Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand
zoeken in:
0
geplaatst: 16 oktober 2010, 18:31 uur
Vandaag reeds het nieuwe soulalbum van de week, want morgen moet ik naar de nieuwe Banksy-film en daarna naar het Aloe Blacc-concert (who's jealous?!
) en ik heb ook geen goesting om morgen vroeg op te staan, dus:
Roy Ayers Ubiquity - He's Coming (1972)

Roy Ayers wordt net iets te vaak vergeten in muzikale genie-lijstjes, vandaar deze keuze.
Hiphoppers zullen van deze plaat wel 'We Live in Brooklyn Baby' herkennen, of 'Ain't Got Time'. Of misschien deed de hoes al een belletje rinkelen...
Links komen eraan!
) en ik heb ook geen goesting om morgen vroeg op te staan, dus:Roy Ayers Ubiquity - He's Coming (1972)

Roy Ayers wordt net iets te vaak vergeten in muzikale genie-lijstjes, vandaar deze keuze.
Hiphoppers zullen van deze plaat wel 'We Live in Brooklyn Baby' herkennen, of 'Ain't Got Time'. Of misschien deed de hoes al een belletje rinkelen...
Links komen eraan!
0
geplaatst: 16 oktober 2010, 18:34 uur
0
geplaatst: 16 oktober 2010, 18:59 uur
kemm schreef:
Hiphoppers zullen van deze plaat wel 'We Live in Brooklyn Baby' herkennen, of 'Ain't Got Time'.
Hiphoppers zullen van deze plaat wel 'We Live in Brooklyn Baby' herkennen, of 'Ain't Got Time'.
We Live In Brooklyn Baby (her)ken ik. Die andere waarschijnlijk als ik het hoor. Roy Ayers is inderdaad vaak vergeten / ondergewaardeerd. Dit album ken ik nog niet van hem. Ik ben benieuwd.
0
geplaatst: 16 oktober 2010, 19:33 uur
Kan haast geen rotzooi zijn. Ik heb meerdere albums van Roy Ayers gehoord, maar ik heb er zelf geen. Op zijn mooist als het een beetje jazz-crossover bevat. Weet niet of deze erbij zat en t is lang geleden. We gaan t horen!
0
geplaatst: 16 oktober 2010, 23:36 uur
Ben erg benieuwd naar dit album. Ik heb zelf alleen een verzamelcd in bezit ( een dubbele, die hier overigens nog niet op de site staat, moet die toch eens toevoegen) met voornamelijk ouder werk geloof ik.
Gezien Kemm's verhaal bij het album verwacht ik dat het wel in mijn straatje past!
Gezien Kemm's verhaal bij het album verwacht ik dat het wel in mijn straatje past!
0
Mb.
geplaatst: 17 oktober 2010, 17:13 uur
Roy Ayers doet het zelden slecht bij mij. Ik ben benieuwd. 

0
toris
geplaatst: 19 oktober 2010, 21:34 uur
waarvan zou ik we live in brooklyn baby dan kunnen kennen?
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 21:36 uur
Ik probeer wat meer de leren kennen binnen soul. Misschien moet ik wat meer kennen om bijvoorbeeld te kunnen vergelijken en het op een andere manier te bekijken. Toch is er ook soul die mij echt wel weet te raken, dus ik betwijfel het. Tot nu toe vind ik het geen geweldig album in ieder geval.
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 21:49 uur
We Live in Brooklyn Baby werd o.a. heel prominent gesampled in Brooklyn van Mos Def (halverwege het nummer).
Toegegeven, dit album is misschien niet de beste keuze voor beginnende soulliefhebbers (het balanceert ook op het randje van soul), maar uiteindelijk maakt het toch weinig uit hoeveel soulalbums er al in je kast (computer?) staan. Stemmen vanuit je eigen perspectief maakt dit topic juist interessant.
En als je na honderden albums dit album nog eens hoort en je stem wil verhogen kan dat ook gewoon.
Toegegeven, dit album is misschien niet de beste keuze voor beginnende soulliefhebbers (het balanceert ook op het randje van soul), maar uiteindelijk maakt het toch weinig uit hoeveel soulalbums er al in je kast (computer?) staan. Stemmen vanuit je eigen perspectief maakt dit topic juist interessant.

En als je na honderden albums dit album nog eens hoort en je stem wil verhogen kan dat ook gewoon.

0
Mb.
geplaatst: 20 oktober 2010, 21:25 uur
Het valt me wel op dat de 'Hip-Hoppers', voor zover we daarover kunnen spreken, wel vaak de huidige lichting prefereren.
0
toris
geplaatst: 22 oktober 2010, 13:17 uur
hopelijk vergeet SQ het niet dit weekend, ik heb nog geen berichten van hem gezien.
0
geplaatst: 22 oktober 2010, 19:03 uur
Rene1979 schreef:
Nieuwe album van Andreya Triana is echt geniaal!
Nieuwe album van Andreya Triana is echt geniaal!
Denk niet dat SQ die gaat kiezen. Het album heeft zelfs al teveel stemmen voor dit topic.
0
geplaatst: 23 oktober 2010, 01:39 uur
Inderdaad, bijna iedereen in dit topic heeft daar volgens mij al op gestemd.
0
geplaatst: 23 oktober 2010, 13:07 uur
Ik heb het album van de week nog niet kunnen draaien ivm te veel werken. Maar aankomende week heb ik tijd om die ish te beluisteren.
0
geplaatst: 23 oktober 2010, 13:50 uur
Nounounounou, zijn jullie al nieuwsgierig? Ik zet m al vast maar even te kijk. Morgen meer.

0
geplaatst: 23 oktober 2010, 18:38 uur
Lijkt me leuk, het album heeft ook al 4,25* dus 't zal ook wel erg goed zijn.
0
geplaatst: 23 oktober 2010, 19:18 uur
Dit album heb ik ook eens gepoogd te downloaden, maar de tracklist klopte langs geen kanten dus heb ik 't maar gelaten. Gelukkig van sq morgen een juiste link. 

0
geplaatst: 23 oktober 2010, 23:45 uur
Er zijn mensen met post. 
Ik dacht: het is bijna zondag, dus vooruit maar, en dit is m dus:

Hypnotic Brass Ensemble - Hypnotic Brass Ensemble (2009)
hier staat het album op de site.
Ik heb de band deze zomer leren kennen op het Roskilde festival op 2 juli: Muziek >> MusicMeter Live! >> Roskilde festival. Muziek is bepaald anders dan gemiddeld op het topic, want het is als de naam zegt een brassband. Maar anders dan het klassieke beeld daarbij zijn dit stoere jongens met een verslavend funky geluid. Ze hebben meegetourd met de Gorillaz, en die huren natuurlijk ook niet de eerste beste dorpsharmonie in. Grotendeels instrumentaal en live gebeurt er wel wat meer (beetje rap, dollen met t publiek), toch is dit album voor mij een prettig concertsouvenir. Als ze live in de buurt komen wil ik er wel weer heen!
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Ik dacht: het is bijna zondag, dus vooruit maar, en dit is m dus:

Hypnotic Brass Ensemble - Hypnotic Brass Ensemble (2009)
hier staat het album op de site.
Ik heb de band deze zomer leren kennen op het Roskilde festival op 2 juli: Muziek >> MusicMeter Live! >> Roskilde festival. Muziek is bepaald anders dan gemiddeld op het topic, want het is als de naam zegt een brassband. Maar anders dan het klassieke beeld daarbij zijn dit stoere jongens met een verslavend funky geluid. Ze hebben meegetourd met de Gorillaz, en die huren natuurlijk ook niet de eerste beste dorpsharmonie in. Grotendeels instrumentaal en live gebeurt er wel wat meer (beetje rap, dollen met t publiek), toch is dit album voor mij een prettig concertsouvenir. Als ze live in de buurt komen wil ik er wel weer heen!
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
0
geplaatst: 25 oktober 2010, 21:42 uur
Nog nooit van gehoord! Maar eerste luisterbeurt is positief.
0
Rene1979
geplaatst: 31 oktober 2010, 22:57 uur
Ow sorry mannen. Ik was druk vandaag!
Maar hierbij het album van de week.

Luther Allison - Bad News Is Coming (1972)
Het is niet helemaal soul maar ook Blues.
Ik vind het een heerlijk album.
Luther is echt een zanger met een heerlijke rokers stem.
Ben benieuwd wat jullie gaan vinden.
Linkjes verstuurd.
Maar hierbij het album van de week.

Luther Allison - Bad News Is Coming (1972)
Het is niet helemaal soul maar ook Blues.
Ik vind het een heerlijk album.
Luther is echt een zanger met een heerlijke rokers stem.
Ben benieuwd wat jullie gaan vinden.
Linkjes verstuurd.
0
Rene1979
geplaatst: 1 november 2010, 00:53 uur
Ik vind het een erg goed album. Het is wel meer blues. Maar ik vind Soul en Blues wel redelijk in elkaars verlengde liggen. Of vloek ik nu in de kerk? Maar dit album is in mij ogen meer dan de moeite waard.
* denotes required fields.