MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:

toris
ik probeer kennis te maken met soul&funk. Kan iemand me een paar nummers albums geven om mee te beginnen?

toris schreef:
ik probeer kennis te maken met soul&funk. Kan iemand me een paar nummers albums geven om mee te beginnen?

Ik zou zeggen, kijk in de toplijsten van funk en soul, daar staan bijna alleen maar goede platen tussen

Mb.
Zie die man gaan. Wat een held!

Aanstekelijk nummer, overigens. Kort maar krachtig.

Neehee, ik ging net. Maar voor dit leuke nummertje (en coole moves!) wacht ik nog wel even: een 7,5.

Mb.
Sorry kemm. Kan jij ook zo bewegen? Dat mag je dan gerust posten!

You would probably get served, ja. Helaas geen beeldmateriaal, wat jammer nou...

7.75

Classic 8

raffael77
dope nummer 8

Cherry Boppers: 7/10
Brenton: 7.9/10

It's been long overdue. Na 40 jaar krijgt dit dametje eindelijk haar album, dit is de titeltrack.

Little Ann is wel erg leuk inderdaad: 8/10

Mb.
7,8. Ik vind de instrumentatie enigszins tegenvallen, maar Ann maakt veel goed.

Brenton Wood: 8. Lekker nummer en goede soulstem.
Little Ann: 7,5: Stem en instrumentale begeleiding passen goed bij elkaar. Toch zal een heel album van kleine Anne mij waarschijnlijk niet kunnen bekoren.

raffael77
7

Little Ann: 7,0
Brenton Wood: 6,5

In dit topic worden meestal onbekende (meester-)werkjes geplaatst. Ik wil eens een bekende plaatsen (de vaste gasten van dit topic hebben volgens mij nog geen stem geplaatst bij het album).

Tot en met 0:42 heet het overigens Interlude (en telt eigenlijk niet mee voor het nummer)

Ik heb het album inderdaad niet ( alleen een verzamel heb ik in mijn bezit).
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik de muziek van EW&F niet kan waarderen : 7.5

raffael77
Over Earth Wind & Fire gesproken vind ik dit toch wel een veel beter nummer en zeker als het om Funk gaat.
Aangezien juist de beste EWF albums de eerste 3 zijn maar helaas op Mume zeer matige ratings krijgen omdat het geen disco is lol.

Het album (All 'n All) heeft wel 55 stemmen. Maar zo te zien weinig uit dit topic inderdaad. Zover ik weet heb ik het zelf ook niet. Maar het wordt sowieso een tijd voor mij om meer in de albums van EW&F te duiken.

Little Ann: erg mooi: 8
EW&F 7, Net als Reijersen moet ik me nog verdiepen in hun werk. Zelf heb ik enkel 'Way Of The World', verder ken ik enkel wat losse nummers (vooral de hits).

Mb.
EW&F - Jupiter: Niet mijn ding. Ik laat een cijfer terzijde.

EWF: 7+. Ik bezit o.a. dat album en zal tzt mijn stem en bericht plaatsen. EWF heeft veel goede nummers en deze valt daar voor mij ook onder, maar er zijn ook betere.

EWF Jupiter: 8
EWF Moment of truth: 7

Gast
geplaatst: vandaag om 23:36 uur

geplaatst: vandaag om 23:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.