Genres / Soul, Funk en R&B / Soul/R&B; wat vind je hiervan? ....en ontdek meer
zoeken in:
0
geplaatst: 23 augustus 2007, 17:30 uur
Redelijk nummer, vind het niet echt super eigenlijk, ik vind die opbouw ook niet echt mooi, beetje te lang naar mijn mening. Als hij begint te zingen wordt het wel beter, ook een beetje funky.
Nog net een voldoende 6
Nog net een voldoende 6
0
Social_Mask
geplaatst: 23 augustus 2007, 19:04 uur
Het is die tekst, die me ontzettend raakt. Vandaar het beste Soul nummer, persoonlijk, voor mij 

0
geplaatst: 23 augustus 2007, 19:08 uur
Ik vind de Temptations op hun best in de (nog wat meer) licht psychedelische nummers, zoals Cloud Nine en Runaway Child, Running Wild, maar Papa Was a Rolling Stone is ook een erg fijn nummer. De opbouw is erg knap gedaan, het nummer kent een goed verloop. En zoals altijd bij de Temptations, is ook dit nummer knap gezongen. Met recht een klassieker: 8.
0
geplaatst: 23 augustus 2007, 21:18 uur
Reijersen schreef:
Ewalk, je mag niet op je eigen nummer stemmen
Ewalk, je mag niet op je eigen nummer stemmen
Ach, gans vergeten!

Nou dan wel de Temptations, gelukkig!
Vocaal en tekstueel is het nummer sterk. Qua sound vind ik de intro te lang en heb meer het idee dat de groep aan het experimenteren is in een periode tijdens de opkomst van de funk en disco om een eigen sound te behouden. Dit nummer stamt uit begin 70'er jaren waar er heel wwat gebeurde op muzikaal gebied in de R&B wereld(overgang naar funk en Disco) Ik vind de stijl een beetje crossover experimenteel, net als de nummers op de latere LP 1990 uit 1973. Toch origineel en pakkend. Evergreen.
8/10
0
geplaatst: 24 augustus 2007, 10:15 uur
Temptations maken goede muziek, maar worden vaak helaas vergeten. Dit nummer is normaal erg bekend. Goed nummer. Goede muzikale opbouw en topvocals.
8,5/10
8,5/10
0
geplaatst: 25 augustus 2007, 00:09 uur
Score The Temptations - Papa Was a Rolling Stone: (Raekwon the chef: 8,5 + J.M.: 6 + psychonaatje: 8 + ewalk: 8 + Reijersen: 8,5)/5 = 7,80
Lijstje:
1. Donny Hathaway - A Song for You: 8,75
2. Allen Toussaint - Who's Gonna Help Brother Get Further: 8,50
3. Amy Winehouse - Back to Black: 8,50
4. Raul Midón - State of Mind: 8,30
5. Ann Peebles - I Can't Stand the Rain: 8,25
6. Curtis Mayfield and the Impressions - People get Ready: 8,21
7. Cymande - Brothers on the Slide: 8,15
8. Sam Cooke - You Send Me: 8,07
9. Ruthie Foster - People Grinnin' in Your Face: 8,00
10. Syl Johnson - Is It Because I'm Black: 7,88
11. The Temptations - Papa Was a Rolling Stone: 7,80
12. Gil Scott-Heron - Home is Where the Hatred Is: 7,80
13. Al Green - Here I Am (Come and Take Me): 7,70
14. Arthur Alexander - If It's Really Got to Be This Way: 7,43
15. Willie Hightower - Nobody But You: 7,34
16. War - Galaxy: 7,29
17. Pleasure - Joyous: 7,25
18. Nicole Willis & The Soul Investigators - My Four Leaf Clover: 7,00
19. Groove Theory - Tell Me: 7,00
20. Alice Russell - A Fly in the Hand: 6,75
21. RES - Golden: 6,64
22. Ruth Brown - Teardrops from My Eyes: 6,63
23. The Delfonics - Didn't I Blow Your Mind This Time: 6,14
24. Timmy Thomas - Why Can't We Live Together: 5,83
25. R. Kelly feat. Usher - Same Girl: 5,20
26. Maxwell - Whenever Wherever Whatever: 4,75
Nu wil ik er eentje doen, omdat ik er aangenaam verrasd door werd. Little Richard is vooral bekend als de man van de rock 'n' roll, maar de man heeft ook soulvolle dingen gemaakt. Zo heb ik pas I Don't Know What You Got (But It's Got Me) ontdekt (schijnt wel een bekend nummer van 'm te zijn), wat 110% soul is. Naar verluid is de gitaarpartij ingespeeld door de toen nog onbekende Jimi Hendrix (toen hij nog studiomuzikant was).
Lijstje:
1. Donny Hathaway - A Song for You: 8,75
2. Allen Toussaint - Who's Gonna Help Brother Get Further: 8,50
3. Amy Winehouse - Back to Black: 8,50
4. Raul Midón - State of Mind: 8,30
5. Ann Peebles - I Can't Stand the Rain: 8,25
6. Curtis Mayfield and the Impressions - People get Ready: 8,21
7. Cymande - Brothers on the Slide: 8,15
8. Sam Cooke - You Send Me: 8,07
9. Ruthie Foster - People Grinnin' in Your Face: 8,00
10. Syl Johnson - Is It Because I'm Black: 7,88
11. The Temptations - Papa Was a Rolling Stone: 7,80
12. Gil Scott-Heron - Home is Where the Hatred Is: 7,80
13. Al Green - Here I Am (Come and Take Me): 7,70
14. Arthur Alexander - If It's Really Got to Be This Way: 7,43
15. Willie Hightower - Nobody But You: 7,34
16. War - Galaxy: 7,29
17. Pleasure - Joyous: 7,25
18. Nicole Willis & The Soul Investigators - My Four Leaf Clover: 7,00
19. Groove Theory - Tell Me: 7,00
20. Alice Russell - A Fly in the Hand: 6,75
21. RES - Golden: 6,64
22. Ruth Brown - Teardrops from My Eyes: 6,63
23. The Delfonics - Didn't I Blow Your Mind This Time: 6,14
24. Timmy Thomas - Why Can't We Live Together: 5,83
25. R. Kelly feat. Usher - Same Girl: 5,20
26. Maxwell - Whenever Wherever Whatever: 4,75
Nu wil ik er eentje doen, omdat ik er aangenaam verrasd door werd. Little Richard is vooral bekend als de man van de rock 'n' roll, maar de man heeft ook soulvolle dingen gemaakt. Zo heb ik pas I Don't Know What You Got (But It's Got Me) ontdekt (schijnt wel een bekend nummer van 'm te zijn), wat 110% soul is. Naar verluid is de gitaarpartij ingespeeld door de toen nog onbekende Jimi Hendrix (toen hij nog studiomuzikant was).

0
tondeman
geplaatst: 25 augustus 2007, 00:39 uur
Leuk, ik wist ook niet dat hij later zo de soulkant op zou gaan. Getuigt toch van een zekere klasse, dat ie dat ook zomaar kon. En hij zingt het bovendien erg goed, dat einde van het liedje is geweldig! Dit is gewoon pure soul ja.
Geschreven door Don Covay (zie ik op allmusic) da's natuurlijk ook niet de minste.
een 8 van mij.
Geschreven door Don Covay (zie ik op allmusic) da's natuurlijk ook niet de minste.
een 8 van mij.
0
geplaatst: 25 augustus 2007, 12:56 uur
Erg sterk nummer, overtuigend goed. Leuke keuze psycho
, het is weer eens wat anders.
Goede vocals, de muzikale begeleiding zit ook tiptop in elkaar. Dat einde is inderdaad erg goed Ton.
8/10
, het is weer eens wat anders. Goede vocals, de muzikale begeleiding zit ook tiptop in elkaar. Dat einde is inderdaad erg goed Ton.
8/10
0
geplaatst: 27 augustus 2007, 02:01 uur
U heeft het 'Soul/R&B; wat vind je hiervan? ....en ontdek meer'-topic geopend en u leest dit bericht. Dank daarvoor! Er zijn nu verschillende opties:
1. U kunt nog snel een stem geven aan Little Richard, voordat een nieuw nummer wordt geplaatst (dat zou aardig zijn, aangezien psychonaatje ietwat teleurgesteld is over het aantal stemmen voor dit nummer).
2. Een nieuw nummer posten (leuk in verband met de afwisseling enzo, zodat verschillende users nummers posten, waardoor iedereen van elkaar leert en de wereld voor iedereen weer een beetje mooier wordt).
3. Wachten totdat iemand een nieuw nummer post (dit controleren door de F5 achtereenvolgens in te drukken en los te laten, herhalen totdat de volgende post zichbaar is, mits deze een link naar een nieuw nummer bevat).
1. U kunt nog snel een stem geven aan Little Richard, voordat een nieuw nummer wordt geplaatst (dat zou aardig zijn, aangezien psychonaatje ietwat teleurgesteld is over het aantal stemmen voor dit nummer).
2. Een nieuw nummer posten (leuk in verband met de afwisseling enzo, zodat verschillende users nummers posten, waardoor iedereen van elkaar leert en de wereld voor iedereen weer een beetje mooier wordt).
3. Wachten totdat iemand een nieuw nummer post (dit controleren door de F5 achtereenvolgens in te drukken en los te laten, herhalen totdat de volgende post zichbaar is, mits deze een link naar een nieuw nummer bevat).
0
geplaatst: 27 augustus 2007, 02:23 uur
psychonaatje schreef:
Little Richard zie ik toch liever als de stevige rocker (zoals "Tutti Frutti"). Dit nummer is wel aardig maar niet meer dan dat. 6/10.
psychonaatje schreef:
Laat ik dan maar weer eens een "oudje" uit het archief halen. Elizabeth (Bessie) Smith was één van de eerste blues/jazz zangeressen uit het begin van de vorige eeuw. Ze draagt dan ook niet voor niets de eretitel "The Empress of the Blues". Ze kwam om het leven bij een auto ongeluk in 1937.
Bessie Smith - St. Louis Blues
0
geplaatst: 27 augustus 2007, 22:32 uur
psychonaatje schreef:
wat een stem! alleen jmmr dt de kwaliteit van het filmpje (dus ook het geluid) behoorlijk slecht is.
en dat koor dat kan soms iets meer op de agtergrond blijven als het aan mij ligt.
uiteindelijk vind ik dit nummer wel een 7.5 waard
0
Raekwon the chef
geplaatst: 27 augustus 2007, 22:39 uur
een beetje te oud voor mij, als ik eerlijk moet zijn. en dat koortje mocht inderdaad wel wat meer op de achtergrond blijven. al met al toch een prima nummer.
6,5
6,5
0
geplaatst: 27 augustus 2007, 22:51 uur
Deze dame heeft een wereldstem. Het pakt me echt dit nummer. Je hebt een erg mooie keuze gemaakt LTB. Ik kende dit nummer zelf nog niet, evenals de zangeres.
8/10
8/10
0
Social_Mask
geplaatst: 28 augustus 2007, 23:40 uur
Een prachtige stem. Weet me echt te raken, vooral in het begin. En jah, ook ik vind dat het koor wat minder van zich mocht laten horen. Niet te oud voor, mooi muziek kent geen tijd, en dit is mooi. Ook wat ik erg goed vind, dat er een moment van vrolijkheid in het nr is. Maar vooral haar stem...
8,5
8,5
0
geplaatst: 29 augustus 2007, 02:33 uur
Mooie stem, ja. Alleen ligt dit soort muziek me niet zo en vind ik het nummer veel te lang duren. Een 6,5.
0
Social_Mask
geplaatst: 29 augustus 2007, 16:56 uur
Ik heb er wel 1, maar ik ben pas nog geweest. Ik wacht wel tot de volgende 

0
Social_Mask
geplaatst: 29 augustus 2007, 17:08 uur
Reijersen schreef:
Plaatsen! Nu!
(quote)
Plaatsen! Nu!

Haha

Nou, het overbekende nummer van Marvin Gaye ,Let's Get It On.
Ik plaats dit nummer, omdat gisteren een paar mensen zeiden dat ze dat nummer gewoon redelijk goed vinden. Ikzelf vind het 1 van de beste nummers ooit. Vraag me af of jullie dit ook zo goed waarderen, of ook wat minder vinden. Vooral hoe die ''beat'' erin komt vind ik zo vet, geweldig nummer.
0
geplaatst: 29 augustus 2007, 17:10 uur
En dan kom je met dit 
Maar zonder dollen. Van Mr. Gaye, soulgrootheid in de puurste vorm, ben ik zowiezo meer een liefhebber van het album Let's Get it On (niet voor niks in mn top10) als van What's Going On.
Dit is niet het allerbeste nummer van Mr. Gaye (dat is Inner City Blues), maar wel één van de beste soulnummers ooit gemaakt. Dit nummer werkt goed samen met een appetijtelijke wederhelft. Dit verdiend natuurlijk een hoog cijfer.
9,3/10

Maar zonder dollen. Van Mr. Gaye, soulgrootheid in de puurste vorm, ben ik zowiezo meer een liefhebber van het album Let's Get it On (niet voor niks in mn top10) als van What's Going On.
Dit is niet het allerbeste nummer van Mr. Gaye (dat is Inner City Blues), maar wel één van de beste soulnummers ooit gemaakt. Dit nummer werkt goed samen met een appetijtelijke wederhelft. Dit verdiend natuurlijk een hoog cijfer.
9,3/10
0
Raekwon the chef
geplaatst: 29 augustus 2007, 20:21 uur
Ik hoef hier niet al te veel over kwijt, behalve dan dat het één van de beste nummers is die ik ken, instrumentaal gewoon perfect, zang hetzelfde liedje, maar vooral de hele sfeer is fantastisch. Ik zou niet weten wat me ervan moet weerhouden om dit nummer een 10 te geven, en dat doe ik dus ook:
10/10
10/10
0
geplaatst: 29 augustus 2007, 21:11 uur
ik vind dit wel het beste nummer genoemd tot nu toe denk ik!
((ik weet t niet ckr want heb niet alles alles bijgehouden(vakantie))
maar k wil nog wel beschijden blijven dus een 9 van mij
simpelweg omdat hij mooi zingt, de muziek is mooi,...
gewoon helemaal goed
9/10
((ik weet t niet ckr want heb niet alles alles bijgehouden(vakantie))
maar k wil nog wel beschijden blijven dus een 9 van mij

simpelweg omdat hij mooi zingt, de muziek is mooi,...
gewoon helemaal goed
9/10
0
geplaatst: 29 augustus 2007, 21:47 uur
9/10 ja hoor. Een schande dat ik het tot voor kort nog niet had (gekocht bij laatste MuMe Meeting), maar natuurlijk ken ik dit ook al een eeuwigheid.
0
geplaatst: 29 augustus 2007, 21:56 uur
sq schreef:
(gekocht bij laatste MuMe Meeting), .
(gekocht bij laatste MuMe Meeting), .
Was dat niet in Utrecht

0
geplaatst: 29 augustus 2007, 22:05 uur
Ja, volgens mij stond je erbij toen ik m uit t rek haalde.
Of drukte je m in mn hand (zou ook zomaar kunnen)

0
geplaatst: 29 augustus 2007, 23:37 uur
sq schreef:

Laten we zeggen dat ik een kleine hint gaf

0
geplaatst: 30 augustus 2007, 01:43 uur
Reijersen schreef:
Ik ook. Ik vind What's Going On typisch een album dat heel goed wordt gevonden door mensen die eigenlijk niet veel om soul geven, maar die toch een soul-album in de kast willen hebben om aan te geven dat ze voor alle genres open staan (yeah, right).
Let's Get It On is wat mij betreft een van de beste soulnummers allertijden. Hoe het Gaye is gelukt om een zwijmelnummer te maken dat - ondanks de tekst die in elk ander nummer te plakkerig zou zijn - nooit zo slijmerig wordt dat het uitschiet naar de negatieve kant, is met een groot raadsel, maar hij krijgt het voor elkaar. Bovendien een enorm sexy nummer. Een welverdiende 9,5.

* denotes required fields.