MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / Het iPod topic

zoeken in:
Nee de Ipod IS niet per definitie mooier dan die van €20. Ik vind Ipods vrij saai van uiterlijk zelfs.

Ik vind ze er wel mooi uit zien, maar de prijs/kwaliteit verhouding is nogal scheef bij die dingen.

Dat is zeker zo boordappel. Lijtk me dan ook de voornaamste reden van een zogenaamde 'haat' tegen die dingen. Maar goed Apple heeft het marketingtechnisch gezien gewoon erg knap gedaan. Chapeau. Net als de Iphone, overgewaardeerd als de pest. Maar goed het verkoopt.

@haranloren:

Ik vind het gewoon kuddegedrag, en op zich heb ik daar geen probleem mee, zolang ikzelf maar niet met die kudde meeloop.

Maar vraag jezelf eens af: What's the use van een Mp3 met over 80 gig geheugen tegen een prijs van een paar honderd euro?

En nu dat hij er mooi uitziet, smaken verschillen, oké?
Ik heb genoeg aan een schermpje waar de artiest en het nummer op staan en waarvan de bediening gewoon een paar knopjes vereist, maar ja, dat is enkel mijn mening.

Iedereen loopt wel ergens mee met een kudde hoor. Jij loopt gewoon mee met de anti-... kudde

Lees je bericht een keer na en bekijk hoeveel tegenstrijdigen er in staan.

OldSkool schreef:
Ik vind het gewoon kuddegedrag, en op zich heb ik daar geen probleem mee, zolang ikzelf maar niet met die kudde meeloop.

Wat bedoel je nou? Je hebt er duidelijk wel een probleem mee dus beweer je dan dat je een ipod hebt?

OldSkool schreef:
Maar vraag jezelf eens af: What's the use van een Mp3 met over 80 gig geheugen tegen een prijs van een paar honderd euro?

En nu dat hij er mooi uitziet, smaken verschillen, oké?
Ik heb genoeg aan een schermpje waar de artiest en het nummer op staan en waarvan de bediening gewoon een paar knopjes vereist, maar ja, dat is enkel mijn mening

Jou mening en smaken verschillend idd. Maar waarom veroordeel je dan mensen met een ipod van 80 gig met een prijs van 300 euro?
Dat jij genoeg hebt aan een simpele wil niet zeggen dat andere mensen dat ook moeten.

En zeg nou eens eerlijk. Hoeveel mensen ken jij die een ipod van 80 gig hebben om mee te lopen. Waarschijnlijk geen enkele.

Ik zie ook niet echt in wat het nut is van 80 gig. Tenminste voor mij heeft het geen nut.

Meestal als ik rond de 30 nummers zit ben ik de liedjes zat, haal ik ze eraf en download ik weer nieuwe muziek.
Daarom heb ik al genoeg aan een simpele mp3 van rond de 20 euro. Zolang ie mijn favoriete nummers afspeelt ben ik er al blij mee.

haranloren schreef:

En zeg nou eens eerlijk. Hoeveel mensen ken jij die een ipod van 80 gig hebben om mee te lopen. Waarschijnlijk geen enkele.

Of het om geheugen gaat weet ik niet, maar ik ken in iedergeval genoeg mensen die een ipod kopen om erbij te horen.

wcs
Saffie schreef:
Ik zie ook niet echt in wat het nut is van 80 gig. Tenminste voor mij heeft het geen nut.

Ik heb er me zo een gekocht in de wetenschap dat ik me nooit meer een andere zal moeten kopen. De kans dat mijn muziek verzameling groter wordt dan dat lijkt me klein. En ook qua prijsverhouding is hij interessant : een nano van 200 euro heeft 8 giga. Mijn ipod classic van 80 giga heeft 250 euro gekost

Ik had eerst een iPod Nano van 4 GB, prima dingetje. Nooit geen problemen mee gehad, maar ik vond de capaciteit te beperkt.
Ben daarom pas ook overgestapt op de iPod Touch en ik moet zeggen: heerlijk apparaat!

Slicke bediening, prachtig design, ontelbaar veel opties, mogelijkheid tot het hacken waardoor het net een iPhone lijkt (alleen mist de belfunctie nog )... Nee, mij hoor je absoluut niet klagen over mijn nieuwste aanwinst!

----

Iemand nog interesse in een z.g.a.n. iPod Nano? Haha!

Ik ben op zoek naar een programmatje dat automatisch de lyrics in de tags van itunes kopieert....heeft iemand daar ervaring mee.

Ik heb nu evillyrics geprobeerd, maar die werkt niet helemaal goed.

raffael77
Het meest overschatte mp3 apparaatje van allemaal.

donot schreef:
Ik had eerst een iPod Nano van 4 GB, prima dingetje. Nooit geen problemen mee gehad, maar ik vond de capaciteit te beperkt.
Ben daarom pas ook overgestapt op de iPod Touch en ik moet zeggen: heerlijk apparaat!

Slicke bediening, prachtig design, ontelbaar veel opties, mogelijkheid tot het hacken waardoor het net een iPhone lijkt (alleen mist de belfunctie nog )... Nee, mij hoor je absoluut niet klagen over mijn nieuwste aanwinst!

----

Iemand nog interesse in een z.g.a.n. iPod Nano? Haha!

Nee, dankjewel eergisteren eentje gekocht

raffael77 schreef:
Het meest overschatte mp3 apparaatje van allemaal.

En bedankt he voor deze medeling...dat voegt nog eens wat toe...waarmee mijn vraag weer verstopt ligt achter 1 of andere stupide mening van iemand genaamd raffael...als je niet te melden hebt.... houdt svp je mond.

Zo even wat frustatie kwijt......

Ipod kenners hier?
Heb mij een Ipod shuffle gekocht maar krijg dat ding niet in gang. Wanneer ik hem in mijn pc steek , krijg ik de helft van de tijd de mededeling dat mijn pc het USB-apparaat niet herkent.
Wanneer hij hem dan wel eens herkent en Itunes opent, kan ik hem niet synchroniseren omdat er 'een bestand op de Ipod ontbreekt'.
Soms opent het scherm met de mededeling dat de shuffle moet hersteld worden hetgeen dan ook automatisch wordt gedaan maar het probleem blijft.
Met mijn andere oudere nano werkt alles perfect.
Nog iemand problemen mee? Ligt het aan mijn shuffle zelf (productiefout?) of zit mijn pc er voor iets tussen?

davidqotsa
installeer eens een nieuwere versie van iTunes, ik had hetzelfde probleem als jij en toen ik een nieuwe versie installeerde kon ik em weer syncen met de pc. alleen scrobbelt mn iPod nu niet meer met last.fm

davidqotsa schreef:
alleen scrobbelt mn iPod nu niet meer met last.fm

Bij de laatste versie van de last.fm client kun je dat handmatig doen via het menu help, diagnostics, tabblad ipod scrobbling, knop scrobble ipod. Dat werkt voor mij altijd goed.

Ik heb geen iPod genomen omdat een iPod logischerwijs gemaakt is om mee te werken op een Macintosh. Het feit dat je iTunes nodig hebt om mp3'tjes op je iPod te zetten zegt genoeg. Maar ook heb ik een vriend die altijd problemen heeft als hij zijn iPod aansluit op zijn laptop, en nooit wanneer hij dat doet op zijn iMac. Daarom heb ik geen iPod gekocht, maar een Samsung YP-K3 wat een erg fijn mp3-spelertje is en bovendien veel goedkoper.

Nu ga ik voor mijn nieuwe opleiding een Macbook kopen. Ik vraag me af hoe lang het daarna nog duurt voordat ik ook overstap op een iPod. In ieder geval moet ik dan over te veel geld beschikken.

Ik ben de trotse bezitter van een Papu-Chan :

(afbeelding)

Maar daarnaast maak ik nog gebruik van een iPod 80gig, ik zie berichtjes hier boven dat deze honderden euro's zou kosten, maar ik heb hem toch echt voor 160 euro gekocht!
Daarvoor heb ik een een Nano gehad, maar na 2 jaar deed de batterij het niet meer, lange oplaadtijden en en na 3/4 uur al weer leeg. Verder vind ik de oortjes ook vervelend, ze kunnen amper bas afspelen, en soms hoor ik ruis door de muziek heen, waar dit bij andere oortjes niet zo is. Daarnaast slijten ze enorm snel bij mij. Maar de iPod-bediening vindt ik wel fijn.

VanDeGriend schreef:
Daarom heb ik dus een Sony 20GB speler
Maar uiteindelijk wil je toch een Ipod 80gb classic tegen een inmiddels toch wel zeer acceptabele prijs. En van de 4 mp3 spelers die ik heb (gehad) verreweg de mooiste, grootste, leukste, blijste mee. Grafische geintjes (cover flow ) vind ik helemaal geweldig, bediening is ongekend intuitief en eenvoudig en het geluid is vergelijkbaar met dat van mijn mijn sony wat ik zeer acceptabel vind. Itunes werkt ook leuk, handig dat al die info meekomt alsmede de plaatjes, maar vind ik vrij langzaam. Maar goed, vroegah duurde een lp van 40 minuten op een cassettebandje zetten 41 minuten. Anyway, nu twee jaar bezig cd's erop te zetten.

Dames en Heren, ik zweer bij Ipod.

Ik ben nu aan mijn 3de Ipod bezig. Mijn eerste was een 2 gb van lang geleden. Dan heb ik een Ipod 30 GB gekocht en nu eentje van 160GB toen hij uitkwam. Ik ben er erg content van. Alleen laat de harde schijf het af en toe afweten. Duur is het wel, maar als je muziekfanaat bent is dit het ideale toestel!

Ideaal ondanks dat de harde schijf het onlangs af laat weten?

ja, dat neem ik er met plezier bij. Elk merk heeft wel z'n zwakke kantjes. Ik denk trouwens ook dat ik hem niet genoeg verzorg, mijn Ipod. Als ik er wat voorzichtiger mee zou omgaan zou hij veel langer meegaan denk ik.

Heb zelf al een tijdje een iPod Video van 30 gig, maar hij toont geen albumillustraties op de ipod zelf, via iTunes zie ik het allemaal wel maar wanneer ik een album opzet zie ik het niet meer, iemand die hier nog meer last van heeft of heeft gehad? Zou wel graag een oplossing willen.

Heb ik ook weleens last van. Dan maak ik mijn iPod leeg en zet alles er weer opnieuw op.
Als dat nog niet helpt dan maak ik mijn library van iTunes leeg, synchroniseren en dan weer vol.

|Joël|
Je bedoelt dat je dan een zwart plaatje ziet waar de hoes zou moeten staan?
Dat heb ik zo nu en dan, maar niet vaak. Als het voorkomt haal ik de plaatjes met Itunes bij het betreffende album weg en druk ik op Ok. Vervolgens voeg ik de ilustraties weer toe door te plakken en dan weer op Ok. ipod loskoppelen en aanzetten en als het goed is staat de hoes er nu wel ipv een zwart vakje. Ik weet niet precies waar dit probleem aan ligt het komt bij mijn Ipod (Ipod video 30GB) niet veel voor en soms staan de hoesjes er bij een heel album op één nummer na, daar staat dan zo'n zwart plaatje. Dan werkt weer datzelfde gewoon in Itunes het plaatje verwijderen en dan opnieuw plakken en dan werkt het weer.
Oja het is ook alleen als ik een/de nummer(s) er voor het eerst op zet. Staat de hoes er eenmaal goed dan blijft het goed.

Ben zelf tijden geleden ook begonnen met een simpele shuffle 2nd gen van 1gig in de veronderstelling dat ik wel wat vaker van muziek wissel en geen scherm nodig heb. ben via andere merken (die me toch iets minder lekker werkten, maar dat is mijn mening) over naar een iphone die ik meteen met een nieuw abbo (goede timing) aanschafte. geen klachten, werkt lekker, alleen batterij is een minnetje, Maar dat wisten we al natuurlijk.

Ik heb haat aan Itunes. Hij doet nooit wat ik wil.
Ik heb nu toch dat stomme ipodgeval dus ik vind het zonde om een nieuwe geen ipod te kopen.
Alleen ik vind het nog steeds niet prettig

ik haat
of
ik heb een hekel aan

[Roel]
Ipod heeft een geweldige bediening maar ik heb al veel klachten over de kwaliteit gehoord. geef mij maar creative: strak design, super geluid, en stevig

Ik heb een ipod video 30 gb...
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad ofzo dat het apparaat het zelf liet afweten...

Ik liet hem toen vallen met de kant waar de koptelefoon ingaat op grond, daardoor is het contact verneukt en gaf ie maar aan 1 kant geluid...
opgestuurt naar apple, helemaal gratis een nieuwe 30gb video gekregen, en vanaf toen weer vol muziek geluisterd tot nu

En zij die klagen over iTunes zijn een stel narrow-minded mensen die niet eens een (in mijn ogen simpel) programma kunnen ontleden. Besteed eens 2 uur aan dat programma en je hebt er nooit meer problemen mee.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:18 uur

geplaatst: vandaag om 13:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.