Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand
zoeken in:
0
geplaatst: 21 augustus 2008, 11:30 uur
unaej schreef:
Doet er nog iemand mee? Blijkbaar heeft die laatste van Reijersen nog geen reacties weten uit te lokken...
Doet er nog iemand mee? Blijkbaar heeft die laatste van Reijersen nog geen reacties weten uit te lokken...
Inmiddels wel, had het album al beluisterd, maar nog niets geschreven. Dit topic is wel een beetje dood lijkt het...
0
geplaatst: 22 augustus 2008, 15:11 uur
unaej schreef:
Doet er nog iemand mee?
Indien nodig kan ik trouwens voor een nieuwe zorgen, als niemand anders zich aanbiedt.
Doet er nog iemand mee?
Indien nodig kan ik trouwens voor een nieuwe zorgen, als niemand anders zich aanbiedt.
Ik zou zeggen, laat komen laat komen! Misschien dat jij het topic nog soul kan geven.
Ben btw wel aan het luisteren naar Bettye Swann, maar ben er nog niet uit hoe ik 'm ga beoordelen. Vind het namelijk een erg goeie stem, maar dat album duurt wel verrekkes lang.
0
geplaatst: 22 augustus 2008, 16:15 uur
Ok dan....
Ik, als absolute leek, heb dus een fijn soul-plaatje klaarliggen waar jullie misschien wat plezier aan zullen beleven. Over het wat en het waarom kan ik helaas bitter weinig zeggen, behalve dat jullie het zelf moeten "ervaren".
De plaat waarover ik het heb is...(tromgeroffel)....
100% Pure Poison - Coming R...

De band (zitten voor mij geen bekende namen tussen):
Jackie Beard - Saxophone
Slide Beard - Trombonist
Marvin Daniels - Trumpet,Composer
Pie Harrison - Percussions
John Jackson - Percussions
Danny Leake - Guitar
Steve Maxwell - Organ
Lawrence Reynolds - Bass
James Williams - Guitar,Keyboards
En het net zegt:
En wie nu nog niet warm loopt, kan mijn review hier nalezen... Ik ga intussen hier en daar wat linkjes versturen. Enjoy!
Ik, als absolute leek, heb dus een fijn soul-plaatje klaarliggen waar jullie misschien wat plezier aan zullen beleven. Over het wat en het waarom kan ik helaas bitter weinig zeggen, behalve dat jullie het zelf moeten "ervaren".
De plaat waarover ik het heb is...(tromgeroffel)....
100% Pure Poison - Coming R...

De band (zitten voor mij geen bekende namen tussen):
Jackie Beard - Saxophone
Slide Beard - Trombonist
Marvin Daniels - Trumpet,Composer
Pie Harrison - Percussions
John Jackson - Percussions
Danny Leake - Guitar
Steve Maxwell - Organ
Lawrence Reynolds - Bass
James Williams - Guitar,Keyboards
En het net zegt:
With vocal interplay recalling the Temptations' work with Norman Whitfield and a jazzy instrumental sophistication equal to the Blackbyrds, 100% Pure Poison certainly deserve the notoriety that their lone recording has garnered them. As a group of American servicemen stationed in Germany in the '70s, it's amazing that the album was recorded at all. Leaving their base using a forged pass, the nine-piece group turned up at a music industry conference looking for a recording deal, and proving that the higher the risk involved, the greater the payoff, they got one with British EMI. Although Coming Right at You was largely overlooked at the time of its release in 1974, it never really faded away, consistently being revived and heralded as much for its rarity as its quality. Guitarist and group leader Danny Leake returned home to Chicago, where he has worked as an engineer and producer with a wide array of artists, including Stevie Wonder and Janet Jackson. Coming Right at You was made widely available again when it was finally reissued by U.K. label Soul Brother.
~ Wade Kergan, All Music Guide
~ Wade Kergan, All Music Guide
En wie nu nog niet warm loopt, kan mijn review hier nalezen... Ik ga intussen hier en daar wat linkjes versturen. Enjoy!
0
geplaatst: 22 augustus 2008, 16:32 uur
lebowski schreef:
Die review mag er alvast meer dan zijn.
(quote)
Die review mag er alvast meer dan zijn.
Komt misschien een beetje pretentieus over, maar ah... laat ons die menselijke zwakheid met de mantel der liefde bedekken...

0
thejazzscène
geplaatst: 22 augustus 2008, 16:42 uur
Mooie review is dat. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd geworden.
0
geplaatst: 28 augustus 2008, 16:34 uur
Ach stom, bedankt voor de herrinering. Begin van een nieuwe stageperiode en dan schieten dit soort dingen er wel eens in. Bedankt voor de link, ik ga het een kans geven.
0
geplaatst: 28 augustus 2008, 16:55 uur
Ik ben nog aan t luisteren. Eerste indruk: grote verschilen tussen (mijn waardering van) de nummers onderling en de opvallend treurige productie van vooral de drums. Dat laatste is misschien een reden waarom dit nooit bekend is geworden?
0
geplaatst: 6 september 2008, 17:22 uur
Bedankt voor de (lauwe) reacties, wat mij betreft mag er iemand anders een nieuw soul-album verzorgen...
0
geplaatst: 7 september 2008, 17:21 uur
Ik heb er nog eentje staan. En wederom een uit de dubieuze disco-jaren (1981). Mag ik?
0
geplaatst: 7 september 2008, 17:50 uur
sq schreef:
wederom uit de dubieuze disco-jaren (1981).
wederom uit de dubieuze disco-jaren (1981).
De vorige heb ik gemist, dus van mijn kant geen tegenstem. Integendeel zelfs!
0
geplaatst: 7 september 2008, 17:52 uur
Ik heb gekozen voor

Quincy Jones - The Dude (1981)
Zowel bij het jazzalbum van de week topic als hier bij het soulabum wilde ik al een tijd iets neerzetten van de op MuMe toch maar weinig erkende Quincy Jones. Met dit album bracht hij, midden in de heftige disco-jaren een stijlvol crossover album met elementen van disco, jazz en soul. Geweldige lijst met gastartiesten: Steve Luthaker, Aretha Franklin, Toots Thielemans, Patti Austin, Stevie Wonder, Paulinho DaCosta... en dat zijn dan alleen nog maar degene die ik uit mijn hoofd weet.
Ik ben nog aan het uploaden. Ik zal linkjes sturen aan de vaste klanten van het topic.

Quincy Jones - The Dude (1981)
Zowel bij het jazzalbum van de week topic als hier bij het soulabum wilde ik al een tijd iets neerzetten van de op MuMe toch maar weinig erkende Quincy Jones. Met dit album bracht hij, midden in de heftige disco-jaren een stijlvol crossover album met elementen van disco, jazz en soul. Geweldige lijst met gastartiesten: Steve Luthaker, Aretha Franklin, Toots Thielemans, Patti Austin, Stevie Wonder, Paulinho DaCosta... en dat zijn dan alleen nog maar degene die ik uit mijn hoofd weet.
Ik ben nog aan het uploaden. Ik zal linkjes sturen aan de vaste klanten van het topic.
0
geplaatst: 7 september 2008, 17:58 uur
Interessant: Quincy Jones ken ik zeker van naam, maar een geluid kan ik er (nog) niet opplakken. Doe mij dus straks maar een link... 

0
geplaatst: 7 september 2008, 18:03 uur
Ahem.., Aretha Franklin dus niet. Nooit uit je hoofd doen zoiets 
Wel: nog: Greg Phillingaines, Rod Temperton, Louis Johnson (bassist van Brothers Johnson), Herbie Hancock, Jim Gistrap. Ik heb de plaat er maar even bijgepakt.
En met dit album werd James Ingram een grote naam in de soul, en later Patti Austin ook.
De upload is inmiddels klaar. Zo rond 7 uur zal ik de linkjes versturen. Dr wordt eerst even gegeten in huize sq.

Wel: nog: Greg Phillingaines, Rod Temperton, Louis Johnson (bassist van Brothers Johnson), Herbie Hancock, Jim Gistrap. Ik heb de plaat er maar even bijgepakt.
En met dit album werd James Ingram een grote naam in de soul, en later Patti Austin ook.
De upload is inmiddels klaar. Zo rond 7 uur zal ik de linkjes versturen. Dr wordt eerst even gegeten in huize sq.
0
geplaatst: 7 september 2008, 18:07 uur
Mijn vriendin heeft Soul Bossa Nova al een eeuwigheid als ringtone. Leuk, maar begint nu echt irritant te worden. Dat The Dude dat deuntje maar snel weg mag blazen.
0
geplaatst: 7 september 2008, 19:05 uur
Wel. Ik heb inmiddels linkjes verstuurd aan de reguliere deelnemers aan het topic van de laatste tijd. Eenieder die dit als een mooi moment ziet om (weer) in te stappen: even een PM doen.
0
geplaatst: 8 september 2008, 16:46 uur
Ben blij dat dit topic nog een beetje in leven wordt gehouden. Al is het steeds onduidelijker wie er nou allemaal meedoen. Maar het komt zo te zien wel goed. 

0
geplaatst: 11 september 2008, 18:23 uur
Beluisterd en gerecenseerd. Ondanks dat The Dude mij niet zo kan bekoren, is dit topic een fijne aanvulling op mijn muzieksmaak en -kennis 

0
geplaatst: 14 september 2008, 14:13 uur
Mocht sq niet al iemand anders aangewezen hebben dan heb ik nog wel een leuke. Eens totaal wat anders. Maar dat zie ik dan morgen wel.
0
geplaatst: 14 september 2008, 17:30 uur
Ik heb niemand aangewezen, juist ook omdat het hier de laatste weken ook niet zo werkte. Wat mij dus betreft open aanbod en dat had ik wel even mogen aangeven natuurlijk. Ik zal zelf in elk geval ook weer op zoek gaan naar iets leuks voor als ik weer eens aan de beurt ben.
0
geplaatst: 14 september 2008, 20:50 uur
Die is al een keer album van de week geweest. 
En meer info bij je voorstel zou wel welkom zijn geweest.

En meer info bij je voorstel zou wel welkom zijn geweest.
0
raffael77
geplaatst: 15 september 2008, 09:13 uur
Is ook zo ja dus maar ff een ander album.
DJ Format - Fania DJ Series
Some Latin soul on the mix with DJ Format
DJ Format - Fania DJ Series
Some Latin soul on the mix with DJ Format
0
geplaatst: 15 september 2008, 11:39 uur

Lyfe Jennings - Lyfe Change
Juist! Commerciële R&B. En zoals jullie misschien zien heb ik het album een niet al te hoge waardering gegeven. Maar Lyfe Jennings is in mijn ogen best een interessante artiest die totale onbekendheid heeft op deze site.
Daarom dat ik dit album van hem eens wilde opperen.
Even wat info over de man. Dit is zijn derde album. Zijn eerste album is toch wel het beste. Maar met het 2e album is hij wat meer in deze stijl van het 3e cd'tje doorgegaan.
Hij speelt zelf gitaar, schrijft zijn eigen songs en heeft een ietwat nasale stem.
De linkjes worden naar de meeste standaard-deelnemers gestuurd. Mocht je interesse hebben dan zie ik je PM wel tegemoet.
0
geplaatst: 15 september 2008, 17:21 uur
Ik ben hem aan het downloaden en ga hem zo beluisteren. Helemaal leuk dat het uit 2008 komt, rede te meer voor mij om het te checken.
* denotes required fields.