menu

Overig / Apparatuur / muziekspeler (pc)

zoeken in:
Sietse
Wat ik bij compilaties en dergelijk doe in foobar is het volgende:
1) selecteer het volledige album
2) Rechtermuisknop>File Info (of Properties)
Een nieuw venster wordt geopend.
3) Vul bij Album Artist bijv. Various Artists in (of de originele artiest)
4) Klik op een witte regel onder aan en voeg een nieuw veld toe genaamd: Various als Field Name en als "Single Value" 1.
5) Klik op ok. Klik op apply en ok en je bent klaar.

Ik hoop dat ik heb begrepen wat je bedoelt, maar dit is iig de manier om te zorgen dat je compilaties er mooi uitzien in Foobar zonder dat je tags een rommeltje worden.

Voorbeeldje:

(afbeelding)

plaatje is groot omdat ik twee monitoren heb die ik ook beide heb gebruikt, hier voor excuses, maar is zo wel zo duidelijk...met scrollen snap je het wel

Het info schermpje rechts gaat over het geselecteerde deel (dus die compilatie). Het album er onder is een split plaat waar ik bij Album Artist beide artiesten heb ingevuld, dus als een geheel "Drona Parva & Ultrasound.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Sietse
Ik heb trouwens wat fancy dingen ingebouwd in de nieuwe foobar. Hij aan de rechterzijde kun je de muis bewegen en dan komt er een "uitschuif" menu naar voren waarin de album list, playlist switcher, track info en nog wat andere dingen zitten. Aller tofste nieuwe plugin die ik heb is de Graphical Browser. Alle albums in de playlist in een grafische weergave snel te zien en te doorlopen. Ff klikken en het album wordt gefocust in de playlist

Ik weet het, lekeer nerdy, maar zo leuk en handig...net zoals de chronflow pluging, waar je op een speciale manier je albums kunt opzoeken (aan de hand van de hoezen ook weer) en daarna kunt toevoegen aan de playlist.
Ik zoek nog wel een paar dingen, maar dat komt wel in de toekomst....ben nu iig alweer erg blij met de nieuwste versie. Zitten toch weer een paar hele goede functies in.

Sietse
Hier dus die Graphical Browser zichtbaar (klik voor groot formaat):


(afbeelding)

Uiteindelijk is het gelukt, op een iets andere manier.
Want dat nieuwe veld VARIOUS bleef niet staan om de een of andere duistere reden. In ieder geval bedankt
Die foobar van jou ziet er trouwens een stuk beter uit dan die van mij...

Sietse
Het is de nieuwste versie met gebruik van Columns UI.
Het is makkelijker dan wat je vroeger had met Panels. Je hoeft minder met code te zitten rommelen enzo. Het meeste is nu op een grafische manier aan te passen (al zijn er een aantal zaken die toch echt nog wel iets aan gerommel nodig hebben)

avatar van Osiris Apis
Sietse schreef:
Hier dus die Graphical Browser zichtbaar (klik voor groot formaat):

(afbeelding)

Waar kun je die plugin downloaden?

Sietse
Osiris Apis schreef:
(quote)

Waar kun je die plugin downloaden?


Google

avatar van Osiris Apis
Ja, dan had ik natuurlijk al geprobeerd , maar ik krijg niet echt nuttige resultaten.

Want ik weet niet welke versie ik moet hebben?:
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=566958
http://br3tt.deviantart.com/art/IBIZA-foobar-config-91437036
http://customize.org/foobar/skins/57280

Maar dat lijken me allemaal andere versies die jij hebt?

Of moet je het dll bestand van de graphical browser in de map 'components' plaatsen?

Sietse
als je gewoon wat verder leest was je er idd achtergekomen dat je die .dll file moet downloaden en in je map components moet zetten.

Zo moeilijk is het toch niet, wel dan?

http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showtopic=65251&st=0

mijne, met een twintigtal tweaks, ik heb ook last.fm plugin, coverdownload cervice, etc.

avatar van i.Ron S.
Ik heb altijd windows media player(nu versie 11) gehad maar de laatste tijd wilde die dikwijls niet opstarten(er kwam dan zo'n reageert niet bericht).
Ik had hem al geherinstalleerd en toen ging hij weer enkele weken goed maar vandaag hielp die herinstallatie niet.
Misschien kan hij het aantal nummers niet aan.
Nu heb ik media monkey geinstalleerd, iets minder mooi maar veel sneller en ook uitgebreider zo lijkt op het eerste gezicht.
Spijtig van die WMP want het was na al die jaren een vertrouwd ding geworden.

Sietse
daar is niet spijtigs aan hoor, is alleen maar goed dat je daar vanaf bent gestapt. Is al een stap in de goede richting

Sietse
NOISIA schreef:
http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showtopic=65251&st=0

mijne, met een twintigtal tweaks, ik heb ook last.fm plugin, coverdownload cervice, etc.


Mooi, jij bent Sune daar (die hem zelf heeft gemaakt dus) of heb je de code over genomen?

Zitten iig een paar dingen in die ik wel erg mooi vind die ik er uit ga proberen te halen...

Hoe werken die "collapsed" albums in de playlist?

avatar van Arrie
Ah, ik gebruik dus ook FooSune.

Maar ik heb een vraagje...
Is het mogelijk dat je bij een liedje meerdere genres instelt, en dat als je op genre filtert, je dat liedje ook kan vinden per afzonderlijk genre. Dus even een voorbeeld: Je hebt Alicia Keys, en van haar wil je bij een nummer het genre R&B en het genre Soul instellen. En dan wil ik dat je bij die filter op genres, je R&B kan kiezen en dat dat liedje dan tevoorschijn komt, en dat je Soul kan kiezen en dat ie dan ook tevoorschijn komt.

Want je kan wel puntkomma's tussen de genres zetten, en dan krijg je uiteindelijk: R&B, Soul. Maar in de filter op genres komt er dan ook 'R&B, Soul' te staan, en daar staat dat liedje dan onder en niet onder R&B of Soul...

Ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen.


JellyBelly
Ik gebruik ook de foosune. Een geweldige foobar configuratie naar mijn mening, precies naar waar ik op zoek was.
Ik heb 2 kleine vragen over deze configuratie.
Mijn gehele digital muziekcollectie bestaat uit Flac. Bij het afspelen laat de "group header" FLAC, een vraagteken en de bitrate zien terwijl bij mp3 er in plaats van een vraagteken er bijvoorbeeld VBR of V0 staat. Weet iemand hoe je dit aanpast?
De getoonde bitrate in de "group header" is tevens de bitrate van het eerste liedje. Is het mogelijk dat hier de gemiddelde bitrate van het album getoond wordt?

Ik heb die foosune nu ook, alleen vind ik het nogal onhandig dat ik de library browser: Folder structure niet kan gebruiken om de een of andere manier. Is dit te verhelpen?


aire.
Wow, dat ziet er echt fokking goed uit. Ik ben eigenlijk al een tijdje opzoek naar een programma met een fijne/overzichtelijke library. Vooral door middel van albumhoezen e.d. Dan kom je al gauw bij Itunes terecht, maar dat gaat echt zo vreselijk langzaam. Hoe zwaar Itunes wel niet is. Belachelijk gewoon. En als ik dan ook nog lees dat het makkelijk is om met plug ins te werken ben ik verkocht. Foobar is ook niet onbekend hoor, maar ik heb echt nooit geweten dat daar zo'n library bij zat.

Sietse
het kan met foobar, er is zelfs een plugin waarmee je de gehele library in plaatjes voorbij kan laten komen. Die heb ik een tijdje gehad maar gebruikte ik nooit...

avatar van Osiris Apis
Hoe kun je in Foobar een album scrollend bovenaan je playlist krijgen?
Nu moet ik een album slepen, een pagina omhoog scrollen en dan weer slepen totdat ik boven aan de playlist ben.

Sietse
geen idee, bij mij doet ie dat gewoon zonder problemen.

avatar van Yamato
Oke, ik gebruik eigenlijk al sinds ik een computer heb iTunes zo'n beetje. De laatste tijd zit ik er echter over te denken over te stappen naar foobar maar ik zit nog met bepaalde vragen.

- Kan ik met foobar mijn iPod (Touch) synchroniseren?
- Kan ik podcasts automatisch op laten halen door foobar?
- Kan ik in foobar net als bij iTunes een interface creëren waarbij de playlists in een balk links staan gerangschikt met daarboven ook een lijst met alle muziek?
- Kan ik foobar vanuit de taakbalk bedienen zoals dat bij iTunes kan als je hem minimaliseerd naar zo'n soort minispelertje in de taakbalk?
- Zijn er goede guides beschikbaar over het customizen van je foobar lay-out of zijn er MuMe gebruikers die me daar bij kunnen helpen?

avatar van BoordAppel
Ik heb de virusscanner van Norman en een tijdje geleden besloot dat programma dat de .exe van Foobar een virus bevatte. Behulpzaam als altijd werd die .exe er meteen vanaf gepleurd waardoor het afspelen van muziek nogal lastig gaat. Snel daarna kwam er een update van Norman zodat hij Foobar niet meer als virus herkende. Toen ik Foobar opnieuw wilde installeren in de juiste folder (program files/foobar200) kon dat echter niet. Ik krijg de hele tijd een foutmelding. Nu kan ik erg slecht tegen dat soort dingen maar een grote ramp is het niet. Minder is dat ik het helemaal niet meer in de program files folder kan installeren. Nu staat foobar dus gewoon in C. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

En nu we toch bezig zijn. Last.fm herkent foobar ook niet meer. Ik heb elke denkbare plug in geïnstalleerd maar werken, ho maar. Hoe dit op te lossen?

avatar van Yamato
Ehm, je zult dit wel al hebben geprobeerd maar misschien foobar2k opzoeken in de lijst met geïnstalleerde software, hem deïnstalleren. En dan opnieuw proberen te installeren in de gebruikelijke folder?

avatar van BoordAppel
Dat is niet mogelijk want foobar staat sowieso niet in de lijst met geïnstalleerde software.

Of hoort dat eigenlijk wel en heeft Norman alles naar de klote geholpen?

Sietse
Zoals gewoonlijk lijkt dit op een typisch geval van het laatste.

Mijn tip:
deinstalleer Norman (wat een crisis taak is dat zeg)
run CCleaner en schoon het register op
installeer Foobar
installeer een goede (gratis) virusscanner (AVG of Avast (die laatste heb ik ook)).
verbrandt de installatie cd van Norman ritueel.

avatar van BoordAppel
Mja, deinstalleren is misschien wel de enige optie. Daarna gaat Norman wel gewoon weer de pc op want het is een prima virusscanner die weinig van je computer vraagt.

Maar hoort Foobar wel in je lijst met geïnstalleerde programmas thuis? Sommige programmas komen daar namelijk niet in te staan.

[edit]Als ik een beetje google komt Avast overigens overal beter uit de bus dan Norman, die maar eens proberen dan[/edit]

Sietse
BoordAppel schreef:
Mja, deinstalleren is misschien wel de enige optie. Daarna gaat Norman wel gewoon weer de pc op want het is een prima virusscanner die weinig van je computer vraagt.

Maar hoort Foobar wel in je lijst met geïnstalleerde programmas thuis? Sommige programmas komen daar namelijk niet in te staan.

Je kunt twee dingen doen met Foobar.
De gewone versie installeren of de portable versie installeren.
Portable komt niet in "geinstalleerde programmas", die andere wel.

Bij mij thuis staat ie dus wel in de lijst, maar die ik op mijn werk gebruik (via mijn mp3 speler ) dus niet.



[edit]Als ik een beetje google komt Avast overigens overal beter uit de bus dan Norman, die maar eens proberen dan[/edit]

Dat wist ik dus al, daarom zei ik het ook
Gebruik Avast al een jaar of 5 denk ik zo, en nooit problemen mee gehad.

avatar van Thomzic
Nu overgestapt van Winamp naar Foobar. Zal eens proberen om de Foosune te configureren..

Edit: wat een helse klus is dat, oa met al die componten/plug ins.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:09 uur

geplaatst: vandaag om 12:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.