MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand

zoeken in:
Ik ben momenteel de zwarte lijst vooral aan het luisteren. Mijn reacties volgen (zoals altijd) nog.

SAVDW volgt vanmiddag. Excuses voor de vertraging

Het is niet echt verrassend weer een klassieke deep soulplaat geworden die wat meer aandacht verdient, nl deze:

(afbeelding)

Etta James - Tell Mama (1968)

Een keuze als Etta James mag van mij wel wat op zich laten wachten hoor!

Ik heb zelf deze verzamelaar in bezit en aangezien "Tell Mama" mijn favoriete nummer is wat ik van haar ken, verwacht ik wel dat ik me er mee ga vermaken

I'd Rather Go Blind is toch ook een ferme klassieker! Voor mij het eerste Etta album, ben benieuwd!

Ben trouwens vandaag Funkentelechy vs. Placebo Syndrome in mijn platenkast tegengekomen. Ik was er van overtuigd dat ik Mothership Connection had, maar het blijkt gewoon deze. Zoiets was me nog niet overkomen... Ik zal het maar op de gelijkaardige hoezen steken.
Stem volgt dus nog.

Morgenavond pas laat mijn soulalbum van de week.

Tijd voor wat recenter werk:

Tuomo - My Thing(2007)

(afbeelding)

Warme soul uit het koude Finland.

Vind by the way wel dat we weer eens naar de lijst deelnemers moeten kijken. Vooral de passieve deelnemers laten niks van zich horen.

Daarvoor zijn het ook passieve deelnemers.

Tuomo ziet er weer interessant uit! De nummers die in je top 2500 voorbij kwamen klonken erg leuk!

Vanavond nieuwe post

Het is mijn beurt weer deze week voor het SAVDW!
Ik lig zelf nog een beetje achter met luisteren, maar ik ben de schade aan het inhalen!

Gezien mijn avatar moest ik deze artiest wel een keer kiezen, ondanks dat er al 2 deelnemers aan dit topic op het album gestemd hebben ( osiris apis en masimo). Een album dat Maceo Parker gemaakt heeft, toen hij wegging bij James Brown om het voor zichzelf te proberen. Het werd ( mijns inziens onterecht ) geen succes, maar daar kunnen jullie nu dus zelf over oordelen.

Over deze plaat hebben we het dus:

(afbeelding)

Opvallend is het wel dat de cover van Sly & The Family Stone wel op de cd, maar niet op de lp staat ( of in ieder geval niet op de mijne! )

Veel plezier, de linkjes komen eraan!

Chairmen of the Board - Skin I'm In (1974)

(afbeelding)

Allmusic schreef:
For what would be their final album, the Chairmen of the Board teamed up with producer Jeffrey Bowen to create an album that was radically different from all of their previous output. Instead of the Motown-styled harmony soul that earned the group their pop-chart success, Skin I'm In was built on a psychedelic funk-rock sound that was very close to the music George Clinton was exploring around the same time. A look at the album's credits reveals why the album sounds like this: the backup band includes several members of Funkadelic and Parliament, including Bernie Worrell and Eddie Hazel. The result is a surprisingly effective combination of pop-soul hooks and funky grit....

Skin I'm In is so different from past efforts that it may alienate fans of the Chairmen of the Board's early hits but it is definitely a worthwhile listen for fans of funk music, especially those who love Funkadelic and Parliament.

Ha! Die heb ik nog ergens op m'n externe hardeschijf staan als het goed is. Kan me niet (meer) herinneren dat ik hem heb beluisterd, dus ben benieuwd. Alles van het Invictus-label staat in principe garant voor kwaliteit (Holland-Dozier-Holland waren de eigenaren van dat label).

Oh shit, ik ben alweer. Er is weer zoveel keuze dat het moeilijk kiezen is, maar ik heb gisteren weer eens geluisterd naar een album van Edwin Starr (one-hit-wonder van Motown en bekend van het nummer War), en ik wist gelijk weer waarom ik vijf sterren heb gegeven; heerlijke combinatie van soul en funk. Starr op z’n absolute best! Zoals ik al in mijn stukje schreef, vind ik dat dit album wat meer erkenning verdient. Vandaar deze keuze! Linkjes volgen zo.

(afbeelding)

Edwin Starr - Free To Be Myself

Grappig, ik zat pas geleden te denken of deze man niet nog meer heeft gedaan dan zijn hitje. Nu kan ik nader kennis maken.

Iedereen kent vast Street Life het nummer met Randy Crawford, sommigen kennen ook Street Life het album. The Crusaders hebben een lange historie en ik ken er zelf nog maar een minimaal deeltje van, maar wel een bijzonder geslaagd deeltje! Een tweetal albums voor Street Life bevindt zich dat deeltje:

The Crusaders - Free as the Wind (1977)

(afbeelding)

Jazz, R&B, funk en soul, allemaal heerlijk smooth, maar nooit flauw. En nee, geen Randy, dus ja, een instrumentaal album! Een link volgt voor wie nog wil.

Ik zat zelf te twijfelen om ook een album (1) van deze band aan te dragen. Je bent me dus voor. Het zou wel enigszins vreemd zijn voor mij om een instrumentaal album aan te dragen. Ik ben benieuwd, want voor een instrumentaal album vond ik het wel redelijk goed (het blijft een moeilijke combi voor mij).
Het volgende SAvdW van mijn kant, wordt waarschijnlijk mijn laatste als actief lid. Simpelweg omdat ik dan gewoon te weinig ken om aan te dragen.

En nu kies ik net de groep die je wel nog had kunnen plaatsen... Jammer, je hebt altijd wel leuke albums gekozen. Maar wie weet wat je nog ontdekt in de periode tot je volgende beurt...

principal2000 schreef:
Het volgende SAvdW van mijn kant, wordt waarschijnlijk mijn laatste als actief lid. Simpelweg omdat ik dan gewoon te weinig ken om aan te dragen.

Je kan altijd nog die 50 albums van Diana Ross bombaderen tot SAvdW! En anders ga je toch gewoon op zoek naar wat andere albums als je tijd hebt? Zou jammer zijn als je ophoudt met een eigen inbreng. Ik heb trouwens wel een vermoeden welk album jij volgende week gaat kiezen, al
kan ik er natuurlijk naast zitten! Ben benieuwd naar het album van The Crusaders trouwens.

Kom op principal, de spoeling is al vrij dun. Ik leer graag nieuwe dingen kennen en als jij er ook al mee stopt heb ik zelf weer een week korter de tijd om zelf iets te verzinnen .

Over The Crusaders: ik heb zelf deze verzamelaar in de kast staan, waar bijna het complete album opstaat zag ik net. Ik heb hem al heel lang niet gedraaid, genoeg reden dus om hem weer een keer tevoorschijn te halen!!!

MAS
Deze ga ik ook checken. Ik heb onlangs Street Life ontdekt en dat album vind ik helemaal geweldig.

Ik ben overdonderd door jullie reacties op mijn aankondiging. Ik zal overwegen om nog een paar albums in te brengen.
@Angelo: misschien moet ik mezelf weer opsluiten op zolder. Al die Diana albums zijn idd een optie (misschien niet vanwege het aantal stemmen) en The Crusaders heb ik ook enkel op LP.

Maar laat ik eerst maar eens een inhaalslag beginnen. Ik moet nog een redelijk aantal oude SAvdW luisteren en beoordelen.

Deze week is het normaal aan sq.
Of slaan we een weekje over? Dan kan er natuurlijk wat ingehaald worden.

Ik vind het goed

Wat is dat nou? Een Funk K.O.!

Weekje inhalen is geweest. Het wachten is op SQ

Zijn dus 2 weekjes inhalen. Het ziet erna uit dat ik morgen een SAvdW aandraag die Kemm en Reijersen al kennen. Die gasten moeten ook niet zoveel luisteren! Voor jullie dus 3 weken inhalen.

Geen probleem hoor, principal. Toch weer een goed excuus om de desbetreffende plaat nog eens op te leggen en misschien eens een berichtje achter te laten (mocht er nog geen staan).

Ik twijfel nog tussen 2 albums van deze artiest. Bij 1 van de twee heb je een bericht achter gelaten. Op de andere heb jij slechts gestemd, maar dat is tevens het album met de meeste stemmen. Dit begint op een raadseltje te lijken.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:01 uur

geplaatst: vandaag om 00:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.