Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand
zoeken in:
0
geplaatst: 22 september 2012, 15:36 uur
Ik denk dat dit topic helaas geen leven meer heeft. Met alle respect, maar dit met z´n drieën doorzetten heeft mijn inziens niet heel veel nut.
0
geplaatst: 23 september 2012, 14:15 uur
Ik tel overigens 4 man:
- reijersen
- principal2000
- FCEstebandido
- Japsuh
Daarnaast vraag me ook af wat mensen als Kemm en jeroentjuhh gaan doen. Laten we het nog even een kans geven en eventueel mensen PM-en. Misschien is het net wat drukker bij bepaalde mensen.
- reijersen
- principal2000
- FCEstebandido
- Japsuh
Daarnaast vraag me ook af wat mensen als Kemm en jeroentjuhh gaan doen. Laten we het nog even een kans geven en eventueel mensen PM-en. Misschien is het net wat drukker bij bepaalde mensen.
0
geplaatst: 23 september 2012, 16:17 uur
Ik laat dit topic even voor wat het is. De interesse is al een tijdje weggeëbt en het muzieklandschap heeft voor mij te veel te beiden op andere vlakken momenteel. Al blijft soul natuurlijk altijd het moedergenre der genres!
Misschien later dus weer...
Misschien later dus weer...
0
geplaatst: 23 september 2012, 20:26 uur
Erg jammer kemm, jij kwam immers vaak met net die dingen die ik altijd wel verrassend vond.
Even een vraag aan de drie anderen, gaan we het daan gewoon met z'n vieren doen?
Even een vraag aan de drie anderen, gaan we het daan gewoon met z'n vieren doen?
0
geplaatst: 23 september 2012, 22:51 uur
Misschien moeten we elkaar dan meer persoonlijke tips geven. Een beetje in de geest van tip-topper dus.
Ik ontvang in ieder geval graag tips, want ik download eigenlijk nooit en op deze wijze kan ik me een tijdje focussen op een specifiek (door iemand anders getipt) album.
Ik ontvang in ieder geval graag tips, want ik download eigenlijk nooit en op deze wijze kan ik me een tijdje focussen op een specifiek (door iemand anders getipt) album.
0
geplaatst: 23 september 2012, 23:05 uur
Mij ontbreekt de tijd en eerlijk gezegd ook de animo om me wekelijks op een album te storten.
Ik heb altijd met veel plezier aan dit topic deelgenomen en blijf het zeker ook volgen.
Misschien dat er nog andere potentiele deelnemers gevonden kunnen worden, al zou ik zo vlug ook niet weten wie.
Ik heb altijd met veel plezier aan dit topic deelgenomen en blijf het zeker ook volgen.
Misschien dat er nog andere potentiele deelnemers gevonden kunnen worden, al zou ik zo vlug ook niet weten wie.
0
geplaatst: 6 augustus 2015, 20:22 uur
Ik wil graag een soort doorstart maken met dit topic. Een soort doorstart omdat ik het één en ander wil veranderen aan het concept:
- Het wordt een soulalbum van de maand
- In die maand wordt dan wel verwacht dat je als deelnemer daadwerkelijk een recensie achter laat bij het album.
- Als je een album inbrengt dan geeft dan zorg je voor een heldere beschrijving van de stijl en geef je duidelijk titel en artiest aan.
Ik begin graag met de inventarisatie of er überhaupt deelnemers zijn.
- Het wordt een soulalbum van de maand
- In die maand wordt dan wel verwacht dat je als deelnemer daadwerkelijk een recensie achter laat bij het album.
- Als je een album inbrengt dan geeft dan zorg je voor een heldere beschrijving van de stijl en geef je duidelijk titel en artiest aan.
Ik begin graag met de inventarisatie of er überhaupt deelnemers zijn.
0
geplaatst: 7 augustus 2015, 13:30 uur
Ik doe graag mee.
Misschien een suggestie: als er redelijk weinig deelnemers zijn, zou je ook met een meer persoonlijke tip (en dus eventueel diverse albums voor de verschillende deelnemers) kunnen werken.
Nadeel is wel dat je sneller door de albums heen bent.
Misschien een suggestie: als er redelijk weinig deelnemers zijn, zou je ook met een meer persoonlijke tip (en dus eventueel diverse albums voor de verschillende deelnemers) kunnen werken.
0
geplaatst: 11 augustus 2015, 19:21 uur
principal2000 schreef:
Ik doe graag mee.
Ik doe graag mee.
Goed idee, maar ben bang dat we de enigen zijn.
0
geplaatst: 11 augustus 2015, 21:04 uur
0
geplaatst: 12 augustus 2015, 12:49 uur
0
geplaatst: 12 augustus 2015, 13:04 uur
Voor een album van de maand sta ik op zich wel open al kan ik lastig beloven dat ik ook maandelijks aan het luisteren en recenseren kan voldoen. Luisteren gaat wel lukken maar een goede recensie schrijven kost mij altijd vrij veel tijd..
0
geplaatst: 12 augustus 2015, 17:56 uur
Mij ontbreekt de tijd en motivatie om weer deel te nemen, al sluit ik het zeker niet uit om eventueel later toch in te pikken. Heb dit altijd een erg leuk topic gevonden!
0
geplaatst: 12 augustus 2015, 23:21 uur
Tijdgebrek is hier ook een groot probleem. Iedere week een album gaat me zeker niet lukken.In mijn vrijgezellentijd had ik tijd genoeg, maar dat is (gelukkig) veranderd.
Naast een hele drukke baan blijft er nu (te) weinig tijd over om me met enige regelmaat op een nieuw album te storten.
Ik wik best een poging doen voor een soulalbum van de maand, maar sluit me hierbij wel aan bij Edgar 18 en thelion.
Naast een hele drukke baan blijft er nu (te) weinig tijd over om me met enige regelmaat op een nieuw album te storten.
Ik wik best een poging doen voor een soulalbum van de maand, maar sluit me hierbij wel aan bij Edgar 18 en thelion.
0
geplaatst: 13 augustus 2015, 12:51 uur
Wat mij betreft is het ook niet de bedoeling dat je een essay gaat schrijven om je mening over het album te geven. Dat kan ook prima in enkele zinnen. Natuurlijk is argumentatie en een uitgebreid verhaal welkom, maar dat doe ik zelf ook zo goed als nooit.
In ieder geval goed om te horen dat er nog wel (lichte) animo is. Het gebrek aan soul liefhebbers lijkt altijd zo groot op MuMe.
In ieder geval goed om te horen dat er nog wel (lichte) animo is. Het gebrek aan soul liefhebbers lijkt altijd zo groot op MuMe.
0
geplaatst: 13 augustus 2015, 19:31 uur
Ik wil het sowieso op een album van de week gooien. Verder ben ik het eens met wat principal2000 zegt over de lengte van de recensie. Het is gewoon leuk voor diegene die het album inbrengt dat er ook daadwerkelijk moeite wordt genomen er een reactie over te plaatsen. Dat bespoedigd alleen maar de energie en de "zin" om ook actief deel te blijven nemen.
0
Mb.
geplaatst: 14 augustus 2015, 09:50 uur
Misschien eens per 2 weken anders? Dat lijkt mij ideaal.
0
geplaatst: 14 augustus 2015, 23:34 uur
Ik wil met alle plezier hier ook aan deelnemen, kende het topic nog niet (dacht ik), maar zelf albums aandragen daarvoor heb ik te weinig kennis binnen het soulgenre. Ook al is het inmiddels wel een van m'n favoriete muzikale stromingen geworden sinds ik ben toegetreden tot MuMe. En in het recenseren ben ik ook niet zo'n ster, maar als het niet van die uitgebreide overzichten hoeven te worden, zou het mogelijk moeten zijn. En dan wel graag albums die via Spotify of YouTube te beluisteren zijn, want om er nu cd's voor te (moeten) kopen? 

0
geplaatst: 15 augustus 2015, 17:07 uur
Ongeveer 7 deelnemers dus. Dat bevalt mij wel 
Mijn voorstel is dus een album van de maand. Zoals Poeha zegt is het wel zo makkelijk als de albums makkelijk te beluisteren zijn op Spotify/Youtube/Deezer/Soundcloud etc.
Voor het moraal lijkt het mij wel te prijzen als iedereen moeite doet in die maand een berichtje achter te laten bij het album met zijn/haar mening.
Hebben sommige users al op een album gestemd? Dan mag je die natuurlijk alsnog kiezen. Daar ontkom je niet aan. Geeft juist die users wel een reden om een uitgebreidere recensie te schrijven.
Iemand nog andere ideeën? (of er niet mee eens)

Mijn voorstel is dus een album van de maand. Zoals Poeha zegt is het wel zo makkelijk als de albums makkelijk te beluisteren zijn op Spotify/Youtube/Deezer/Soundcloud etc.
Voor het moraal lijkt het mij wel te prijzen als iedereen moeite doet in die maand een berichtje achter te laten bij het album met zijn/haar mening.
Hebben sommige users al op een album gestemd? Dan mag je die natuurlijk alsnog kiezen. Daar ontkom je niet aan. Geeft juist die users wel een reden om een uitgebreidere recensie te schrijven.
Iemand nog andere ideeën? (of er niet mee eens)
0
Mb.
geplaatst: 15 augustus 2015, 18:40 uur
Ik gebruik geen Spotify, maar verder is het wat mij betreft oké.
0
geplaatst: 16 augustus 2015, 14:54 uur
Prima wat mij betreft. Al zal het wel moeilijk worden om voor bijvoorbeeld jou nog een album te vinden dat je niet kent, Daniel.
Zijn eventuele download links in de PM ook een optie? Niet dat ik daar een ster in ben.
Zijn eventuele download links in de PM ook een optie? Niet dat ik daar een ster in ben.
0
geplaatst: 17 augustus 2015, 20:30 uur
Ik tag nog een aantal andere users die mogelijk (hopelijk) interesse hebben om mee te doen aan dit topic.
jurado, west, zaaf, Minneapolis.
Het zou mooi zijn als er een soort van sneeuwbal-effect plaats gaat vinden met taggen (en uiteraard deelnemen).
jurado, west, zaaf, Minneapolis.
Het zou mooi zijn als er een soort van sneeuwbal-effect plaats gaat vinden met taggen (en uiteraard deelnemen).
0
geplaatst: 17 augustus 2015, 20:33 uur
Ik heb trouwens al een album in gedachten dat totaal niet onbekend is, maar wel aan de voorwaarden: niet al te veel stemmen en geen enkele stem van (potentiële) deelnemers aan dit topic.
0
geplaatst: 17 augustus 2015, 20:34 uur
Bedankt voor de tag principal2000. Ik vind het leuk om mee te doen met een album van de maand, eventueel eens in de 2 weken.
0
geplaatst: 18 augustus 2015, 19:22 uur
Zullen we dan vanaf september gaan doorstarten met onderstaande deelnemers?
principal2000
Reijersen
Edgar18
thelion
jeroentjuhhh
Mb.
Poeha
West
Ik weet niet of we nog een aantal regels / voorwaarden moeten opstellen zoals bijvoorbeeld:
Momenteel maximaal xx (20?) stemmen op het album.
Maximaal x (3?) deelnemers aan het topic hebben al bij het album gepost / gestemd.
Beperking tot echt alleen soul en funk aanduiding bij het album door MuMe (hier ben ik zeker geen voorstander van).
Ik hoor het wel.
principal2000
Reijersen
Edgar18
thelion
jeroentjuhhh
Mb.
Poeha
West
Ik weet niet of we nog een aantal regels / voorwaarden moeten opstellen zoals bijvoorbeeld:
Momenteel maximaal xx (20?) stemmen op het album.
Maximaal x (3?) deelnemers aan het topic hebben al bij het album gepost / gestemd.
Beperking tot echt alleen soul en funk aanduiding bij het album door MuMe (hier ben ik zeker geen voorstander van).
Ik hoor het wel.
0
geplaatst: 18 augustus 2015, 19:30 uur
Die van 20 stemmen lijkt me een goede aanvulling. Wellicht is die van 3 stemmers een stuk lastiger. En ik vind dat we vrij mogen zijn in de keuze. Al heet het natuurlijk niet voor niks Soul album van de Maand.
0
geplaatst: 18 augustus 2015, 21:24 uur
Interessant dat het SAvdW een doorstart maakt. Ik vrees zelf dat ik niet heel veel tijd heb om een actieve bijdrage te leveren, dus ik kijk het eerst even aan. Wie weet wordt ik over een paar maanden wel een actieve deelnemer.
* denotes required fields.