Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand
zoeken in:
0
geplaatst: 6 juli 2009, 12:11 uur
OK de linkjes zijn verstuurd.
als ik iemand vergeten ben PM me ff
als ik iemand vergeten ben PM me ff

0
raffael77
geplaatst: 7 juli 2009, 22:35 uur
Leuke plaat Jelmer. Maar van welke site heb je dit. Mail ff door.
0
geplaatst: 12 juli 2009, 20:06 uur
Als soulalbum vd week kies ik:

Rose Royce - In Full Bloom (1977)
Eigenlijk is de voornaamste reden dat ik dit album kies de toch kennelijk vrij lage bekendheid van/met Rose Royce op de MuMe, met als idee dat ik dat hiermee een klein beetje kan veranderen. Met 8 stemmen is dit het meest bestemde album.
Ik heb het altijd een van de essentiele groepen gevonden in de soul/disco/funk (ja: van alles wat) in de periode dat ik het genre zeer fanatiek volgde (1978-1984).
Ook live waren ze altijd zeer de moeite waard (eenmaal zelf ook gezien) en elke soulliefhebber kent tenminste 2, 3 hits van deze band, die door zovelen zijn gecovered. Carwash (Christina Aguilera), Love Don´t Live here Anymore (Madonna) en het openingsnummer van deze ´Wishing on a Star´ (Cover Girls). Ik zeg toch niet teveel als ik denk dat deelnemers in dit topic er op zijn minst wel een van kennen?
Vaste deelnemers zal ik pm´en als gebruikelijk. Veel plezier ermee,

Rose Royce - In Full Bloom (1977)
Eigenlijk is de voornaamste reden dat ik dit album kies de toch kennelijk vrij lage bekendheid van/met Rose Royce op de MuMe, met als idee dat ik dat hiermee een klein beetje kan veranderen. Met 8 stemmen is dit het meest bestemde album.
Ik heb het altijd een van de essentiele groepen gevonden in de soul/disco/funk (ja: van alles wat) in de periode dat ik het genre zeer fanatiek volgde (1978-1984).
Ook live waren ze altijd zeer de moeite waard (eenmaal zelf ook gezien) en elke soulliefhebber kent tenminste 2, 3 hits van deze band, die door zovelen zijn gecovered. Carwash (Christina Aguilera), Love Don´t Live here Anymore (Madonna) en het openingsnummer van deze ´Wishing on a Star´ (Cover Girls). Ik zeg toch niet teveel als ik denk dat deelnemers in dit topic er op zijn minst wel een van kennen?
Vaste deelnemers zal ik pm´en als gebruikelijk. Veel plezier ermee,
0
geplaatst: 12 juli 2009, 20:37 uur
Haha dat is wel heel toevallig, ik was op youtube vandaag wat filmpjes aan het kijken van Paint it Gold (Atmosphere) en Slug noemde Rose Royce als groep waar hij altijd naar kon luisteren.
0
geplaatst: 12 juli 2009, 21:27 uur
Ga het zeker nog doen. Ben een beetje druk geweest afgelopen weekenden (Roskilde, Northsea) en moet die van de week daarvóór ook nog. Ik heb het album toevallig net op mn mp3 speler gezet.
0
geplaatst: 13 juli 2009, 23:12 uur
Ha, leuk, deze plaat staat al een hele tijd op m'n verlanglijstje, vooral dankzij 'Ooh Boy': heerlijk nummer! En ook omdat ik andere platen van ze heb (Car Wash en Strikes Again) die me zeer goed zijn bevallen.
100 Proof heb ik al een aantal keer beluisterd, en vind 'm ook erg leuk. In de loop van de week volgt nog een stem..
100 Proof heb ik al een aantal keer beluisterd, en vind 'm ook erg leuk. In de loop van de week volgt nog een stem..
0
geplaatst: 19 juli 2009, 11:05 uur
Vlak voor de zomerstop heb ik nog de kans een album aan te bieden.
Ik presenteer jullie een potje deep-soul van de bovenste plank:
O.V. Wright - Eight Men, Four Women (1967)

OV Wright is een soulgigant, maar dat wil nog niet zo zijn op MuMe. Daarom onder andere deze keuze.
En die stem mensen, en de muziek. Ja alles eigenlijk. Ik vind het heerlijk. Ik merk wel wat jullier ervan vinden.
Sorry Lizzy, ik zie dat jij 'm al kent, mischien wel leuk om dan een bericht achter te laten.
Linkjes gaan vandaag nog rond.
Ik presenteer jullie een potje deep-soul van de bovenste plank:
O.V. Wright - Eight Men, Four Women (1967)

OV Wright is een soulgigant, maar dat wil nog niet zo zijn op MuMe. Daarom onder andere deze keuze.
En die stem mensen, en de muziek. Ja alles eigenlijk. Ik vind het heerlijk. Ik merk wel wat jullier ervan vinden.
Sorry Lizzy, ik zie dat jij 'm al kent, mischien wel leuk om dan een bericht achter te laten.
Linkjes gaan vandaag nog rond.
0
geplaatst: 19 juli 2009, 12:51 uur
jelmer19 schreef:
Iemand al naar 100 proof geluisterd? (op mij en rafael na)
Iemand al naar 100 proof geluisterd? (op mij en rafael na)
Ja, en ik vond 'm briljant. Mijn enorme dank gaat dan ook uit naar jou
Wat een geniale hoes alvast Reijersen
Ik geef zelf de voorkeur aan een verdeling van 8 women, 4 men maar guess we don't have anythin' to say. Ben nu aan het dl'en. Kan niet wachten op deze laatste voor de zomerstop!
0
geplaatst: 19 juli 2009, 14:15 uur
Ik ken zijn album Into Something Can't Shake Loose. En die beviel me wel. Dus ik ben benieuwd naar dit album!
0
geplaatst: 23 juli 2009, 22:36 uur
Ik beluister het meestal pas aan het eind van de week, zal er morgen of overmorgen wel aan beginnen.
0
geplaatst: 24 juli 2009, 09:57 uur
Ik ben ook geïnteresseerd (alhoewel ik -nog- geen enorme soulfanaat ben). Kan ik een linkje krijgen voor die laatste O.V. Wright?
Ace of Spades klinkt namelijk naar meer
Ace of Spades klinkt namelijk naar meer
0
geplaatst: 24 juli 2009, 14:40 uur
Ik luister 'm al de hele week elke dag minimaal één keer. Heerlijke plaat hoor, echt een pareltje. Toen ik 'm op m'n werk draaide had ik meteen allemaal mensen met usb-sticks aan m'n bureau
Alleen een (matige) review doe ik liever 's weekends. 
Alleen een (matige) review doe ik liever 's weekends. 
0
geplaatst: 30 juli 2009, 12:10 uur
Het lijkt erop dat de Mume entry van 8 men, 4 women een verzamelaar (LP) is uit 1987. Een track als Ace of Spades zou bijvoorbeeld van van 1971 zijn. Het hoesontwerp is ook wel verdacht modern voor 1967.
Het soul-album van de week als door Reijersen bedoeld is hoogstwaarschijnlijk deze: van een uitgebreide (fan-?) site over OV Wright
Het soul-album van de week als door Reijersen bedoeld is hoogstwaarschijnlijk deze: van een uitgebreide (fan-?) site over OV Wright
0
geplaatst: 30 juli 2009, 15:42 uur
0
geplaatst: 30 juli 2009, 21:47 uur
sq heeft gelijk hoor, Allmusic zit fout.
De foto van de cover is trouwens genomen van een ander album: 'The Bottom Line' uit 1978.
Ach ja...
De foto van de cover is trouwens genomen van een ander album: 'The Bottom Line' uit 1978.
Ach ja...
0
geplaatst: 21 augustus 2009, 19:14 uur
Goed plan! Was het niet dat ik die al eens heb rondgestuurd n.a.v. de Funky 45. 
Maar ik heb ondertussen al beslist. Niks van Bermuda dus, wel van een ander eiland...

Maar ik heb ondertussen al beslist. Niks van Bermuda dus, wel van een ander eiland...
0
Mb.
geplaatst: 21 augustus 2009, 20:25 uur
Kan ik ook 'deels' meedoen? Ik zou graag wat Soul willen luisteren, maar ik ken er te weinig van om zelf een waardige toevoeging te maken. Zo lijkt het me een goede mogelijkheid om wat beter geïntroduceerd te worden in de wereld van de Soul. 

0
geplaatst: 22 augustus 2009, 13:46 uur
Mb. schreef:
Kan ik ook 'deels' meedoen? Ik zou graag wat Soul willen luisteren, maar ik ken er te weinig van om zelf een waardige toevoeging te maken. Zo lijkt het me een goede mogelijkheid om wat beter geïntroduceerd te worden in de wereld van de Soul.
Natuurlijk!
Hierbij nog even het schema:
- kemm (23 agustus 2009)
- R&P(30 augustus 2009)
- zinulzki(8 sept)
- raffael77(14 sept)
lebowski (21 sept)
- Osiris Apis (28 sept )
- klaezman (5 okt)
- RedLightCityBoy (12 okt)
- Pooiertje (19 okt)
- Lizzy89 (26 okt)
- jelmer (2 nov)
- sq (9 nov)
- reijersen (16 nov)
-Mb. (doet mee, maar brengt vooralsnog niet zelf een album in)
0
geplaatst: 22 augustus 2009, 14:14 uur
Als er geen bezwaar is, zou ik 'm graag vandaag plaatsen. Anders moet ik me morgen in duizend bochten wringen, en maandag zal het al helemaal niet lukken.
0
geplaatst: 22 augustus 2009, 14:39 uur
OK, geen bezwaar dus.
En daarmee is de zomerstop al achter de rug. De meesten zijn terug uit vakantie. Misschien reeds aan het werk of naar school. MAAR: de augustusavonden zijn nog steeds zwoel... Hell, het is nog een hele maand zomer!! Nog even het vakantiegevoel aanhouden lijkt me deze week dus wel gepast. En hoe kun je dat beter doen dan met zomerse Funk en Soul uit Hawaï! Werp een blik op de hoes en relaaax:
Lemuria - Lemuria (1978)

Bij het jaartal 1978 zie ik enkel sq een gat in de lucht springen, maar wees gerust, het klinkt allemaal vrij tijdloos. Het hele album is written, produced & arranged door Kirk Thompson (ken hem niet) en opgenomen dus in Hawaï, met een heel leger muzikanten van ginds. Naast de gebruikelijke ritmesectie, ook nog een blazersectie, een kwartet zangeressen en conga's! Het resultaat is een heerlijk mellow albumpje, waar je nog minstens een maand dus veel plezier aan kan beleven. Aloha!
En daarmee is de zomerstop al achter de rug. De meesten zijn terug uit vakantie. Misschien reeds aan het werk of naar school. MAAR: de augustusavonden zijn nog steeds zwoel... Hell, het is nog een hele maand zomer!! Nog even het vakantiegevoel aanhouden lijkt me deze week dus wel gepast. En hoe kun je dat beter doen dan met zomerse Funk en Soul uit Hawaï! Werp een blik op de hoes en relaaax:
Lemuria - Lemuria (1978)

Bij het jaartal 1978 zie ik enkel sq een gat in de lucht springen, maar wees gerust, het klinkt allemaal vrij tijdloos. Het hele album is written, produced & arranged door Kirk Thompson (ken hem niet) en opgenomen dus in Hawaï, met een heel leger muzikanten van ginds. Naast de gebruikelijke ritmesectie, ook nog een blazersectie, een kwartet zangeressen en conga's! Het resultaat is een heerlijk mellow albumpje, waar je nog minstens een maand dus veel plezier aan kan beleven. Aloha!
0
raffael77
geplaatst: 22 augustus 2009, 18:40 uur
Ik vind Disco troep leuk passen in andere topic. Eigen topic misschien.
Ik luister niet naar shit die soul en funk kapot heeft gemaakt.
Ik vind het ook heel iets anders. De ritmes zijn ander dan dat van soul
Ik plaats geen cijfer maar disco scoort bij mij zero points.
Ik luister niet naar shit die soul en funk kapot heeft gemaakt.
Ik vind het ook heel iets anders. De ritmes zijn ander dan dat van soul
Ik plaats geen cijfer maar disco scoort bij mij zero points.
0
geplaatst: 22 augustus 2009, 20:16 uur
Disco is gewoon een logische gevolg vanuit funk- en soulmuziek. Het heeft helemaal niets kapot gemaakt. Funk op zich en soul op zich zijn toch ook gewoon blijven bestaan. Met nieuwe technologieën en instrumenten (synthesizers) is de sound doorheen de jaren wel veranderd, maar daar zit disco toch voor niks tussen. Soul/Funk met zo'n sound is daarvoor nog geen disco, hé.
Heb je eigenlijk naar het album geluisterd? Kan zijn dat je het niet goed vind (er zullen er hier vast nog wel een paar zijn), maar het niet goed vinden omdat het disco zou zijn slaat nergens op. Zeker als het niet eens echt disco is.
Heb je eigenlijk naar het album geluisterd? Kan zijn dat je het niet goed vind (er zullen er hier vast nog wel een paar zijn), maar het niet goed vinden omdat het disco zou zijn slaat nergens op. Zeker als het niet eens echt disco is.
0
raffael77
geplaatst: 22 augustus 2009, 20:25 uur
Ik hou gewoon niet van disco. Een mengeling bestaat niet van 2 soorten zoals Discofunk. Het is gewoon disco met funk invloeden.
Net zoals ze het hebben gedaan bij hiphop alleen noem je het ook geen funkhop toch.
De meeste disco shit is onstaan door pop cultuur en zo gegroeid.
Zo zeggen ze dat Funk bands als Sly & The Fame en funkadelic voorgangers waren van disco maar dat is gewoon onzin.
Daarnaast is het een genre die ik gewoon niet vind passen tussen Soul album van de week, maar ook bij Maak kennis met soul/funk.
Net zoals ze het hebben gedaan bij hiphop alleen noem je het ook geen funkhop toch.
De meeste disco shit is onstaan door pop cultuur en zo gegroeid.
Zo zeggen ze dat Funk bands als Sly & The Fame en funkadelic voorgangers waren van disco maar dat is gewoon onzin.
Daarnaast is het een genre die ik gewoon niet vind passen tussen Soul album van de week, maar ook bij Maak kennis met soul/funk.
* denotes required fields.