Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand
zoeken in:
0
geplaatst: 7 mei 2011, 08:57 uur
Nou, ik heb de knoop doorgehakt. De artiest waar ik het over heb ik Van Hunt. Deze man is ongeveer net zo multigetalenteerd als Prince. Qua stemgeluid lijkt hij een beetje of Curtis Mayfield. Hoewel er ook rockinvloeden terug te horen zijn in zijn muziek, vind ik hem het sterkst met relaxte, soul / r&b nummers. Het is moderne muziek, dus mogelijk dat dit niet bij iedereen in de smaak valt. Ik twijfelde tussen zijn debuut en zijn onuitgebrachte plaat Popular. Het is de eerste geworden. Deze staat tevens al een tijdje op nr. 1 in mijn top-10. Al zou ik daar niet zoveel waarde aan hechten (die heb ik tijden geleden opgesteld en ik vind dergelijke lijstjes eigenlijk een onmogelijke taak).
Eventjes visualiseren:
Ik heb het dus over

Van Hunt - Van Hunt
Dit album (en Popular) zijn zowiezo bekend bij Kemm en Reijersen. Mogelijk ook bij andere users. Je ziet het: ik begin mijn inspiratie kwijt te raken.
Linkje volgen morgen.
Eventjes visualiseren:
Ik heb het dus over

Van Hunt - Van Hunt
Dit album (en Popular) zijn zowiezo bekend bij Kemm en Reijersen. Mogelijk ook bij andere users. Je ziet het: ik begin mijn inspiratie kwijt te raken.

Linkje volgen morgen.
0
geplaatst: 7 mei 2011, 09:30 uur
Ik dacht / hoopte al dat je dit album zou kiezen.
Toen ik laatst "18 stemmen" zag staan (er is er ondertussen al een 19e), dacht ik al dat jij je favoriete album ging aandragen.
Ik heb dit album nog steeds digitaal op m'n pc staan (ben nog niet aan luisteren toegekomen), maar je hoeft me dus geen linkje te sturen.
Is het misschien een idee om opnieuw een lijst met deelnemers te maken voor dit topic?
Toen ik laatst "18 stemmen" zag staan (er is er ondertussen al een 19e), dacht ik al dat jij je favoriete album ging aandragen. Ik heb dit album nog steeds digitaal op m'n pc staan (ben nog niet aan luisteren toegekomen), maar je hoeft me dus geen linkje te sturen.

Is het misschien een idee om opnieuw een lijst met deelnemers te maken voor dit topic?
0
geplaatst: 8 mei 2011, 10:57 uur
Lijst loopt goed, dus lijkt me niet echt nodig. SQ is een fervent deelnemer, een keer laten schieten kan iedereen gebeuren.
Van Hunt, grappige keuze, al verwacht ik wisselende commentaren.
Van Hunt, grappige keuze, al verwacht ik wisselende commentaren.
0
geplaatst: 8 mei 2011, 14:59 uur
Reijersen schreef:
Lijst loopt goed, dus lijkt me niet echt nodig.
Lijst loopt goed, dus lijkt me niet echt nodig.
Oké, prima hoor. Ik doelde overigens ook meer op de passieve deelnemers(lijst) eigenlijk.

0
geplaatst: 8 mei 2011, 15:19 uur
Angelo schreef:
Ik heb trouwens wel een vermoeden welk album jij volgende week gaat kiezen, al
kan ik er natuurlijk naast zitten!
Ik heb trouwens wel een vermoeden welk album jij volgende week gaat kiezen, al
kan ik er natuurlijk naast zitten!
Als jij hier al een vermoeden had dat ik Van Hunt als SAvdW zou kiezen, is dat erg knap. Ik heb dit namelijk erg recentelijk "bedacht". Het zou erg spooky zijn als je mijn gedachtenkronkels beter kende dan ikzelf.

0
geplaatst: 8 mei 2011, 15:42 uur
Het was natuurlijk maar een wilde gok, maar ik vond dit wel de meest logische keuze. Het album heeft natuurlijk nog geen 20 stemmen, staat op nummer 1 in jouw top 10, én weinig deelnemers (2) van dit topic hebben op dit album gestemd. Dat waren dan ook de uitgangspunten die ik had bedacht. Al had je natuurlijk ook kunnen kiezen voor dat album van D.J. Rogers die een paar weken terug in jouw rotatielijst stond. 

0
geplaatst: 8 mei 2011, 16:26 uur
Mijn uitdaging is om de volgende keer iets te vinden dat zowel Kemm en Reijersen niet kennen!
(dan valt D.J. Rogers af).
(dan valt D.J. Rogers af).
0
geplaatst: 9 mei 2011, 21:29 uur
Niks persoonlijks richting jou, maar meer richting mijn geheugen. Ik zal de link zo versturen naar iedereen (behalve Kemm, Reijersen en Angelo). Excuses voor de vertraging. 

0
Mb.
geplaatst: 12 mei 2011, 17:46 uur
Jullie missen mij. 
PS: Nee, even serieus... ik ben benieuwd wat men van principal's beste vindt!

0
geplaatst: 12 mei 2011, 20:22 uur
Mb. schreef:
Jullie missen mij.
Jullie missen mij.
Eigenlijk wel een beetje. Die opdringerigheid en voorkeur voor meer obscure artiesten (lees: diggin' in the crates).
Mb. schreef:
Anders ik wel. Ik heb zojuist een uitgebreider stuk geplaats bij het debuut van Van Hunt.
Ik verwacht overigens niet dat iedereen zo weg gaat lopen met hem. Het is toch duidelijk moderne muziek en heeft bovendien ook raakvlakken met r&b. Het is dus verre van rauwe soul. Al vind ik het wel degelijk behoren tot soulmuziek....of minstens nu-soul.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 11:23 uur
Angelo schreef:
Oké, prima hoor. Ik doelde overigens ook meer op de passieve deelnemers(lijst) eigenlijk.
(quote)
Ja, die nemen het passief deelnemen inderdaad wel heel erg letterlijk, helaas.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 18:31 uur
Ik stop met dit topic. Ik volg de laatste paar weken de albums niet meer. En ik ontdek ook geen albums meer dit ik echt de moeite waard vind.
Het topic 'leeft' ook niet meer zo. Het aantal reacties bij de albums is tegenwoordig mager. Dit maakt het ook minder leuk.
Het topic 'leeft' ook niet meer zo. Het aantal reacties bij de albums is tegenwoordig mager. Dit maakt het ook minder leuk.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 19:09 uur
Vernieuwde lijst (zonder Osiris).
Deelnemers:
1. Kemm
2. SQ
3. Principal2000
4. Zinulzki
5. Reijersen
6. jeroentjuhh
7. Angelo
Passief:
- Toris
- UmindC
- Hank2
- Rene1979
- Masimo
Als de lijst met (actieve) gebruikers maar niet blijft krimpen!
Reactie van mij op het album van Van Hunt volgt -uiteraard- nog. Wil hem wel even nog minstens een keer of twee beluisteren voordat ik een reactie + stem plaats.
Deelnemers:
1. Kemm
2. SQ
3. Principal2000
4. Zinulzki
5. Reijersen
6. jeroentjuhh
7. Angelo
Passief:
- Toris
- UmindC
- Hank2
- Rene1979
- Masimo
Als de lijst met (actieve) gebruikers maar niet blijft krimpen!

Reactie van mij op het album van Van Hunt volgt -uiteraard- nog. Wil hem wel even nog minstens een keer of twee beluisteren voordat ik een reactie + stem plaats.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 19:39 uur
Misschien even actief gaan werven bij de soulstemmers als jullie meer deelnemers willen? Lang niet iedereen zal bekend zijn met dit topic.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 21:54 uur
Angelo schreef:
Oei, dat klinkt niet positief.....

Maar toch ben ik benieuwd naar je achtergrondinfo!

0
geplaatst: 15 mei 2011, 09:46 uur
principal2000 schreef:

Het zit hem meer in het hebben van te weinig tijd!
Ik heb deze maand nauwelijks albums beluisterd vanwege tijdgebrek. Of die achtergrondinfo nodig is betwijfel ik na die uitgebreide recensie van jou. 
0
geplaatst: 16 mei 2011, 15:13 uur
0
geplaatst: 21 mei 2011, 19:39 uur
Ik denk dat ik maandag pas het nieuwe album kan plaatsen. Ben morgen namelijk de hele dag druk, en weg.
0
geplaatst: 22 mei 2011, 23:38 uur
Toch nog vanavond even bekend maken welke het geworden is:
Jhelisa - A Primitive Guide to Being There (2006)

Aparte cd, erg aparte cd.
(post volgt, als je m zelf kan vinden hoor ik het wel)
Jhelisa - A Primitive Guide to Being There (2006)

Aparte cd, erg aparte cd.
(post volgt, als je m zelf kan vinden hoor ik het wel)
0
geplaatst: 22 mei 2011, 23:46 uur
Hele interessante dame, was al erg benieuwd naar deze! Haar eerste twee heb ik, vooral het debuut daarvan is erg lekker! (de andere zou ik nog 'ns een keertje moeten draaien)
0
geplaatst: 23 mei 2011, 13:48 uur
He die heb ik zelf liggen en (shame on me) en eigenlijk nog niet echt beluisterd.
0
geplaatst: 23 mei 2011, 22:41 uur
Post is verstuurd. Vergeten? Dan hoor ik het wel.
Veel luisterplezier!
Veel luisterplezier!
0
geplaatst: 29 mei 2011, 12:59 uur
Ik lig zelf een paar weken acher (druk gehad), maar dat weerhoudt me er niet van mijjn eigen soulalbum van de week aan te dragen.
Ik had eigenlijk een andere in gedachten, maar het overlijden van Gil Scott-Heron heeft me op andere gedachten gebracht. Op "Rate Your Music" wordt het album heel hoog ingeschaald, dus ik ben hem even gaan beluisteren. Ik heb hem dus nog niet zelf in bezit, maar dat gaat niet meer lang duren dat is zeker.
Kemm en Reijersen kennen het album natuurlijk al, maar hebben nog geen uitgebreide recensie geplaatst.
Deze is het geworden:

hier staat het album op de site.
De linkjes volgen morgen (sorry, moet zo gaan werken) of misschien vanavond laat nog.
Ik had eigenlijk een andere in gedachten, maar het overlijden van Gil Scott-Heron heeft me op andere gedachten gebracht. Op "Rate Your Music" wordt het album heel hoog ingeschaald, dus ik ben hem even gaan beluisteren. Ik heb hem dus nog niet zelf in bezit, maar dat gaat niet meer lang duren dat is zeker.
Kemm en Reijersen kennen het album natuurlijk al, maar hebben nog geen uitgebreide recensie geplaatst.
Deze is het geworden:

hier staat het album op de site.
De linkjes volgen morgen (sorry, moet zo gaan werken) of misschien vanavond laat nog.
0
geplaatst: 29 mei 2011, 13:04 uur
Ik was 'm net aan het draaien! Een uitgebreid berichtje volgt zeker nog! Net als commentaren bij de vorige Soulalbums vd Week...
0
geplaatst: 30 mei 2011, 20:41 uur
De linkjes zijn verstuurd, behalve aan kemm natuurlijk
.
Veel plezier allemaal!
.Veel plezier allemaal!
0
geplaatst: 6 juni 2011, 12:53 uur
Oh damn, ik ben alweer! Excuses voor de vertraging, ik had niet door dat ik alweer aan de beurt ben.
Mijn keuze voor het SAvdW is gevallen op het debuut van The Dynamics. Mijns inziens een erg leuk en fris album van een groepje dat net zo groot had moeten én kunnen zijn als bijvoorbeeld The Temptations. Ik heb het album gisteren nog beluisterd, en vooral de veelzijdigheid spreekt me erg aan bij dit album. Southern soul meets northern soul; een prima combi als je het mij vraagt. Linkjes volgen!
Edit: als passieve deelnemers geïnteresseerd zijn mogen ze me een PM sturen!

The Dynamics - First Landing
Mijn keuze voor het SAvdW is gevallen op het debuut van The Dynamics. Mijns inziens een erg leuk en fris album van een groepje dat net zo groot had moeten én kunnen zijn als bijvoorbeeld The Temptations. Ik heb het album gisteren nog beluisterd, en vooral de veelzijdigheid spreekt me erg aan bij dit album. Southern soul meets northern soul; een prima combi als je het mij vraagt. Linkjes volgen!Edit: als passieve deelnemers geïnteresseerd zijn mogen ze me een PM sturen!

The Dynamics - First Landing
0
geplaatst: 6 juni 2011, 14:36 uur
Angelo schreef:
als passieve deelnemers geïnteresseerd zijn mogen ze me een PM sturen!
als passieve deelnemers geïnteresseerd zijn mogen ze me een PM sturen!
Misschien is het wel een goed idee om dit altijd zo te doen?
* denotes required fields.