MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / Het iPod topic

zoeken in:
Ik heb nu 2 iPod's maar het lukt me niet om de muziek in me ouwe iPod op de nieuwe te zetten, mijn ouwe iPod is iPod Nano en de nieuwe iPod Classic, weet iemand het??

Joly schreef:
(quote)

Helaas heb ik niet echt veel verstand van het converen.
Ik weet wel dat het erg vervelend en lang duurt.

Wat ik je wel kan aanraden is...
Alleen films die van QuickTimePlayer zijn op je iPod moet doen.

Je heb ook Windows Media Player of VLC Media maar die moet je weer converteren.

Ik doe alleen films op me iPod van QuickTimeplayer,
die hoef je niet te converteren.
Die zet je binnen ong. 5 min op je iPod.
Als je bijvoorbeeld films download via LimeWire,
dan moet je goed kijken of de films wel van
QuickTime Player zijn. (Teken: 'n Blauwe Q).

En het is ook minder MB. Als je een film (van Windows Media Player) van 800MB heb, is het in QuickTimePlayer 600MB.

Films kan je ook op je Ipod zetten indien het bestand eindigd met '.mov' of een MP4 bestand.

via LimeWire tik je gewoon 'movies .mov' of 'movies MP4' in en de films die je dan krijgt kun je gewoon op je Ipod zetten.

Joly schreef:
Ik heb nu 2 iPod's maar het lukt me niet om de muziek in me ouwe iPod op de nieuwe te zetten, mijn ouwe iPod is iPod Nano en de nieuwe iPod Classic, weet iemand het??

1. Je neemt je oude Ipod en steekt hem in de pc.
2. Wanneer Itunes opent, sluit je hem gewoon.
3. Je gaat naar 'Computer' (of 'Deze Computer')
4. Als je geen mapje 'Ipod Control' ziet dan:
5. Je gaat naar 'Extra' -> 'Mapopties' -> tabblad 'Weergave' -> daar vink je 'Verborgen bestanden en mappen' uit.
6. Het mapje 'Ipod Control' zie je nu wél. Daar klik je op.
7. Je klikt op je mapje 'music'. Daar zit al je muziek in, spijtig genoeg met andere bestandsnamen maar die kun je dan makkelijk naar jou Itunes slepen.

Hopelijk heeft dit geholpen.

Lennonlover schreef:
(quote)

1. Je neemt je oude Ipod en steekt hem in de pc.
2. Wanneer Itunes opent, sluit je hem gewoon.
3. Je gaat naar 'Computer' (of 'Deze Computer')
4. Als je geen mapje 'Ipod Control' ziet dan:
5. Je gaat naar 'Extra' -> 'Mapopties' -> tabblad 'Weergave' -> daar vink je 'Verborgen bestanden en mappen' uit.
6. Het mapje 'Ipod Control' zie je nu wél. Daar klik je op.
7. Je klikt op je mapje 'music'. Daar zit al je muziek in, spijtig genoeg met andere bestandsnamen maar die kun je dan makkelijk naar jou Itunes slepen.

Hopelijk heeft dit geholpen.

Bedankt !! Ik heb de map gevonden, maar helaas idd andere bestandsnamen.. :S

Ik heb zo'n 100 GB muziek op staan. Probeer daar maar eens een lied terug te vinden

Lennonlover schreef:
Ik heb zo'n 100 GB muziek op staan. Probeer daar maar eens een lied terug te vinden

tja, 600 nummers vind ik al meer dan genoeg

Hey, bedankt voor de tip. Dat heb ik nou altijd willen weten. Wat ik me afvraag is het volgende: als je het als dusdanig doet, zijn de ID3-tags dan nog wel hetzelfde of moet je die ook opnieuw aanpassen?

Even een vraag: is er een mogelijkheid om je beluisterde nummers (op je ipod) te synchroniseren met last.fm?

Ja, moet je wel in het last.fm programma 'Enable ipod scrobbling' aan hebben staan bij options.

Father McKenzie
Vortex schreef:
Heeft iemand ervaring met een Bose Sounddock?

Ik heb er sinds een weekje één, en ben er zeer blij mee. Ik heb een i-pod classic en de weergave met dat sounddock is verbazend goed.
Ik bedoel, welk een goede klank uit zo'n betrekkelijk klein kastje komt... het is dan ook van Bose, toch een prima merk!
Ik betaalde dat ding wel ongeveer € 250,- echt goedkoop kun je dat niet noemen, maar ik had het er graag voor over!

Er zit 2 jaar garantie op, ik kocht het bij Vanden Borre, dat is een Belgische electro-keten.

Father McKenzie
Ik heb een vraag, ik weet niet of die hier al gesteld is, maar het is een dringende vraag.

Ik heb een i-pod classic, daar kan dus 120 GB muziek op, wat redelijk veel is.
Daar ben ik blij mee.

Het probleem is dat mijn pc geen 120 GB muziek kan opslaan!

Ik liet - onwetend als ik was als het over technische zaken gaat - mijn pc met extra geheugen verzwaren van 256 MB naar 512 MB en daarna nog eens met 3 extra geheugenkaartjes.
Er staat nu een goede 2 GB op de pc, maar ik scheen 2 dingen te verwarren;

Opslagcapaciteit en werkgeheugen.

Verdomme, was ik nog niet geholpen!

Hoe kun je nu ipv alles altijd te synchroniseren, eens muziek op je i-pod staat, die van je pc afgooien, en ENKEL nog nieuwe dingen naar je i-pod bijschrijven?

Want als ik het verkeerd doe kan ik met alles herbeginnen.

Ik heb dat al eens gedaan, na verandering van pc.

Ik heb nu ongeveer 2000 nummers op mijn i-pod en wl dus niet riskeren dat die er afgegooid worden, ik wil er enkel steeds meer op zetten, maar niet alles in de pc bewaren, omdat mijn c-schijf dreigt vol te lopen, de pc vertraagt alweer flink nu.

Miljaar zo eenvoudig is dat allemaal niet, vind ik.

Zoek dus dringend hulp van wat méér technisch onderlegden onder mijn mede-gebruikers, waarvoor dank bij voorbaat!

Patje.

Meneer McKenzie,
Als je muziek van je PC afhaal dan kan iTunes het niet meer vinden, dus dan gaat het ook uit je iTunes bibliotheek. Gevolg is dat bij de eerstvolgende keer dat je je iPod synchroniseer de muziek van je iPod af is.
Dus helaas is muziek wel op je iPod en niet op je pc niet mogelijk.

Eenvoudigste (en goedkoopste?) oplossing: een externe harde schijf! Echter houd er rekening mee dat je dan je iPod bibliotheek opnieuw aan moet maken. Maar dat lijkt me niet het meeste werk.
Laatst zag ik ergens een advertentie waarin een 1000gb harde schijf werd aangeboden voor €99.-

Father McKenzie schreef:
(quote)

Ik heb er sinds een weekje één, en ben er zeer blij mee. Ik heb een i-pod classic en de weergave met dat sounddock is verbazend goed.
Ik bedoel, welk een goede klank uit zo'n betrekkelijk klein kastje komt... het is dan ook van Bose, toch een prima merk!
Ik betaalde dat ding wel ongeveer € 250,- echt goedkoop kun je dat niet noemen, maar ik had het er graag voor over!

Er zit 2 jaar garantie op, ik kocht het bij Vanden Borre, dat is een Belgische electro-keten.

Zo dan heb je hem goedkoop hoor! (of moet ik typen 'redelijk geprijsd' ).
Hoe is het geluid (in je woonkamer neem ik aan) in vergelijking met een normale stereoset?

Father McKenzie
@ Vortex; Ik heb hem op het NACHTKASTJE staan, héérlijk, maar ook in de woonkamer doet hij het goed.
Toch komt zo'n ding beter tot zijn recht in een minder grote plaats. Het is tenslotte geen grote muziekinstallatie, de boxen zijn klein, maar geven voor zo'n compact ding echt schitterend resultaat!
Ik ben er voorlopig héél blij mee en kan dit toestel echt wel aanraden.
Zo, je vindt € 250 echt meevallen? Allez dan, ik dacht dat dit voor zo'n betrekkelijk klein (maar zwààr!) ding toch nog redelijk aan de dure kant was.

Dat van die i-pod dat geef ik niet zo gauw op, misschien kun je dat toch omzeilen dat ie enkel de nieuwe dingen synchroniseert en de rest er niet afgooit, ik hoop van zware techneuten en technische wonderen hier op de site nog een verlossend antwoord voor die i-pod te krijgen,
anders zit er niet anders op dan een nieuwe héél krachtige pc aan te schaffen.
Daar sta ik sowieso toch eens een keertje voor, een mens wil toch vooruit.

Ik zit nu aan mijn derde pc, telkens afdankertjes van verder-gevorderden, hierna moet er maar eens een splinternieuw ding komen met zo'n prachtig groot en plat scherm, bij mij staat zo'n middeleeuwse zware lichtbak van 19 inch, dat mag best nog wat groter en moderner worden.... ik zal wal minder cd's moeten kopen, vrees ik...

Oke, Father McKenzie (raar om iemand zo te noemen maargoed), het is heel goed mogelijk om muziek op je iPod te hebben zonder het op je computer te hebben. Houd daarbij wel in je achterhoofd dat ALS je iPod 'crasht', je alles kwijt bent omdat je geen back-up hebt op je pc. Wat dat betreft is een externe harde schijf dus een mooie optie.

Om je muziek op je iPod te hebben zonder het op je pc opgeslagen te hebben doe je het volgende:

1. Sluit je iPod aan op je pc.
2. In iTunes klik je in de balk aan de linkerkant op je iPod, niet op de subtab muziek maar op de iPod zelf.
3. Het kan zijn dat het bij de iPod classic iets anders staat uitgelijnd maar volgens mij staat in je hoofdscherm dan onderaan de optie 'iPod handmatig bijhouden' of iets van die strekking.
4. Vink bovenstaande optie aan.

Vanaf dat moment synchroniseerd je iPod niet meer elke keer met je iTunes bibliotheek maar moet je handmatig nummers vanaf je pc toevoegen aan je iPod. Dit doe je door ze te selecteren in iTunes en dan naar het icoontje van je iPod in de balk links te slepen. Met shift en/of ctrl kun je meerdere nummers tegelijk selecteren, anders gaat het wel erg lang duren.

Als je iets nog niet snapt of ik heb iets niet helemaal goed gezegd, kun je me een PM sturen, ik zal dan zo snel mogelijk je vraag beantwoorden.

Father McKenzie
Yamato, Alvast bedankt voor de uitleg, ik probeer het meteen!

(Father McKenzie is een fictief figuur uit een
Beatles liedje "Eleanor Rigby" ; Father mcKenzie, writing the words of a sermon that no one will hear... kèn je toch, hé?)

Sir Spamalot (crew)
Waar MuMe al niet goed voor is. Patrick, effe proberen en blijf kalm.
Groeten vanuit Oostende, de Sir.

Father McKenzie
Sir Spamalot schreef:
Waar MuMe al niet goed voor is. Patrick, effe proberen en blijf kalm.
Groeten vanuit Oostende, de Sir.

Ik heb alvast 2000 titels eruit gegooid, als ik het fout gedaan heb, zijn ze ook uit de i-pod weg, we zien wel, proberen is de boodschap, inderdaad, als het fout is, hergebinnen we tot het lukt, that's the spirit!

Father McKenzie
Het schijnt gelukt! Ik maakte de bib leeg en heb enkel Berlin van Lou Reed toegevoegd.
Op de i-pod staan nog alle 2000 en zoveel songs + Berlin Van Lou Reed!

Mijn eclairken smaakt me nog meer, nu!

(afbeelding)

Father McKenzie schreef:
(Father McKenzie is een fictief figuur uit een
Beatles liedje "Eleanor Rigby" ; Father mcKenzie, writing the words of a sermon that no one will hear... kèn je toch, hé?)

Ja, ik ken het. Daarom is het ook zo raar.

Yamato schreef:
Oke, Father McKenzie (raar om iemand zo te noemen maargoed), het is heel goed mogelijk om muziek op je iPod te hebben zonder het op je computer te hebben.

Very nice Yamato!

Ik heb al 2 jaar een iPod Nano
maar ik heb daar zo'n raar dingentje erbij gekregen
en weet nog steeds niet wat het is :S

Het is zo'n wit dingentje,
met aan de bovenkant plastic plakding,
en aan de onderkant zit een gaatje,
net zo gaatje die je heb bij je iPod aan de onderkant.

Dat ding heb ik ook gekregen bij me iPod Classic maar
kweet zelf niet waar het voor is,

Iemand die het weet...

Het is bedoeld voor het Apple Universal Dock. Dat raar dingetje dat je bij je iPod krijgt, kan je erin steken zodat je iPod er perfect inpast.

WhiteBoy schreef:
Het is bedoeld voor het Apple Universal Dock. Dat raar dingetje dat je bij je iPod krijgt, kan je erin steken zodat je iPod er perfect inpast.

ohh okeey ×D

Ik heb een iPod Nano en mijn menu-klop doet het niet meer !
Als ik hem indruk gebeurt er helemaal niks... De andere knoppen doen het wel... Ik denk niet dat ik er iets tegen kan doen, maar iemand misschien een idee?

Beste mensen, is er een manier waarop ik mijn audio van mijn iPod op mijn PC kan zetten?
Ik heb namelijk zelfgemaakte nummers erop maar niet meer op mijn PC omdat die ooit gecrashed is.
En omdat het mijn eigen nummers zijn kan ik er ook niet op een andere manier aan komen,

Hartstikke bedankt alvast!

Heb hetzelfde probleem, heb ooit ergens gelezen dat dat wel mogelijk, alleen ik heb geen flauw idee hoe.

Hm ben al blij dat ik weet dat het kan..
Heb al een paar keer gegoogled maar kan niks vinden .

Ik weet ook zeker dat t kan. Je kunt je ipod aanvinken voor gebrui als harde schijf. Hoe het werkt staat op de site van apple...dacht ik toch hoor. Moet zelf ook eea overzetten

Ok ik zal eens kijken . Bedankt.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:19 uur

geplaatst: vandaag om 13:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.