MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul/R&B; wat vind je hiervan? ....en ontdek meer

zoeken in:
Ik zou wel strafregels willen schrijven 'Ik zal dit topic niet meer vergeten', maar dat is te simpel achter de pc sinds dat control-c en control-v zijn uitgevonden. Vandaar dat ik de scores maar weer eens heb uitgerekend, dat leek me ook nuttiger.

Score Raul Midón - State of Mind: (kArIzMa_TuRk: 8 + Reijersen: 8,5 + Social_Mask: 8,5 + Improvision: 9 + psychonaatje: 7,5)/5 = 8,30

Score Arthur Alexander - If It's Really Got to Be This Way: (Social_Mask: 6 + Improvision: 7 + Reijersen: 8,7 + kArIzMa_TuRk: 8 )/4 = 7,43

Score Alice Russell - A Fly in the Hand: (kArIzMa_TuRk: 6 + rico-bballer: 7,5)/2 = 6,75

Score Amy Winehouse - Back to Black: (Social_Mask: 9,5 + Reijersen: 8 + fredpit: 8 )/3 = 8,50

Score R. Kelly feat. Usher - Same Girl: (Improvision: 6 + MJ_DA_MAN: 2 + Reijersen: 7 + Social_Mask: 6 + Raekwon the chef: 5)/5 = 5,20

Score Ann Peebles - I Can't Stand the Rain: (tondeman: 10 + raffael77: 8 + Osiris Apis: 7,5 + Social_Mask: 8 + george clinton: 8 + Raekwon the chef: 8 ) = 8,25

Score War - Galaxy: (tondeman: 7,5 + raffael77: 10 + Reijersen: 7 + Osiris Apis: 5 + Social_Mask: 7 + george clinton: 7 + Raekwon the chef: 7,5) = 7,29

Score Pleasure - Joyous: (Raekwon the chef: 7,5 + Osiris Apis: 8 + Reijersen: 7 + fredpit: 6,5)/4 = 7,25

Score Cymande - Brothers on the Slide: (george clinton: 8,75 + raffael77: 8,5 + Reijersen: 8,5 + kArIzMa_TuRk: 7,5 + fredpit: 7,5)/5 = 8,15

Score Groove Theory - Tell Me: (sq: 7 + Social_Mask: 7)/2 = 7,00

Lijstje:
1. Allen Toussaint - Who's Gonna Help Brother Get Further: 8,50
2. Amy Winehouse - Back to Black: 8,50
3. Raul Midón - State of Mind: 8,30
4. Ann Peebles - I Can't Stand the Rain: 8,25
5. Cymande - Brothers on the Slide: 8,15
6. Sam Cooke - You Send Me: 8,07
7. Ruthie Foster - People Grinnin' in Your Face: 8,00
8. Syl Johnson - Is It Because I'm Black: 7,88
9. Gil Scott-Heron - Home is Where the Hatred Is: 7,80
10. Arthur Alexander - If It's Really Got to Be This Way: 7,43
11. Willie Hightower - Nobody But You: 7,34
12. War - Galaxy: 7,29
13. Pleasure - Joyous: 7,25
14. Nicole Willis & The Soul Investigators - My Four Leaf Clover: 7,00
15. Groove Theory - Tell Me: 7,00
16. Alice Russell - A Fly in the Hand: 6,75
17. RES - Golden: 6,64
18. Ruth Brown - Teardrops from My Eyes: 6,63
19. The Delfonics - Didn't I Blow Your Mind This Time: 6,14
20. Timmy Thomas - Why Can't We Live Together: 5,83
21. R. Kelly feat. Usher - Same Girl: 5,20
22. Maxwell - Whenever Wherever Whatever: 4,75

Nathan heeft het topic weer kunnen vinden .

Overigens heb ik van de '8.q' die je aan Cymande gaf op 1 augustus (vorige bladzijde bij mij) een 8.5 gemaakt. Ik weet niet wat het eigenlijk moet zijn? Veranderen is niet zo heel moeilijk, dus als het niet klopt, zeg het me.

psychonaatje schreef:
Overigens heb ik van de '8.q' die je aan Cymande gaf op 1 augustus (vorige bladzijde bij mij) een 8.5 gemaakt. Ik weet niet wat het eigenlijk moet zijn? Veranderen is niet zo heel moeilijk, dus als het niet klopt, zeg het me.

Het is inderdaad een 8,5 Foutje

Ik dacht nog dat je misschien een score aan het geven was op een hexadecimale schaal, maar dat loopt maar tot F.

Verder met Donny Hathaway - A Song for You: ik moet tot mijn grote spijt bekennen dat ik niet veel met Donny Hathaway heb. Ik weet dat hij onder soulliefhebbers erg gewaardeerd wordt, maar het doet me weinig. Overigens lijkt het er wel op dat Elton John hier goed naar geluisterd heeft. Omdat ik me er ook niet aan erger en ik wel kan horen dat het goed in elkaar zit, geef ik het een 6.

Iemand een volgende???

tondeman
Tijd voor wat Al Green!

Overall gezien toch wel mijn favoriete soulzanger. Zijdezachte stem. Smooth, funky, passioneel, cool, stylist in hart en nieren. Flinke lik gospel ook.
Leverde vanaf 1970 tot aan Call Me gewoon 5 klassieke albums af die vrijwel niets voor elkaar onder doen.

Here I Am (Come and Take Me)

raffael77
Al Green is very nice.

tondeman schreef:
Tijd voor wat Al Green!

Overall gezien toch wel mijn favoriete soulzanger. Zijdezachte stem. Smooth, funky, passioneel, cool, stylist in hart en nieren. Flinke lik gospel ook.
Leverde vanaf 1970 tot aan Call Me gewoon 5 klassieke albums af die vrijwel niets voor elkaar onder doen.

Here I Am (Come and Take Me)

Al Green staat zeker bekend om zijn gospel sound en soulvolle stem. Ik vind dit nummer echter iets mainstreams(voor die tijd al) hebben. Ik weet niet exact wat het is. Maar alleen het refrein vind ik erg pakkend en heeft veel soulinvloeden qua sound voor mijn gevoel. Green weet echter met zijn stem de soul echter over het gehele nummer uit te smeren. Toch komt het op mij wat gemakzuchtig over.
Ken mooiere nummers met meer bezieling van hem. 7/10

Luister je naar soul, dan kan je simpelweg niet om Al Green heen. Dit is an sich niet mijn favoriete song van hem, maar evengoed een steengoed nummer.

8/10

eazyfan
Morgen begin ik eraan als alles goed zit:

Sam Cooke - Portrait Of A Legend 1951-1964
Gil Scott Heron - Pieces Of A Man
Marvin Gaye - Let's Get It On / What's Going On
Curtis Mayfield - Curtis / Superfly / Roots
Donny Hathaway - Everything Is Everything
Stevie Wonder - Songs In The Key of Life
Otis Redding - The Dock of The Bay
Isaac Hayes - Hot Buttered Soul

Daarmee voor nu, en Sam Cooke - Ain't That Some Good News heb ik besteld, hopelijk kom die snel binnen zonder problemen!

Improvision
eazyfan schreef:
Gil Scott Heron - Pieces Of A Man

Luister ik nu gemiddeld 2 keer per dag. Ongelooflijk goed album. Maakt kans om in mijn top 10 te komen. Het wordt ook steeds maar beter.

Curtis Mayfield and the Impressions uit 1965. Geweldige soul met gospelinvloeden. Met Jerry Butler en Gene Chandler.

People get Ready

Je bent te vroeg!

Ik wil Al Green nog beoordelen. Mijn grootste bezwaar tegen Al Green is dat ik het soms wat te soft vind, maar dat slaat in dit geval natuurlijk nergens op. Lekker funky en swingend nummer. Sterke stem, typische soulblazers (dus goed!). Het gitaartje en het orgel maken het helemaal af. Daarom een 7,5.

Social_Mask
Even wat tijd gemaakt speciaal voor MuMe, want ik ben nu gwn op vakantie in Engeland...

Over het nummer nu, jah prachtig. Vooral hoe Al Green zingt, echt mooi. En dan ook nog instrumentaal sterk.

Ik geef het een 8,3.

ewalk schreef:
Curtis Mayfield and the Impressions uit 1965. Geweldige soul met gospelinvloeden. Met Jerry Butler en Gene Chandler.

People get Ready

Nu maar deze dan.

Heerlijk nummer zeg, lekker rustig, de tekst spreekt me ook wel aan, ook muzikaal erg lekker. Beetje Marvin Gaye achtige what's going on (stijl van de gehele cd bedoel ik, niet het nummer),

9,2 bijna perfect nummer

Social_Mask
Ik vind het ook een erg goed nummer. Ik zie Curtis toch wel, na Ray, als de beste zanger. Heerlijk rustig nummer. En met de nadruk op heerlijk. Zo relaxing. Mooie tekst ook.

Ik geef het een mooie 9.

raffael77
Ik geef hem een 10. Erg mooi nummer

Curtis is echt zo'n artiest die af en aan in mn top10 verschijnt en verdwijnt. Geweldige artiest. Dit nummer is ook erg fijn.

8/10

tondeman
Goeie ouwe Chicago soul. 7.5

Social_Mask
The Temptations - Papa Was a Rolling Stone

In mijn ogen het beste Soul nummer ooit. Het nummer is eigenlijk wat langer. Iets van 7-8 minuten. De eerste paar minuten zijn instrumentaal, en die zijn zeer zeker de moeite waard. Alleen ik kon die versie niet vinden. En ik ben niet echt handig met dat Uploaden gedoe. Dus kijk even of je die kunt downloaden want dat is het waard!

Nummers blijven hier toch twee dagen staan?

Ik wou Curtis Mayfield and the Impressions nog even belonen met een 7. Aardig nummer, lekker rustig en het maakt me kalm, maar toch wat te mak om echt een hoog cijfer te geven.

En Social_Mask, ik weet niet of je liever de volledige versie van Papa Was a Rolling Stone mee wilt laten doen, maar die heb ik hier geupload (hij is daar te horen of te downloaden door op 'download this file' te klikken).

Aha, als het goed is hij vanaf de 21ste gestart dus zou hij minstens nog de gehele 22ste moeten blijven staan. Toch?
Ik zag dat ik trouwens nog geen stem had gegeven.

De sound van Curtis is zeer inspirerend en brengt veel gevoel. De muziek uit de Impressions tijd is zeer warm en soulvol en veel gospelinvloeden. Wel erg mellow allemaal maar heerlijk om naar te luisteren. Muziek van de Impressions schijnt het zelfs goed te doen in bierreclames.
9/10

Nog eventjes en dan over naar de Temptations.

sq
7/10 voor de Impressions. Ik kende het nummer niet. Het is natuurlijk wel een soort van supergroep in de Soul. Een beetje mat, maar mooie stemmen.

kArIzMa_TuRk
Ik neem aan dat we nu met The Impressions bezig zijn.(?)

Mooie rustige nummer. (De groep is heel goed bezig in hun genre.)

ik geef het een 8,5

Ewalk, je mag niet op je eigen nummer stemmen

Social_Mask
psychonaatje schreef:

En Social_Mask, ik weet niet of je liever de volledige versie van Papa Was a Rolling Stone mee wilt laten doen, maar die heb ik hier geupload (hij is daar te horen of te downloaden door op 'download this file' te klikken).

Bedankt! En sorry, ik was even vergeten dat de nrs 2 dagen blijven

Graag gedaan en geeft niet, het is meer voor mezelf. Ik ben bijna altijd op het laatste moment, dus ik schrik altijd als er een nieuwe wordt gepost zonder dat ik gestemd heb. Ook omdat ik al diverse keren heb beloofd dat ik het beter ga bijhouden.

Score Donny Hathaway - A Song for You: (kArIzMa_TuRk: 9 + raffael77: 10 + Improvision: 10 + psychonaatje: 6)/4 = 8,75

Score Al Green - Here I Am (Come and Take Me): (ewalk: 7 + Reijersen: 8 + psychonaatje: 7,5 + Social_Mask: 8,3)/4 = 7,70

Score Curtis Mayfield and the Impressions - People get Ready: (J.M.: 9,2 + Social_Mask: 9 + raffael77: 10 + Reijersen: 8 + tondeman: 7,5 + psychonaatje: 7 + sq: 7+ kArIzMa_TuRk: 8 ) = 8,21

Nieuwe nummer 1!

Lijstje:
1. Donny Hathaway - A Song for You: 8,75
2. Allen Toussaint - Who's Gonna Help Brother Get Further: 8,50
3. Amy Winehouse - Back to Black: 8,50
4. Raul Midón - State of Mind: 8,30
5. Ann Peebles - I Can't Stand the Rain: 8,25
6. Curtis Mayfield and the Impressions - People get Ready: 8,21
7. Cymande - Brothers on the Slide: 8,15
8. Sam Cooke - You Send Me: 8,07
9. Ruthie Foster - People Grinnin' in Your Face: 8,00
10. Syl Johnson - Is It Because I'm Black: 7,88
11. Gil Scott-Heron - Home is Where the Hatred Is: 7,80
12. Al Green - Here I Am (Come and Take Me): 7,70
13. Arthur Alexander - If It's Really Got to Be This Way: 7,43
14. Willie Hightower - Nobody But You: 7,34
15. War - Galaxy: 7,29
16. Pleasure - Joyous: 7,25
17. Nicole Willis & The Soul Investigators - My Four Leaf Clover: 7,00
18. Groove Theory - Tell Me: 7,00
19. Alice Russell - A Fly in the Hand: 6,75
20. RES - Golden: 6,64
21. Ruth Brown - Teardrops from My Eyes: 6,63
22. The Delfonics - Didn't I Blow Your Mind This Time: 6,14
23. Timmy Thomas - Why Can't We Live Together: 5,83
24. R. Kelly feat. Usher - Same Girl: 5,20
25. Maxwell - Whenever Wherever Whatever: 4,75

Nu deze:
Social_Mask schreef:
The Temptations - Papa Was a Rolling Stone

In mijn ogen het beste Soul nummer ooit.

Raekwon the chef
Erg mooi nummer, mooie opbouw ook, maar beste Soul nummer? Nee, dat niet, maar wel een erg uitstekende. 8,5

Gast
geplaatst: vandaag om 01:51 uur

geplaatst: vandaag om 01:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.