Overig / Apparatuur / Het iPod topic
zoeken in:
0
geplaatst: 3 december 2008, 14:21 uur
Mijn 60gB iPod heeft vandaag de geest gegeven.... uitgerekend in deze toch al dure tijd 
Dan maar op naar mijn 3e.

Dan maar op naar mijn 3e.
0
geplaatst: 3 december 2008, 18:18 uur
dat is vervelend.
wat heeft ie? er zijn tegenwoordig ook ipod reparatie bedrijven namelijk.
Gelukkig worden ze verder wat goedkoper. Ik heb onlangs de 120 gb (nieuw) voor 150,- op de kop kunnen tikken
wat heeft ie? er zijn tegenwoordig ook ipod reparatie bedrijven namelijk.
Gelukkig worden ze verder wat goedkoper. Ik heb onlangs de 120 gb (nieuw) voor 150,- op de kop kunnen tikken
0
geplaatst: 3 december 2008, 18:20 uur
Volgens mij gelooft de harde schijf het verder wel.
Ik ga ook maar over op de 120 nu, maar baal er wel van..... toch weer een hoop geld.
edit: exact op moment van schrijven krijg ik het toch aan de praat (maar neemt niet weg dat ie lastig doet want ik heb het de laatste tijd wel vaker moeten resetten).
Die 120 gb komt er nog wel
Ik ga ook maar over op de 120 nu, maar baal er wel van..... toch weer een hoop geld.
edit: exact op moment van schrijven krijg ik het toch aan de praat (maar neemt niet weg dat ie lastig doet want ik heb het de laatste tijd wel vaker moeten resetten).
Die 120 gb komt er nog wel

0
geplaatst: 17 december 2008, 15:35 uur
Ik heb sinds 2 weken de 120GB iPod classic. Hij bevalt me tot nu toe zeer goed, maar dat zegt natuurlijk nog niet zoveel na 2 weken.
Ik heb gewoon een iPod gekocht omdat ik al een box had voor mijn ipod en omdat het zeer veel geheugen was voor een redelijke prijs.
120GB is momenteel een beetje teveel, heb 31GB aan muziek op mn pc staan. Maar waarschijnlijk wordt dat nog wel wat meer + dat ik er zo af en toe wat films op kan zetten.
Ik heb gewoon een iPod gekocht omdat ik al een box had voor mijn ipod en omdat het zeer veel geheugen was voor een redelijke prijs.
120GB is momenteel een beetje teveel, heb 31GB aan muziek op mn pc staan. Maar waarschijnlijk wordt dat nog wel wat meer + dat ik er zo af en toe wat films op kan zetten.
0
Harco
geplaatst: 29 december 2008, 13:36 uur
Ik had gehoopt dat ze na de 160 GB met een grotere iPod zouden komen, maar niets is minder waar: 120 GB is sinds de nieuwe generatie de grootste. Ik zat te wachten op een grotere want de muziek op mijn PC overschrijdt tegenwoordig de 160 GB weer.
0
|Joël|
geplaatst: 30 december 2008, 00:09 uur
Damn dan heb jij wel héél veel muziek, serieus!
Ik heb nog een hele kast vol met originele albums, voornamelijk jazz en soul uit de jaren '90, die ik zelf nog moet rippen of anders downloaden, maar ik kan me niet voorstellen dat ik met die verzameling erbij opgeteld over de 120 GB aan muziek ga komen...
Als je veel films hebt kan ik het me wel voorstellen, want dat loopt aardig op.
Ik heb nog een hele kast vol met originele albums, voornamelijk jazz en soul uit de jaren '90, die ik zelf nog moet rippen of anders downloaden, maar ik kan me niet voorstellen dat ik met die verzameling erbij opgeteld over de 120 GB aan muziek ga komen...
Als je veel films hebt kan ik het me wel voorstellen, want dat loopt aardig op.
0
Harco
geplaatst: 30 december 2008, 00:32 uur
Nope, het is gewoon muziek. Alles 192 kbps .mp3 of V2, V1 of V0. En sowieso heb ik nog lang niet alles terug wat ik ooit had: moet er nog zo'n 250 in fatsoenlijke kwaliteit zien terug te vinden.
0
|Joël|
geplaatst: 30 december 2008, 01:15 uur
Haha helemaal leip die Harco.
Wel mooi zo'n enorme collectie natuurlijk, succes met het terugvinden in ieder geval!
Zelf rippen met Audiograbber kan ook een goed alternatief zijn, maar dat wist je waarschijnlijk wel met zo'n collectie. Ik rip ook regelmatig om mijn cd's in goede kwaliteit digitaal terug te luisteren.
Wel mooi zo'n enorme collectie natuurlijk, succes met het terugvinden in ieder geval!

Zelf rippen met Audiograbber kan ook een goed alternatief zijn, maar dat wist je waarschijnlijk wel met zo'n collectie. Ik rip ook regelmatig om mijn cd's in goede kwaliteit digitaal terug te luisteren.
0
geplaatst: 30 december 2008, 01:34 uur
Waarom zou je al je muziek steeds bij je willen hebben? Ik heb een 8GB-geval en die is ook nog nooit vol geweest...
0
Harco
geplaatst: 30 december 2008, 02:36 uur
herman schreef:
Waarom zou je al je muziek steeds bij je willen hebben? Ik heb een 8GB-geval en die is ook nog nooit vol geweest...
Dat vind ik gewoon extreem handig. Heel vaak heb ik zin om iets te luisteren en dat staat dan toevallig niet op mijn iPod, en voor die €100,- extra... waar praten we dan over?
0
geplaatst: 30 december 2008, 12:05 uur
Tsja, om het geld hoef je het niet te laten. Als je 250 uitgeeft dan kun je ook wel 350 uitgeven. Maar goed, van mij hoeft het niet...
0
geplaatst: 30 december 2008, 12:53 uur
herman schreef:
Inderdaad, als je nou nooit achter je computer zou zitten kan ik het me voorstellen, maar ik heb altijd wel tijd om effe wat gigjes over te zetten. Nergens voor nodig zo'n groot ding.
0
Harco
geplaatst: 30 december 2008, 20:34 uur
Ooooh, die is nice.
Ik was al op zoek naar een vervanger voor mijn iPod.
0
geplaatst: 1 januari 2009, 22:03 uur
Voor mensen die geen videos kunnen plaatsen op hun iPod of geen geluid hebben bij hun videos. Alleen videos van Quick Time Player kunnen op je iPod, je kan ook videos converteren maar dan heb je weer geen geluid. Ook als je iTunes download word er automatisch ook Quick Time Player erbij gedownload. Dus iedereen die iTunes heeft heeft ook Quick Time Player
.
.
0
geplaatst: 18 januari 2009, 18:50 uur
Zal ik me dan ook nog even melden.
Een iPod mini 4Gb uit 2005 en een net nieuwe iPod Classic 120Gb alhier. De extra ruimte is super prettig. Moest ik eerst handmatig zaken op de mini zetten, past nu m'n hele iTunes-library op de Classic.
Een iPod mini 4Gb uit 2005 en een net nieuwe iPod Classic 120Gb alhier. De extra ruimte is super prettig. Moest ik eerst handmatig zaken op de mini zetten, past nu m'n hele iTunes-library op de Classic.
0
geplaatst: 4 februari 2009, 17:31 uur
Joly schreef:
Voor mensen die geen videos kunnen plaatsen op hun iPod of geen geluid hebben bij hun videos. Alleen videos van Quick Time Player kunnen op je iPod, je kan ook videos converteren maar dan heb je weer geen geluid. Ook als je iTunes download word er automatisch ook Quick Time Player erbij gedownload. Dus iedereen die iTunes heeft heeft ook Quick Time Player
.
.Ik moet altijd converteren via een programma. Dan doet het het verder hartstikke goed, maar het duurt voor een film van ongeveer 800MB minstens ander half uur en de computer is zo verschrikkelijk langzaam als hij daarmee bezig is.
Kan jij mij misschien helpen hoe ik dit sneller kan doen?
EDIT: Ik gebruik nu Videora ipod converter.
0
geplaatst: 4 februari 2009, 23:09 uur
Outblasty schreef:
Ik moet altijd converteren via een programma. Dan doet het het verder hartstikke goed, maar het duurt voor een film van ongeveer 800MB minstens ander half uur en de computer is zo verschrikkelijk langzaam als hij daarmee bezig is.
(quote)
Ik moet altijd converteren via een programma. Dan doet het het verder hartstikke goed, maar het duurt voor een film van ongeveer 800MB minstens ander half uur en de computer is zo verschrikkelijk langzaam als hij daarmee bezig is.
Helaas heb ik niet echt veel verstand van het converen.
Ik weet wel dat het erg vervelend en lang duurt.
Wat ik je wel kan aanraden is...
Alleen films die van QuickTimePlayer zijn op je iPod moet doen.
Je heb ook Windows Media Player of VLC Media maar die moet je weer converteren.
Ik doe alleen films op me iPod van QuickTimeplayer,
die hoef je niet te converteren.
Die zet je binnen ong. 5 min op je iPod.
Als je bijvoorbeeld films download via LimeWire,
dan moet je goed kijken of de films wel van
QuickTime Player zijn. (Teken: 'n Blauwe Q).
En het is ook minder MB. Als je een film (van Windows Media Player) van 800MB heb, is het in QuickTimePlayer 600MB.
0
geplaatst: 9 februari 2009, 20:22 uur
Ik een iMac en gebruik de pro-versie van Quicktime om AVI te converteren naar iPod m4v-formaat.
Bij sommige AVI's had ik inderdaad geen geluid na converteren de Perian plug-in http://www.perian.org heeft dat verholpen, werk nu helemaal super.
Bij sommige AVI's had ik inderdaad geen geluid na converteren de Perian plug-in http://www.perian.org heeft dat verholpen, werk nu helemaal super.
0
geplaatst: 23 april 2009, 10:25 uur
Heeft iemand ervaring met een iPod-dock welke aangesloten is op de aux van je stereo?
Ik vraag me af of dit slechts een fraaiere oplossing voor een jack-to-tulp kabel is óf dat het geluid nu beter is/ versterkt wordt?
Ik vraag me af of dit slechts een fraaiere oplossing voor een jack-to-tulp kabel is óf dat het geluid nu beter is/ versterkt wordt?
0
geplaatst: 25 april 2009, 00:27 uur
Lakai schreef:
En zij die klagen over iTunes zijn een stel narrow-minded mensen die niet eens een (in mijn ogen simpel) programma kunnen ontleden. Besteed eens 2 uur aan dat programma en je hebt er nooit meer problemen mee.
En zij die klagen over iTunes zijn een stel narrow-minded mensen die niet eens een (in mijn ogen simpel) programma kunnen ontleden. Besteed eens 2 uur aan dat programma en je hebt er nooit meer problemen mee.
Nou ik moet bekenen dat ik er voor het eerst behoorlijke moeite had met Itunes, na circa 2 - 3 dagen had ik pas alles door, de eerste keer had ik geen flauw idee wat te doen. Eigenlijk best vervelend als je de mooie Ipod in je handen hebt en er nog niks op kan zetten. Gelukkig had ik dezelfde avond al het een en ander erop weten te zeten, vrij ongeordend, maar het stond er in ieder geval op.
Ook had ik eens een tijdje geleden een vaag incident gehad met mijn Ipod. De Itunes gaf aan dat ik de instellingen van mijn Ipod (Nano 4G, 4GB) moest herstellen. Ik deed dit vervolgens, maar de keer daarna gaf die weer aan dat ik het moest herstellen, en zo dus na meerdere malen besloten Itunes te verwijderen en opnieuw te instaleren. Tot mijn verbazing deed de Ipod het weer, jammer genoeg moest ik 7 gig aan muziek er weer opnieuw opzetten.

0
geplaatst: 4 mei 2009, 21:14 uur
Vortex schreef:
Heeft iemand ervaring met een iPod-dock welke aangesloten is op de aux van je stereo?
Niemand??
En voor iedereen met een iphone of een touch: als je de aan/uit knop en de 'home' knop tegelijk indruk dan maak je een screenshot
.
0
geplaatst: 15 mei 2009, 10:59 uur
Ik kan op het begin van aanschaf niet zo goed omgaan met veel geheugen. Ik ga dan bijvoorbeeld halve nummers draaien omdat ik dan niet precies weet wat ik moet gaan luisteren. Daarna krijg het een beetje structuur maar blijf toch meestal bij een paar albums hangen. Op I-tunes zijn er ook maar een handjevol albums dat ik volledig heb uitgeluistert.
0
geplaatst: 20 mei 2009, 00:02 uur
Bij wie loopt zijn iPod ook wel eens vast,
Dat is heel irritant, Als je hem bijvoorbeeld met 'Slot' in
de stekker doet dan loopt tie vast (maar soms ook zonder 'slot'), en moet je dus wachten dat de batterij leeg is,
en dat kan wel zo'n 5 uurtjes duren als die helemaal vol is.
Weet iemand wat je daar aan kan doen?
de stekker doet dan loopt tie vast (maar soms ook zonder 'slot'), en moet je dus wachten dat de batterij leeg is,
0
geplaatst: 20 mei 2009, 12:28 uur
Joly schreef:
Bij wie loopt zijn iPod ook wel eens vast,
Ik heb daar ook heel af en toe last van maar dan niet zoals jij zegt als ik hem op slot aansluit. Maar dit is volgens mij heel makkelijk te verhelpen.Bij wie loopt zijn iPod ook wel eens vast,
Gewoon de middelste knop en de menuknop tegelijk 5 a 10 seconden ingedrukt houden en dan reset ie automatisch.
0
geplaatst: 20 mei 2009, 12:32 uur
Kill_illuminati schreef:
Ik kan op het begin van aanschaf niet zo goed omgaan met veel geheugen. Ik ga dan bijvoorbeeld halve nummers draaien omdat ik dan niet precies weet wat ik moet gaan luisteren. Daarna krijg het een beetje structuur maar blijf toch meestal bij een paar albums hangen. Op I-tunes zijn er ook maar een handjevol albums dat ik volledig heb uitgeluistert.
Daar had ik in het begin ook last van. Nu maak ik gewoon regelmatig afspeellijstjes met mn favoriete nummers op dat moment. Dat zijn meestal 100 a 200 nummers en verder dwing ik mezelf af en toe gewoon een album in zn geheel aan te zetten. Uiteindelijk heb ik zo gewoon een aantal nummers die ik veel beluister en een heel groot aantal nummers die ik zo af en toe eens beluister.Ik kan op het begin van aanschaf niet zo goed omgaan met veel geheugen. Ik ga dan bijvoorbeeld halve nummers draaien omdat ik dan niet precies weet wat ik moet gaan luisteren. Daarna krijg het een beetje structuur maar blijf toch meestal bij een paar albums hangen. Op I-tunes zijn er ook maar een handjevol albums dat ik volledig heb uitgeluistert.
Ik moet wel zeggen dat 120GB wel erg veel is. Ik heb er iets van 25GB op staan (iets van 5000nummers) maar van deze 5000 nummers heb ik er in 5 maanden pas 2000 afgespeeld. Hoelang doe je dan wel niet over 120GB.
PS: Hoe quote ik twee berichten in 1 berichtje zodat ik dit in 1 post had kunnen zetten
?
0
geplaatst: 20 mei 2009, 12:43 uur
Outblasty schreef:
Gewoon de middelste knop en de menuknop tegelijk 5 a 10 seconden ingedrukt houden en dan reset ie automatisch.
Dat werkt inderdaad.
Outblasty schreef:
PS: Hoe quote ik twee berichten in 1 berichtje zodat ik dit in 1 post had kunnen zetten
?
? Door 2 keer musicmeter te openen. 2 pagina's en dan de quote copieeren en plakken.
0
geplaatst: 29 mei 2009, 15:19 uur
Vortex schreef:
Ik heb in de auto de iPod met jack2tulp met goed resultaat. Met dock wordt je Ipod ook opgeladen en valt niet iedere keer in sleepmode. Dat laatste is in de auto niet altijd even handig

* denotes required fields.