MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:

chicago : 6,5
Opensouls: een halfje erbij voor het filmpje en een halfje voor de ongelooflijk foute handschoenen : 7,5

Volgens mij een hele goede uitvoering van een wat matig nummer: 7-

Mb.
6,5.

Chicago: 7

Opensouls: De zangeres heeft iets hatelijks. Voor de rest wel ok, beetje standaard: een 6.

raffael77
kemm schreef:
Chicago: 7

Opensouls: De zangeres heeft iets hatelijks. Voor de rest wel ok, beetje standaard: een 6.

met het 2e ben ik met je eens.

Afgrijselijk nummer dat eigenlijk soul onwaardig is omdat er vele aspecten niet kloppen. Of het nu zang, tekst of muziek is.

Opensouls: 8-. Dit vind ik wel een lekker uptempo, poppy nummer. Alleen kan zij niet dansen en had het nummer 1 minuut korter gekund.

Mb.

Opensouls 7.5
Ralph Graham 7.5

Aangenaam nummertje voor een druilerige dag als deze: een 7,5.

Mb.
Het titelnummer van zijn album Differently, dat overigens niet eens op Musicmeter staat, is echt ontroerend mooi, maar die stond helaas niet op YouTube.

Opensouls: 6.5
Ralph Graham 7.5 Beetje country-achtig, op een positieve manier, dan.

Ralph Graham: 8,5. Ja, da's wel een lekker nummer. Beetje zwoel, beetje glijerig, maar o zo lekker.

7.75

Een oudje van Otis Redding..

hallo

10

Otis: 9. Wat een energie. Ik denk dat iemand die hiervoor een cijfer onder de 8 geeft, gelyncht wordt.

raffael77
Otis een dikke 10

Persoonlijk vind ik die van Sly & Fam ook goed.

Heerlijk zo'n energiek nummer.

Zo hoor ik funk en soul het liefst met heel veel energie hahahaha

Ralph Graham: 7
Otis: 9,5

Opensouls: 7
Ralph Graham: 7.5
Otis: lijkt me te bekend voor het idee achter dit topic: 9.5

Mb.
8. Ik vind Otis Redding een van de beste zangers ooit, maar een goede stem alleen is niet genoeg. De blazers zijn een klein minpunt in dit nummer. Daarnaast vind ik dat Otis veel betere nummers heeft. Maar ach, het blijft natuurlijk Otis.. er kan weinig fout zijn.

EDIT: Overigens wel een geweldig filmpje!

Ralph Graham : 7+
Otis: natuurlijk niet echt op zijn plaats in dit topic, want ik denk niet dat er iemand is die dit topic volgt die het niet kent.
Desalniettemin : 10-, het minnetje voor het feit, dat hij nog betere nummers heeft

Ik vind het razend moeilijk om te beoordelen of iets nu in het topic valt of niet. Wat is precies Soul/Funk? (Chicago leek mij toch duidelijk Funk) En valt de oude Rhythm & Blues (inclusief Doowop) ook in het genre? Daar ben ik iets meer in thuis.
Verder suggereert "Maak kennis met" toch een beetje dat je hier als beginner in het genre er kennis mee kunt maken. Zo nu en dan een "topper", lijkt me dan op zijn plaats.

Mijn favoriete Doowop nummer is "Are There Footprints in the Sand", maar dat kan ik op YouTube niet vinden. Vandaar deze bijdrage:

En op latere leeftijd live:

The Marcels: 8-. Tsja, een gouwe ouwe. Ik vind dit wel leuk, maar ik vrees dat ik een heel album niet ga trekken.

Doo-wop is cool. Ik houd er wel van: 8

Mb.
7

Otis 9
Marcels 8.5 Heb dankzij Scorsese's Goodfellas een zwak voor deze muziek.

Vindt het zelf ook wel lastig om te bepalen wat geschikt is om hier te plaatsen. Weet niet zo welke nummers bekend zijn onder de mensen hier.
Otis Redding is zeker bekend, maar het blijft toch muziek uit een ander tijdsperiode. Ik denk dat er ook genoeg mensen zijn die niet meer van hem kennen dan Sitting On The Dock Of The Bay.

Marcels 7

Gast
geplaatst: vandaag om 14:20 uur

geplaatst: vandaag om 14:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.