Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand
zoeken in:
0
geplaatst: 22 augustus 2009, 23:11 uur
raffael77 schreef:
Ik hou gewoon niet van disco. Een mengeling bestaat niet van 2 soorten zoals Discofunk. Het is gewoon disco met funk invloeden.
Net zoals ze het hebben gedaan bij hiphop alleen noem je het ook geen funkhop toch.
De meeste disco shit is onstaan door pop cultuur en zo gegroeid.
Zo zeggen ze dat Funk bands als Sly & The Fame en funkadelic voorgangers waren van disco maar dat is gewoon onzin.
Daarnaast is het een genre die ik gewoon niet vind passen tussen Soul album van de week, maar ook bij Maak kennis met soul/funk.
Ik hou gewoon niet van disco. Een mengeling bestaat niet van 2 soorten zoals Discofunk. Het is gewoon disco met funk invloeden.
Net zoals ze het hebben gedaan bij hiphop alleen noem je het ook geen funkhop toch.
De meeste disco shit is onstaan door pop cultuur en zo gegroeid.
Zo zeggen ze dat Funk bands als Sly & The Fame en funkadelic voorgangers waren van disco maar dat is gewoon onzin.
Daarnaast is het een genre die ik gewoon niet vind passen tussen Soul album van de week, maar ook bij Maak kennis met soul/funk.
Dit getuigt van een hemeltergende kortzichtigheid. Hokjesmentaliteit ten top.
0
Mb.
geplaatst: 22 augustus 2009, 23:24 uur
Het is me al vaker opgevallen in o.a. de hip-hop topics dat je je mening wat te vaak wilt forceren, raffael. Je hebt de waarheid niet altijd in de pacht en je moet niet alles willen verbeteren. Doe een beetje rustig aan. 
Bedankt!

Reijersen schreef:
Natuurlijk!
(quote)
Natuurlijk!
Bedankt!

0
raffael77
geplaatst: 23 augustus 2009, 08:59 uur
Zou ik ook zeggen mb. Als je nou eens met normale argumenten komt dan dat ik mijn mening wil forceren.
Ik maak zelf trouwens wel uit hoe ik mijn mening geef en als je het niet aanstaat is dat jou probleem.
Ik wil alles helemaal niet verbeteren. Ik heb ook niet altijd gelijk.
Jij wil toch graag soul leren kennen. Nou dan moet je vooral disco platen gaan luisteren.
Pak ik ff een band erbij dat geweldige FUNK platen heeft gemaakt en dan vooral in hun begin periode. Juist die albums zijn erg goed maar krijgt toch zeer zwakke stemmen en dat is zonde en dat gold ook zo voor Kool & The Gang.
Ik maak zelf trouwens wel uit hoe ik mijn mening geef en als je het niet aanstaat is dat jou probleem.
Jij wil toch graag soul leren kennen. Nou dan moet je vooral disco platen gaan luisteren.
Pak ik ff een band erbij dat geweldige FUNK platen heeft gemaakt en dan vooral in hun begin periode. Juist die albums zijn erg goed maar krijgt toch zeer zwakke stemmen en dat is zonde en dat gold ook zo voor Kool & The Gang.
0
Mb.
geplaatst: 23 augustus 2009, 11:58 uur
raffael77 schreef:
Zou ik ook zeggen mb. Als je nou eens met normale argumenten komt dan dat ik mijn mening wil forceren.
Het was meer een opmerking over iets dat me was opgevallen en die jij overigens met dit bevestigd;
raffael77 schreef:
Maar goed, het was ook helemaal niet als een 'aanval' bedoeld. Excuses als het wat te brutaal en ongegrond voor je was.

raffael77 schreef:
Gelukkig maar, dan heb ik het gewoon verkeerd opgevat. Laten we het hier bij houden.
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 13:05 uur
kemm schreef:
Bij het jaartal 1978 zie ik enkel sq een gat in de lucht springen
Bij het jaartal 1978 zie ik enkel sq een gat in de lucht springen
En nog een ouwe-lul-alert

0
geplaatst: 29 augustus 2009, 14:47 uur
Ik ben ook weer terug in Nederland.
De linkjes van de Soul-albums die ik heb gemist, lijken nog te werken, dus die zal ik zo snel mogelijk proberen te beluisteren en te beoordelen.
De linkjes van de Soul-albums die ik heb gemist, lijken nog te werken, dus die zal ik zo snel mogelijk proberen te beluisteren en te beoordelen.
0
geplaatst: 29 augustus 2009, 15:14 uur
Ouwe Lul meldt zich! Ja ik was al een paar dagen ook weer terug. Waar 1978 inderdaad een voor mij vertrouwd jaar is, geldt dat niet voor Lemuria. Alleen vaag bekend qua naam. Maar wie weet ..
0
geplaatst: 29 augustus 2009, 19:04 uur
Dat van die ouwe lul was lebowski hoor, ik had uiteraard geen bijbedoelingen met mijn opmerking 
Lemuria niet kennen is geen schande, heeft destijds zo goed als geen potten gebroken. Pas later eigenlijk ontdekt door diepe cratediggers/DJ's en zo een soort van cultstatus gekregen (vooral door de openingstrack), met onbetaalbare originelen als gevolg. 'Hunk of Heaven' zou je wel eventueel kunnen kennen van een compilatie links of rechts.

Lemuria niet kennen is geen schande, heeft destijds zo goed als geen potten gebroken. Pas later eigenlijk ontdekt door diepe cratediggers/DJ's en zo een soort van cultstatus gekregen (vooral door de openingstrack), met onbetaalbare originelen als gevolg. 'Hunk of Heaven' zou je wel eventueel kunnen kennen van een compilatie links of rechts.
0
geplaatst: 1 september 2009, 11:18 uur
En opeens krijg je de Mexicaanse griep, ik had het album wel al uitgekozen. Ik zal het vanmiddag plaatsen.
0
geplaatst: 1 september 2009, 11:53 uur
Het soulalbum van de week is geworden:
Amp Fiddler, Sly & Robbie - Inspiration Information

Een fijn album van Amp in samenwerking met Sly & Robbie. Een veelzijdig album, met diverse invloeden als: soul, funk en reggae.
Dit schreef ik bij het album:
Wat een buitengewoon lekker album van Amp Fiddler, met wie ik deels bekend ben door The Detroit Experiment. Hij heeft een dijk van een stem, hij zet op de juiste moment kracht bij maar weet ook goed wanneer er tijd is voor rust in zijn stem. Daarnaast is de instrumentale ondersteuning ook erg sterk. Deze weten het een zomerse ondertoon te geven. Be Alright is echt geweldig (ik ben helemaal dol op het einde; simplistische zang met geweldige instrumentale begeleiding
). De achtergrondzang past prima bij de plaat en kan het net dat beetje extra sfeer geven, wat het voor mij tot een nog betere plaat maakt. Naast het eerder genoemde Be Alright ben ik ook een groot fan van de track Serious. Zowel de productie als zang stralen kracht uit. Het laat zien dat het samenspel tussen de instrumenten en de zanger erg goed is, met andere woorden; een mooi geheel.
Soul, funk en een vleugje reggae maken dit album tot wat het is; een topper.
Edit: linkjes zijn inmiddels verzonden, als ik iemand vergeten ben dan hoor ik het wel.
Amp Fiddler, Sly & Robbie - Inspiration Information

Een fijn album van Amp in samenwerking met Sly & Robbie. Een veelzijdig album, met diverse invloeden als: soul, funk en reggae.
Dit schreef ik bij het album:
Wat een buitengewoon lekker album van Amp Fiddler, met wie ik deels bekend ben door The Detroit Experiment. Hij heeft een dijk van een stem, hij zet op de juiste moment kracht bij maar weet ook goed wanneer er tijd is voor rust in zijn stem. Daarnaast is de instrumentale ondersteuning ook erg sterk. Deze weten het een zomerse ondertoon te geven. Be Alright is echt geweldig (ik ben helemaal dol op het einde; simplistische zang met geweldige instrumentale begeleiding
). De achtergrondzang past prima bij de plaat en kan het net dat beetje extra sfeer geven, wat het voor mij tot een nog betere plaat maakt. Naast het eerder genoemde Be Alright ben ik ook een groot fan van de track Serious. Zowel de productie als zang stralen kracht uit. Het laat zien dat het samenspel tussen de instrumenten en de zanger erg goed is, met andere woorden; een mooi geheel. Soul, funk en een vleugje reggae maken dit album tot wat het is; een topper.
Edit: linkjes zijn inmiddels verzonden, als ik iemand vergeten ben dan hoor ik het wel.
0
raffael77
geplaatst: 1 september 2009, 15:00 uur
Persoonlijk ben ik niet zo weg van dit album en stem er maar niet op, want dat zou niet eerlijk zijn.
Amp vind ik niet zo geweldig en persoonlijk vind ik alleen het debut van Sly & Robbie leuk.
Amp vind ik niet zo geweldig en persoonlijk vind ik alleen het debut van Sly & Robbie leuk.
0
geplaatst: 1 september 2009, 23:32 uur
Ik snap het niet. Waarom zou je niet mogen stemmen als je iets niet goed vind? Ik las net Osiris Apis' (niet zo lovende) bericht bij Lemuria, ook zonder stem. Hoeft natuurlijk niet hé, maar er is toch niks oneerlijks aan?
0
geplaatst: 3 september 2009, 23:17 uur
Ik heb niet gestemd op Lemuria, omdat het album maar 1x heb geluisterd. En ik ben niet van plan om het nog een keer te gaan luisteren, omdat ik het een matig tot slecht album vind. 

0
geplaatst: 3 september 2009, 23:35 uur
Begrijpelijk, doe ik ook niet. Ik weet eigenlijk niet meer waarom ik jouw bericht aanhaalde. Doelde eigenlijk meer op opmerkingen in de trant van 'Ik erken wel de kwaliteit maar vind het eigenlijk niet goed dus ik stem niet'-achtige dingen die je hier op de site weleens leest, wat helemaal nergens op slaat.
Amp & co kan me voorlopig nog niet de hele rit boeien, maar begint wel meer en meer aan me te groeien. Bij een album als dit is wat achtergrondinformatie misschien ook wel interessant: http://www.strut-records.co... Toch best knap, zo even gemaakt op 5 dagen tijd...
Amp & co kan me voorlopig nog niet de hele rit boeien, maar begint wel meer en meer aan me te groeien. Bij een album als dit is wat achtergrondinformatie misschien ook wel interessant: http://www.strut-records.co... Toch best knap, zo even gemaakt op 5 dagen tijd...
0
Mb.
geplaatst: 12 september 2009, 11:55 uur
Ik heb geen PM ontvangen zinulzki, kan je dat alsnog regelen a.u.b? 

0
geplaatst: 12 september 2009, 15:15 uur
0
geplaatst: 13 september 2009, 18:51 uur
Ik stel dan voor dat het soulalbum van de week van zinulzki nog een week langer blijft staan. Het zou mij wel goed uitkomen want ik moet het nog beluisteren.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 13 september 2009, 18:56 uur
Vind ik ook een prima idee. Zijn we ook mooi van Raffael af.
0
geplaatst: 14 september 2009, 11:24 uur
Dan is dus dit het schema. Lebowksi is next volgende week:
- lebowski (21 sept)
- Osiris Apis (28 sept )
- klaezman (5 okt)
- RedLightCityBoy (12 okt)
- Pooiertje (19 okt)
- Lizzy89 (26 okt)
- jelmer (2 nov)
- sq (9 nov)
- reijersen (16 nov)
- kemm
- R&P
- zinulzki
-Mb. (doet mee, maar brengt vooralsnog niet zelf een album in)
- lebowski (21 sept)
- Osiris Apis (28 sept )
- klaezman (5 okt)
- RedLightCityBoy (12 okt)
- Pooiertje (19 okt)
- Lizzy89 (26 okt)
- jelmer (2 nov)
- sq (9 nov)
- reijersen (16 nov)
- kemm
- R&P
- zinulzki
-Mb. (doet mee, maar brengt vooralsnog niet zelf een album in)
0
raffael77
geplaatst: 14 september 2009, 18:57 uur
RedLightCityBoy schreef:
Gelukkig ken ik zo'n kneus als jou alleen hier.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 15 september 2009, 14:25 uur
Wat een eer.
om over uw volwassen gedrag nog maar te zwijgen.
om over uw volwassen gedrag nog maar te zwijgen.* denotes required fields.