MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:
raffael77
7

7.75

Ik ben niet echt een soulliefhebber pur sang, maar als het genoeg kracht heeft, en bovendien dat element van pseudoreligieuze trance bezit, vind ik het geweldig. Losse nummers luister ik vaak genoeg, zonder verder diep het genre in te spitten. Nu weet ik niet of het daardoor komt, maar het optreden van door Sharon Jones werd ik volledig omvergeblazen. Ze ging helemaal los en ik lag op de grond met mijn mond wagenwijd open van bewondering. De combinatie improvisatie en professionaliteit die ik bespeurde bij haar optreden was voor mij ongekend. Het talent droop er bovendien vanaf.

Nu kon ik geen filmpje vinden van het North Sea Jazz-optreden, en daarom heb ik een ander filmpje (en nummer) gekozen. Het is ook een liveoptreden. Ik neem aan dat het niet echt kennismaken is voor de meesten hier, maar misschien wel met hoe ze life is. Dus vandaar dat ik het alsnog plaats.

Sharon Jones & the Dap-Kings - Let Them Knock

Het duurt een beetje te lang voor een hoger cijfer: 8

8, beelden van north sea jazz kun je vinden op www.radio6.nl hier dus

wel erg rustig hier, dus even wat funk uit Australie

Mb.
6,5

Ike & Tina: Eens met jeroentjuhh, niet de grootste fan, maar deze heb ik altijd overheerlijk gevonden: een 9.

Paul Pena: Hoeveel moet je potentie geven? Best een goed nummer maar wat doet dat koor? Een 6.

Lula Reed: Leuk en onopvallend: een 6.

Sharon Jones & the Dap-Kings: Inderdaad live een complete bom Ms. Jones, meer dan op plaat. Ik zag ze op Les Ardentes en ze heeft daar een vol uur staan trillen, shaken, grooven en randje van breakdancen dat het geen naam niet meer had. Dit filmpje brengt voor mij dat gevoel wel niet meteen terug, toch weer sterk: een 7,5.

Cookin' On 3 Burners: Lekkere ontdekking uit je 45 : een 7,5.

Mb.

6.75

Plezant nummertje: een 7.

pretfrit
doet ze best goed

6,5

Sharon Jones - 8
Cookin' On 3 Burners - 7.5
Dee Edwards - 7

pretfrit
dit nummer is natuurlijk al lang bekend..zie deze uitvoering dus maar als bonus.

Ben er nog niet over uit of ik iets mis of niet, maar wel sterk! 9

Geen groot nieuws: een 8.

raffael77
Sharon Jones is altijd goed. Kwaliteit sucks maar wel een 8.

Cookin' is dope en lekker funky 7

Dee klinkt lekker maar er mist wat. 7

Marvin Gay is heerlijk om naar te luisteren al vind ik deze wat minder.
Je kan horen dat hij een goede stem heeft maar super vind ik het niet.

Persoonlijk meer van van zijn oude werk van de jaren zestig. 7

raffael77
Hier een nieuwe van Aloe Blacc

Ik heb de remix versie ook geplaatst bij Maak kennis met rap/hiphop en check die ook ff want dat is met rap

Al geplaatst, maar ik vind 'm wel beter geworden sinds vorige keer. Ipv lekker, nu bijzonder lekker! : een 8

Dit is toch onzinnig om te plaatsen? Iedereen kent deze track al en zo nieuw is het niet als Raf ons wil doen laten geloven.

raffael77 schreef:

Marvin Gay is heerlijk om naar te luisteren al vind ik deze wat minder.
Je kan horen dat hij een goede stem heeft maar super vind ik het niet.

Persoonlijk meer van van zijn oude werk van de jaren zestig. 7

Dit komt oorspronkelijk uit 1968......

pretfrit
thelion schreef:
(quote)

Dit komt oorspronkelijk uit 1968......

hij bedoelt het oudere werk uit de jaren 60....

denk ik?

raffael77
pretfrit schreef:
(quote)

hij bedoelt het oudere werk uit de jaren 60....

denk ik?

idd. Niet dat het nummer slecht is maar je hoort altijd same all same all

Gast
geplaatst: vandaag om 22:06 uur

geplaatst: vandaag om 22:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.