MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul/R&B; wat vind je hiervan? ....en ontdek meer

zoeken in:
Mochten jullie met elkaar iets willen 'bespreken' dan s.v.p. per PM

Reijersen schreef:
(quote)
Ik hoop dat hij door dit topic juist meer (en op MuMe in het algemeen) naar soul gaat luisteren.

Dat gaat absoluut niet gebeuren als onze R&B-kenner met clips aankomt van Usher en (de hedendaagse) R. Kelly.

eazyfan
Na mijn Jazz-rotatielijst krijg ik een Soul-rotatielijst zeg maar, dusja 5 Soul-Cd's die erin gaan, Stevie Woner, Curtis Mayfield, Marvin Gaye en Sam Cooke komen er al zeker in, Ottis Redding waarschijnlijk ook . [Wou maar effe melden in verband met dit genre]

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)

Dat gaat absoluut niet gebeuren als onze R&B-kenner met clips aankomt van Usher en (de hedendaagse) R. Kelly.

Heb het dan ook over soul

Goed bezig eazyfan

Over het nummer.

Het is zeker geen 10 waard, maar ook geen 0,5. R. Kelly is één van dé grondleggers van de R&B. Usher is een nette zanger die vaak ook wat dansmoves laat zien. Voor het ietwat hiphop/r&b gerichtere album van R. Kelly namen deze grote namen in het genre dit geinige nummer op.

Tekstueel stelt het geen reet voor en qua verhaal en inhoud is het allemaal niet bijzonder origineel. De stemmen van de gasten passen goed bij elkaar. De productie is een beetje zo-zo. Het nummer is vrij aanstekelijk. Ik hou het op een 7/10.

Social_Mask
Ergens vind ik het wel grappig nummer. Maar muzikaal vind ik het niet zo heel erg veel voorstellen. Heb R. Kelly nooit echt geweldig gevonden, en Usher is op een paar nummers na ook niet echt veel naar mijn mening. Dit nummer zelf kan er net nog door. Standaard, de beats is maar redelijk. Ik geef hier een 6 voor.

Raekwon the chef
Gewoon weer standaard R. Kelly tekst/beat/zang
niks nieuws, niet superslecht maar natuurlijk ook niet geweldig.

5/10

kArIzMa_TuRk
verder met de topic!

Same Girl

Waarom loopt elk topic met jullie zo uit de hand. Het is een forum, accepteer elkaars mening op een respectvolle manier. Klaar! en nu verder.

Yak
Wat Reijersen zegt. Zooi berichten verwijderd, we blijven hier niet bezig met opruimen.

Yak
En nog één.

Volgende AUB

Ik presenteer jullie: Ann Peebles - I Can't Stand the Rain

Het nummer zal voor de hiphopliefhebbers onder ons bekend zijn van de sample in een Missy Elliott nummer. Maar Ann Peebles is gewoonweg een topzangeres met een erg eigen geluid en een stem die staat als een huis.

sq
Eens wat anders:

War - Galaxy

Het is al zo lastig om mensen te vinden die een beetje funk op zijn tijd waarderen. Misschien is dit dan wel een geschikt topic voor nieuwe zieltjes?

Bij70s- funkliefhebbers is dit een classic, en zou het wel een mooie score kunnen krijgen. Maar ik ben eigenlijk benieuwder wat de jongere users die dit nog niet kennen er van vinden.

Nog mooier in de maxi-uitvoering, met een geweldig ' spacy ' intermezzo, maar die kon ik niet vinden op de Youtube. Dit is (uiteraard playback) de single versie.

(edit) ben ik nu te laat?

sq schreef:
(edit) ben ik nu te laat?

We geven ze wel 2 tegelijk.

tondeman
Ann Peebles: Klassieker, 10.

War: Funky, kleurrijk, strak. Had ik niet verwacht moet ik eerlijk zeggen, daar er van hun latere werk wordt gezegd dat dat het beste te omzeilen valt. Een 7.5.

raffael77
War is een 10 waard Old funk rules again.

Ann Peebles is leuk maar vind war lekkerder 8tje
Har sample is te horen in een nummer van Missy Elliot

Ik mag nu natuurlijk wel voor War stemmen

Ik geef het een 7. Kan me niet dusdanig van m'n stoel afblazen, maar ligt wel gewoon lekker in het gehoor. Kende ze sowieso niet, dus op zich eens achteraan gaan.

War: Vind ik niet pure funk, zit ook beetje disco in. Moet dan ook aan de Kool & the Gang of Kc & the Sunshine Band denken. Ik vind het niet zo'n goed nummer. Een 5.

Het nummer Lowrider van War vind ik veel beter.

Ann Peebles vind ik goed nummer. Verschillende instrumenten. Lekker gitaarriffje en orgeltje. Ik vind dat het refrein iets teveel wordt herhaald.
Het zinnetje "Bringing back sweet memories" is ook gesampled door Reflection Eternal - Train of Thought. Een 7.5

Social_Mask
War: Leuk nummertje, idd niet pure funk, maar dat maakt het niet echt veel minder. Ik geef het een 7.

Ann Peebles: Vond dat zinnetje uit Memories Live altijd zo erg mooi. Ze heeft een prachtige stem, ook is het instrumentaal dik in orde. Ik geef dat nummer een 8. Ik moet zeggen dat ik het wel erg mooi vind gesampled door Reflection Eternal. Beter dan orgineel

Ann Peebles: Geweldige song natuurlijk. Hij staat ook al een tijdje in mijn Mediaplayer. Ik geef het een 8.
War: een leuk nummer, erg aanstekelijk maar ik moet toegeven dat ik na een minuut of anderhalf ga kijken hoe lang het nog duurt (lichte verveling). De riff is ontzettend goed en er kan dus een hele goede sample van gemaakt worden... Bij deze song bekruipt me ongeveer hetzelfde gevoel als ik vroeger (dus nu niet meer) had bij die fantastische, geniale Running Away van Roy Ayers (wat ik eerlijk gezegd toen al een dik pak beter vond): na een tijdje slaat de verveling lichtelijk toe. Ik geef het een 7.

En nu ik.

Een van m'n lievelingsnummers, het heeft z'n roots in de jazz en de funk. Jazzfunk in een woord. Funk komt voort uit R&B en net daarom past het perfect in dit topic. Ik ben benieuwd naar wat jullie hiervan vinden.

Pleasure - Joyous

Edit/ Oeps, om de 2 dagen lees ik nu pas. Mag deze dan op 29 juli beoordeeld worden? (al smekende) Alsjeblieft...

Raekwon the chef
Ann Peebles - Can't Stand The Rain: 8,0 erg goed nummer, instrumentaal als vocaal dik in orde. is het niet meer gesampled? die naam ken ik wel ergens van.

War - Galaxy: 7,5. ook erg lekker nummer, vind hem echter niet op den duur vervelen.

ik stem dan meteen maar op dat andere nummer - Pleasure - Joyous: 7,5, lekkere funkplaat, lang, maar gaat niet vervelen.

Raekwon the chef schreef:
Ann Peebles - Can't Stand The Rain: 8,0 erg goed nummer, instrumentaal als vocaal dik in orde. is het niet meer gesampled? die naam ken ik wel ergens van.
Ja, van een Missy Elliottsong. Me and my supa dupa fly... zoiets... ongeveer...

War - Galaxy: 7,5. ook erg lekker nummer, vind hem echter niet op den duur vervelen.
Ik verveel me nogal snel.

george clinton schreef:
Edit/ Oeps, om de 2 dagen lees ik nu pas. Mag deze dan op 29 juli beoordeeld worden? (al smekende) Alsjeblieft...

Voor jullie soulliefhebbers/ontdekkers is deze KO ook misschien wel een leuke manier om nieuwe dingen te ondekken.

raffael77
Reijersen schreef:
Voor jullie soulliefhebbers/ontdekkers is deze KO ook misschien wel een leuke manier om nieuwe dingen te ondekken.

Ik heb ff gechecked maar Ciara is geen soul toch?
Ik vind haar meer R&B.

raffael77 schreef:
(quote)

Ik heb ff gechecked maar Ciara is geen soul toch?
Ik vind haar meer R&B.

Het is dan ook een Soul/R&B KO.

Ciara

Laten we dat even in een ander topic discussiëren. En stem gewoon, op die manier krijg je de tracks uit de KO die je niks vind

Raekwon the chef
george clinton schreef:
(quote)
Ja, van een Missy Elliottsong. Me and my supa dupa fly... zoiets... ongeveer...

Ja, dat nummer inderdaad, maar die titel komt me ook heel bekend voor, misschien verwar ik het met 'Trouble, Heartaches & Sadness' van Ann Peebles

Gast
geplaatst: vandaag om 19:19 uur

geplaatst: vandaag om 19:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.