MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul/R&B; wat vind je hiervan? ....en ontdek meer

zoeken in:
george clinton schreef:
Een van m'n lievelingsnummers, het heeft z'n roots in de jazz en de funk. Jazzfunk in een woord. Funk komt voort uit R&B en net daarom past het perfect in dit topic. Ik ben benieuwd naar wat jullie hiervan vinden.

Pleasure - Joyous

Edit/ Oeps, om de 2 dagen lees ik nu pas. Mag deze dan op 29 juli beoordeeld worden? (al smekende) Alsjeblieft...

Het mag dus. Ben nog steeds benieuwd!

Raekwon the chef
Pleasure - Joyous: 7,5, lekkere funkplaat, lang, maar gaat niet vervelen.

Even tussen door, niet meteen opgeven omdat het filmpje zo lang duurt, het einde is het allemaal waard

Het nummer van george clinton (de user, niet de musicus) is nu aan de beurt.

Reijersen schreef:
Het nummer van george clinton (de user, niet de musicus) is nu aan de beurt.

Heb je het nou tegen mij, want mijn filmpje heeft bar weinig met deze topic te maken.

waxs schreef:
(quote)

Heb je het nou tegen mij, want mijn filmpje heeft bar weinig met deze topic te maken.

Nee! Ik wilde gewoon duidelijk scheppen over welk nummer er aan de beurt was.

Een 8 voor Pleasure. Goed funk nummer, veel afwisseling, beetje zang in het midden, leuk gitaarsolo op het eind.
Zat dit nummer ook in Saturday Night Fever?

waxs schreef:
Even tussen door, niet meteen opgeven omdat het filmpje zo lang duurt, het einde is het allemaal waard

Erg goed gedaan Jammer dat hij hem op het einde lelijker maakt.

Osiris Apis schreef:
Een 8 voor Pleasure. Goed funk nummer, veel afwisseling, beetje zang in het midden, leuk gitaarsolo op het eind.
Zat dit nummer ook in Saturday Night Fever?
Nee, helemaal niet. Het is zo'n rare groove die ik een paar jaar geleden heb ontdekt toen een kennis van me (ook een funkliefhebber) al z'n funknummers voor me had gecopieerd. Het stond op een Pulp Fusionverzameling (Revenge of the Ghetto Grooves) dus ik begrijp echt niet waarom de uploader er een plaatje van Saturday Night Fever heeft bijgeplakt. Het ademt niet echt een SNF-gevoel uit.

raffael77
waxs schreef:

Geweldig gedaan

Pleasure - Joyous:

Ik begin maar meteen met het cijfer: een 7. Best lekker funky, maar naar mening net iets te lang dradig. Het is wel een Dance-your-shoes-off-nummer.

fredpit
Die sax(sample) is geweldig, de rest is ...aardig

6,5

De volgende aub!!

Cymande - Brothers on the Slide

Funk nummer. Zo'n lekkere gitaar riff.
MF DOOM heeft dit nummer ook gesampled.

Ont-zet-tend cool nummer! 'k Heb destijds een hele cd gekocht enkel en alleen omwille van die coole song. 'k Wou hem zelf hier ook nog voorstellen maar dacht dan: "Nee, iedereen kent dat toch..." Een dikke 8,5 tot 9. 8,75... Whatever. 's Gewoon cool.

raffael77
zeker een lekkere plaat. 8,5

Cymande heb ik reeds ontdekt via onze user tondeman. Heerijk funky muziek met af en toe een jazz en soul invloed. Mij heeft het al erg kunnen overtuigen. Dit nummer krijgt een 8.q

kArIzMa_TuRk
Met welke zijn we nu bezig?

kArIzMa_TuRk
Brothers on the Slide.

Leuk nummer, lekker relaxed. 7,5

fredpit
Brothers on the slide

Fijn...alleen beperkte houdbaarheid vermoed ik, niet echt bijzonder, mist wat diepgang , maar dat zal ook niet de bedoeling zijn .

7,5

Berichten verplaatst naar Genres > R&B en Hip-Hop > Soul en meteen een Motown-topicje aangemaakt.

Groove Theory - Tell Me(1995)

Eén van mijn favoriete r&b-nummers. Samenwerking tussen Amel Larrieux, later ook solozangeres en Bryce Wilson, die volgens mij nog iets met Mantronix heeft gedaan o.i.d.

raffael77
Zij is idd erg cool. Ik heb helaas maar een paar nummers van haar.
Het betere R&B van de jare 90.

sq
Mij volledig onbekend, wat in die jaren luisterde ik weinig. Hoewel ik denk dat de zangmelodie na een paar beluisteringen wel wat zal gaan tegenstaan (met name voor zo'n stukje zoals ze inzet op 3'26 ben ik overgevoelig), is dit wel funky dance in de beste traditie. Het bas-loopje is bijvoorbeeld meteen al raak, en dan is het bij mij al snel ruim voldoende.

7

Social_Mask
Ik vind het redelijk goed nummer, niet meer en niet minder. Mooi gezongen en instrumentaal is ook in orde. Ik geef het een 7.

Gaan we niet door in mijn afwezigheid? Tjonge! Tot woensdag dan maar, dan ben ik weer in het land.

Donny Hathaway - A Song for You

Vaak een vergeten legende, maar een zeer invloedrijke zanger. Donny Hathaway combineert perfect gevoelig gezongen teksten met top pianowerk. Een echte aanrader. ZET "M MAAR LEKKER HARD!!

kArIzMa_TuRk
Die was mij al bekend!

Dit nummer is een heerlijk nummer! Donny heeft een prachtige stem! (maar dat wisten we allemaal al.) Legendarische soul-zanger! 9

raffael77
Een 10 geef ik hem. Erg lekker in het gehoor

Improvision
10 geef ik hem ook, erg gevoelig idd.

Wordt die intro trouwens ook niet gebruikt door Alicia Keys?

Improvision schreef:

Wordt die intro trouwens ook niet gebruikt door Alicia Keys?

Neen! Het is wel een cover van het gelijknamige nummer van Leon Russell.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:03 uur

geplaatst: vandaag om 23:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.