Overig / Apparatuur / muziekspeler (pc)
zoeken in:
0
Sietse
geplaatst: 23 april 2006, 23:56 uur
Onderhond schreef:
(quote)
Da's raar ja, en dat bedoelde ik ook niet. Ik zei duidelijk "zo'n" programma. Voor een simpele mediaplayer heb je echt geen handleiding nodig, pimpen of niet. Indien wel, dan boeit het mij al niet meer.Das natuurlijk een persoonlijke keuze.
Maya wordt trouwens onder grafische mensen vaak gezien als een nodeloos ingewikkeld kluwen van pop-ups. Niet het sterkste voorbeeld.
Ach ja, ik noem het omdat het een erg veel gebruikt programma is...misschien had ik beter XSI kunnen noemen....heb ik alleen al een hele tijd niets meer van gehoord. Was een jaar of drie terug echt "hot"
0
geplaatst: 24 november 2006, 16:37 uur
Ik gebruik itunes omdat ik een i pod heb maar je kan er alles goed bijhouden, dus ik vind zelf I tunes het beste voor muziek te luisteren.
0
Sietse
geplaatst: 24 november 2006, 16:47 uur
ipod kan ook samen werken met legio andere programma's.
0
geplaatst: 3 december 2006, 11:37 uur
Itunes, makkelijker kan toch niet?
Je kan alles makkelijk ordenen
Mooi overzicht
Makkelijk te bediennen
Ipod
...
Je kan alles makkelijk ordenen
Mooi overzicht
Makkelijk te bediennen
Ipod
...
0
geplaatst: 11 december 2007, 17:14 uur
0
geplaatst: 11 december 2007, 18:56 uur
Reijersen schreef:
Ben die WMP beetje zat. Is Winamp een goed alternatief??
Ben die WMP beetje zat. Is Winamp een goed alternatief??
Álles is een goed alternatief voor WMP.
0
geplaatst: 11 december 2007, 19:43 uur
Ja, ik weet niet of hier verder op moet doorgaan in een ander topic. Maar wat zijn voordelen en nadelen van Winamp dan?
0
geplaatst: 11 december 2007, 20:28 uur
Ik gebruik Foobar. Heb hem nog niet gepimpt zoals Sietse (ik moet nog uitzoeken hoe dat werkt), maar het is lekker overzichtelijk en de library-functie werkt heel erg goed. Je kan makkelijk door je directory-structuur heenbrowsen, maar ook zoeken op artiest, titel, jaartaal, genre en andere dingetjes die in je mp3tags staan. Je kan ook makkelijk verschillende playlists naast elkaar gebruiken, wat werkt met tabs. Het gebrek aan onnodige features zorgt er ook voor dat het programma bijna geen resources gebruikt, wat ik zelf wel fijn vind.
Heb zelf jarenlang WinAmp gebruikt, maar daar ben ik nu wel vanaf.
0
geplaatst: 11 december 2007, 20:39 uur
herman schreef:
Ik gebruik Foobar. Heb hem nog niet gepimpt zoals Sietse (ik moet nog uitzoeken hoe dat werkt), maar het is lekker overzichtelijk en de library-functie werkt heel erg goed. Je kan makkelijk door je directory-structuur heenbrowsen, maar ook zoeken op artiest, titel, jaartaal, genre en andere dingetjes die in je mp3tags staan. Je kan ook makkelijk verschillende playlists naast elkaar gebruiken, wat werkt met tabs. Het gebrek aan onnodige features zorgt er ook voor dat het programma bijna geen resources gebruikt, wat ik zelf wel fijn vind.
Maak het maar overzichtelijker
Heeft Foobar ook plugin-mogelijkheden?
0
geplaatst: 11 december 2007, 21:27 uur
Volgens mij wel.
Enige plug-in die ik gebruik is Last.FM, maar dat zit er al standaard in, geloof ik.
Enige plug-in die ik gebruik is Last.FM, maar dat zit er al standaard in, geloof ik.
0
Sietse
geplaatst: 11 december 2007, 22:02 uur
Reijersen schreef:
Heeft Foobar ook plugin-mogelijkheden?
(quote)
Heeft Foobar ook plugin-mogelijkheden?ja, met foobar kun je het zo gek niet bedenken of er is wel een plugin voor.
0
geplaatst: 11 december 2007, 23:04 uur
Dan ga ik foobar maar eens uitproberen. Als ik het niks vind kan ik hem altijd nog deïnstalleren. Ziet er met die skin van jouw wel erg goed uit Sietse.
0
Sietse
geplaatst: 12 december 2007, 00:10 uur
meeste van die code is gewoon van internet te halen...is ik heb het ook niet helemaal zelf gemaakt. Wel aanpassingen gedaan waardoor dat deze voor mij beter is, zoals de review tekst, uitgelezen uit de comments tag van een mp3, en verder heb ik wat dingen uitgezet en weer andere toegevoegd (zoals een playcount die niet in de tag wordt gezet maar een database) en plaatjes worden niet meer geresized waardoor speciale vormen hoezen er raar gaan uitzien en nog veel meer.
Ook handig is dat je een programma kunt installeren dat je met en simpele druk op de knop met AlbumArtDownloader een cover kunt opzoeken. Wat ook weer handig is voor hier op MuMe met het toevoegen
Ook handig is dat je een programma kunt installeren dat je met en simpele druk op de knop met AlbumArtDownloader een cover kunt opzoeken. Wat ook weer handig is voor hier op MuMe met het toevoegen

0
geplaatst: 4 april 2008, 16:57 uur
Ik gebruik sinds 2 weken Foobar. Ik ben redelijk tevreden. Hij verbruikt niet veel geheugen en start snel op. Bij Winamp duurt het altijd bij mij zo lang voordat hij opstart. 
Maar in Foobar heb ik problemen met het volume van de albums. Hij speelt ze niet genormaliseerd af. Ik normaliseer mijn albums met het programma Mp3gain. Met Winamp werkt dit perfect.
Hoe werkt Replaygain in Foobar? Ik heb het geprobeerd, via rechtermuisknop met 'scan' en 'apply', maar het volume blijft laag of is maar tijdelijk hoger. Kun je ergens bij instellingen het volume instellen?

Maar in Foobar heb ik problemen met het volume van de albums. Hij speelt ze niet genormaliseerd af. Ik normaliseer mijn albums met het programma Mp3gain. Met Winamp werkt dit perfect.
Hoe werkt Replaygain in Foobar? Ik heb het geprobeerd, via rechtermuisknop met 'scan' en 'apply', maar het volume blijft laag of is maar tijdelijk hoger. Kun je ergens bij instellingen het volume instellen?
0
Sietse
geplaatst: 4 april 2008, 19:39 uur
Foobar kan heel erg goed omgaan met replaygain. Ik gebruik zelf niet anders dan mp3gain om dit te doen.
Mocht je het willen instellen voor foobar heb je wel 2 opties waar je op moet letten:
1) je schrijft het naar de tag (dus niet fysiek). Bij deze keuze dien je mp3gain in te stellen op de juiste tags schrijven (niet alleen id3 tags, maar ook APE (wat foobar uitleest). Dit is ook mogelijk in Foobar, ff goed de instellingen doorlopen.
Foobar doet dit in principe goed, maar als er iets mis gaat met het uitlezen heb je, je foobar niet goed ingesteld.
2) je veranderd de mp3 fysiek met mp3gain. Dit is wat ik zelf altijd doe, want tags wil ik nog wel eens vernaderen en mijn mp3 speler leest die tags ook niet uit. Als je dit doet moet je "write tags" in mp3gain uit zetten. In dit geval heb je nooit problemen het verspringen van volume.
Uiteraard is het ook mogelijk om in foobar het volume met een knopje in te stellen. Deze kun je in je foobar in bouwen, of gewoon naar de settings gaan (Ctrl+P)
Playback aanklikken (of output) en dan zie je vanzelf de volume knop.
Hier is het trouwens ook weer mogelijk om je replaygain in te stellen.
Extra info:
- WinAmp leest geen APE, waar normaal Replaygain in wordt weggeschreven. Dus dat je muziek harder was in WinAmp kan hier aanliggen.
- Over het algemeen maakt ReplayGain je muziek zachter (tenminste als het goed is ingesteld). Als het harder zou maken krijg je nagenoeg altijd clipping (vervorming door oversturing), wat ten alle tijden moet worden verkomen.
- Kies altijd voor replaygain over complete albums, en niet voor losse tracks. Dat verknald de ervaring van albums nl. bijv. (leuk voorbeeld om het mee te checken is Wish You Were Here van Pink Floyd)
Verder hulde dat je bent overgestapt naar Foobar
Mocht je het willen instellen voor foobar heb je wel 2 opties waar je op moet letten:
1) je schrijft het naar de tag (dus niet fysiek). Bij deze keuze dien je mp3gain in te stellen op de juiste tags schrijven (niet alleen id3 tags, maar ook APE (wat foobar uitleest). Dit is ook mogelijk in Foobar, ff goed de instellingen doorlopen.
Foobar doet dit in principe goed, maar als er iets mis gaat met het uitlezen heb je, je foobar niet goed ingesteld.
2) je veranderd de mp3 fysiek met mp3gain. Dit is wat ik zelf altijd doe, want tags wil ik nog wel eens vernaderen en mijn mp3 speler leest die tags ook niet uit. Als je dit doet moet je "write tags" in mp3gain uit zetten. In dit geval heb je nooit problemen het verspringen van volume.
Uiteraard is het ook mogelijk om in foobar het volume met een knopje in te stellen. Deze kun je in je foobar in bouwen, of gewoon naar de settings gaan (Ctrl+P)
Playback aanklikken (of output) en dan zie je vanzelf de volume knop.
Hier is het trouwens ook weer mogelijk om je replaygain in te stellen.
Extra info:
- WinAmp leest geen APE, waar normaal Replaygain in wordt weggeschreven. Dus dat je muziek harder was in WinAmp kan hier aanliggen.
- Over het algemeen maakt ReplayGain je muziek zachter (tenminste als het goed is ingesteld). Als het harder zou maken krijg je nagenoeg altijd clipping (vervorming door oversturing), wat ten alle tijden moet worden verkomen.
- Kies altijd voor replaygain over complete albums, en niet voor losse tracks. Dat verknald de ervaring van albums nl. bijv. (leuk voorbeeld om het mee te checken is Wish You Were Here van Pink Floyd)
Verder hulde dat je bent overgestapt naar Foobar

0
geplaatst: 5 april 2008, 18:19 uur
Bedankt voor je uitleg. Ja, ik doe ook altijd over een heel album normaliseren.
Ik heb nog een topic gevonden waar je Mp3gain uitlegt:
http://www.musicmeter.nl/forum/14/3455/#
Ik heb nu ook 'ignore' aangevinkt in mp3gain, misschien helpt dat.
Zodat ik geen volumeverschillen heb met Foobar.
Ik heb nog een topic gevonden waar je Mp3gain uitlegt:
http://www.musicmeter.nl/forum/14/3455/#
Ik heb nu ook 'ignore' aangevinkt in mp3gain, misschien helpt dat.
Zodat ik geen volumeverschillen heb met Foobar.
0
geplaatst: 31 mei 2008, 14:23 uur
foobar is echt geniaal, maar je moet wel een beetje van sleutelen en tweaken houden als je het uiterlijk van de speler wil verbeteren. Wat eigenlijk niet nodig is want zonder plugins werkt het ook geweldig.
0
geplaatst: 1 juni 2008, 03:15 uur
Vind ik ook. Ik heb helemaal geen plug-ins en vind het prima zo. Het grote voordeel ten opzichte van WinAmp en iTunes (de enige andere spelers die ik ooit gebruikt heb) is de overzichtelijkheid en de snelheid van het programma.
0
raffael77
geplaatst: 1 juni 2008, 09:53 uur
Ik gebruik gewoon mediaplayer(11).
Hij is traag en zeker omdat ik veel muziek heb moet ie lang laden.
Toch vind ik hem veel overzsichtelijker dan die andere.
Hij is traag en zeker omdat ik veel muziek heb moet ie lang laden.
Toch vind ik hem veel overzsichtelijker dan die andere.
0
geplaatst: 1 juni 2008, 12:40 uur
Ik raad je toch echt aan foobar eens te proberen. Het is makkelijk, snel en veel overzichtelijker. Daarnaast vind ik de geluidskwaliteit van mediaplayer 11 echt niet best. Foobar werkt ook in combinatie met last fm dus ik zie geen reden om het niet te gebruiken. Echt, probeer het eens.
Ik heb vroeger veel met iTunes gewerkt omdat m'n zus die had geinstalleerd van wege haar iPod, maar nu ik mijn eigen pc heb is het foobar all the way. Het ergste aan iTunes is misschien wel Quicktime die je er verplicht bij moet hebben om muziek te kunnen beluisteren.
Ik heb vroeger veel met iTunes gewerkt omdat m'n zus die had geinstalleerd van wege haar iPod, maar nu ik mijn eigen pc heb is het foobar all the way. Het ergste aan iTunes is misschien wel Quicktime die je er verplicht bij moet hebben om muziek te kunnen beluisteren.
0
geplaatst: 1 juni 2008, 13:18 uur
Die enkele keer dat ik iets op mijn computer beluister dan doe ik dat gewoon met welk programma zichzelf dan ook maar automatisch opent. Windows Media Player dus in mijn geval en die doet het prima.
0
geplaatst: 1 juni 2008, 13:25 uur
Quicktime, dat is misschien nog wel erger dan WMP. Sinds Foobar niet meer vastloopt onder Vista zweer ik er weer bij.
Hier te downloaden, Raffael.
Hier te downloaden, Raffael.
0
raffael77
geplaatst: 1 juni 2008, 15:35 uur
Het geluid is redelijk van belang maar ik gebruik Mediaplayer omdat het heel veel overzicht geeft.
Ik heb meer ssorten players gead maar die kennen de helft van mijn albums niet. Wat dus als nadeel heeft dat je alles handmatig moet invoeren en dat kost enorm veel tijd.
Ik zie dat het een trial is van Foobar klopt dat?
Ik heb meer ssorten players gead maar die kennen de helft van mijn albums niet. Wat dus als nadeel heeft dat je alles handmatig moet invoeren en dat kost enorm veel tijd.
Ik zie dat het een trial is van Foobar klopt dat?
0
geplaatst: 1 juni 2008, 15:41 uur
Volgens mij is Foobar freeware, het is dus gratis, je hoeft niks te registreren of ergens voor te betalen. het enige wat je hoeft te doen, is het .exe downen voor het OS dat je hebt (windows xp, vista etc.) en dan na het installeren je hardeschijf met muziek importeren in foobar.
0
Sietse
geplaatst: 1 juni 2008, 17:20 uur
En dat is wel zo makkelijk, er is nl. maar een versie en dat is de windows versie. Dus zelfs daar hoef je niet over na te denken.
0
geplaatst: 11 augustus 2008, 21:56 uur
Ik heb twee vraagjes:
Ik ben zojuist overgestapt van Winamp op Foobar, omdat ik Winamp te traag vond.
In Winamp kon je altijd vrij gemakkelijk zelf bestanden renamen om ze in het juiste rijtje te krijgen, echter dit kan ik in foobar nergens vinden.
Verder, dit probleem had ik in Winamp ook al, een mixalbum van bijvoorbeeld Digitalism, is een mix van various artists, maar nu wil ik dit allemaal bij hetzelfde album krijgen, maar omdat de artiesten niet gelijk zijn, lukt dat niet. Is daar een maniertje voor?
Als het niet duidelijk is lees ik het wel.
Alvast bedankt.
Ik ben zojuist overgestapt van Winamp op Foobar, omdat ik Winamp te traag vond.
In Winamp kon je altijd vrij gemakkelijk zelf bestanden renamen om ze in het juiste rijtje te krijgen, echter dit kan ik in foobar nergens vinden.
Verder, dit probleem had ik in Winamp ook al, een mixalbum van bijvoorbeeld Digitalism, is een mix van various artists, maar nu wil ik dit allemaal bij hetzelfde album krijgen, maar omdat de artiesten niet gelijk zijn, lukt dat niet. Is daar een maniertje voor?
Als het niet duidelijk is lees ik het wel.
Alvast bedankt.
0
geplaatst: 11 augustus 2008, 21:59 uur
Kort antwoord:
1. Rechtsklik op het liedje in kwestie, zo kun je de tags aanpassen.
2. Dit doe je door het invullen van de albumtags. Er zijn programmaatjes voor waarbij je dit groepsgewijs kunt doen, zoals (ik geloof) tag & rename.
Dit is hoe ik het doe, maar de echte Foobar-deskundigen hebben vast nog betere tips.
1. Rechtsklik op het liedje in kwestie, zo kun je de tags aanpassen.
2. Dit doe je door het invullen van de albumtags. Er zijn programmaatjes voor waarbij je dit groepsgewijs kunt doen, zoals (ik geloof) tag & rename.
Dit is hoe ik het doe, maar de echte Foobar-deskundigen hebben vast nog betere tips.

* denotes required fields.