op... Ken je misschien een goede (gratis) converter?
0
Social_Mask
geplaatst: 9 november 2007, 21:11 uur
Ik heb nu wel een andere vraag....
Hoe haal je de video's of muziek weer weg van je iPod??
Hoe haal je de video's of muziek weer weg van je iPod??

0
|Joël|
geplaatst: 9 november 2007, 23:22 uur
Gewoon in Ituns zal je jouwn Ipod aan de linker kant in het menu zien staan als deze via USB 2.0 op je PC is aangesloten. Druk met de muis op de naam van je Ipod, ga nu naar "muziek" of "video's" en selecteer een nummer. Rechtermuisknop en dan "verwijder/delete nummer van deze Ipod" ofzoiets.
Voor het converteren van video's gebruik ik Videora iPod Converter. Ik heb zelf een Ipod Video, dus ik weet niet 100% zeker of jij met jouwn Ipod ook iets aan Videora iPod Converter hebt maar ik denk het wel je kan namelijk tijdens het converteren "New" of "Old" kiezen. Het is een hele simpele stap voor stap converter voor mensen die er 0% verstand van hebben
Voor het converteren van video's gebruik ik Videora iPod Converter. Ik heb zelf een Ipod Video, dus ik weet niet 100% zeker of jij met jouwn Ipod ook iets aan Videora iPod Converter hebt maar ik denk het wel je kan namelijk tijdens het converteren "New" of "Old" kiezen. Het is een hele simpele stap voor stap converter voor mensen die er 0% verstand van hebben

0
Social_Mask
geplaatst: 9 november 2007, 23:25 uur
Tja, dat is het hem juist...ik heb dat niet. Ik kan niet zien wat ik heb staan op mn iPod. Erg vervelend.. Misschien kun je dat instellen (?)
0
|Joël|
geplaatst: 9 november 2007, 23:28 uur
Nieuwste versie van Itunes downloaden is misschien een goed idee? Anders weet ik het ook niet precies... waar denk je dat het probleem zit, is het iets met je Ipod of Itunes? Als je je Ipod in je USB poort van je PC doet komt er dan wel in het beeld te staan dat hij op de pc is aangesloten en hoe zet jij dan dingen op je Ipod als je uberhaupt je eigen Ipod niet kan zien in Itunes?
0
|Joël|
geplaatst: 9 november 2007, 23:31 uur
Ik weet wel dat je als je je Ipod in Itunes selecteerd je opties krijgt waarmee je kan kiezen tussen "automatisch synchroniseren" of "handmatig synchroniseren". Als je handmatig doet, raad ik je wel aan gebruik ik zelf ook en is handiger, dan kan je zelf kiezen wat je op en af je Ipod doet. Als je 'm op automatisch hebt staan gooit Itunes automatisch al je nummers die nog niet op je Ipod staan op je Ipod.
Dit zou wel eens je probleem kunnen zijn, maar dan MOET je dus wel eerst je Ipod kunnen zien in Itunes om die optie te veranderen (denk ik). Misschien dat je het anders ook via het menu in Itunes ergens kan regelen.
Dit zou wel eens je probleem kunnen zijn, maar dan MOET je dus wel eerst je Ipod kunnen zien in Itunes om die optie te veranderen (denk ik). Misschien dat je het anders ook via het menu in Itunes ergens kan regelen.
0
Social_Mask
geplaatst: 9 november 2007, 23:33 uur
Ik kan wel mijn eigen ipod zien, staat bij het onderdeel Apparaten. Alleen ik kan dus niet zien welke nrs erop staan. Ik keek bij iTunes Help, en daar staat dat je op een driehoekje bij je ipod afb. moet drukken en dan zie je welke nrs en videos erop staan. Maar dát mist er bij mij.
0
|Joël|
geplaatst: 9 november 2007, 23:34 uur
Ok dan is het misschien dat wat ik hierboven zei over het handmatig of automatisch synchroniseren. Of kan jij wel zelf gewoon kiezen welke nummers je erop wil hebben?
0
Social_Mask
geplaatst: 9 november 2007, 23:35 uur
Dat optie met automatisch en handmatig ben ik nog niet tegengekomen..denk ik.
Ik kan volgens mij wel zelf kiezen welke nrs ik erop wil. Het enige probleem is dat ik dus niet kan zien wat er op mijn iPod staat... hierdoor kan ik het niet verwijderen.
Ik kan volgens mij wel zelf kiezen welke nrs ik erop wil. Het enige probleem is dat ik dus niet kan zien wat er op mijn iPod staat... hierdoor kan ik het niet verwijderen.
0
|Joël|
geplaatst: 9 november 2007, 23:37 uur
Ok, lastig dan weet ik het ook niet precies. Bestaat er geen computer/Ipod forum ofzo waar je een vraag neer kan zetten? Misschien dat je door te zoeken via google naar zoiets je probleem en de oplossing wel tegen komt, succes.
0
Social_Mask
geplaatst: 9 november 2007, 23:39 uur
Ben ik al een tijdje mee bezig.. no luck. Maar ik zoek nog even verder..en bedankt voor je hulp 

0
|Joël|
geplaatst: 9 november 2007, 23:43 uur
wacht ik weet misschien nog wel iets, sluit je Ipod via je USB poort aan op je computer ga dan naar:
Start
Deze Computer
nu staat je Ipod als het goed is ergens als verwisselbare schijf
open deze schijf
Zie je deze schijf nergens ga dan in het menu Extra van Deze Computer naar Mapopties... dan naar Weergave en dan staat er een optie "Verborgen Mappen" helemaal ergens onderin de lijst. Selecteer "Verborgen Mappen en bestanden weergeven".
Nu moet je je Ipod kunnen zien via Mijn Computer
open deze schijf/map/iets
Ik weet niet precies wat je nu zal zien maar het is mogelijk dat je nu mappen ziet waarin je nummers/video's staan ofzo iets. In iedergeval denk ik dat je bij de inhoud van je Ipod kan komen op deze manier, ik weet het alleen niet 100% zeker.
Verwijder nu alle nummers en video's die je niet meer wil, beetje een omslachtige manier misschien maarja je moet toch iets
Start
Deze Computer
nu staat je Ipod als het goed is ergens als verwisselbare schijf
open deze schijf
Zie je deze schijf nergens ga dan in het menu Extra van Deze Computer naar Mapopties... dan naar Weergave en dan staat er een optie "Verborgen Mappen" helemaal ergens onderin de lijst. Selecteer "Verborgen Mappen en bestanden weergeven".
Nu moet je je Ipod kunnen zien via Mijn Computer
open deze schijf/map/iets
Ik weet niet precies wat je nu zal zien maar het is mogelijk dat je nu mappen ziet waarin je nummers/video's staan ofzo iets. In iedergeval denk ik dat je bij de inhoud van je Ipod kan komen op deze manier, ik weet het alleen niet 100% zeker.
Verwijder nu alle nummers en video's die je niet meer wil, beetje een omslachtige manier misschien maarja je moet toch iets

0
Social_Mask
geplaatst: 9 november 2007, 23:50 uur
Hehe, neej dat had ik al geprobeerd, maar daar staat niks. Ach, ik ga morgen wel naar dat iPod winkeltje, die leggen mij dan wel alles uit 

0
Social_Mask
geplaatst: 9 november 2007, 23:54 uur
IK HEB HET!! Eindelijk... Wel iets te ingewikkeld dat iTunes zeg,,, 

0
geplaatst: 29 december 2007, 23:33 uur
Ik ben benieuwd of iemand hier een ipod heeft. Ik kan namelijk wel wat hulp gebruiken! Wat een toestanden...
Ik heb een ipod nano 4GB derde generatie en ik heb hem een tijdje geleden volgezet met muziek maar het wordt weer eens tijd voor iets anders. Mijn vraag is nu:
Hoe krijg ik de nummers van mijn ipod af, waarna ik er nieuwe nummers op kan zetten.
Ik hoop echt dat iemand me kan helpen
Ik heb een ipod nano 4GB derde generatie en ik heb hem een tijdje geleden volgezet met muziek maar het wordt weer eens tijd voor iets anders. Mijn vraag is nu:
Hoe krijg ik de nummers van mijn ipod af, waarna ik er nieuwe nummers op kan zetten.
Ik hoop echt dat iemand me kan helpen
0
geplaatst: 30 december 2007, 03:39 uur
Als ik dergelijke dingen/topics lees krijg ik soms heimwee naar mijn cassetjes en mijn oude walkman die op het einde met wat tape nog aaneen hing. 

0
geplaatst: 30 december 2007, 14:28 uur
Misschien een off-topic vraag, maar waarom moet iedereen ***** een IPod hebben? What's the big deal?
Ik ben dus anti-IPod en ben al blij met een 'gewone' Mp3-speler. Als hij maar genoeg geheugen heeft en je er nummers mee kunt luisteren.
Leg mij eens uit waarom een IPod iets is wat iederen hoort te hebben, eer hij/zij erbij hoort.
Ik ben dus anti-IPod en ben al blij met een 'gewone' Mp3-speler. Als hij maar genoeg geheugen heeft en je er nummers mee kunt luisteren.
Leg mij eens uit waarom een IPod iets is wat iederen hoort te hebben, eer hij/zij erbij hoort.
0
geplaatst: 30 december 2007, 16:23 uur
Hier was ik dus al bang voor, ik zit niet te wachten op meningen van mensen over het fenomeen ipod. Geweldig dat je zo blij bent met je mp3 speler, gefeliciteerd, maar ik heb er niks aan in relatie tot mijn vraag.
0
geplaatst: 30 december 2007, 17:00 uur
Outcognito, dat moet via I-tunes gebeuren. Dan volgt alles vanzelf wel.
PM me anders maar
.
PM me anders maar
.
0
geplaatst: 30 december 2007, 18:09 uur
Ik begrijp niet dat het zo moeilijk werken is met ipod.........................
0
geplaatst: 31 december 2007, 18:48 uur
nou het is gelukt hoor, deze vrouw klaart het klusje wel even 

0
geplaatst: 4 januari 2008, 05:07 uur
@OldSkool:
Leg mij eens uit waarom jij Anti-Ipod bent. Ik snap het niet en ik irriteer me er mateloos aan. Ik ben namelijk een Ipod-liefhebber en Anti 'Anti Ipod' mensen. Jullie kunnen zo enorm zeiken op de ipod en waarom? Waarom ben jij Anti-ipod? Vind je hem lelijk? Kijkt ie je boos aan? Heeft ie je verneukt met een ander? Ben je eigenlijk niet gewoon “ANTI mensen die een ipod kopen om erbij te horen” en “ANTI mensen die anderen beoordelen op het soort mp3-speler dat ze hebben”.
Voorbeeldje?
Ben jij Anti-Audi A5+ rijders? Er zijn ook auto's die 10 keer zo goedkoop zijn en je ook van A naar B brengen.
Zijn er mensen die een Audi hebben om stoer te doen?
vast wel
zijn er mensen die erbij willen horen met zo,n auto?
vast wel
Zijn er mensen die gewoon graag in een mooie Audi rijden en er voor willen betalen?
Ja!
Is dit zo met elk produkt (telefoons, kleren, merk sigaretten, televisies enz. enz.)?
JA!!
Waarom is het dan altijd dat eeuwige gezeik op bezitters van een ipod? De ipod IS toch gewoon mooier dan een standaard mp3 speler van 20 euro? Mijn oma ziet dat nog. Ik neem aan dat jij dat ook vind.. Tuurlijk, Hij is 10 keer zo duur maar dat is toch ieders eigen keuze? Dat jij tevreden bent met een standaard mp3-speler is helemaal je eigen keus en moet je zelf weten. Maar het gezeik OP de Ipod is zo ongelovelijk irritant.
Leg mij eens uit waarom jij Anti-Ipod bent. Ik snap het niet en ik irriteer me er mateloos aan. Ik ben namelijk een Ipod-liefhebber en Anti 'Anti Ipod' mensen. Jullie kunnen zo enorm zeiken op de ipod en waarom? Waarom ben jij Anti-ipod? Vind je hem lelijk? Kijkt ie je boos aan? Heeft ie je verneukt met een ander? Ben je eigenlijk niet gewoon “ANTI mensen die een ipod kopen om erbij te horen” en “ANTI mensen die anderen beoordelen op het soort mp3-speler dat ze hebben”.
Voorbeeldje?
Ben jij Anti-Audi A5+ rijders? Er zijn ook auto's die 10 keer zo goedkoop zijn en je ook van A naar B brengen.
Zijn er mensen die een Audi hebben om stoer te doen?
vast wel
zijn er mensen die erbij willen horen met zo,n auto?
vast wel
Zijn er mensen die gewoon graag in een mooie Audi rijden en er voor willen betalen?
Ja!
Is dit zo met elk produkt (telefoons, kleren, merk sigaretten, televisies enz. enz.)?
JA!!
Waarom is het dan altijd dat eeuwige gezeik op bezitters van een ipod? De ipod IS toch gewoon mooier dan een standaard mp3 speler van 20 euro? Mijn oma ziet dat nog. Ik neem aan dat jij dat ook vind.. Tuurlijk, Hij is 10 keer zo duur maar dat is toch ieders eigen keuze? Dat jij tevreden bent met een standaard mp3-speler is helemaal je eigen keus en moet je zelf weten. Maar het gezeik OP de Ipod is zo ongelovelijk irritant.
* denotes required fields.