MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand

zoeken in:
sq
Ja ik ben ook nog niet klaar met de Meters. Ik was er ook laat mee, en t is tenslotte een mooi plaatje.

Wat een gezoek naar een nieuwe user om een album te posten. Ik dacht toch echt dat ik me vorige week had aangemeld voor de zeer nabije toekomst

/edit: al had ik toevalligerwijs ook een sam cooke album in gedachten als eerste keus. weliswaar niet deze trouwens, maar dat wordt dan een beetje cooke overdaad (voor zover dat mogelijk is). gelukkig heb ik een back-up plan

Nu hopen dat eazyfan dit bericht leest GrafGantz

tondeman
Misschien een idee ze alletwee tegelijk te postten? Ik ken deze al namelijk

kArIzMa_TuRk
Je hebt er niet op gestemd en er is geen recensie van jou te vinden.

Was dit een bluf?

tondeman
Ik heb op ze allebei gestemd (Rejuvenation en Twistin'... van Cooke)

kArIzMa_TuRk
Ik zie het, ja. Mijn fout.

sq
Recensie geplaatst voor Sam Cooke. Ook allemaal gehoord dat ´Somebody have Mercy´ ook voorkwam op Willie Hightower? Ikzelf hoorde het pas aan de tekst. Ik vind deze toch beter hoor!

Wie o wie is de volgende?

sq
Heeft eazy al iemand aangewezen?

Ik tover vandaag nog wel wat uit de hoge hoed.

William Bell - The Soul of a Bell

William Bell is vrij onbekende soulzanger van het wereldbekende Stax label. Rauwe soul dus. Zijn grootste hit is 'You Don't Miss Your Water' (veelvuldig gecoverd). Verder moeten jullie maar genieten.

eazyfan
Eerst en vooral mijn excuses dat ik niemand aangewezen had. Ik ben trouwens blij dat mijn album goed ontvangen werd: bedankt allemaal.

eazyfan schreef:
dat ik niemand aangewezen had.

( )

Maar! Mocht er interesse zijn dan zie ik de PM's wel tegemoet.

eazyfan
Reijersen schreef:
Maar! Mocht er interesse zijn dan zie ik de PM's wel tegemoet.
Mij mag je altijd wel PMen .

Trouwens, die link van Rejuvenation werkt niet bij me, ik krijg alleen bonustracks ofzo. Daarom dat ik nog niet heb kunnen luisteren.

Ik wil volgende week wel een album uitkiezen.
Ik neem aan dat er weining users zijn die nog niet zijn geweest die meedoen aan dit topic.

Deze van William Bell staat al een tijdje op mijn soul/funk te-luisteren lijstje. Ik ben benieuwd!

Osiris Apis schreef:

Ik neem aan dat er weining users zijn die nog niet zijn geweest die meedoen aan dit topic.

GrafGantz schreef:
(quote)

Ik had ook verwacht dat eazyfan jouw zou kiezen GrafGantz. Maar wees gerust, dat komt vanzelf wel.

Ik zeg toch 'weinig'.

Mijn opmerking was meer bedoeld, omdat er mensen zijn die 2x een album hebben geplaatst.

eazyfan
Reijersen schreef:
Nu hopen dat eazyfan dit bericht leest GrafGantz

eazyfan leest dat bericht net, wel blijft het mijn fout dat ik niet gewoon iemand aanwees natuurlijk. Toen het maandag was vroeg ik wie wou en postte jij die. Dus neem mij niks kwalijk behalve dat ik dan vergeten was iemand te kiezen maar het was ook me weekje niet toen Dat moest ook maar verkeerd aflopen.

Oftewel, nu gewoon vol meedoen

Zooo..

Eindelijk klaar met The Meters én met Sam Cooke
Nu kan ik me op The Soul Of A Bell storten..

Ok, ik heb de eer gevraagd te zijn voor een nieuw album van de week. Ik had er meerdere op het oog maar afgaande op de keuze van vorige week heb ik het in het contrast gezocht. Dit keer geen zoetgevooisde "klassieke" soul maar vunzige en dampende funk 'n' soul die bij tijd en wijle net zo schuurt en grooved als een onvervalste riff-rock plaat. Let ook op de backingvocals, met onder meer The Pointer Sisters en Sylvester. Schandalig onbekend album, slechts 6 stemmen en tot voor kort nog geen enkele reactie (nu gelukkig 2 en volgende week waarschijnlijk wel meer).

(afbeelding)
Betty Davis - Betty Davis (1973)

Is weer eens totaal wat anders. Ben benieuwd in welke mate dit in de gehele linie gaat bevallen.

Hallo allemaal,
Bij deze wil ik me graag aanmelden voor deze topic.
Groetjes,
Jelmer

Ik wil mij ook graag aanmelden voor dit topic...........
Greetz Lion

Welkom mensen !
Toch goed om te zien dat dit niet zo'n doodbloedend topic is..

eazyfan
Nee, want daarvoor zijn we met teveel enthousiaste mensen denk ik het album van deze week mag me gerust gePmt worden. Wat betreft de vorige ga ik er spoedig naar luisteren. Alvast bedankt aan iedereen die erbij komt: Welkom!

sq
Ja die van deze week wil je niet missen! Ik vind m helemaal goed. (Inmiddels eazyfan voorzien).

Gast
geplaatst: vandaag om 13:19 uur

geplaatst: vandaag om 13:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.