Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand
zoeken in:
0
geplaatst: 27 februari 2008, 14:48 uur
Ik ga deze week William Bell en Betty Davis beluisteren. Ben vooral benieuwd naar de laatste. Eens zien of ik verrast word 

0
eazyfan
geplaatst: 2 maart 2008, 10:54 uur
Ik kreeg voor deze week geen Pm dacht ik, vreemd. Wie kiest hem voor vandaag?
0
geplaatst: 2 maart 2008, 11:56 uur
Vorige week in de R&B en (Nu)Soul Songs KO hadden we het erover dat deze wel een kandidaat was..
http://www.musicmeter.nl/album/102307
http://www.musicmeter.nl/album/102307
0
geplaatst: 2 maart 2008, 14:35 uur
ik wil wel even een linkje toe PM'en' maar aan wie moet ik hem dan allemaal versturen.
0
geplaatst: 2 maart 2008, 15:08 uur
GrafGantz moet toch iemand aanwijzen en de zondag is nog niet om. Niet zo ongeduldig. 

0
geplaatst: 2 maart 2008, 19:14 uur
Ok mensen het wordt dus ''Jackie Wilson - He's So Fine (1958)''
Veel luisterplezier alvast
Veel luisterplezier alvast

0
eazyfan
geplaatst: 2 maart 2008, 20:05 uur
PM me maar alvast, van alle vrouwelijke Soulalbums neem ik alvast ontslag, die van Betty Davis vond ik alweer afschuwelijk.
0
geplaatst: 2 maart 2008, 21:20 uur
Ik zou deze ook wel willen meedoen, kende Reet Petite al een tijdje en dat's toch een erg fijn nummer. Zou dezen dus eigenlijk ook wel uit willen proberen.
0
geplaatst: 2 maart 2008, 22:28 uur
eazyfan schreef:
PM me maar alvast, van alle vrouwelijke Soulalbums neem ik alvast ontslag, die van Betty Davis vond ik alweer afschuwelijk.
Ik ga toch echt eens op zoek naar iets voor jou dat je weleens goed zou vinden qua vrouwelijke soul.
0
eazyfan
geplaatst: 5 maart 2008, 20:30 uur
Ik wil ook graag een Pm ontvangen voor het album van deze week, dus aub.
Ene er is genoeg vrouwelijke Soul die ik wel érg goed vind, Shirley Brown en Carla Thomas om nu 2 voorbeelden te geven
.
Ene er is genoeg vrouwelijke Soul die ik wel érg goed vind, Shirley Brown en Carla Thomas om nu 2 voorbeelden te geven
.
0
geplaatst: 6 maart 2008, 01:40 uur
eazyfan schreef:
Met alle respect, maar waarom sturen je niet zelf een PM? Als jij het album wilt luisteren, kan je toch best zelf het initiatief nemen?
0
eazyfan
geplaatst: 6 maart 2008, 12:37 uur
Omdat ik niet weet wie het album verspreidt voor deze week, maar ik heb hem al ontvangen, erg bedankt 'sq' bij deze en de volgende keer stuur ik een Pm.
0
geplaatst: 6 maart 2008, 13:52 uur
ik had hem toch al lang naar je gestuurd eazyfan op 2 maart al ?!?!
Maarja voor voor de volgende zondag wijs ik alvast Osiris Apis aan om een album uit te kiezen
Maarja voor voor de volgende zondag wijs ik alvast Osiris Apis aan om een album uit te kiezen
0
geplaatst: 7 maart 2008, 00:57 uur
eazyfan schreef:
Omdat ik niet weet wie het album verspreidt voor deze week [...]
Omdat ik niet weet wie het album verspreidt voor deze week [...]
Dat is toch altijd degene die het album heeft uitgekozen? En anders weet diegene wel wie het album verspreidt.
0
raffael77
geplaatst: 7 maart 2008, 08:55 uur
Eazy Luister ook eens naar Laura Lee, Candy Staton, Clydie King, Mary Wells, Millie Jackson, Nina Simone en nieuwkomers zoals:
Chrisette Michele, Nneka(Is ook een beetje hiphop achtig kwa producties), Corinne Bailey Rae en tot slot en deze raad ik je zeker aan, want vind haar wel het beste van allemaal Sharon Jones & The Dap-Kings.
Chrisette Michele, Nneka(Is ook een beetje hiphop achtig kwa producties), Corinne Bailey Rae en tot slot en deze raad ik je zeker aan, want vind haar wel het beste van allemaal Sharon Jones & The Dap-Kings.
0
geplaatst: 7 maart 2008, 09:50 uur
Vind je Sharon Jones nou beter als bijvoorbeeld Candi Staton of Clydie King?
0
eazyfan
geplaatst: 9 maart 2008, 12:28 uur
Bedankt voor de tips, ik zal ze proberen te onthouden 
Wie kiest er voor deze week?

Wie kiest er voor deze week?
0
geplaatst: 9 maart 2008, 14:14 uur
Lyn Collins - Think (About It) (1972)

Think About It is een album met een mix van funk en soul. Lyn Collins was de achtergrondzangeres van James Brown. Ze heeft een krachtige stem. James heeft ook grotendeels de nummer geproduceerd.
Het titelnummer is voor mij het hoogtepunt van het album en zal denk ik ook wel bekend zijn bij jullie. De cover van Ain't No Sunshine van Bill Withers is verder een bekend nummer.
Voor het album stuur mij dan een pm.
Veel luisterplezier

Think About It is een album met een mix van funk en soul. Lyn Collins was de achtergrondzangeres van James Brown. Ze heeft een krachtige stem. James heeft ook grotendeels de nummer geproduceerd.
Het titelnummer is voor mij het hoogtepunt van het album en zal denk ik ook wel bekend zijn bij jullie. De cover van Ain't No Sunshine van Bill Withers is verder een bekend nummer.
Voor het album stuur mij dan een pm.
Veel luisterplezier

0
geplaatst: 9 maart 2008, 14:26 uur
Ben benieuwd.
Ik heb het niet zo met de vrouwelijke (soul)stem, maar ik ga het in ieder geval proberen
Ik heb het niet zo met de vrouwelijke (soul)stem, maar ik ga het in ieder geval proberen
0
geplaatst: 9 maart 2008, 16:56 uur
Nóg zo een ?

Ik ben trouwens nog niet aan die van vorige week toegekomen,
maar ik zal m deze week echt beluisteren..

Ik ben trouwens nog niet aan die van vorige week toegekomen,
maar ik zal m deze week echt beluisteren..
0
eazyfan
geplaatst: 9 maart 2008, 19:35 uur

Ja volgens mij moeten we gewoon onze 'Mannelijke Soulalbum van deze week-topic starten'
. Deze sla ik persoonlijk alvast over, het spijt me zeer voor wie dit maar dom overkomend vindt. Ik wil niet alweer de sfeer verpesten met een lage stem e.d., misschien dat ik hem ooit eens luister maar het zal alvast niet voor de komende tijd zijn.
Dank U Allen voor uw begrip als jullie deze hebben (wat ik hoop).
0
eazyfan
geplaatst: 10 maart 2008, 15:24 uur
Bang niet, allesbehalve zelfs
Maar hun Soulmuziek doet me in veel gevallen weinig tot niks. Ik moet het ooit eens een nieuwe kans geven denk ik.
Maar hun Soulmuziek doet me in veel gevallen weinig tot niks. Ik moet het ooit eens een nieuwe kans geven denk ik.
0
geplaatst: 11 maart 2008, 18:30 uur
Ligt het dan echt aan de vrouwelijke stem? En doet muziek met zangeressen in andere genres je ook niks?
Ik vind de weekalbums juist redelijk goed verdeeld qua mannelijke en vrouwelijke artiesten.
Ik vind de weekalbums juist redelijk goed verdeeld qua mannelijke en vrouwelijke artiesten.
0
geplaatst: 11 maart 2008, 19:21 uur
Osiris Apis schreef:
Ligt het dan echt aan de vrouwelijke stem?
Ligt het dan echt aan de vrouwelijke stem?
Ja, ik kan er ook niks aan doen
Maar bij de vrouwelijke stem krijg ik nooit een niveau van WOOW !! dit klinkt lekker en dat heb ik bij de mannelijke stem wel.
* denotes required fields.