MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / Het iPod topic

zoeken in:
Kos
Ja.

Ik moet eerst maar eens alle muziek op mijn ipod beluisteren. er staan nu ongeveer 8000 nummers op en ik denk dat ik er een stuk of 2000 nog nooit beluisterd heb. Ik schat dat ik van ongeveer 2 a 3 duizend nummers meteen de naam, artiest en album weet maar een groot deel zal ik nog wel moeite mee hebben. Als ik dalijk alle albums heb beluisterd is de shufflefunctie wel leuk als je niet weet wat je wil gaan luisteren.

Even een vraag. Kunnen de albums op chronologische volgorde gesorteerd worden ipv. alfabetische? (iPod Touch).
(Deze volgorde nadat je via artiest bij de albums terechtkom.)

MAS
Als ik mijn ipod classic (120 GB) wil synchroniseren krijg ik de volgende foutmelding:

De ipod ipod van Maskie kan niet worden gesynchroniseerd er heeft zich een onbekende fout voor gedaan (-48).

Vervolgens synchroniseert hij maar een deel van de nummers. Weet iemand hoe dit verholpen kan worden?

P-DawG
Ik heb dat ook een keer gehad, is vrij makkelijk op te lossen.
Neem hier even een kijkje, hopelijk helpt het je.

MAS
Oke bedankt! Ik ga het als ik thuis ben meteen proberen.

MAS
Hehe hier hetzelfde mijn eerste ipod (80 gig) ging al na een jaar kapot. Daarna toch maar weer een nieuwe gehaald want ik vind het wel echt fijne dingen.

P-DawG
Die van mij chillt 'm al 2 jaar zonder problemen.

@Heemskerktollens:
iPod oortjes zijn in verhouding duur (20-30 e geloof ik) hebben erg slechte geluidskwaliteit en gaan daarnaast dus ook nog eens om de haverklap kapot. Als ik jou was zou ik eens gaan kijken voor betere alternatieven...

Ik koop principieel geen iPod, er bestaan veel goedkopere en even goede alternatieven imo. Ik heb een Creative Zen Stone Plus die al drie jaar oud is en het nog altijd prima doet, al zal ik toch eens op zoek moeten gaan naar een nieuwe, want de 2GB is bijna vol

Dat had ik eerst ook maar ik ben uit eindelijk toch maar aan een ipod begonnen. Ik vind hem fijner dan elke mp3 speler die ik ervoor heb gehad (Sony, philips, creative). Mijn Ipod Classic 120g ging na een jaar kapot maar gelukkig krijg je 2 jaar garantie op je ipod en kreeg ik dus na een paar weken gewoon een nieuwe. Die ging vervolgens al na 2 maanden kapot en nu krijg ik weer een nieuwe. Beide keren was er iets kapot aan de ingang voor de oortjes waardoor ik maar aan 1 kant geluid krijg. Hopelijk houd mijn nieuwe het lang vol of gaat hij binnen 8maanden kapot want dan loopt mijn garantie af.

P-DawG
Beeswax schreef:
Ik koop principieel geen iPod, er bestaan veel goedkopere en even goede alternatieven imo.
Als je een mp3 speler met vrij weinig opslagruimte wilt misschien wel ja. Als je daarentegen een een apparaat met wat meer geheugen (80 Gb+) wilt waar je naast al je muziek ook filmpjes en foto's op wilt zetten lijkt een iPod mij het meest praktisch in gebruik. Of hij veel duurder is weet ik niet maar het werkt allemaal wel erg goed en ik heb er verder nooit problemen mee gehad. Daarnaast ziet het apparaat zelf er ook nog eens goed uit.

Die van mij is trouwens ook ongelofelijk vaak gevallen, zelfs op steen/straat maar ik heb nooit enig teken gehad van een fout of wat dan ook.

Het beste alternatief, ook nog eens goedkoper.
Bovendien is er ook een 320GB-versie en kun je ook nog mee het internet op.

Mwah, ziet er niet echt praktisch uit. Ik hoef helemaal geen rare fratsen op mijn mp3. Als er maar genoeg muziek opstaat en deze gemakkelijk te vinden is. Ik vind iTunes gewoon een erg handig programma en het menu in de ipod is ook fijn. Veel fijner dan alle andere mp3's die ik gezien heb tot nu toe.

P-DawG
Ben het eens met Outblasty.

Wel een nice apparaatje trouwens en niet eens zo duur als je kijkt naar de specificaties.

Outblasty schreef:
Dat had ik eerst ook maar ik ben uit eindelijk toch maar aan een ipod begonnen.
Ik denk dat ik uiteindelijk ook wel die richting zal uit gaan, maar voor ik een iPod koop zal ik toch nog eens de alternatieven checken. Ik ben ook niet zo voor het volumemetertje op een iPod (kan misschien stom klinken), want ik weet graag in cijfertjes op welk volume ik luister En een touch komt er bij mij helemaal niet in, knopjes zijn handiger, zo weet je in het donker tenminste waar je moet drukken

MAS
WILDE_FRANS schreef:

Het beste alternatief, ook nog eens goedkoper.
Bovendien is er ook een 320GB-versie en kun je ook nog mee het internet op.

Ziet er leuk uit maar dat is aan mij allemaal niet besteed. Een ipod (niet de touch) kan teminste tegen een stootje.

Heb een iPod van 8 GB, maar bijna 60 GB aan muziek. Af en toe wel lastig keuzes maken

the x
MAS schreef:
(quote)

Ziet er leuk uit maar dat is aan mij allemaal niet besteed. Een ipod (niet de touch) kan teminste tegen een stootje.

Ik zou de i-pod classic niet laten valllen hoor als ik jou was beetje slecht voor de harde schijf

MAS
Die waarschuwing komt een beetje te laat.

Mijn ipod is echt heel vaak gevallen en na een jaar was er nog steeds nooit iets aan kapot gegaan. Toen kreeg ik ineens alleen nog maar aan 1 kant geluid en ik ga ervan uit dat dat niet door het vallen komt maar dat dat aan de ingang lag.

Tazzz zonder Ipod ben je gewoon niet cool

Outblasty schreef:
Mijn ipod is echt heel vaak gevallen en na een jaar was er nog steeds nooit iets aan kapot gegaan. Toen kreeg ik ineens alleen nog maar aan 1 kant geluid en ik ga ervan uit dat dat niet door het vallen komt maar dat dat aan de ingang lag.

duuude. dat hadk dus deze week. Voor 70 eu (WTFKKBBQBS!) bij Mac repair op Lindengracht (Amsterdam) laten fixen. Ik had hem wel binnen 24 uur terug...dat wel. Komt dus doordat je een grotere plug gebruikt en daar kan een soort hefboom werking op werken die die ingang van binnen kapot maakt. Vrij kut.

Vandaar dat ie kapot ging, ik gebruikte regelmatig een koptelefoon met zo''n extra grote plug voor in een stereoinstallatie. Gelukkig heb ik nog garantie maar dan ga ik die dus niet meer voor mijn ipod gebruiken.

MAS
MurryMusic schreef:
(quote)

duuude. dat hadk dus deze week. Voor 70 eu (WTFKKBBQBS!) bij Mac repair op Lindengracht (Amsterdam) laten fixen. Ik had hem wel binnen 24 uur terug...dat wel. Komt dus doordat je een grotere plug gebruikt en daar kan een soort hefboom werking op werken die die ingang van binnen kapot maakt. Vrij kut.

Ik heb nog een kapotte ipod liggen (80 gig) van 2,5 jaar oud, Die hield er in een keer mee op. Kan ik die daar gewoon heen sturen? Valt namelijk buiten de garantie en het bonnetje heb ik volgens mij ook niet meer,

P-DawG
Tuurlijk kan dat. Murry heeft toch ook 70 e gepayd om die van hem te laten fixen, als hij nog garantie had was het natuurlijk gratuit... Misschien is met die van jou wel iets heel anders aan de hand en kunnen ze het niet fixen maar daar kan je maar op 1 manier achter komen. Denk niet dat je er een bonnetje voor nodig hebt aangezien je toch al geen garantie meer hebt.

@ MAS http://www.macrepair.nl/ Dit zijn die vriendjemangs. Bel of check hun site. Als ze het kunnen fixen doen ze het natuurlijk, but i'll cost ya dus. Succes.

MAS
Oke bedankt! Binnenkort eens bellen als ik wat geld over heb.

In Genres > Overigen > Gouwe ouwe op Ipod:

zo, een tweede Ipod gekocht, dit keer van 160 giga
en bezig om veel verzamelwerk er op te zetten
met name gouwe ouwe hits, uit de jaren 60,70,80,90
en af en toe wat uit 00

zwaartepunt is toch jaren 70, lekkere oude hits uit de jeugd
probeer er ongeveer 20.000 nummers erop te zetten.

dan de Ipod op de dockingstation zetten en ik heb een soort betere
Sky radio of zo ha ha ha

Ik heb een probleem met mijn iPod Classic 160GB
Hij slaat tijdens het afspelen automatisch alle nummers over. Waardoor ik dus niks meer kan beluisteren. Ook maakt hij nogal vreemde geluiden tijden het afspelen (alsof je je pc uitdoet via de toets waarmee je hem aandoet) weet iemand misschien wat het probleem is?

Gast
geplaatst: vandaag om 10:13 uur

geplaatst: vandaag om 10:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.