MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:
pretfrit
...Swamp Dogg niet origineel..

Het kan echter nog veel origineler 6,5

Een 8!

Sandokan-veld schreef:
Swamp Dogg: Niet al te origineel

8.5

Nu heb je wat gezegd hoor, Veld.

Even heel iets anders........

Het word nu echt tijd voor de lente dus:

Adani & Wolf - It's Time

Het begint veelbelovend, en wordt deels ook waargemaakt, verrassend nummertje: een 7.

raffael77
Matige track. Ik ben niet zo van dit soort electro/dance muziek. Ook dat zogenaamde triphop of lounge shit is niets voor mij.

Ik stem niet omdat het niet eerlijk is om muziek wat je bij voorbaat al niets vind een cijfer te geven.

ook niet echt mijn ding, maar klinkt toch wel aardig; 6,5

kemm schreef:
Nu heb je wat gezegd hoor, Veld.

Dat blijkt!

Met de uitvoering van Swamp Dogg is weinig mis (ik geef het nummer dan ook een 7,5: hallo!), maar de structuur van het liedje vind ik toch niet heel erg avontuurlijk.
Let ook op dat ik schreef: niet al te origineel, en niet: inwisselbaar jatwerk.

Lachen ook dat Pretfrit eerst afkeurende emoticons gebruikt over mijn opmerking, en vervolgens het nummer met dezelfde reden een nog lager cijfer geeft. Sterk staaltje moderne politiek, PF (En hoe zit het met je jazz top 250?)

Enfin: als ik nog steeds mag beoordelen in dit topic : Adani/ Wolf: 7. Energiek nummertje.

pretfrit
Adani Wolf: mooie stem...lekker tempo, maar suffe blazers 6,5

Sterk staaltje moderne politiek, PF (En hoe zit het met je jazz top 250?)

Ik heb Swamp Dogg niet onorigineel genoemd (zoals jij ) Maar in een rechtstreekse vergelijking met Marvin Gaye - What's Going On vind ik Swamp Dogg wel een beetje tegenvallen ja....mag toch?

Die jazz top 250 gaat vandaag of morgen weer verder.

Moeten wij alle jazz gaan toetsen aan Kind of Blue dan?

pretfrit schreef:
in een rechtstreekse vergelijking met Marvin Gaye - What's Going On vind ik Swamp Dogg wel een beetje tegenvallen

Ja dat is dus precies wat ik bedoelde, maar blijkbaar verwoordde ik het op een manier die massaal wordt opgevat als: 'wat een lelijke jatbeer, zeg, die Swamp Dogg!'

Zeikdiscussies over woordkeuze horen echter in het taaltopic. Wel ben ik benieuwd naar wat Swamp Dogg volgens jullie zo bijzonder maakt, dat zelfs redelijk onschuldige kritiek zo veel afkeurende smileys teweeg brengt, iets dat bijna nooit gebeurt in dit topic. Blijkbaar staat deze artiest in zeer hoge achting bij de soulkenners op MuMe?

Verder vrede enzo, en ik kijk uit naar je nieuwe jazztips, Pretfrit. Ook een interessant lijstje.

Hier wat MuMe-leesvoer voor Swamp-leken: http://www.musicmeter.nl/al...
Ben zelf trouwens verre van een Swamp-kenner. 1 album heb ik en die van Doris Duke ken ik ook, dat zal het zowat zijn denk ik.

pretfrit
kemm schreef:
Moeten wij alle jazz gaan toetsen aan Kind of Blue dan?

Dus omdat IK beweer dat IK alle soul aan MG toets, zou iedereen alle jazz aan KOB moeten toetsen ......Neuh, lijkt me niet nodig.

Zeg jongens, kennen jullie de betekenis van: ?

Een klassieker van jewelste. Of is dat weer in mijn hoofd gewoon? Je hoort er zo weinig van:

Ik had er werkelijk waar nog nooit van gehoord: een 8

Hitsig nummertje Kemm - 8

King Floyd, ben er nog steeds niet aan toe gekomen om iets van deze man te checken (in album vorm). Maar dit nummer nodigt daar toch zeker naar uit: 8/10

Mb.
Ik heb het gevoel dat alleen onder de kenners van het genre zulke nummers als 'klassieker' bekend staan. Nu durf ik het nog op een generatiekloof te gooien, maar Kemm zelf heeft ook niet de jaren 60' en 70' meegemaakt dus dan ga ik toch twijfelen.

Maakt niet uit hoor Kemm, want het is WEL een goed nummer; 8+

Laten we het erop houden dat het een klassieker zou moeten zijn.

Lekker nummer in ieder geval, 7,5.

Wat stevige funk;

Funk from the vaults, lekker nummertje: een 7,5.

raffael77
Stevig kan je weglaten en is zo cliché als de pest. 4

wel aardig, maar niet echt opzienbarend: 6,5

Adani & Wolf: 6,5. Niet vervelend, maar ik wordt ook niet lyrisch.
King Floyd: 8-. Idd een klassieker.
Delta Rhythm Section: 6. Zie bovenstaand commentaar.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:39 uur

geplaatst: vandaag om 23:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.