MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul/R&B; wat vind je hiervan? ....en ontdek meer

zoeken in:
Raekwon the chef
James Brown heeft toch wel genoeg herkenning gekregen? misschien juist wel te veel

Raekwon the chef schreef:
James Brown heeft toch wel genoeg herkenning gekregen? misschien juist wel te veel

Kan nooit genoeg zijn

rico-bballer
Cool het word gewaardeerd. Kan ik daaruit ophalen dat ik als soul beginner smaak heb?

Improvision
kArIzMa_TuRk schreef:
(quote)
een 9? en je argument?

Het is gewoon geweldig. De melodie, het gitaarspel, de zang, de tekst, het geheel. Het is gewoon een 9 waard.

rico-bballer schreef:
Cool het word gewaardeerd. Kan ik daaruit ophalen dat ik als soul beginner smaak heb?

Nee

tondeman
Wanneer is het tijd voor een nieuwe?

tondeman schreef:
Wanneer is het tijd voor een nieuwe?

Om 0.00 uur beste Ton.

rico-bballer schreef:

Uhmm, ja. Maar ik denk ook dat je nog veel te ontdekken heb. Raul Midón ligt in jouw smaak goed, dus daarom heb je smaak. Smaak is een erg vergankelijk begrip. Als jij het goed vind, dan heb je smaak. Maar er nog zoveel meer.

rico-bballer
Ja, ik ben onderweg wat ik nu veel luister is:
Raul midon
Anthony hamilton
Sam cooke heb ik laatst wat van gekeken en vind het heel goed.
Amy winehouse
Jill scott
dat was het zo'n beetje maar een topic als dit helpt me .

kArIzMa_TuRk
rico-bballer schreef:
waxs schreef:
Nee
Haha

Raekwon the chef
Jill Scot, Winehouse, Hamilton, dat is toch meer nu-soul?

Social_Mask
Ach het is soul...en heerlijke soul! (vind ik dan hé)

Raekwon the chef schreef:
Jill Scot, Winehouse, Hamilton, dat is toch meer nu-soul?

Niet zo hokjesdenken

Soul = soul, klaar!

raffael77
Reijersen schreef:
(quote)

Dreamgirls is nou niet echt de meest geweldige bron om aan te tonen dat soul richting de pop ging. Daarvoor kan je beter naar de documentaire van Uur van de Wolf over Soul kijken.

Altijd maar Motown? Waar haal je dat vandaan? Het is in de oude soul heel simpel. Je hebt Motown en Stax. Motown is voor de slickere, R&B-achtige soul en Stax voor de funky, hardere soul. C'est tout.

Iedereen wil verkopen, dat is bij elk genre zo, en daarom ligt de weg naar pop(ulair) erg open. Dat is logisch. Dat was toen zo is nu zo en zal altijd zo blijven.

Weet je wat het probleem is van dat verkopen dat het alle goede kapot maakt. Het wordt simpel. En Midon is geen soul want ken zijn album. Het enige nummer dat een beetje soul klinkt is State of mind maar dat wil toch niet zeggen dat hij dat is.
Nee John Mayer die heeft ook zo'n track heeeeeel erg soul maar voor de rest klinkt het gewoon pop

raffael77 schreef:
(quote)

Weet je wat het probleem is van dat verkopen dat het alle goede kapot maakt. Het wordt simpel. En Midon is geen soul want ken zijn album. Het enige nummer dat een beetje soul klinkt is State of mind maar dat wil toch niet zeggen dat hij dat is.
Nee John Mayer die heeft ook zo'n track heeeeeel erg soul maar voor de rest klinkt het gewoon pop

Midon is gewoon een combinatie tussen soul, latin, R&B en pop. Dat heb je met alles. Het zijn vaak gemengde stijlen.

raffael77
Ik vind Anthony Hamilton wel relax. maar Nu-Soul vind ik een stuk minder. Het is net als met jaren 80 muziek. Veel beter dan nu.
Ik vind dat met soul ook. Als je naar Sam Cook luisterd en zet daar een nieuwe zanger tegen aan kiest toch iedereen voor Sam.

Ik ben opgegroeid met hiphop en ik vind dat ze vroeger betere producties hadden. Mc's hadden meer skills, flows en teksten.
Zelfs de ééndags vliegen zijn vet goed. Nu zijn er nog wel een paar goede gasten over maar het gros is verdwenen.

Wie brengt er een nieuw nummer in?

tondeman
Hierbij een plaatje van Arthur Alexander. In de jaren '60 had hij groot succes met een paar van zijn singles, maar hij raakte in de vergetelheid. Van zijn comeback-album uit 1993 is dit het openingsnummer, een prachtig country-soul nummer naar mijn mening.

Social_Mask
Ik heb het niet zo met Country, vandaar dat ik dit nummer ook niet zo heeel erg goed vind. Maar de man zingt wel erg mooi. Ook een goede tekst. Vandaar toch een 6je.

Improvision
7/10, ik vind het wel iets hebben, maar het komt er niet echt uit. Het lijkt wel een geschikt nummer om een droevige scene in een film te ondersteunen.

Arthur Alexander is regelrechte top! Die gast heeft een stem die mij altijd volkomen pakt en zijn lyrics zijn super! Dit nummer is heerlijk. En wil graag nog even Ton bedanken voor het ontdekken van deze man.

8,7/10

kArIzMa_TuRk
De stem is o.k. De teksten zijn in orde. De ritme van de melodie is lekker rustig. Kortom: leuke nummer maar niet echt om van te houden.
Heb het overigens 3 keer geluisterd.

Ik geef het een 8.
Het lijkt wel een geschikt nummer om een droevige scene in een film te ondersteunen.
Mee eens!

Next Please!!

raffael77
The Meters - Same Old Thing

Heel erg lekker.

raffael77 schreef:
The Meters - Same Old Thing

Heel erg lekker.

Gooi er dan even een linkje tegenaan voor de onbekenderen.

Aangezien raffael77 niet met een linkje komt laat ik mezelf zo vrij een andere in te brengen.

Alice Russell - A Fly in the Hand

Één van de best bewaarde Engels soulzangeressen is Alice Russell. Maar mix van soul, jazz, funk en electronic maakt ze van elk album een waar feest. Één van de nummers die mij altijd veel heeft gedaan is A Fly in the Hand. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

kArIzMa_TuRk
Redelijk leuke nummer. Niet echt om van te houden, maar wel leuk. (ik dacht dat het hele lied zonder beat was!)

een 6.

Heb verder niks te melden. (aangezien het een mix is met funky en electronic muziek)

Doet er nog iemand anders mee?

eazyfan
Mogen die downloadlinks hier wel gepost worden?

eazyfan schreef:
Mogen die downloadlinks hier wel gepost worden?

Weet ik eigenlijk niet. Wordt herhaaldelijk toegepast op dit topic en er is volgens mij nog nooit wat over gezegd.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:19 uur

geplaatst: vandaag om 13:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.