Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand
zoeken in:
0
raffael77
geplaatst: 28 mei 2009, 19:10 uur
Ik ook wel. Want als jullie het allemaal zo goed weten waarom zoeken jullie het dan zelf niet op.
Jammer dat ik hier ook weer jankbekken moet treffen.
Luiheid zit niet alleen in mij die het niet wil rondsturen maar ook diegen die het zelf niet willen zoeken.
Ga naar google, toets album naam in of artiest plus album en dan gewoon Blogspot erachter of download en dat is alles.
Deze is voor alle Lazy Girls & Boys die het niet willen/kunnen.
Jammer dat ik hier ook weer jankbekken moet treffen.
Luiheid zit niet alleen in mij die het niet wil rondsturen maar ook diegen die het zelf niet willen zoeken.
Ga naar google, toets album naam in of artiest plus album en dan gewoon Blogspot erachter of download en dat is alles.
Deze is voor alle Lazy Girls & Boys die het niet willen/kunnen.
0
geplaatst: 28 mei 2009, 19:31 uur
Ja nu weten we het allemaal wel, terug naar Kool & The Gang. Ik heb het nu een keer beluisterd en mijn eerste indruk is goed.
0
geplaatst: 1 juni 2009, 11:16 uur
0
geplaatst: 1 juni 2009, 12:27 uur
The Blackbyrds - The Blackbyrds (1973)

Enkele weken geleden was er al een solo album van Donald Byrd soul album van de week. Ditmaal de groep waarin Donald Byrd lid van was, The Blackbyrds.
Groovy plaatje met lichte jazz invloeden. "Gezellig funky plaatje." zoals tondeman het uitdrukt bij de opmerkingen van het album.
De nummers zijn grotendeels instrumentaal, maar op enkele nummers hebben aanstekende vocals.
allmusic

Enkele weken geleden was er al een solo album van Donald Byrd soul album van de week. Ditmaal de groep waarin Donald Byrd lid van was, The Blackbyrds.
Groovy plaatje met lichte jazz invloeden. "Gezellig funky plaatje." zoals tondeman het uitdrukt bij de opmerkingen van het album.
De nummers zijn grotendeels instrumentaal, maar op enkele nummers hebben aanstekende vocals.
allmusic
0
geplaatst: 1 juni 2009, 12:38 uur
Link ge'pmd. Mocht ik iemand vergeten zijn, laat het me dan weten.
0
geplaatst: 5 juni 2009, 17:13 uur
Prettig plaatje tot nu toe. Komende week ben ik aan de beurt. Vrees niet als ik zondag niks geplaatst heb. Weet namelijk nog niet zeker of ik dan al thuis ben. Zo niet, dan volgt-ie maandagochtend!
0
geplaatst: 7 juni 2009, 17:57 uur
Ik begon al te vrezen, maar ik lees nu pas je bericht. Dus kan ik weer rustig ademen.
0
geplaatst: 7 juni 2009, 23:49 uur
En dan op de valreep toch nog een soulalbum van de week voor mijn brothers en sista (Lizzy
). De keuze is gevallen op een grootheid binnen het genre: Gil Scott-Heron.

Free Will
Free Will is het tweede studioalbum van de ‘soul dichter’. Niet overal loepzuiver, wel overal soul. Favoriet is The Get Out of the Ghetto Blues. Enjoy! Links volgen snel.
). De keuze is gevallen op een grootheid binnen het genre: Gil Scott-Heron. 
Free Will
Free Will is het tweede studioalbum van de ‘soul dichter’. Niet overal loepzuiver, wel overal soul. Favoriet is The Get Out of the Ghetto Blues. Enjoy! Links volgen snel.
0
geplaatst: 8 juni 2009, 19:57 uur
Met Gil kun je natuurlijk niet missen!
Deze vind ik wel een mindere, maar da's enkel omdat bijna al z'n andere platen zo onaards goed zijn. Staat overigens nog altijd op 3,5* bij mij.
Deze vind ik wel een mindere, maar da's enkel omdat bijna al z'n andere platen zo onaards goed zijn. Staat overigens nog altijd op 3,5* bij mij.
0
geplaatst: 13 juni 2009, 12:43 uur
- RedLightBoy
- Pooiertje
- jelmer
- sq
- reijersen
- Lizzy89
- kemm
- zinulzki
- R&P
- lebowski
- raffael77
- Osiris Apis
- klaezman
- Pooiertje
- jelmer
- sq
- reijersen
- Lizzy89
- kemm
- zinulzki
- R&P
- lebowski
- raffael77
- Osiris Apis
- klaezman
0
geplaatst: 13 juni 2009, 12:44 uur
Ik ga vandaag die van Gil eens beluisteren, ik was het eigenlijk helemaal vergeten
.
.
0
geplaatst: 13 juni 2009, 12:45 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ik ga vandaag die van Gil eens beluisteren, ik was het eigenlijk helemaal vergeten
.
. 

0
geplaatst: 13 juni 2009, 12:47 uur
Vergeef me, tot nu toe heb ik alle albums gecheckt die voorbij kwamen 

0
geplaatst: 13 juni 2009, 12:50 uur
Ik beluister momenteel wat minder want ik ben mijn mp3 speler kwijt. t Zal even duren voordat ik de laatste albums becommentarieerd heb.
0
geplaatst: 13 juni 2009, 12:52 uur
Ja, in het begin zie je dat het wel loopt. Maar hoe verder het vordert, des te meer er tussen kan komen. Dat hou je toch met dit soort topics. Zolang de ingebrachte albums maar goed blijven 

0
RedLightCityBoy
geplaatst: 14 juni 2009, 11:24 uur
Het nieuwe soul album van de week is:
Rick James - Come Get It!

Ik zelf ken de plaat nog niet (lang geleden half beluisterd), maar ik zal hem deze week ook even luisteren. Ik verwacht wel dat het een lekker plaatje is, aangezien de mooie stemmen op de site. En met een nummer als Mary Jane kan het eigenlijk niet meer misgaan, natuurlijk!
Linkjes komen eraan!
Rick James - Come Get It!

Ik zelf ken de plaat nog niet (lang geleden half beluisterd), maar ik zal hem deze week ook even luisteren. Ik verwacht wel dat het een lekker plaatje is, aangezien de mooie stemmen op de site. En met een nummer als Mary Jane kan het eigenlijk niet meer misgaan, natuurlijk!

Linkjes komen eraan!
0
geplaatst: 21 juni 2009, 11:53 uur
En we zijn benieuwd wat Pooiertje ons vandaag te brengen heeft.
Heb meteen even een aanpassing gedaan in het schema. Ik ben namelijk op vakantie als ik aan de beurt ben:
- Pooiertje (vandaag)
- jelmer (28 juni 2009)
- sq (5 juli 2009)
- Lizzy89 (12 juli 2009)
- reijersen (19 juli 2009)
- kemm (26 juli 2009)
- zinulzki (2 augustus 2009)
- R&P (9 augustus)
- lebowski (16 augustus)
- raffael77 (23 augustus)
- Osiris Apis (30 augustus)
- klaezman (6 oktober)
- RedLightBoy (13 oktober)
Mochten bij meer mensen dit lastig worden dan hoor ik het wel.
Heb meteen even een aanpassing gedaan in het schema. Ik ben namelijk op vakantie als ik aan de beurt ben:
- Pooiertje (vandaag)
- jelmer (28 juni 2009)
- sq (5 juli 2009)
- Lizzy89 (12 juli 2009)
- kemm (26 juli 2009)
- R&P (9 augustus)
- lebowski (16 augustus)
- klaezman (6 oktober)
- RedLightBoy (13 oktober)
Mochten bij meer mensen dit lastig worden dan hoor ik het wel.
0
geplaatst: 21 juni 2009, 12:54 uur
Ik heb het lijstje ook even aangepast (hopelijk is sq het ermee eens):
- Pooiertje (vandaag)
- jelmer (28 juni 2009)
- Lizzy89 (5 juli 2009)
- sq (12 juli 2009)
- kemm (26 juli 2009)
- R&P (9 augustus)
- lebowski (16 augustus)
- klaezman (6 september)
- RedLightCityBoy (13 september)
Van 9 juli tot september zit ik in het buitenland en het gaat me dan dus ook niet lukken om dit topic te volgen..
Ik weet niet hoe lang de linkjes blijven werken, maar die zijn wel welkom!
- Pooiertje (vandaag)
- jelmer (28 juni 2009)
- Lizzy89 (5 juli 2009)
- sq (12 juli 2009)
- kemm (26 juli 2009)
- R&P (9 augustus)
- lebowski (16 augustus)
- klaezman (6 september)
- RedLightCityBoy (13 september)
Van 9 juli tot september zit ik in het buitenland en het gaat me dan dus ook niet lukken om dit topic te volgen..
Ik weet niet hoe lang de linkjes blijven werken, maar die zijn wel welkom!
0
geplaatst: 21 juni 2009, 13:06 uur
En het soul album van de week is:
Johnnie Taylor - One Step B...

Het is een fijn soulalbum met wat blues invloeden erbij
.
Ik zal de downloadlinkjes versturen.
Johnnie Taylor - One Step B...

Het is een fijn soulalbum met wat blues invloeden erbij
.Ik zal de downloadlinkjes versturen.
0
geplaatst: 21 juni 2009, 14:55 uur
Ziet er weer mooi uit. Jodt's Got Your Girl... staat op de Stax-verzamelaar. Benieuwd naar de rest.
PS: Rick James is bijna klaar voor beoordeling.
PS: Rick James is bijna klaar voor beoordeling.
* denotes required fields.