Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand
zoeken in:
0
geplaatst: 17 november 2008, 19:51 uur
R&P en raffael zeggen er eentje te hebben. Wie o wie komt er met eentje?
0
geplaatst: 17 november 2008, 20:30 uur
Spannend hoor...
De tijd vliegt trouwens wel hè j.b.b.l
dat "weekje rust" is al om
De tijd vliegt trouwens wel hè j.b.b.l
dat "weekje rust" is al om
0
geplaatst: 17 november 2008, 21:24 uur

Mijn soulplaat van de week is (trommelgeroffel): Ayo - Gravity at Last. Een album uit 2008 die ik in een woord briljant vind. Even wat achtergrond informatie over Ayo wiens echte naam Joy Olasunmibo Ogunmakin is: ze is een mengelmoes van verschillende culturen, zo is ze geboren in Duitsland komt haar moeder uit Zuid-Azie en haar vader uit Nigeria. Naast soul bevat haar muziek reggae. In 2006 kwam haar doorbraak (een jaar na haar moederschap) met het album Joyful.
Heb ik je niet genoeg overtuigd? Dan raad ik je aan om mijn kleine review te lezen die ik geplaats heb bij haar album.

Voor Reijersen heb ik een ander album omdat hij het werk van Ayo al kent. De plaat die ik voor hem heb is Panacea - A Mind on a Ship Through Time. Dit is weliswaar meer hiphop maar is qua producties heerlijk soulvol. Daarnaast bevat het ook wel degelijk stukken met soul zang. Ik zou het leuk vinden als je de 'uitdaging' aan neemt om de plaat te beluisteren maar voel je niet verplicht. En als er meer interesse hebben in deze plaat stuur dan vooral een PM naar mij.
Hier is de album sampler te beluisteren.
Sjalom (dat is joods voor vrede
),Rob beter bekend op MuMe als R&P.
Edit. Ik zie dat Lizzy en sq het album ook al kennen, dus laat maar weten of jullie interesse hebben in de hiphop plaat met soulinvloeden (ik weet niet of jullie zo van de hiphop zijn).
0
geplaatst: 17 november 2008, 21:37 uur
zinulzki en j.b.b.l. heb ik ook een pm gestuurd, daarnaast alle vaste leden hier op Lizzy, raffael77 (doet die hier nou mee?) en sq dus na...
0
geplaatst: 18 november 2008, 12:13 uur
Ik ken het inderdaad al, maar mooi album 
En ik ben niet zo "van de hiphop", maar ik wil dat album best proberen..

En ik ben niet zo "van de hiphop", maar ik wil dat album best proberen..
0
geplaatst: 22 november 2008, 15:39 uur
Ik kijk nog wel in dit topic. Maar laatste paar weken heb ik niet meegedaan, omdat de albums me niet echt aantrokken. Te moderne en live albums houd ik niet van. Bij Doris Duke had ik ook niet iets van ja die wil ik luisteren.
Laatste album waarop ik heb gestemd is die van Quincy Jones. Die van Bettye Swann heb ik nog wel op mijn pc staan, maar die heb ik 1x half geluisterd.
Laatste album waarop ik heb gestemd is die van Quincy Jones. Die van Bettye Swann heb ik nog wel op mijn pc staan, maar die heb ik 1x half geluisterd.
0
geplaatst: 23 november 2008, 13:58 uur
Ik ben zeker nog van de partij! Heb echt geweldige platen/artiesten ontdekt (Millie Jackson, Lee Moses, Doris Duke, 100% Pure Poison) waarvan ik anders misschien wel nooit zou hebben mogen genieten. Ayo van deze week bevalt me ook verrassend goed, maar heb nog ff ruimte nodig om te stemmen. Wil ook nog wel een plaatje delen, maar ben zo recentelijk nog aan de beurt geweest.
Laat maar weten als er behoefte is aan een nieuwe! Review van Ayo (en Panacea) volgt nog.
Laat maar weten als er behoefte is aan een nieuwe! Review van Ayo (en Panacea) volgt nog.
0
geplaatst: 23 november 2008, 15:10 uur
Ik stel voor nog een weekje te wachten, aangezien er nog maar weinig reacties binnen stromen bij de laatste paar albums. Misschien is er even tijd nodig voor een soort van inhaalslag.
0
geplaatst: 24 november 2008, 13:24 uur
Ik heb inderdaad wat tijd nodig om de afgelopen albums te beluisteren en zinvol te evauleren. De eerste indruk is niet altijd de juiste. Doris Duke bevalt me momenteel enorm, net als Mavis Staples.
0
geplaatst: 1 december 2008, 11:46 uur
Indien er iemand Don Covay- See Saw kan opsnorren, wil ik dit fantastisch staaltje Southern Soul aanbevelen.
http://www.musicmeter.nl/album/40291
http://www.musicmeter.nl/album/40291
0
tondeman
geplaatst: 1 december 2008, 16:27 uur
Heb een mp3 rip, dus zal hem ff op megaupload zetten.. Goeie plaat man 

0
geplaatst: 1 december 2008, 17:30 uur
Ik ben tijdelijk want minder op de MuMe. Doe echter nog wel mee. Ayo kende ik al, Mavis Staples héb ik wel eenmaal beluisterd maar nog niet beoordeeld. Deze week wederom weinig tijd, maar ik zal binnenkort ook weer eens met een album komen.
0
geplaatst: 2 december 2008, 20:10 uur
Ik heb een reactie achtergelaten bij Ayo.Ik ben nieuwsgierig naar Don Covay- See Saw. 

0
geplaatst: 14 december 2008, 12:11 uur
Is die link eigenlijk al verstrekt en ben ik daar te laat voor?
Het is immers alweer 2 weken geleden,
maar ik zie nog geen reacties van deelnemers bij het album..
Het is immers alweer 2 weken geleden,
maar ik zie nog geen reacties van deelnemers bij het album..
0
geplaatst: 14 december 2008, 13:51 uur
Laten we maar weer een nieuwe doen! Heeft iemand er eentje?
Met link, uitgebreide preview etc.
Met link, uitgebreide preview etc.
0
geplaatst: 14 december 2008, 14:15 uur
Er schoot mij er eentje te binnen:

Steve Spacek - Space Shift (2005)
Het is een nieuwer soulwerkje. Maar deze man gebruikt bijzonder veel invloeden van elders. En het is vooral ook lekker funky.
Ik kan het eerlijk gezegd niet zo vergelijken met een andere artiest. Ik ben erg positief over deze plaat, dus nu is het jullie beurt deze eens te beluisteren.
(linkje zal ik vanavond of morgen regelen)
Beluister hier alvast iets.

Steve Spacek - Space Shift (2005)
Het is een nieuwer soulwerkje. Maar deze man gebruikt bijzonder veel invloeden van elders. En het is vooral ook lekker funky.
Ik kan het eerlijk gezegd niet zo vergelijken met een andere artiest. Ik ben erg positief over deze plaat, dus nu is het jullie beurt deze eens te beluisteren.
(linkje zal ik vanavond of morgen regelen)
Beluister hier alvast iets.
0
geplaatst: 14 december 2008, 16:29 uur
Dollar klinkt ontzettend lekker,klinkt als een J Dilla productie,ben benieuwd.
0
geplaatst: 14 december 2008, 23:28 uur
j.b.b.l schreef:
Dat klopt, het nummer is geproduceerd door Dilla.
0
geplaatst: 14 december 2008, 23:49 uur
Linkjes naar vaste deelnemers verstuurd. Ook nog interesse? Let me know!
0
geplaatst: 15 december 2008, 10:06 uur
Covay- en Spacek-links zijn binnen
Die Covay klinkt erg goed en een review gaat absoluut volgen. Ben alleen erg druk met vervroegde deadlines ivm kerst. Maarrrr dan heb ik met kerst alle tijd om reviews te schrijven (2 wkn vrij), hurray!
Die Covay klinkt erg goed en een review gaat absoluut volgen. Ben alleen erg druk met vervroegde deadlines ivm kerst. Maarrrr dan heb ik met kerst alle tijd om reviews te schrijven (2 wkn vrij), hurray!
0
geplaatst: 15 december 2008, 17:03 uur
Hartelijk dank voor de link, ik probeer hem deze week nog te beluisteren en te beoordelen.
0
geplaatst: 19 december 2008, 10:47 uur
Ik zet hem zo nog een keer op en dan zal ik een bericht + stem plaatsen. Een ding kan ik al verklappen; ik ben zeer positief.
0
geplaatst: 21 december 2008, 16:36 uur
Pas eenmal gehoord, en te vluchtig. Maar ook ik ben positief. Doet me denken aan Dwele, maar dan met electronics. Bijzondere combinatie, maar niet geforceerd.
* denotes required fields.