MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand

zoeken in:
Mooie keuze! Deze stond op mijn luisterljstje, ik ben benieuwd.
Vanwaar eigenlijk King Hannibal op de hoes?

Ben benieuwd wat je er van vind.
Iemand anders al beluisterd?

Ik vind het echt goed! Nog wat luisteren en dan ik er mss ook iets zinnigs over zeggen.

Me like too!

sq
Minder enhousiast. Wel een persoonlijkheid in stem maar de muziek vind ik minder.

Ik krijg een foutmelding bij het uitpakken. Alleen de eerste 6 nummers worden uitgepakt. Iemand anders ook dit probleem?

Nope, not me

Ik wacht nog op een pm, met link graag. Ik zag niet dat de link - die er nu niet meer is - hier was geplaatst.

Zijn er nog meer mensen die hem nog niet hebben!
Dan PM ik em ff

Ik zat eens aan dit topic te denken en moet toch zeggen dat ik het jammer vind dat er geen users zonder "soul-labeltje" meedoen. Toch jammer,

sq
Ik heb een soul labeltje

Wel ik zal eens kijken of ik iets kan verzinnen dit weekend?

sq schreef:
Ik heb een soul labeltje

Wel ik zal eens kijken of ik iets kan verzinnen dit weekend?

80's again?

sq
Nee dit keer weer een nieuwe.

(afbeelding)
Asa - Live in Paris (2009)

hier staat het album op de site.

Tot nu toe alleen Lizzy's stem, en dat is toch wel wat weinig voor deze ster in opkomst, die in Frankrijk volle zalen trekt.

Misschien geen echte soul in de afro-Amerikaanse betekenis, maar soul heeft deze dame zeker wel. Vaak vergeleken met Ayo, die eerder SAvdW was in november 2008. Overeenkomsten zijn er immers genoeg: genre komt redelijk overeen, beide zijn live erg sterk en hebben een Frans live-album uitgebracht. Toch zijn ze m.i. niet uitwisselbaar. Asa is veel meer laid-back, heeft meer relax.
Ik heb trouwens de indruk dat de muziek van beiden zich los van elkaar heeft ontwikkeld.

PM's verstuurd

Hey! Die ken ik niet van haar. Haar debuutalbum was al erg goed,

sq
Ik heb m er stiekem opgezet en er geen berichtje bijgezet destijds

Mb.
Mmmm, ik houd niet zo van live albums. Ik wacht eerst wat reacties af.

Reijersen schreef:
Ik zat eens aan dit topic te denken en moet toch zeggen dat ik het jammer vind dat er geen users zonder "soul-labeltje" meedoen. Toch jammer,

Heb ik een "soul-labeltje", dan?

Op street cred hoef je niet meer te rekenen, dus wees blij dat je nog een soul-labeltje krijgt.

Er doet een baby-handjevol hiphoppers mee. Voor dit topic had ik nog niet zo veel kaas van soul gegeten hoor. En ook nu leer ik nog met de week.

Ze lopen nog niet echt warm voor je album sq! Misschien dat degene voor dit weekend meer geluk heeft.

Rhythm & Poetry schreef:
Er doet een baby-handjevol hiphoppers mee. Voor dit topic had ik nog niet zo veel kaas van soul gegeten hoor. En ook nu leer ik nog met de week.

Ik bedoel meer dat je geen users ziet die helemaal niks met soul hebben. En niet de moeite nemen om het te ontdekken. (maar wel zo nu en dan op het genre afgeven). Had gehoopt dat er meer users buiten de soul en zonder affiniteit met het genre (dat heb jij bijv. wel) in dit topic gevonden zouden worden.

Dus mensen zonder affiniteit met soul moeten getriggerd worden met de topictitel Soulalbum van de Week? Dat is een beetje wishful thinking Daniel.
Waarom überhaupt die zendingsdrift voor een genre?

lebowski schreef:
Dus mensen zonder affiniteit met soul moeten getriggerd worden met de topictitel Soulalbum van de Week? Dat is een beetje wishful thinking Daniel.
Waarom überhaupt die zendingsdrift voor een genre?

Ja, dat begrijp ik ook wel. Maar vind het zo jammer dat je steeds dezelfde users in de soultopics ziet en niet eens een ander die het eens wilt ontdekken.
En het is zo´n mooi genre! Dat moet iedereen toch ontdekken!

Zendingsdrift? Het zal wel even losgekomen zijn na een souldiscussie in een caféje in Utrecht gisteravond (met een onbekende)

Reijersen schreef:
Misschien dat degene voor dit weekend meer geluk heeft.

Ow, zie nu dat ik dat zelf ben
Even denken welke ik ga doen dan,

lebowski schreef:

Ik heb geen enorme affiniteit met soul, maar af en toe probeer ik wel iets uit en dan beroep ik me meestal op de toplijst/bekende klassiekers. Kan me voorstellen dat meer mensen dat doen.

De doelgroep van dit topic ligt toch meer in de iets ervaardere soul-luisteraar denk ik. Hiermee bedoel ik ook mensen die pas What's Going On en Songs in the Key of Life (en aanverwanten) hebben leren kennen en meer willen horen. Users die pas beginnen met soul luisteren of zo maar sporadisch eens een album luisteren zullen inderdaad meer hebben aan de toplijsten e.d. Van iemand die helemaal niks van soul moet hebben, kan je moeilijk verwachten dat ze zich voor dit topic gaan opgeven. Omgekeerd geldt toch hetzelfde?
Misschien kunnen we eens een uitwisselingsproject houden met de mensen van het Metal-album van de Week, zien hoe dat uitdraait.

Ach ja, ik vraag mezelf nog weleens af waarom zo overtuigend probeer het soulgenre aan de man te brengen op deze site. Moeten maar tevreden zijn met het selecte groepje dat het waardeert.

Waar het hart van vol is... Niet meer dan normaal denk ik, Reijersen.

Mb.
Mwah, dan wil ik toch even tegenlicht laten schijnen. Ik ben totaal geen ervaren soul-luisteraar, maar ik doe leuk mee met dit topic. Lang niet alles spreekt mij aan, sterker nog, ik ben best kieskeurig. Zo spreekt Stevie Wonder me (nog) niet echt aan en heb ik dus geen enkel album van hem geprobeerd... om maar even een 'schokkend' voorbeeld te geven. Gelukkig zijn er verschillende sites waar ik kan inspecteren of het me zal aanspreken en zo kom ik toch tot een paar leuke albums via dit topic. De soul toplijst gebruik ik niet, want die vind ik niet echt representatief voor het genre.

Maar uiteraard sta ik wel open voor het genre en dat is wel een vereiste voor dit topic. Met grote nieuwsgierigheid vraag ik me dan ook af wat je gaat kiezen Reijersen!

KSPR
Ik post nog zelden op MusicMeter, maar nu ik dit topic zie langskomen wil ik toch even reageren.

Alle Soul die ik ken (en die lijst groeit gestaag haha) heb ik altijd gebaseerd op de mening van Reijersen. De meeste albums heb ik dan ook uit zijn toplijsten of stemgeschiedenis gehaald. En daar zitten een hoop pareltjes bij.

Je doet het dus niet voor niks. Ondanks dat dat misschien niet altijd even duidelijk is.

Weer even het overzichtje:

- reijersen (deze week)
- kemm
- R&P
- zinulzki
- lebowski
- Osiris Apis
- klaezman
- Pooiertje
- Lizzy89
- jelmer
- sq
- Mb. (doet mee, maar brengt vooralsnog niet zelf een album in)
- Rene1979 (doet mee, maar brengt vooralsnog niet zelf een album in)
- unaej (doet mee, maar brengt vooralsnog niet zelf een album in)
- mr. ekko (doet mee, maar brengt vooralsnog niet zelf een album in)
- principal2000 (doet mee, maar brengt vooralsnog niet zelf een album in)
- jeroentjuhh (doet mee, maar brengt vooralsnog niet zelf een album in)

Gast
geplaatst: vandaag om 06:09 uur

geplaatst: vandaag om 06:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.