Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand
zoeken in:
0
geplaatst: 6 februari 2010, 12:22 uur
Een dagje eerder als normaal presenteer ik jullie het nieuwe soulalbum van de week:
Greg Perry - One for the Road

Deze plaat is me ooit eens aangeraden door ex-MuMe-user tondeman. En na al die blijft het een heerlijke plaat. Wat het album in mijn ogen vooral zo goed maakt is dat het één geheel uitstraalt.
Veel luisterplezier!
Greg Perry - One for the Road

Deze plaat is me ooit eens aangeraden door ex-MuMe-user tondeman. En na al die blijft het een heerlijke plaat. Wat het album in mijn ogen vooral zo goed maakt is dat het één geheel uitstraalt.
Veel luisterplezier!
0
geplaatst: 6 februari 2010, 14:31 uur
Reijersen schreef:
Een dagje eerder als normaal presenteer ik jullie het nieuwe soulalbum van de week:
Maar dat kan toch niet!

0
geplaatst: 6 februari 2010, 19:06 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Maar dat kan toch niet!
(quote)
Maar dat kan toch niet!
Ik wel

0
geplaatst: 7 februari 2010, 10:45 uur
One For The Road had ik ook al in gedachte als Soul-album van de Week 

0
geplaatst: 7 februari 2010, 11:08 uur
Ja en omdat Reijersen één dag (!) te vroeg is kun jij nooit meer One For the Road gebruiken als album van de week. 

0
geplaatst: 11 februari 2010, 21:00 uur
nog steeds geen prijs - rapidshare lijkt wel steeds lastiger te worden in het faciliteren van ´free users´.
0
geplaatst: 12 februari 2010, 00:27 uur
Dames, heren, alle albums worden tzt nog van een review voorzien, als de weerbarstige werkelijkheid het toelaat. Heb er nog drie liggen geloof ik
0
geplaatst: 12 februari 2010, 10:54 uur
Ja, de achterstand wordt er natuurlijk ook niet kleiner op. Het loopt namelijk elke week lekker door. Dat is wel positief natuurlijk.
Misschien naar een twee-wekelijks soulalbum van de week gaan? (niet mijn voorkeur)
Misschien naar een twee-wekelijks soulalbum van de week gaan? (niet mijn voorkeur)
0
geplaatst: 12 februari 2010, 13:56 uur
sq schreef:
nog steeds geen prijs - rapidshare lijkt wel steeds lastiger te worden in het faciliteren van ´free users´.
Rapidshare discrimineert inderdaad. Je moet gewoon geluk hebben (na 20 keer proberen ofzo). Als het nog nodig is wil ik de mijne wel uploaden met Megaupload.
Reijersen schreef:
Nee!
Ik denk niet dat het veel zal veranderen. Het tempo wordt dan alleen langzamer.
0
geplaatst: 12 februari 2010, 15:37 uur
Van mij mag het gerust wekelijks blijven. Ik sta weliswaar, door omstandigheden, een album of 5 achter. Ik ga proberen om deze tijdens de krokusvakantie te beluisteren en een korte review te plaatsen.
0
geplaatst: 12 februari 2010, 15:45 uur
Ik loop nog altijd perfect op schema, voor elk album heb ik tijd kunnen vinden en zo heb ik ze allemaal van een bericht + stem kunnen voorzien.
0
Mb.
geplaatst: 12 februari 2010, 16:46 uur
Je hoeft toch niet elk album te luisteren? Ik heb namelijk ook geen tijd om alles bij te houden. Door middel van YouTube kan ik een indruk vergaren en zo besluit ik meestal of ik het album verder ga proberen. Maar alle input is natuurlijk nodig om dit topic levend te houden, dus in dat opzicht snap ik het zeker. 

0
geplaatst: 12 februari 2010, 16:59 uur
Mb. schreef:
Je hoeft toch niet elk album te luisteren?
Je hoeft toch niet elk album te luisteren?
Moet niet, maar loont wel de moeite voor degene die het beschikbaar stelt.
0
Mb.
geplaatst: 12 februari 2010, 17:12 uur
Ik had het als een retorische vraag bedoeld. Maar zoals ik al zei, ik snap dat, dat het gewenste gedrag is, maar indien je tijd te kort komt raad ik het aan zoals mij te doen. Beter enige input dan totaal geen input, uiteraard. Review op Greg Perry komt nog, overigens. 

0
geplaatst: 14 februari 2010, 14:03 uur
Voor volgende dame heb ik een mooie term bedacht: soulsinger-songwriter.
Met de gitaar in de hand en stem in de hoogte, houdt ze ergens het midden tussen Joni Mitchell en Minnie Riperton (ik spreek Wikipedia nooit tegen). Wie? Linda Lewis. Wie? Linda Lewis!
Linda Lewis - Lark (1972)

Lark is het perfecte voorjaarsalbum, een beetje aan de meisjesachtige kant, niet als Barbie of roze, maar wel aanvaardbaar meisjesachtig. We horen met de oren van het kleine, onschuldige, liefdevolle meisje in een wereld die niet altijd zo klein, onschuldig en liefdevol is. Maar daar weet ze wel raad mee, ons Linda.
Verwacht dra de link in je mailbox, vergezeld van een persoonlijke “Liefde is...”-boodschap van Sint Valentijn.
Met de gitaar in de hand en stem in de hoogte, houdt ze ergens het midden tussen Joni Mitchell en Minnie Riperton (ik spreek Wikipedia nooit tegen). Wie? Linda Lewis. Wie? Linda Lewis!Linda Lewis - Lark (1972)

Lark is het perfecte voorjaarsalbum, een beetje aan de meisjesachtige kant, niet als Barbie of roze, maar wel aanvaardbaar meisjesachtig. We horen met de oren van het kleine, onschuldige, liefdevolle meisje in een wereld die niet altijd zo klein, onschuldig en liefdevol is. Maar daar weet ze wel raad mee, ons Linda.
Verwacht dra de link in je mailbox, vergezeld van een persoonlijke “Liefde is...”-boodschap van Sint Valentijn.

0
geplaatst: 14 februari 2010, 17:54 uur
Mijn computer heeft flinke problemen met internet (virussen en zo). Mijn reacties zijn mogelijk iets trager. Ik luister de albums in ieder geval altijd en tot nu toe vind je ook altijd een stem + verhaaltje van mij bij het album terug. Hoop dat de frequentie van de albums hetzelfde blijft. Leer ik snel veel kennen!
Er zitten tot nu toe eigenlijk alleen maar onbekende albums voor mij tussen (soms ken ik een paar nummers).
Er zitten tot nu toe eigenlijk alleen maar onbekende albums voor mij tussen (soms ken ik een paar nummers).
0
geplaatst: 14 februari 2010, 22:45 uur
Nice! Stond op mijn lijstje om nog te checken. Bij deze naar voren geschoven op het lijstje 

0
geplaatst: 15 februari 2010, 08:38 uur
Bij Linda Lewis is mijn eerste associatie:
YouTube - Boogie Down - Linda Lewis - Class.Style (I've Got It)
Het verbaast me eerlijk gezegd dat ze zo´n grote historie heeft (bio nooit eerder gelezen). Of is dit een andere Linda Lewis?
YouTube - Boogie Down - Linda Lewis - Class.Style (I've Got It)
Het verbaast me eerlijk gezegd dat ze zo´n grote historie heeft (bio nooit eerder gelezen). Of is dit een andere Linda Lewis?
0
geplaatst: 15 februari 2010, 14:36 uur
Inderdaad dezelfde. Wat leuk, ik wist dan weer niet dat ze zo lang is meegegaan. Interessante evolutie als je 'Lark' bekijkt, en dan wat later in de seventies gaat, en nu dit nummer uit '84, en eigenlijk klinkt alles wel goed.
0
geplaatst: 20 februari 2010, 13:14 uur
Ja ik ook.
Morgen komt trouwens mijn stem en mening bij het album van deze week (Lark) maar tot dan doe ik er geheimzinnig over.
Morgen komt trouwens mijn stem en mening bij het album van deze week (Lark) maar tot dan doe ik er geheimzinnig over.
0
geplaatst: 20 februari 2010, 15:22 uur
kemm schreef:
Rapidshare discrimineert inderdaad. Je moet gewoon geluk hebben (na 20 keer proberen ofzo). Als het nog nodig is wil ik de mijne wel uploaden met Megaupload.
(quote)
Het is mij na 2 weken proberen nog steeds niet gelukt om dat album van Greg Perry binnen te halen.
En ik had wel een andere link gevonden, maar daar zat een wachtwoord op die ik niet kon vinden. Iemand die een niet-rapidshare link kan pm'en?Linda Lewis ligt niet in mijn straatje. Dat album vind ik teveel pop en weinig soul. En dat kinderstemmetje helpt ook niet.
0
geplaatst: 20 februari 2010, 17:12 uur
Ik heb Greg Perry op Megaupload gezet, dus wie nog een link kan gebruiken, laat maar weten.
0
geplaatst: 20 februari 2010, 21:30 uur
Ik voorspel dat R&P met een erg gaaf soulalbum van de week komt morgen.
* denotes required fields.