Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand
zoeken in:
0
geplaatst: 1 november 2010, 01:47 uur
Je vloekt mijns inziens zeker niet in de kerk. Ik vind dat in dit topic alle verwante stomingen zoals blues, funk en r&b wel moeten kunnen.
En het kan toch nooit kwaad je muzikale horizon een beetje te verbreden!
En het kan toch nooit kwaad je muzikale horizon een beetje te verbreden!
0
geplaatst: 1 november 2010, 08:30 uur
Ja vind ik ook. Niet om nu de volgende week meteen de blues van Rory Gallagher tot soul album van de week te maken
, maar ik denk dat dit prima kan. Ik vind sowieso dat de uitkiezer mag bepalen of het genoeg soulgehalte heeft; het staat je toch vrij om niet te luisteren?
Luther Allison is een naam die ik wel heel goed ken, maar waar ik toch nog maar weinig van gehoord heb. Ik zie hier naar uit!
, maar ik denk dat dit prima kan. Ik vind sowieso dat de uitkiezer mag bepalen of het genoeg soulgehalte heeft; het staat je toch vrij om niet te luisteren?Luther Allison is een naam die ik wel heel goed ken, maar waar ik toch nog maar weinig van gehoord heb. Ik zie hier naar uit!
0
geplaatst: 1 november 2010, 09:16 uur
Er zat in de vorige albums toch ook veel jazz? Dus ik ben het er ook wel mee eens. Dit lijkt mij een mooi album!
0
geplaatst: 1 november 2010, 20:53 uur
Soulmuziek is verwant aan zowat elke ander genre, dus zeker ook aan blues, zie ook Johnnie Taylor, ZZ Hill, Don Covay, Albert King, Bobby Blue Bland e.a.
PS: nog maar fracties van beluisterd, mr vind dit tot nog toe erg lekker.
PS: nog maar fracties van beluisterd, mr vind dit tot nog toe erg lekker.
0
geplaatst: 1 november 2010, 22:27 uur
Rene1979 schreef:
Ik vind het een erg goed album. Het is wel meer blues. Maar ik vind Soul en Blues wel redelijk in elkaars verlengde liggen. Of vloek ik nu in de kerk? .
Ik vind het een erg goed album. Het is wel meer blues. Maar ik vind Soul en Blues wel redelijk in elkaars verlengde liggen. Of vloek ik nu in de kerk? .
Nee hoor. En dat zal je hier ook niet zo snel doen denk ik. Soul is een breed te noemen genre en een muziekstijl die overal zijn invloeden achter heeft gelaten.
0
geplaatst: 2 november 2010, 19:42 uur
Mijn SAvdW (die ik in gedachten heb) zal ook niet "pure" soul zijn.
Edit: aanhalingstekens toegevoegd.
Edit: aanhalingstekens toegevoegd.
0
geplaatst: 6 november 2010, 13:13 uur
Mijn Soul Album van de Week is Link MuMe
Sommigen zouden dit album typeren als jazz, maar ik vind het toch een waardig album voor dit topic. Bovendien hebben we net met z'n allen geconcludeerd dat Soul een breed begrip is.
Volgens mij staan op dit album voornamelijk (alleen maar?) covers, maar ik ben zeer te spreken over de uitvoering van George Benson. George Benson heeft raakvlakken met veel genres: rock, jazz, pop, soul etc.etc.. Waar hij in het begin vooral in de jazzscene bekend was, verschoof zijn muziek steeds meer richting pop. Ik ben niet echt een extreme fan, maar kan een aantal albums van hem wel waarderen. Volgens mij is hij nu weer voornamelijk jazzmuziek aan het maken.
Sommigen zouden dit album typeren als jazz, maar ik vind het toch een waardig album voor dit topic. Bovendien hebben we net met z'n allen geconcludeerd dat Soul een breed begrip is.
Volgens mij staan op dit album voornamelijk (alleen maar?) covers, maar ik ben zeer te spreken over de uitvoering van George Benson. George Benson heeft raakvlakken met veel genres: rock, jazz, pop, soul etc.etc.. Waar hij in het begin vooral in de jazzscene bekend was, verschoof zijn muziek steeds meer richting pop. Ik ben niet echt een extreme fan, maar kan een aantal albums van hem wel waarderen. Volgens mij is hij nu weer voornamelijk jazzmuziek aan het maken.
0
geplaatst: 6 november 2010, 14:34 uur
Dit album wil ik al immens lang checken, ik denk sinds ik voor het eerst wat jazzy soul begon te zoeken. Lang, lang geleden. Blij met deze keuze dus! 

0
geplaatst: 6 november 2010, 18:06 uur
Ik beschouw George Benson eigenlijk als een van de grotere artiesten die als naam ook ver buiten het genre gekend wordt. Verbazend eigenlijk hoe weinig stemmen er zijn gezet bij zijn albums. Zeker de moeite waard om eens te proberen en te vergelijken met de andere die ik van hem ken (ik heb er zelf 3). Ik geloof dat ik deze nog niet eerder heb gehoord.
0
geplaatst: 8 november 2010, 22:17 uur
Ik vind het vooral aandoenlijk hoe deze man vaak met zijn gitaar "meezingt".
0
geplaatst: 9 november 2010, 19:22 uur
Ik ben nog niet helemaal overtuigd eerlijk gezegd. Vind het allemaal wel erg op Stevie Wonder's muziek lijken (of zal het andersom zijn?
)
Beetje gezapig plaatje ook.
)Beetje gezapig plaatje ook.
0
geplaatst: 9 november 2010, 19:32 uur
Grappig, ik had ook meteen Stevie Wonder als associatie (begin van t album) en ik weet eigenlijk niet eens precies waardoor. Maar ik vind t wél een lekker plaatje. Nadere beoordeling volgt.
0
geplaatst: 9 november 2010, 19:37 uur
En ook hier de associatie, zoals ook in mijn beoordeling staat. Het is niet alleen de stem, ook de manier van zingen. Bij Nature Boy wist ik ineens niet zeker of ik de goede versie gepindakaast had, zo sterk lijkt het op SW.
0
geplaatst: 16 november 2010, 18:38 uur
Ik ben inmiddels weer bij. Krijg het album van Sq niet gedownload, maar dat ligt aan mij(n) computer.
0
geplaatst: 17 november 2010, 00:58 uur
Niet jouw computer hoor, het ligt aan die uploadsite. Bij mij deed die ook lang lastig, gewoon blijven proberen. 

0
geplaatst: 17 november 2010, 17:01 uur
Sorry mensen, ben volop aan het verhuizen en appartement aan het inrichten.
0
toris
geplaatst: 17 november 2010, 17:24 uur
als je er nu toch bent, kan je net zo goed een album posten 

0
geplaatst: 17 november 2010, 17:45 uur
Vooruit dan, linkjes zijn verstuurd. Ik hoop dat ik niemand vergeten ben.
Het is dit album geworden:

Mel & Tim - Starting All over Again (1972)
* denotes required fields.