MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul/R&B; wat vind je hiervan? ....en ontdek meer

zoeken in:
Harco schreef:
Mag ik nu? Of moet ik nu wachten tot twaalf uur?

Graag nog even tot 0.00 uur wachten Heb je meteen nog even tijd voor deze.

Social_Mask
Goed nummer. Natuurlijk goed gezongen door meneer Cooke. Leuk nummer... 7,5. De vocals zorgen voor een positieve effect.

Grappige video eigenlijk, alleen maar blanke mensen in de zaal

Edit: ik verhoog naar 8,5 prachtig gezongen. Wat een stem mensen!

kArIzMa_TuRk
Prachtig lied. Mooi gezongen, heel talentvol!

heb verder niks te zeggen. 8

fredpit
Wat een gladjanus, en ondanks het (blijkbaar) cultuurhistorische aspect van dit nummer kan ik het niet echt geweldig vinden

Maar wat een stem

7

Waar blijf je nou Harco?

Iemand?

kArIzMa_TuRk
Laten we rustig wachten op Harco. zou ik zeggen...

tondeman
Ik zou graag Allen Toussaint eens onder de aandacht willen brengen. De beste kerel heeft een ongelooflijk aantal liedjes en hits geschreven en ook vele albums geproduceerd.
Daarnaast heeft hij ook zelf een viertal solo-albums uitgebracht die behoren tot hogtepunten in de New Orleans-scene.
Hij maakt een prachtige mix van jazzy, maar boven alles Funky soul, hier te zien bijvoorbeeld.

yasper schreef:
Misschien kan iemand anders een nummer plaatsen, want Harco laat wel erg lang op zich wachten zo...als hij bijvoorbeeld Reijersen een PM stuurt met daarin zijn inzending dan kan die de volgende keer geplaatst worden...dan kunnen we hier door?

Uhmmm, Ton heeft al een nieuwe geplaatst

eazyfan
Ik zoek alle albums van Sam Cooke, ik vind niks, iemand?

Raekwon the chef
Dat probleem heb ik ook, ik kan alleen een verzamelaar vinden.

Raekwon the chef
Hij heeft nog 10 minuten en nog niemand heeft er wat over gezegd.

kArIzMa_TuRk
eazyfan schreef:
Ik zoek alle albums van Sam Cooke, ik vind niks, iemand?
Sam Cooke

KSPR
kArIzMa_TuRk schreef:
(quote)
Sam Cooke

Om te kopen/downloaden slim....

Even terug ontopic.

Allen Toussaint is, zoals Ton ook al zegt, een geweldige artiest. Een artiest die misschien wel veel te weinig aandacht krijgt. En deze aandacht driedubbeldik verdient.

Altijd topzang, altijd topproducties, altijd topteksten. Multitalent ten top.

8,5/10

Allen Toussaint is zeker goed. Hij heeft volgens mij ook veel met The Meters(Neville Brothers) gewerkt!
Goede producties heeft deze man! 9/10

kArIzMa_TuRk
KSPR schreef:
(quote)

Om te kopen/downloaden slim....
ow misschien kan YouTube helpen! losse nummers weliswaar, maartoch...

kArIzMa_TuRk
ontopic:

Goed nummer! Mooie instrumenten! Als ik me hierin ga verdiepen krijg ik zeker wel kippenvel! Geweldige stem! een 8

Gaat lekker hier!!! De nieuwe is dag is alweer een stuk op weg mensen!!!

Social_Mask
Ik heb er eentje, even geduld

Edit:
RES - Golden

Ik weet hoe Reijersen over haar denkt maar toch...

1 van mijn favoriete Soul nummers. Prachtig. Ik heb ooit dit nr 2 uur achter elkaar gedraaid. Heerlijke stem, en geweldige instrumenten!
Vooral die stem mensen. Ik geef hier 9,5 voor

Social_Mask schreef:
Ik weet hoe Reijersen over haar denkt maar toch...

Ik geef hier 9,5 voor

Gelukkig telt je eigen stem niet mee

Social_Mask
Nou...

rico-bballer
Ik geef het een 7. Ik vind haar heel goed maar dit nummer toch wat minder weet niet ik vind up-tempo niet zo bij haar passen maar het blijft een lekker nummer.

Harco
9.

Prachtige stem, en die beat is maaaaaaaaaaster.

fredpit
idd de beat is maaaaaaaster. maar de stem is flinterdun.

6,5

Wel een leuk nummer, niet echt heel erg speciaal. Wat het vooral met RES is, is dat haar stem mij nooit heeft kunnen overtuigen. Productie is best aardig, maar ook niet wereldschokkend.

6,5/10

kArIzMa_TuRk
Geen nummer die mij aanspreekt. De melodie is nog wel in orde, maar dat wil niet zeggen dat de nummer goed is. Trouwens de melodie hoor je beter dan haar stem..

5

Raekwon the chef
Niet een stem die er echt uitspringt. Maar op zich niet verkeerd.

7

Ik heb dit topic een tijd verwaarloost, excuses daarvoor. Ik zal mijn leven beteren.

Nog even de nog niet door mij uitgerekende scores:

Score Nicole Willis & The Soul Investigators - My Four Leaf Clover: (Reijersen: 8 + milan: 8 + kArIzMa_TuRk: 7 + psychonaatje: 7 + Martino: 5)/5 = 7,00

Score Ruth Brown - Teardrops from My Eyes: (Reijersen: 7 + milan: 8 + fredpit: 6,5 + kArIzMa_TuRk: 5)/4 = 6,63

Score Sam Cooke - You Send Me: (Raekwon the chef: 8,5 + milan: 7 + KSPR: 8 + Ziel: 9,5 + Social_Mask: 8,5 + kArIzMa_TuRk: 8 + fredpit: 7)/7 = 8,07

Score Allen Toussaint - Who's Gonna Help Brother Get Further: (Reijersen: 8,5 + ewalk: 9 + kArIzMa_TuRk: 8 )/3 = 8,50

Lijstje:
1. Allen Toussaint - Who's Gonna Help Brother Get Further: 8,50
2. Sam Cooke - You Send Me: 8,07
3. Ruthie Foster - People Grinnin' in Your Face: 8,00
4. Gil Scott-Heron - Home is Where the Hatred Is: 7,80
5. Willie Hightower - Nobody But You: 7,34
6. Nicole Willis & The Soul Investigators - My Four Leaf Clover: 7,00
7. Ruth Brown - Teardrops from My Eyes: 6,63
8. The Delfonics - Didn't I Blow Your Mind This Time: 6,14
9. Timmy Thomas - Why Can't We Live Together: 5,83
10. Maxwell - Whenever Wherever Whatever: 4,75

Golden van RES vind ik wel aardig, maar niet meer dan dat. Het doet me niet veel, het glijdt langs me heen. Daarom een 5,5.

Ik weet niet of het al mag, maar ik wil graag een nieuw nummer introduceren. Het gaat om Is It Because I'm Black van Syl Johnson. De muziek van Syl Johnson zit ergens tussen blues en soul in, maar het doet mij persoonlijk (veel) meer denken aan soul dan aan blues. Vooral zijn stem is erg soulvol. De man is altijd erg betrokken geweest bij de sociale problemen die er zijn voor de donkere Amerikanen en daar is dit nummer (natuurlijk) een goed voorbeeld van. Hij kwam in 1971 bij het in Memphis gevestigde Hi-label terecht, maar daar werd hij commercieel ondergesneeuwd door Al Green en Ann Peebles. Zijn muziek is wel regelmatig gesampled in de hip-hop. Is It Because I'm Black is bijvoorbeeld te horen in Hollow Bones van de Wu-Tang Clan. Hier is 'ie te horen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:00 uur

geplaatst: vandaag om 03:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.