MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand

zoeken in:
Nee hoor, ik ben er alleen nog helemaal niet uit welke het wordt.

OK, dan zal ik nog even geduldig blijven.
Ik loop overigens "nog maar" 2 albums achter.

Oké, de keus is gemaakt! Ik heb een beetje veel om uit te kiezen, maar dit is een recent heruitgebrachte plaat.

Mickey Murray - People Are Together (1970)

(afbeelding)

Meer informatie is te vinden op deze pagina: Mickey Murray – People Are Together | Secret Stash Records - secretstashrecords.com

Mijn mening volgt nog.

Nu al mijn bijdrage, aangezien ik de hele zondag moet werken en maandag mijn 40ste verjaardag vier.

Net als de afgelopen weken een plaat uit de geweldige jaren '70, een lekkere funkplaat van een vrij onbekende band, die slechts 3 albums heeft uitgebracht.

Dit was de tweede van de drie:

(afbeelding)

(het plaatje is aanklikbaar).

Het titelnummer van het album was hun enige hit(je) in de VS, hier vast een voorproefje

De linkjes komen eraan!

Alvast gefeliciteerd Jeroen!

Dikke proficiat al inderdaad! Dit lijkt meer het grote felicitatietopic de laatste tijd. Want van de albums luisteren komt in mijn geval niet veel in huis...
Binnekort misschien een zomerstop om wat te kunnen bijwerken?

Mb.
Gefeliciteerd met je zoon, principal. En aan jeroentjuhh geeft ik de felicitaties voor zijn verjaardag!

Dank Mb.
Ben je weerherrezen uit je graf?

Mb.

Ik heb je hier een tijdje niet zien posten en ben alleen maar blij dat je dit nu weer doet. Maar waarschijnlijk volg je dit topic slechts nog zijdelings of vond je geen aanleiding om te posten......gezien je smiley.

Mb.
Ik volg het nog zijdelings inderdaad.

Ow, het is mijn beurt. mmmm even bedenken wat het gaat worden.

Dagje later dan normaal toch nog mijn keuze:

Mint Condition - Livin' the Luxury Brown (2005)

(afbeelding)

Misschien iets te veel R&B dan de meeste aanstaat, maar mij beviel het goed dus ben ook benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ben benieuwd. Ik ken een paar nummers van ze en heb ze ooit half live gezien in het voor-voorprogramma van Prince op het terrein van Werchter. Ik kan op z'n tijd wel genieten van dit soort r&b / nu-soul.

Geen bericht van joyce nog. Misschien ook tijd voor de jaarlijkse zomerstop?

Misschien wel handig ja. 2 september weer beginnen?

Ik ben ook voor een zomerstop. Ik loop 4 albums achter en heb wat minder tijd om te luisteren.

Ik vind het prima. 2 september dan maar?

Ik denk ook dat we moeten denken of we de opzet van dit topic niet moeten wijzigen.

Wat heb je in gedachten?

Suggesties zijn altijd welkom!

Sowieso een langere tijd tussen de albums (bijv 2 weken) zodat er ook meer berichten bij de albums komen te staan. Met berichten blijft iedereen namelijk ook geïnspireerd om mee te blijven doen om albums voor te dragen.

In een andere vorm misschien? (thema's)

Suggesties zijn welkom.

Ik heb volgens mij al een keer eerder geopperd om om de 2 weken het SAvdW (eigenlijk dus SAvd2W) aan te houden. Het schrijven van berichtjes is de verantwoordelijkheid van iedere deelnemer en persoonlijk vind ik dat iedereen altijd wel een berichtje moet kunnen achterlaten; hoe kort dan ook.
Andere vorm (bijv. thema's) lijkt me moeilijk; voor mij persoonlijk zelfs richting ondoenlijk. Ik zat eerder te denken om het spel meer in de richting van super-tip-topper te gaan. Maar bij sommige mensen is het veel minder moeilijk om tips te bedenken dan voor anderen (kuch...mijzelf...kuch).

Ik vind het laatste idee van principal wel een goed plan, mits er voldoende deelnemers zijn ( minimaal 7 of zo). Met een ruime tijdslimiet kun je het luisteren ook wat beter inplannen denk ik.

Iedere week een album is voor mij eigenlijk ook teveel, dus wat meer ruimte zou me niet slecht uitkomen.

Dat lijkt me een goed idee en weer startend vanaf 2/09.

Ik kan nog wel wat meer soul in mijn leven gebruiken. Is dit topic nog levend?

Wat mij betreft wel, alleen vrees ik dat we niets van Joyce hoeven te verwachten.

mijn computer is bij de reparateur voor een weekje. ik stel voor die week te gebruiken voor het inschrijven van deelnemers:

- reijersen
- .... (wie volgt?)

- reijersen
- principal2000

Zijn we dan maar met z'n drieën?

Gast
geplaatst: vandaag om 04:09 uur

geplaatst: vandaag om 04:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.