MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:

Mooiste nummer van de Daptone-verzamelaar: een 9.

Na 8 jaar stilte zou hij in 2010 weer met een nieuw album komen!

pretfrit
mijn interesse is gewekt

8

Mb.
7. Ik vind het echt een mooi nummer, maar het einde vind ik te abrupt eindigen. Dat verpest het toch een beetje voor mij. Het voelt alsof het nummer daardoor tekort is gedaan, of niet af is. Is dit toevallig niet de volledige versie?

raffael77
6

Mb. schreef:
7. Ik vind het echt een mooi nummer, maar het einde vind ik te abrupt eindigen. Dat verpest het toch een beetje voor mij. Het voelt alsof het nummer daardoor tekort is gedaan, of niet af is. Is dit toevallig niet de volledige versie?

Jawel hoor, gewoon een kort nummer. Zo gaat dat weleens bij Cody ChesnuTT.

The Radiants - You Got It (1965)

hey! herman hier!

7

raffael77
7

Best ok: een 6.

@Reijersen: ik had een northern soul-bui vanochtend.

Ik vind de eerste 30 seconden echt briljant hier, met dat pianootje, de eerste zanglijn en de strijkers erbij. De brug naar het refrein iswat minder helaas.

pretfrit
6je

herman schreef:
@Reijersen: ik had een northern soul-bui vanochtend.

Ik vind de eerste 30 seconden echt briljant hier, met dat pianootje, de eerste zanglijn en de strijkers erbij. De brug naar het refrein iswat minder helaas.

Ik juich het alleen maar toe hier meer verschillende users te zien

Eindelijk is het Album Ladies of the 80's van Eighties Ladies uit 1980 in een goede geluids kwaliteit op cd verschenen daarom:

raffael77
Die disco groove die door het nummer te horen is vind ik maar niet sorry jongens.

De blazers en funk gitar riff is leuk maar dat is ook alles.

Bernard Purdie - Soul Drums: 8-
Lee Fields - Could Have Bee: 8
Cody ChesnuTT - Come Back Like Spring: 6.5
The Radiants - You Got It: 7
Eighties Ladies - Turned On To You: 7-

Heel leuk: een 7,5.

pretfrit
7

Even kennis maken met wat soul/funk en beoordelen:

Myron & E: Vooral voor het leuke gitaarwerk een 6
Badder Than Evil: Fijn en energiek gedaan. 7,5
Pretty Purdy: Geinig. 7
Lee Fields: Ja, kwaliteitje, inderdaad. 8,5
Cody Chesnutt: Eigenlijk vind ik het te simpel, maar bij Chesnutt kan dat bedrieglijk zijn. Voorlopig een 6,5
The Radiants: aan elkaar gekweelde clichés. Maar lekkere clichés. 7
Eighties Ladies: Wel aardig, een beetje saai. 6,5

Wat vinden jullie trouwens van deze? Ik hoorde hem een half uur geleden voor het eerst. Lijkt me typisch zo'n nummer dat na vier keer enorm gaat vervelen, maar voor nu brengt het een enorme grijns op mijn gezicht:

Was er niet al eens een Eamon die over Fuck You zong

Vind het een vrij simpel allemaal. Catchy is het op zich wel, maar doet me niet zoveel. Krijg er ook een beetje een Alain Clark vibe-gevoel bij, en dat is niet al te positief bedoeld.

Na vier keer?! Ik was het al beu alvorens het liedje ten einde was. Wat niet wegneemt dat het best geinig is: een 5.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:53 uur

geplaatst: vandaag om 11:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.