MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul/R&B; wat vind je hiervan? ....en ontdek meer

zoeken in:
psychonaatje schreef:

Ik weet niet of het al mag, maar ik wil graag een nieuw nummer introduceren. .

Het is tijd, dus: Ja, het mag!

Mooi! Hierbij dus Is It Because I'm Black van Syl Johnson.

Je link werkt niet goed deze doet het wel.

Raekwon the chef
Syl Johnson is ook gesampled in Heaven & Hell van Raekwon.

goed nummer, ik geef het een 7,5 (is its because I'm black he?)

kArIzMa_TuRk
Hele leuke nummer! Melodie is chill, stem is in orde, teksten zijn o.k. en wat de titel betreft: .

9

Social_Mask
Zeker omdat die Ali G dat had gezegd?

Nou ik vind het een goed nummer, niet echt héél speciaal. Leuke relaxte sfeer, de stem versterkt dat gevoel en de tekst is ook goed.

Ik geef hier...7,5 voor.

Trouwens..jammer dat Yasper niet bij was bij het nr van RES. haters

Dat nummer heeft RZA gesampled voor Hollow Bones (van het album The Wu).

MJ_DA_MAN schreef:
Dat nummer heeft RZA gesampled voor Hollow Bones (van het album The Wu).

Echt waar, joh?

Echt overdonderend is het niet. Maar Syl Johnson is natuurlijk wel en regelrechte topartiest. Vaak ook goede teksten en zijn vocalen zijn altijd overtuigend. Gewoon een leuk nummer, maar niet legendarisch goed.

7,5/10

Nieuw nummer, nieuwe kansen!!

rico-bballer

rico-bballer
Als iemand een betere kent van hem plaats die dan.

kArIzMa_TuRk
Leuk nummer! (wat mij betreft) Geluid wat uit z'n mond komt om 01:50 tot 03:05 is: . Wat hij dan doet is heel gek, hij blaast tegen de microfoon aan en je hoort biebibilibebIeb Leuk!

een 8.

Raul Midón is een muzikaal genie. Wat hij kan is bewonderingswaardig. Ik heb hem dit weekend toevalig op NSJF gezien en hij weet in zijn eentje makkelijk een grote zaal in te pakken. Het is puur muzikaal, geen tierelantijntjes. Deze man is geweldig.

State of Mind staat op zijn eerste Engelstalige album die dezelfde titel draagt en is een fijn nummer. Vrolijke sfeer en in dit nummer etaleert Raul al zijn kunsten.

8,5/10

P.S. 19 september komt het nieuwe album van deze man uit.

Social_Mask
Interessante muziek mannetje. Goede stem, en dat 'beatbox' (volgens mij doet hij een trompet/saxofoon na) gedeelte was ook vet. En hoe die man gitaar speelt..

Ik geef het 8,5.

Reijersen schreef:
Raul Midón is een muzikaal genie. Wat hij kan is bewonderingswaardig. Ik heb hem dit weekend toevalig op NSJF gezien en hij weet in zijn eentje makkelijk een grote zaal in te pakken. Het is puur muzikaal, geen tierelantijntjes. Deze man is geweldig.

Hmm, vreemd, ik viel er bijna van in slaap zo slecht vond ik het. Ook juist dat stukje dat hij een trompet aan't immiteren is vind ik gewoon slecht, waarom er dan niet gewoon echt iemand met een trompet staat te spelen is voor mij dan onbegrijpelijk. Ik had overigens ook nog aan gedacht naar NSJF te gaan, maar bij nader inzien blij dat ik daar geen geld in heb gestoken.

Social_Mask
Is toch juist vet, dope, vet cool ( )dat hij dat kan?

raffael77
Hij doet het heel leuk maar echt soul kan ik hem niet noemen.
Het klinkt meer pop en zeker zijn album is erg pop.
Hij speeld goed gitaar en zijn Vocale skillz kwa trompet/sax is ook leuk, maar wat heeft hij oer lelijke tanden zeg.

Hij heeft meer weg van Motown en dat is nou juist de slechte kant van soul. Niet allemaal maar wel veel. Motown heeft er voor gezorgd dat soul stuk is gegaan omdat de blanken graag softe shit wilden.

rico-bballer
Jammer dat ik niet mag stemmen vind dit echt een super fijne artiest licht lekker in het gehoor en zit gewoon goed in elkaar ik vind die trompet act ook cool.

raffael77
Noth Sea had dit keer echt slechte muzikanten. Het leek wel een pop concert lol.

raffael77 schreef:
Noth Sea had dit keer echt slechte muzikanten. Het leek wel een pop concert lol.

Haha, dat bedoel ik.

De kenners spreken.

Reijersen schreef:
De kenners spreken.

...en waar bazeer jij dat op?

waxs schreef:
(quote)

...en waar bazeer jij dat op?

Raul Midón pop noemen en het North Sea Jazz festival met artiesten als Al Green, India.Arie, Raul Midón en Sly & the Family Stone ook weinig soulvol noemen. Nou, dan ben je wel een kenner.

Kan voor de rest wel reageren op 4 a 5 van onderstaande berichten, maar dat maakt het allemaal ook zo lang.

De oude rotten op het Festival zijn al lang niet meer wat ze zijn geweest en kunnen slechts nog teren op het succes uit hun jonge jaren. De vele nieuwkomers kunnen mij totaal niet bekoren (uiteraard zijn er uitzonderingen), het klinkt allemaal zo nietszeggend. Ik vind het geen pure Soul/Jazz muzikanten, vind het een beetje een stroming tussen die twee genre's en pop.

waxs schreef:
De oude rotten op het Festival zijn al lang niet meer wat ze zijn geweest en kunnen slechts nog teren op het succes uit hun jonge jaren. De vele nieuwkomers kunnen mij totaal niet bekoren (uiteraard zijn er uitzonderingen), het klinkt allemaal zo nietszeggend. Ik vind het geen pure Soul/Jazz muzikanten, vind het een beetje een stroming tussen die twee genre's en pop.

Het concert van Al Green van dit weekend wordt (bijna) overal geroemd. Onder de nieuwere artiesten kan ik alleen maar zeggen: beleef het live. Dan zegt het waarschijnlijk stukken meer. Een artiest als India.Arie is echt helemaal top live. (op plaat ook btw)

En qua pop, de Katie Melua en Snoop Dogg bijvoorbeeld. Pop staat voor populair. Dus daar komen de mensen voor, en dat is weer mooi meegenomen voor de organisatoren. Genoeg anders leuks op het festival zodat je dat kan vermijden. Ga gewoon, alleen niet naar de artiesten die je niet boeien.

Improvision

Maar ontopic:

Score RES - Golden: (rico-bballer: 7 + Harco: 9 + fredpit: 6,5 + Reijersen: 6,5 + kArIzMa_TuRk: 5 + Raekwon the chef: 7 + psychonaatje: 5,5)/7 = 6,64

Score Syl Johnson - Is It Because I'm Black: (Raekwon the chef: 7,5 + kArIzMa_TuRk: 9 + Social_Mask: 7,5 + Reijersen: 7,5)/4 = 7,88

Lijstje:
1. Allen Toussaint - Who's Gonna Help Brother Get Further: 8,50
2. Sam Cooke - You Send Me: 8,07
3. Ruthie Foster - People Grinnin' in Your Face: 8,00
4. Syl Johnson - Is It Because I'm Black: 7,88
5. Gil Scott-Heron - Home is Where the Hatred Is: 7,80
6. Willie Hightower - Nobody But You: 7,34
7. Nicole Willis & The Soul Investigators - My Four Leaf Clover: 7,00
8. RES - Golden: 6,64
9. Ruth Brown - Teardrops from My Eyes: 6,63
10. The Delfonics - Didn't I Blow Your Mind This Time: 6,14
11. Timmy Thomas - Why Can't We Live Together: 5,83
12. Maxwell - Whenever Wherever Whatever: 4,75

kArIzMa_TuRk
een 9? en je argument?

Stomtoevallig gister precies hetzelfde flimpje gezien, omdat een meisje dat ik ken hem helemaal te gek vindt. Ik vind het echt enorm sterk, knap dat hij met de aankleding van alleen een gitaar het nummer een dusdanige begeleiding weet te geven dat je helemaal niets mist en dat het helemaal niet kaal klinkt (meestal mis ik dan de percussie, maar die legt 'ie in zijn gitaarspel). Zijn stem is ook een pure soulstem, met een groot bereik ook, zo te horen. Doet me wat aan Stevie Wonder denken. Het nummer krijgt van mij een 7,5.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:16 uur

geplaatst: vandaag om 05:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.