Genres / Soul, Funk en R&B / Soul/R&B; wat vind je hiervan? ....en ontdek meer
zoeken in:
0
geplaatst: 29 juli 2007, 00:28 uur
george clinton schreef:
Een van m'n lievelingsnummers, het heeft z'n roots in de jazz en de funk. Jazzfunk in een woord. Funk komt voort uit R&B en net daarom past het perfect in dit topic.
Ik ben benieuwd naar wat jullie hiervan vinden.
Pleasure - Joyous
Edit/ Oeps, om de 2 dagen lees ik nu pas. Mag deze dan op 29 juli beoordeeld worden? (al smekende) Alsjeblieft...
Een van m'n lievelingsnummers, het heeft z'n roots in de jazz en de funk. Jazzfunk in een woord. Funk komt voort uit R&B en net daarom past het perfect in dit topic.
Ik ben benieuwd naar wat jullie hiervan vinden. Pleasure - Joyous
Edit/ Oeps, om de 2 dagen lees ik nu pas. Mag deze dan op 29 juli beoordeeld worden? (al smekende) Alsjeblieft...
Het mag dus. Ben nog steeds benieuwd!
0
Raekwon the chef
geplaatst: 29 juli 2007, 01:10 uur
Pleasure - Joyous: 7,5, lekkere funkplaat, lang, maar gaat niet vervelen.
0
geplaatst: 29 juli 2007, 12:51 uur
Even tussen door, niet meteen opgeven omdat het filmpje zo lang duurt, het einde is het allemaal waard 

0
geplaatst: 29 juli 2007, 13:09 uur
Het nummer van george clinton (de user, niet de musicus) is nu aan de beurt.
0
geplaatst: 29 juli 2007, 13:13 uur
Reijersen schreef:
Heb je het nou tegen mij, want mijn filmpje heeft bar weinig met deze topic te maken.
0
geplaatst: 29 juli 2007, 13:18 uur
waxs schreef:
Heb je het nou tegen mij, want mijn filmpje heeft bar weinig met deze topic te maken.
(quote)
Nee! Ik wilde gewoon duidelijk scheppen over welk nummer er aan de beurt was.
0
geplaatst: 29 juli 2007, 13:57 uur
Een 8 voor Pleasure. Goed funk nummer, veel afwisseling, beetje zang in het midden, leuk gitaarsolo op het eind.
Zat dit nummer ook in Saturday Night Fever?
Erg goed gedaan
Jammer dat hij hem op het einde lelijker maakt.
waxs schreef:
Even tussen door, niet meteen opgeven omdat het filmpje zo lang duurt, het einde is het allemaal waard

Erg goed gedaan
Jammer dat hij hem op het einde lelijker maakt.
0
geplaatst: 29 juli 2007, 14:17 uur
Osiris Apis schreef:
Een 8 voor Pleasure. Goed funk nummer, veel afwisseling, beetje zang in het midden, leuk gitaarsolo op het eind.
Nee, helemaal niet. Het is zo'n rare groove die ik een paar jaar geleden heb ontdekt toen een kennis van me (ook een funkliefhebber) al z'n funknummers voor me had gecopieerd. Het stond op een Pulp Fusionverzameling (Revenge of the Ghetto Grooves) dus ik begrijp echt niet waarom de uploader er een plaatje van Saturday Night Fever heeft bijgeplakt. Het ademt niet echt een SNF-gevoel uit.Een 8 voor Pleasure. Goed funk nummer, veel afwisseling, beetje zang in het midden, leuk gitaarsolo op het eind.
0
raffael77
geplaatst: 30 juli 2007, 01:34 uur
waxs schreef:

Geweldig gedaan
0
geplaatst: 30 juli 2007, 21:09 uur
Pleasure - Joyous:
Ik begin maar meteen met het cijfer: een 7. Best lekker funky, maar naar mening net iets te lang dradig. Het is wel een Dance-your-shoes-off-nummer.
Ik begin maar meteen met het cijfer: een 7. Best lekker funky, maar naar mening net iets te lang dradig. Het is wel een Dance-your-shoes-off-nummer.
0
geplaatst: 31 juli 2007, 12:25 uur
Cymande - Brothers on the Slide
Funk nummer. Zo'n lekkere gitaar riff.
MF DOOM heeft dit nummer ook gesampled.
Funk nummer. Zo'n lekkere gitaar riff.
MF DOOM heeft dit nummer ook gesampled.
0
geplaatst: 31 juli 2007, 13:29 uur
Ont-zet-tend cool nummer! 'k Heb destijds een hele cd gekocht enkel en alleen omwille van die coole song. 'k Wou hem zelf hier ook nog voorstellen maar dacht dan: "Nee, iedereen kent dat toch..."
Een dikke 8,5 tot 9. 8,75... Whatever. 's Gewoon cool. 
Een dikke 8,5 tot 9. 8,75... Whatever. 's Gewoon cool. 
0
geplaatst: 1 augustus 2007, 09:12 uur
Cymande heb ik reeds ontdekt via onze user tondeman. Heerijk funky muziek met af en toe een jazz en soul invloed. Mij heeft het al erg kunnen overtuigen. Dit nummer krijgt een 8.q
0
kArIzMa_TuRk
geplaatst: 1 augustus 2007, 19:15 uur
Brothers on the Slide.
Leuk nummer, lekker relaxed. 7,5
Leuk nummer, lekker relaxed. 7,5
0
fredpit
geplaatst: 1 augustus 2007, 20:51 uur
Brothers on the slide
Fijn...alleen beperkte houdbaarheid vermoed ik, niet echt bijzonder, mist wat diepgang , maar dat zal ook niet de bedoeling zijn .
7,5
Fijn...alleen beperkte houdbaarheid vermoed ik, niet echt bijzonder, mist wat diepgang , maar dat zal ook niet de bedoeling zijn .
7,5
0
geplaatst: 2 augustus 2007, 14:12 uur
Berichten verplaatst naar Genres > R&B en Hip-Hop > Soul en meteen een Motown-topicje aangemaakt.
0
geplaatst: 2 augustus 2007, 15:07 uur
Groove Theory - Tell Me(1995)
Eén van mijn favoriete r&b-nummers. Samenwerking tussen Amel Larrieux, later ook solozangeres en Bryce Wilson, die volgens mij nog iets met Mantronix heeft gedaan o.i.d.
Eén van mijn favoriete r&b-nummers. Samenwerking tussen Amel Larrieux, later ook solozangeres en Bryce Wilson, die volgens mij nog iets met Mantronix heeft gedaan o.i.d.
0
raffael77
geplaatst: 2 augustus 2007, 15:54 uur
Zij is idd erg cool. Ik heb helaas maar een paar nummers van haar.
Het betere R&B van de jare 90.
Het betere R&B van de jare 90.
0
geplaatst: 2 augustus 2007, 16:25 uur
Mij volledig onbekend, wat in die jaren luisterde ik weinig. Hoewel ik denk dat de zangmelodie na een paar beluisteringen wel wat zal gaan tegenstaan (met name voor zo'n stukje zoals ze inzet op 3'26 ben ik overgevoelig), is dit wel funky dance in de beste traditie. Het bas-loopje is bijvoorbeeld meteen al raak, en dan is het bij mij al snel ruim voldoende.
7
7
0
Social_Mask
geplaatst: 2 augustus 2007, 16:40 uur
Ik vind het redelijk goed nummer, niet meer en niet minder. Mooi gezongen en instrumentaal is ook in orde. Ik geef het een 7.
0
geplaatst: 13 augustus 2007, 21:11 uur
Gaan we niet door in mijn afwezigheid? Tjonge! Tot woensdag dan maar, dan ben ik weer in het land.
0
geplaatst: 15 augustus 2007, 21:35 uur
Donny Hathaway - A Song for You
Vaak een vergeten legende, maar een zeer invloedrijke zanger. Donny Hathaway combineert perfect gevoelig gezongen teksten met top pianowerk. Een echte aanrader. ZET "M MAAR LEKKER HARD!!
Vaak een vergeten legende, maar een zeer invloedrijke zanger. Donny Hathaway combineert perfect gevoelig gezongen teksten met top pianowerk. Een echte aanrader. ZET "M MAAR LEKKER HARD!!
0
kArIzMa_TuRk
geplaatst: 15 augustus 2007, 22:25 uur
Die was mij al bekend! 
Dit nummer is een heerlijk nummer! Donny heeft een prachtige stem! (maar dat wisten we allemaal al.) Legendarische soul-zanger! 9

Dit nummer is een heerlijk nummer! Donny heeft een prachtige stem! (maar dat wisten we allemaal al.) Legendarische soul-zanger! 9
0
Improvision
geplaatst: 16 augustus 2007, 10:27 uur
10 geef ik hem ook, erg gevoelig idd.
Wordt die intro trouwens ook niet gebruikt door Alicia Keys?
Wordt die intro trouwens ook niet gebruikt door Alicia Keys?
0
geplaatst: 16 augustus 2007, 13:42 uur
Neen! Het is wel een cover van het gelijknamige nummer van Leon Russell.
* denotes required fields.