MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie

zoeken in:
Mooi LTB. Ben benieuwd naar het resultaat. Neem aan dat er kort na 14-11 wel een foto op dit topic verschijnt! Levertijd wordt overigens aangepast op de site volgens de directeur. Orderportefeuille zit ramvol.

Ziet er mooi uit !! Een tevreden Graf denk ik zo..

Alleen jammer dat ie al weer bijna vol is

Een echte nationalist die Graf zo te zien met z'n rood wit blauw interieur

Maar mooie kast hoor!

Ook even crea bea geweest met de alfabetbordjes zo te zien

Nee, het is het rood, wit & blauw van de USA natuurlijk, je weet toch hoe nationalistisch die dekselse yanks kunnen zijn.

Die letterbordjes heb ik overigens gewoon zo gekocht, met mijn twee linkerhanden ga ik niet eens een poging wagen om zelf iets fatsoenlijks in elkaar te flansen.

Mooie kast.

Die letterbordjes lijken me wat overbodig als je het alfabet kent.

Kronos schreef:
Die letterbordjes lijken me wat overbodig als je het alfabet kent.

Nietus!
http://img241.imageshack.us/img241/756/p7130002sf4.jpg

Chique kast GrafGantz!

Ergens te koop die alfabet bordjes LTB? Ziet er kek uit.

Ja vind ik ook en goed zichtbaar. Waar kan ik die vinden?

Ik ben ook benieuwd.

Heb ik destijds al bij Paul naar geïnformeerd en ze bleken niet meer vindbaar te zijn. De enige die ik heb kunnen vinden (voor een redelijk bedrag) zijn de bordjes die ik nu zelf heb. Mocht ik ooit minder opzichtige bordjes vinden ruil ik ze zo om...

Dit zijn de bordjes van Micha. Dit is de nieuwere versie van mijn bordjes die blijkbaar niet meer worden gemaakt/niet meer te koop zijn.

Op het gevaar af van mijn reputatie als 'pisorius notorius' waar te maken, wil ik toch wel de vraag stellen wat hiervan het voordeel is. Je weet toch hoe het alfabet in elkaar zit, je weet dat de "B" begint bij Badly Drawn Boy (B52's is vinyl) en de "C" eindigt bij Cure, The - of wil je anderen de eer vergunnen iets te selecteren of (nog erger) op te zetten? What's the use? Hier in huis zou het niet werken - de schuif van de Fibre (Pastoe) gaat nipt langs de cd's.

Sietse
Ik ga denk ik zelf maar iets maken want die bordjes van Micha zijn niet zo heel erg mooi en wat ik nu heb is niet handig.

Mjuman schreef:
Je weet toch hoe het alfabet in elkaar zit, je weet dat de "B" begint bij Badly Drawn Boy (B52's is vinyl) en de "C" eindigt bij Cure, The - of wil je anderen de eer vergunnen iets te selecteren of (nog erger) op te zetten? What's the use?

De "B" begint hier bij BJ Baartmans en de "C" eindigt bij Catie Curtis.

Maar inderdaad heel veel toegevoegde waarde heeft het - zeker bij een kleinere collectie - niet. Je moet het dan ook meer via een esthetisch oogpunt bekijken. Het ziet er gewoon vet cool uit.

Cured
vigil schreef:
Een echte nationalist die Graf zo te zien met z'n rood wit blauw interieur
Dat is Mondriaan . Ik zie Graaf Micha als een echte cultuurliefhebber/jonkheer en daar heurt ook kunst bij.

Ik zoek zelf iets waarbij ik mijn hoofd niet scheef hoef te houden, want met zoveel CD's als Graf bijv. krijg je chronische nekpijn. Ik wil mijn CD's graag van boven naar beneden lezen., d.w.z. verticaal waarbij de doosjes waarin zich de schijfkes bevinden plat liggen, maar met een 'schotje' ertussen, zodat ik niet die gelimiteerde stapel (max. 30 jewelcases) steeds opnieuw moet stapelen als ik een CD wil luisteren. Anybody?

L_T_B schreef:
Het ziet er gewoon vet cool uit.

Nietes!

Hij komt, hij komt (de cd-kast, niet Sinterklaas)!
http://i.imgur.com/h3z24wg.jpg

Voorlopig nog even in verhuisdozen.

Hoeveel weken van bestellen tot levertijd? Ik reken op maart 2014

Broem schreef:
Hoeveel weken van bestellen tot levertijd? Ik reken op maart 2014

En mij maar in de waan laten dat ik het beste kon gaan streamen om het opslag/bewaarprobleem op te lossen. In de woonkamer heb ik zo goed als alles achter een schuif (Fibre - Pastoe) voor de cd's en achter deuren (Besta - Ikea) voor de lp's. Vroegah keek je naar hoeveel en welke boeken iemand had in de kast (ook die zijn voor zo goed als alle opgeborgen of elders gestald).

Vinden we het leuk om te pochen met albums?

Mjuman schreef:
(quote)

En mij maar in de waan laten dat ik het beste kon gaan streamen om het opslag/bewaarprobleem op te lossen. In de woonkamer heb ik zo goed als alles achter een schuif (Fibre - Pastoe) voor de cd's en achter deuren (Besta - Ikea) voor de lp's. Vroegah keek je naar hoeveel en welke boeken iemand had in de kast (ook die zijn voor zo goed als alle opgeborgen of elders gestald).

Haha, streamen is idd een oplossing. Het heeft alleen niet geleid tot het kopen van minder vinyl. Afname cd's is wel geslonken. Weg met al die Ikea kastjes in huize Broem. Het wordt tijd voor een volwassen kast 'tailor made'. Foto komt zodra aflevering kast is geweest. Al aan het streamen Mjuman? Er hangt zoveel moois in THE Cloud.

PurpleJapan
Mjuman schreef:
... en achter deuren (Besta - Ikea) voor de lp's.

MOR-meubilair in huize Mjuman. Wie had dat kunnen denken?!

PurpleJapan schreef:
(quote)

MOR-meubilair in huize Mjuman. Wie had dat kunnen denken?!

Vrind, when times are rough and the going gets tough
mot je slim kopen, anders word je snel muf

Fibre (van Pastoe) is bepaaldelijk geen MOR, daar was de prijs ook niet naar - maar verantwoord design; de cd-kast ervan wordt helaas niet meer gemaakt. Verder Ikea BESTÅ is echt value for money. Functioneel, kleur ok - ga zoeken en iets functioneler met verantwoorde looks zul je niet vinden. Over de getoonde kasten laat ik me niet uit - heb jarenlange ervaring met Lundia en dat volstaat.

Ik heb een hekel aan boeken, platen, cd's, dvd's, dingelses en droedels in mijn woonkamer - mijn werkkamer (alwaar het geschiedt) staat voller dan vol - en da's de grens.

Streamen met goed spul (Naim met Synology bijv) is een serieuze optie, the mind is willing, but the purse is weak (er waren andere investeringen).

Sietse
Mjuman schreef:

Ja, maar ik vind die custom made kasten die men hier nogal vaak voorbij ziet komen eigenlijk maar lelijk. Dan liever "niet custom made" IKEA, of zoals ik dus voor mijn cd's heb gedaan "self-made".
Mijn 5x5 IKEA Expedit met plaaten ziet er toch wel heel erg strak uit moet ik zeggen.

Mjuman schreef:
Ik heb een hekel aan boeken, platen, cd's, dvd's, dingelses en droedels in mijn woonkamer - mijn werkkamer (alwaar het geschiedt) staat voller dan vol - en da's de grens.

Ik heb de keus tussen cd's in de woonkamer of in de (veel te kleine) slaapkamer. Of op het balkon, maar die optie viel als eerste af.

Mjuman schreef:

Is dat jouw mening of die van je partner

Da's mijn eigen mening - alhoewel mijn lief dat deelt. Je woonkamer is geen opslagplek. Het begon al met de boeken zoveel mogelijk uit de woonkamer weg te halen. Kwam mede doordat een vriend van me ooit was begonnen al zijn boeken in een aparte kamer te zetten, waar ie een paar fijne stoelen en een mini-setje had staan (en de single malts in een vitrinekast): de Heerenkamer.

Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom je veel foppen uitgeeft om lelijke cd's met veelal onleesbaar/nutteloos artwork etc in lelijke kasten te zetten - terwijl je voor vanaf ca 1000 euro de hele handel op schijf kunt zetten en streamen; die inlays (of kopie van digipak) doe je dan desnoods in een map (net als de dvd-frontjes en de dvd's).Evt gebruik je een tablet of smartphone voor de bediening (en de metadata).
User PJH1967 heeft daarop een analoge variant gevonden.

Oja genoeg lieden die zich erover verbazen dat er zo weinig fysieke albums zichtbaar zijn - who cares - 't is mijn spul; het meeste staat boven (oa werkkamer en zolder); soms moet je even nadenken, waar/wat.

Onweerwolf
Mjuman schreef:
de Heerenkamer.

Ik stel mij daar altijd iets ultiem verdrietigs bij voor. Volwassen mannen die van hun vrouw hun CD's, boeken of andere hobby's maar in het kleine slaapkamertje moeten houden of uitoefenen.

Platen en boeken collecties horen gewoon in je woonkamer.

In mijn woonkamer bevinden zich alleen meubelen, planten, mijn computer, een stereo, een TV, een antieke klok, enkele decoraties/aandenkens en bovengenoemde collecties.

Onweerwolf schreef:
Platen en boeken collecties horen gewoon in je woonkamer.

Gelukkig, ik begon al haast aan mezelf te twijfelen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:52 uur

geplaatst: vandaag om 21:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.